Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 8512 ggr
tlover
0

Värt att ta grav test?

Hej

Jag och min man har försökt att bli gravid i över 2½ år och den här månaden så testade vi bisolvon.

Jag tror vi gjorde fel för när jag försökte hitta ÄL med stickor (första gången vi testar det vi har räknat tidigare) så fick jag "mens" ungefär då jag trodde jag skulle ha ägglossning (jag var inte säker mensen månaden före var jättekonstig). Nu misstänker jag däremot att det är en genombrottsblödning då jag fick suoerlite mens (skulle ha räckt med trosskydd) en dag sen blev det uppehåll i tre dagar och sen superlite igen.

Med superlite jämför jag med hur det är normalt då jag har kraftig blödning normalt.

Jag har också så ömma bröst att min man inte får krama mig och det har jag aldrig varit med om vid PMS förut.

Jag vill inte ta grav test "i onödan" då jag tror jag skulle bli för ledsen då men låter det som en genombrottsblödning och inte mens av någon som har erfarenhet kan det ju vara värt att testa imorgon (jag har redan gått på toa för morgonen)

Så ja det jag egentligen vill veta är väl hur man märker skillnad på genombrottsblödning och mens.

Edit: jag kan tillägga att förutom förra mensen som var konstig så har jag oftast regelbunden mens

l'm back

ChristineL
0

Vill du inte testa "i onödan" så gör inte det utan vänta nån vecka till och se vad som händer. Jag hade ingen blödning alls när jag blev gravid, men vad jag hört så ska den vara ungefär som du beskriver.

Ria74
0

Dom första månaderna som gravid blödde jag en del. Men det kom inte precis när mensen skulle komma utan kunde komma lite då och då i månaden. Det såg inte ut riktigt som mens heller utan var ljusare, typ flytningar med ganska mycket blod blandat. Oftast räckte det med trosskydd.

Dock fattade jag inte att jag var gravid utan trodde att kroppen gick bananas istället 🤪 Inte förrän jag började känna mig svimfärdig i tid och otid funderade jag på om jag kunde vara gravid och testade.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar