Hjälp med magsmärta
Tänker lägga ut det här också..
Skrev detta 2 januari på kvinna ifokus
''Hej.
Jag har haft pstav förut men tog ut den för att jag fick en infektion utav den så jag började på ppiller ist. Har nu ätit ppiller i två månader och första gången jag åt socker pillerna så fick jag en liten blödning som varade 4 timmar sista dagen på sockerpillren. (ska tillägga att jag inte hade mens medans jag hade pstav) Denna gången jag har ätit socker pillrerna så har jag fått såna små blödningar i ca 2-3 timmar i tre dagar. Har nu slutat tagit ppillren för jag vill att min mens ska komma igång ordentiligt. Slutade med dom i förrgår.
Nu till saken.. I ca 5-6 dagar har jag haft en konstant smärta i magen typ som mens verk fast den sitter i hela tiden. Ligger jag på sidan så spänner det i ena sidan av magen. Min mage har blivit ganska hård och jag mår illa och är yr. Har ont i ryggslutet också. Det känns även som ett hjärta dunkar i magen ibland eller hur man ska förklara.. Typ att det snärtar till.. Haha så svårt att förklara… Men dom här ''snärtarna'' kommer ibland, inte varje dag, och det är både nedre och övre delen av magen. Har tagit grav test, 2 st och båda är negativa. Någon som vet vad det kan vara?''
Kan tillägga att infektionen är så gott som borta. Magsmärtan har försvunnit, känner bara ett litet små tryck precis under naveln när jag ligger på sidan. Dock inte jämt. Jag har inte fått min mens än, har inte haft den på över ett år, bara små blödit ibland och då är det ca 2 timmar per dag, inte varje dag, och det är bara när jag är på toa. Jag är lite osäker på ifall jag kan vara gravid ändå?! Det är ju bara det att jag inte riktigt vet när jag kan ta ett test så att det funkar eftersom min ''sista mens'' var för över ett år sen..
Ingen av er som har haft något liknande eller så?
någon?
Nej tyvärr, har inte haft nåt liknande. En del av symptomen låter ju som graviditet men det kan ju vara annat också.. pcos, Endometrios osv..
Vet du varför du inte haft mens på så länge? Har du nån annan diagnos? När gjorde du senast en gynundersökning?
#3 Jag vet, har varit gravid förut men blev tvingad till abort då… (Inget jag vill prata om i den här tråden)
Efter aborten så satte jag i pstaven och det är pga den jag inte haf mens. Hade pstaven i ca ett år, efter den åt jag ppiller i två månader men har nu slutat med dom också för att jag vill att mensen kommer igång ordentligt innan jag börjar med ppiller igen.
Det kan vara ägglossning du känner av.. eller en graviditet… Gör ett nytt test om nån vecka eller två… Tycker det är bra att du vill låta mensen komma igång ordentligt så kroppen får in en bra rytm. Nåt du kan överväga längre fram är kopparspiral som preventivmedel, då slipper du ta hormoner som trixar med kroppens egna hormonsystem.
#5 Jag har funderat på kopparspiral men har hört att dom säger att man helst ska ha fött barn innan så jag tänkte vänta tills dess
Jag hade kopparspiral utan att ha fött barn innan. Jättesmidigt att få den insatt och sen inte behöva tänka på att komma ihåg att ta tabletter varje dag. Hade den i 5 år. Lite obehagligt när de satte in den men sen inga problem alls.