Allt är inte som det verkar........
Tillbringade natten på sjukhus efter att ha fått otroliga smärtor igår kväll. Nya ultraljudsundersökningar och blodprov visar att det som såg ut att vara ett missfall nu verkar vara ett utomkvedshavandeskap.
De släppte hem mig idag men jag ska in på måndag och få tabletter och spruta…….

Ohhh vad tråkigt! Men utomkvedshavandeskap kan ju bli riskabelt utan operation, ska dom operera på måndag?
Många tankar och kramar till dig!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Skicka kramar till dig…
Kanske dum fråga men vad menas med utomkvedshavandeskap riktigt!?

#2 Kopierat från vårdguiden: Vid utomkvedshavandeskap sätter sig det befruktade ägget fast utanför livmodern. Oftast fastnar det i äggledaren, men det kan också sätta sig i äggstockarna, livmoderhalsen eller bukhålan.Ägget börjar dela sig och växer på den plats där det fastnat. Det växande ägget i äggledaren kan göra att äggledaren brister. Ibland lossnar ägget och kommer ut i bukhålan. Då blir det en blödning, som ibland kan vara stor, ut i bukhålan. Det kan även bli en viss blödning från livmodern via slidan.
Elisabeth
#1 Ska inte opereras vad jag vet nu i alla fall. Läkaren pratade om nån slags cellgift.
Men jag tycker det är KATASTROF att de inte kunde få fram medicinerna idag utan att jag måste gå och vänta tills på måndag.
Bara natten på sjukhuset var en pina eftersom jag hamnade på samma avdelning som de nyblivna mammorna så jag låg och lyssnade på barnskrik. Precis det man vill höra när det går åt h*velte men ens egen graviditet.

#4 Jag tycker att det är konstigt att dom skikade hem dig och jag håller med om att det är katastrofalt att man ska behöva ligga på en sån avdelning, i ditt fall skulle du ha fått vara på kvinnokliniken (gynavdelningen) istället för på BB för det är ju jättejobbigt och dom borde ju förstå ens känslomässiga del i det som händer.
Varma kramar till dig!
Elisabeth