viktuppgång V 24 ??
Har tidigare i graviditeten varit rätt lugn över min viktuppgång och började på 71 kg vid inskrivningen. Gick endast upp något kilo fram till vecka hm, 19 kanske ? Men nu när jag vägde mig igår så hade det sagt PANG & jag var uppe på 76,5 ??
Har blivit rätt stor runt magen såklart, men tänkte kolla med er andra vad ni hade för viktuppgång kring denna vecka ?
7-8kg hade jag gått upp vid vecka 25 så det är nog fullt normalt. Om du spydde mycket i början av graviditeten så går du ju inte upp lika fort, kanske därför?
/Christine
Okej, jo jag hade världens problem med det fram till vecka 15-16 så :)
Där har du svaret skulle jag tro ;)
/Christine
Jag är i vecka 26 och har gått upp 10 kg, så det är väldigt olika (:
Skulle tro att jag låg på plus 15 kg kanske vid tiden ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
V.27 och plus 7-8 kg här.. Och det är alldeles för mycket enligt min barnmorska. För mig känns det dock rätt normalt..
Så ja, jag tror din viktuppgång är normal den med :)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Kan bara säga sluta bry er för ni kan inte göra något åt det iallafall. Ät så nyttigt ni kan och njut av graviditeten istället. Skit i att väga er för ni lär inte må bättre av det
Att inte väga sig blir ju dock svårt, med tanke på att i alla fall min barnmorska vill att jag väger mig vid varje besök.
Jag fick väga mig vid inskrivning och vid förlossningen sen inget mer,
#8 Säg att du inte vill veta vad siffran är i så fall.
#9 Begärde du det eller är det så de gör på din mvc?
Jag väger mig varje gång och jag har gått till barnmorskan ungefär varannan vecka sen inskrivningen (av personliga skäl, inget man brukar göra). Jag oroar mig dock inte för min vikt.
Det är nog bara så de gör här och då gick jag också varannan vecka.
#10 Viktökningen är ingenting som stör mig, men jag vill gärna veta ändå. Tycker det är lite intressant att se vad det kommer att landa på.
Går in i vecka 20 imorgon och har gått upp 6 kg.
I min första graviditet gick jag totalt upp 15 kg och räknar med mer denna gång haha :)
När jag var på inskrivningen så frågade de bara vad jag vägde, aldrig nåt tal om att vägas men det kanske kommer sen. Fast hade jag inte haft en aning så hade jag väl vägt mig där men nu brukar jag väga mig lite då och då så jag vet. Har gått upp ca 2 kg hittills och är i v 17.
Gick upp 30 kg med första, startvikten var 68 kg men lyckades kissa ut 15 kg vätska några dagar efter. Dom resterande 15 vart ett helvete men blev gravid igen med andra pojken så ja gick upp 15…igen👎. MEN nu får man allt ta sig i kragen och röra på döfläsket!
V. 15 stod vågen på -2 kilo, v. 20 +2 kilo. Så på dessa 5 veckor har jag lyckats gå upp det jag gick ner samt upp ytterligare 2 kilon. Hoppas inte gå upp allt för mycket, har lite övervikt sedan tidigare graviditet.