Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 7049 ggr
bina88
0

Nu visar det negativt !?

Jag går in i v11 imorgon & idag var jag på MVC för inskrivning. Jag berättade att jag har haft blödningar ibland, men de är såpass 'lite' så det har bara kommit vid toabesök eller lite i tunt trosskydd. Vi tog ett graviditetstest men eftersom jag kissat ett par gånger hemma så var jag inte så kissnödig, fick ut några droppar & de verkade på gränsen till att få testet ordentligt. Det visade negativt !? Sen drack jag massor av vatten (tom så jag blev så illamående att jag fick lägga mig ner o vila). Sen kunde jag ta ett test till & det visade också negativt.. Hon hade redan efter första testet ringt till gyn för att kolla med dem, men eftersom jag inte blött de senaste så fick jag inte komma idag, utan dem ska ringa o ge tid. Och skulle jag blöda i helgen så skulle jag ringa/åka in. Barnmorskan verkade inte särskilt positiv utan som att fostret skulle dött och missfall ska komma. Osv. Jag har dock gått upp flera kg & har alla graviditetstecken kvar. Ont i brösten, hungrig, svullen mage, svängande humör, trötthet osv. Min moster berättade att hennes väninna hade upplevt samma grej men det var helt okej, barnet är nu ute o fullt frisk.. När jag haft blödningarna så har jag blivit orolig men avvaktat då jag hört att man ska få ont, de skall blöda ordentligt & komma klumpar? Även sett bilder från en Användare här på iFokus som skrev om sitt missfall o hon märkte klart o tydligt i V5.. Men sånt upplevde inte jag alls! Vad tror ni händer egentligen? :/

CelsiusT
1

Dels om man redan kissat mycket så kan det vara svårt att få ut tillräckligt för att testet ska ge korrekt utslag. Om man dricker mycket vatten så späder man ut urinen och hormonnivån blir då låg och det kan ge negativt test. 

Så om jag vore du så skulle jag ta morgonurinen, det första på morgonurinen, och testa igen. Dvs du får vänta till imornbitti. Men du verkar ju ändå inte få någon tid nu till gyn ändå så då kan du ju lika gärna testa imorn bitti. Annars försöka få tid hos gyn och se vad dom säger.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Beate
1

Men oj vilken jobbig situation! Det kan ju vara som så att fostret dött men inte har kommit ut ett sk uteblivet missfall, de drabbades jag av förra vintern. Vi kom i v 12 och skulle göra kub-ultraljud och då visade det sig att fostret dött i v 7 men inte kommit ut. 

Det kan också vara så att testen visade fel pga att du först bara fick fram några droppar och sen att det i princip bara var vatten som gick rakt igenom.

De borde göra ett ultraljud på dig för att kolla, var det därför hon ringde gyn? Vi blev skickade till gynakuten direkt där de gjorde nytt ultraljud för att kolla en extra gång att det verkligen var dött.

Att du har grav symptom kan bero på att gravidhormonerna fortfarande är kvar i kroppen, det tar ett tag innan de sjunker..

bina88
0

Hon ringde gyn för att förklara det jag sagt för att dem skulle kolla på mig med Vaginalt ultraljud .. Men efter andra testet verkade hon så negativ, testet gav inte ens ett svagt streck.. Får se vad dem på gyn säger.

Beate
0

Men måste du vänta hela helgen nu eller kan du få komma dit idag? Det måste ju vara skitjobbigt att vänta! Har du nån gynakut i närheten? Du skulle ju kunna åka dit ändå. Annars som CelsiusT säger, ta ett test imorrn bitti.

[Thiah]
0

Va jobbig sits! Att dom inte kunde ta emot dig direkt! Jag hade alla symtomen kvar vid mitt MA tyvärr så jag anade ingenting när jag gick på ul i v. 12 :( Håller tummarna för att det bara är testen som bråkar.

Allumania
0

#2 Men om man har gravid hormonerna kvar i kroppen borde man väll testa positivt? Jag har hört att man kan testa positivt efter ett missfall i 1-2veckor efter det? Korigera om jag har fel. :S Håller tummar åt dig TS!

Hannashusdjur
0

Men gud vad hemskt! Håller tummarna för att det bara är utspätt urin!

bina88
0

Jag måste vänta hela helgen :/ ifall det skulle blöda så skulle jag ringa/åka in.. Tycker det är fruktansvärt att behöva vänta. Verkar så negativt allt efter jag var hos barnmorskan. Min kille ville inte tro att det var illa så det var jobbigt.. Grät mig till sömns, känns hemskt att behöva vänta på mer svar. Eller vänta på smärta och se de komma ut. Tanken av att jag antagligen går runt med den död i mig, det är så hemskt. Är det verkligen värt att ta nytt test? Tror ni det finns hopp?

Niini
4

Att dricka massor för att få fram kiss är ju inte alls samma sak som att kissa efter 4+h.. Tycker inte nån av de tester du tagit vid bm verkar tillförlitliga och det borde ju hon vetat/sagt också!

JossanH
0

Ta ett nytt test hemma för att eventuellt lugna dig själv. Drick inte ovanligt mycket och låt det gå några timmar innan du kissar på stickan så du slipper vänta hela helgen om det nu är så att testet visar plus.

Sajtvärd på Iller.ifokus

bina88
0

Tog ett clearblue digital test nyss. Ville liksom ha det svart på vitt 'gravid eller ej gravid' Men på testet står det "gravid 1-2" :/ det bör stå 3+ då jag skulle gå in i vecka 11 igår. Vad tror ni detta betyder? Är det rest hormoner eller vad? Blev ju inte klokare :/

OolssonxD
0

du kan ju inte kissa sen göra ett test efter en timme typ.. du måste hålla dig MINST 4 timmar! be om ett vul så ser du!

Beate
1

#12 What? Vad baserar du tillvägagångssättet på? Hur vet du att det inte var första morgonurinen hon testade?

#11 Det kan vara att du är gravid, det kan vara att det är ett uteblivet missfall. Tror endast ultraljud kan ge svaret nu. Håller tummarna att det är det förstnämnda!

bina88
0

#12 Det var morgonurin! #13 ok, jag hoppas dem ringer imorgon från gyn! Men funderar på att ringa dit själv på morgonen! Vill inte vänta mer, det är så jobbigt psykiskt :(

[Thiah]
0

Kanske är så att du inte är så längt gången som du tror? Sen har inte de digitala funkat för mig utan det jag tog visade en grej och ett vul en annan.

bina88
0

#15 jag testade två digitala i början av graviditeten och då stod de längre gånget än det gjorde nu :/ Jag får se på vul helt enkelt

bina88
0

Ringde gyn idag & bad om att få komma in då jag mår dåligt av detta! Hon sa att remissen kommit in men att dem inte bedömt den ännu. Så dem skulle ringa mig, annars skulle jag ringa imorgon eftermiddag. Tycker det är förjävligt att man ska behöva vänta :( mitt psyke pallar inte

CelsiusT
0

#17 Men jösses… Att man inte kan åka in akut. Egentligen kan du ju åka in och skrika och säga att du har ont, då måste dom ju kolla ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

[jnordstrom]
0

Galet att du ska behöva gå runt och fundera. Hoppas så att allt är bra!

Hannashusdjur
0

Ibland förstår jag mig inte på sjukvården.. :s

[Thiah]
0

Fy fn att du ska behöva vänta. En undersökning tar ju inte direkt lång tid men det stillar din oro. Nu är det ju bara väntetid. Va värdelöst 😕

babybaby
0

Usch vad jag tycker tycker om dig :( behöva vänta! Wtf!!! :(

OlgaMaria
0

Hoppas på det bästa och att du snart får veta! Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

bina88
0

Jag ringde gyn idag igen & då fick jag tid imorgon 08:15 ! Vet inte vad dem kommer göra än men jag antar det är Vaginalt ultraljud? Ni som vet kan väl berätta! Jag började blöda lite vid 6 på morgonen. Typ som rosa flytning.. Jag har liksom tappat hoppet om att det ska vara ngt levande där inne, men ska bli skönt att få ett svar imorgon iaf.. :/

pernillaa
0

Jag håller verkligen tummarna att det bara är kroppen som luras. Förstår att det tar på psykiskt och blir så arg på vården som inte tycks fungera längre…. =/

Ha en bra dag! // Pernilla

[Thiah]
0

Blir nog ett vaginalt ultra ja. Förstår inte att det ska vara så svårt att ge dig en tid direkt. Jag fick vänta nästan 2 veckor på att remissen för mitt MA skulle bli till en läkartid men då hade jag i alla fall redan fått konstaterat missfallet så då gjorde det mig inget.

Men i ditt fall bordet det funnits en akut tid. Skönt att du snart får reda på hur det ligger till trots att det kansek är trist besked.

ececilia
0

Usch så jobbigt det måste vara för dig. Håller tummarna för att allt är bra!

// Evelina

JeFo
0

Hur har det gått för dig/er??

bina88
0

Idag åkte jag till sjukhuset med min syster, min pojkvän & hans pappa som körde. Fick betala 200kr fast det tydligen ska vara gratis när man fått remiss?? Iallafall kom vi till ett väntrum & så kom en sköterska & skulle hämta mig. Då fick jag inte ta med både min syster o min kille för de var för mycket sa hon. Det slutade med att min syster följde med. Vi fick sätta oss i ett mindre väntrum längre ner i samma korridor & vänta ännu längre, så sjukt löjligt…? Fick fylla i blankett också! Sen inne hos gynläkaren så gick hon igenom lite fakta. Hon var faktiskt rätt dryg, vilket både ja o min syster märkte! Usch! Väl i gynstolen så sa hon "har du inte din kille med idag?" Jag bara "jo, men han fick inte följa med in ju!?" då var den sköterskan där inne som nekade oss o hon bara "de andra väntrummet är så litet!" Suck!?!? Iallafall så tog hon cellprov när hon ändå var pågång. Och bebis - den fanns inte. De hade tydligen varit tidigt missfall !? Jag slapp iallafall se något hemskt o gå igenom skrapning så på det sättet är det skönt. Men väldigt ledsamt, usch!!! Min kille vill inte heller försöka skaffa barn nu, vilket gör det ännu mer ledsamt. Men iallafall så fick jag ta blodprov. Hon tog i Armvecket först o missade o fick gräva, usch. Sen fick en annan sköterska ta prov i handen på mig istället. (Tur man inte är nålrädd) Gynläkaren ringde mig senare på dagen o berättade att grav hormonet fortfarande finns kvar men ganska lågt, men att jag måste in o ta nya prover om en vecka för att kontrollera att hormonet går ner till 0. Efter någon timma hemma så fick jag även sån sjuk mensvärk, sen mer blödning! Trodde ja fick min mens! Men de va väl möjligtvis från cellprovet och allt. Pratade med henne om det i telen! Dessutom sa hon att jag hade en cysta på ena äggstocken, vilket tydligen är normalt. Och att de kan ha hänt att den spruckit, därför de gör ont. Men fortsätter de att göra jätteont så skulle ja tillbaka. Slutsats - alla känslor & tankar som byggdes upp var nyttigt för mig. Mitt psyke mådde bättre. Nu känner jag mig tom & tappar all gnistan bit för bit igen! Det är riktigt deprimerande.

[jnordstrom]
0

Jag beklagar verkligen :(

Allumania
0

Beklagar :( Styrke kramar!!

soundtrack
0

Åh, beklagar verkligen :(

Hannashusdjur
0

Beklagar:(

JeFo
0

Fy vad tråkigt! Och hemskt att personalen var otrevlig i en sådan situation!

E-l-vira
0

Usch va tråkigt! Har gått här hemma och hållit tummarna för dig :(

Medarbetare på klickerträning.ifokus

OlgaMaria
0

Beklagar! :-( Kram på dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

mollyt
0

Fy vad tråkigt att läsa! :( Kram på dig

bina88