Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 3805 ggr
Calcifer
2014-01-24 15:46
2

Barnlängtan.

Hej!

För det första: Avskriv mig inte som "ung", så är ni snälla. Det är nog det värsta jag vet och det är vanligaste reaktionen jag brukar få när jag försöker lufta mina känslor och tankar. 

För det andra:

Hej, igen! Jag är 25 år gammal och har längtat efter barn så länge jag kan minnas. Det är absolut inte rätt tid för mig att skaffa barn nu, eftersom jag är student, bor i Japan, och inte har ett stabilt liv för fem öre. Så jag är definitivt inte på jakt att bli gravid typ imorgon.

Däremot vet jag snart inte hur jag ska kunna hantera min barnlängtan längre. Eller min extrema oro för att jag inte ens ska kunna bli med barn. Som definitivt är helt ogrundad, jag har ju aldrig ens försökt, så jag kan ju inte direkt veta om jag kan eller inte. Vad vet jag, jag kanske skulle bli med barn på fem sekunder om jag bara försökte aktivt.

Men rädslan finns där ändå, och jag kan gråta ibland helt utan anledning för jag är så rädd att jag inte ska kunna få biologiska barn. Sen känns det… alltså, jag VET logiskt sett att jag är bara 25. Jag har gott om tid på mig. Men det känns som om… jag är för evigt singel. Kommer vara singel jämt. Kommer aldrig hitta någon som jag kan dela mitt liv med. Och jag kommer aldrig få min högsta dröm uppfylld: nämligen att få bli mamma. Sen känns det typ också som att… ja, även om jag skulle hitta någon så kan jag säkert inte få barn och där sitter jag och får mina drömmar helt krossade.

Det kanske låter helt vansinnigt, men det är tyvärr så jag känner.