Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 5225 ggr
mnilep
1

Hjälp! Vecka 39!

Är i vecka 39 nu, min första grav och har hittills inte känt av något som jag själv kan tolka som förvärkar/värkar osv… Sammandragningar har jag ofta. Men nu de senaste dagarna så har jag 2-3/ ggr om dagen fått så otroligt ont från ovanför ljumsken och detta strålar ner på insidan av låret på vänster sida. Kan knappt röra mig. Känns som att jag helt plötsligt får kramp som sakta går över efter ett tag..  Nu sista gången idag som var för ca en timme sedan så gjorde det ont bak i ryggen samtidigt.. 

Vad kan detta vara ?

amandahandersson
0

Strålningar är ganska vanligt, vad jag förstått. Bebis ligger och trycker på ganska långt ner nu. Inget konstigt alls, tydligen.

Har hört att man kan känna värkar efter ljumskarna och ryggen också (är också förstföderska så jag har aldrig känt några själv), men när det är riktiga värkar kommer de regelbundet och är ganska intensiva. Jag har haft otroligt ont i svanken de senaste dagarna men det hör också till. Jag är i v. 38 (37+3).

mnilep
1

Ja, var faktiskt in till förlossningen inatt då jag fick världens huvudvärk och kräktes.. så passade på imorse och höra och barnmorskan sa att det förmodligen är tecken på att förlossningen är på g inom en snar framtid : )  hon tyckte inte det lät konstigt alls.

JossanH
0

Har en bekant som låg hemma i sängen och hade ont i ryggen och utsidan av låren. När hon kom in var hon öppen 8 cm! Det är så olika vart smärtan sätter sig.

Sajtvärd på Iller.ifokus