Mår väldigt dåligt
Ni som varit gravida flera gånger har ni någon gång mått riktigt dåligt? Nu menar jag inte illamåendet utan mer värk i hela kroppen, känsla som om man har infektion i kroppen, temp som pendlar, ena dagen vara pigg och andra känna sig som om man vaknat ur narkos. Det är så jag mår hela tiden av denna graviditet. En del dagar vill jag bara ge upp då jag har absolut noll styrka vilket slutar i att jag grinar, stönar och ålar mig då jag blir så frustrerad över att vara totalt tömd på energi.
Oja, med min första gravidtet var jag pigg och relativt aktiv. Nu är jag otroligt trött vissa dagar, ont i hela kroppen vissa dagar så alvedon är min bästa vän ;) , totalt omotiverad att träffa folk då det stundtals hugger i ljumskarna. Har även svårt att gå vissa dagar, speciellt i trappor. Vecka 33 på fredag så på dessa 7 veckor ska kalas för sonen hinnas med och en flytt. Har även feber vissa dagar och huvudvärk. Mitt hopp är att bebis vill komma innan bf 19/12. Fast så länge bebis lever rövare i magen så är jag nöjd ändå :)
Ok, jag är bara i typ vecka 8. Känslan av att jag ska infektion i kroppen är jobbigast, det känns precis som om man blivit drabbad av ett virus.
Ja det har varit en hel del dagar som i princip bara tillbringats i sängen. Pigg har jag varit väldigt sällan den här graviditeten.
Mina två första var helt utan trötthet och annat konstigt i kroppen. Hade problem med ljumsken med båda men annars var det ganska problemfritt. Är nu i v17 med nr3 och jag har tyvärr vid ett flertal tillfällen tänkt tanken å hoppa framför tåget! Igår somnade jag 20.30 och vaknade 10. Jag är slut, helt slut. Kroppen känns inte som min. Energin existerar inte! Jag hoppas att det snart vänder, har hoppats sen v7 :-p Trodde det skulle bli som med de andra två! Detta är sista gången, aldrig mer….. Ledsen att jag är så negativ men jag är inte mig själv. Härda, härda. Resultatet är vad som motiverar! Och ett kommande RUL!
Känner igen det här med sjukdomskänsla från förra graviditeten. Hade ofta övertemp då. Denna gång drabbades jag av ledvärk mellan v7. -14 ca. Både svullnad och enorm smärta. Fotvalven sjönk ned och jag fick skaffa stödstrumpor o skoinlägg. Men det är bättre med det nu, tur nog. Så visst kan man må dåligt i kroppen på olika sätt under graviditeten!
#4 Så känner jag mig. Nu ska jag också få besök av en kompis på Fredag jag inte träffat på 8 år och jag känner "orkar fan inte" i hela kroppen men hon reser 100 mil för att träffa mig och startade sin resa hit idag så jag har inte mycket till val, hur jag nu ska orka. Skönt att höra att jag inte är ensam om att må piss i alla fall, trodde något var fel på mig.
Sådär har jag haft sen jag plussa. Börjar få tillbaka lite av mig själv och nu är jag i vecka 15. Jag har knappt fungerat som människa på 2 månader.
# 6 Tråkigt att du mår som jag! :( Detta önskar jag ingen. Kräktes inte på 2 dagar så jag tänkte att äntligen vänder det, men igår och idag var det kört igen! 23v till…. Behöver jag säga att det känns som en evighet?! Jag behöver ha ork och energi så jag kan ta hand om de andra två. Den lilla har börjar röra på sig vilket får en att orka le lite iaf! Hoppas det går vägen med kompisen! Man känner sig ju inte direkt sällskaplig men är man bara där så går det nog vägen!
Har en gravidapp…. Tjuvläste om v 18. Stod att nu brukar ultraljudet göras och att man kan bli flyttad 2v fram el bak! Visste jag väl, men har inte tänkt på det! Kommer jag dit i v 19 och dom flyttar mig till v 17 då vet jag inte vad jag gör!!!!!
Jag har ingen energi alls heller, orkar ingenting och allting som ska göras känns som tråkiga tvång bara. Vill helst ligga hemma, nerbäddad i sängen och sova! Men det är inte så lätt med en 4-åring hemma. Förra graviditeten mådde jag piss fram till v.18/19, med kräkningar, illamående och trötthet. Denna grav är jag nu inne i v.32 nu och är fortfarande illamående dagligen vilket gör det svårt att äta, kräker och är trött och snurrig. Känner mig rent slut i huvudet och kroppen varje dag. Denna gången har det känts som världens längsta maginfluensa/kräksjuka sedan + i april…
#8 Hon ändra tiden och kommer på måndag så då får ja helgen att vila, min man tar hand om dottern så mycket han kan. #10 jag mådde bra förra graviditeten utom kräkningarna som varade ände tills hon var ute. Än har jag haft få kräkningar denna graviditet men konstant illamående, ska väll dock inte säga för mycket. Tröttheten är värst, bara tvätta håret och kroppen är en utmaning och en kamp om att inte svimma. Vår dotter är 6 månader och väldigt msmma-gos-och-närhet kär och envis som en oxe (är förvisso hennes stjärntecken). En del dagar kräver hon mycket och då är det jobbigt speciellt eftersom min man jobbar nattetid och gör examensjobb på ett företag dagtid.