Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1201 ggr
Sophie&Segra
0

Går upp för mycket?

Kommer precis ifrån BM, är gravid i v.26 (25+2). Och har gått upp 7kg sen inskrivningen.. Tydligen va det lite för mycket och jag borde absolut tänka mer på vad jag stoppar i mig osv. "Men hon har ju patienter som gått upp mer" för att citera henne. Hur mycket hade ni gått upp vid v.26?

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Niini
0

Nu minns jag inte exakt vad jag hade gått upp då men det låg nog där omkring nånstans. Slutvikten låg på +15 kg o inte var det nån som nånsin klagade. Var dock rätt smal innan..

Wisby9211
0

Jag är i vecka 25 nu och hade gått upp 4 kg senast jag var vid BM. ska till BM igen på onsdag och kan då ge mer exakt :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Beate
0

+7 kg i v 26 låter inte så mycket om man tänker att 10-15 kg är normalt att gå upp totalt. Har du bra värden i övrigt? Är det diabetesrisk som din BM kanske oroar sig för? Har du förhöjd risk för det?

Själv är jag bara i v 16 och har gått upp ca 1 kg än så länge..

ChristineL
0

Va? Om bm klagar på din vikt så byt! Jag tror jag hade gått upp 8 kg runt då och gick totalt upp 13 kg.

JossanH
0

Jag blir så trött på en del barnmorskor!! Haka upp sig på vikten! Äter du ohälsosamt? I sådana fall bör man tänka på vad man äter oavsett vad man väger. Man har så mycket andra bekymmer som gravid att man inte behöver siffror på en våg att också bekymra sig över! Jag gick upp 30 kg totalt. Fick höra av min nya BM då vi flyttade, att jag absolut inte fick gå upp någonting sista veckorna! Och hur skulle det gå till? Jag åt för 2 pga att jag annars mådde illa. Jag var tvungen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

millan07
0

Strunt i henne. Jag har vart gravid 2 gånger och är gravid nu igen i vecka 26 och jag har gått upp 18 kg redan. hmmm lite skillnad mer än dubbelt av dig och det va samma med mina andra två. Jag slutade på 24 kg + båda gångerna så de blir väl samma nu men min bm var inte orolig då jag lyckats gå ner mer efter varje grav så jag vägde 56 kg innan jag blev gravid denna gången men innan mitt första barn har jag alltid legat på 60kg. Så tänk inte på det. Min bm säger att vissa går upp lite andra mer utan att man kan hjälpa det. så slappna av och njut. ;-)

Mabrotnosh
0

Gick upp 45 kilo gick bra ändå. Mådde prima och mår prima sen att man har en sladdrig mage och övervikt som heter duga får jag väl gå bort med vagnen. Men vet du med dig att du äter nyttigt eller gör ditt bästa skit i henne. Citerar min bm "det är inte jag som får kämpa bort det sen, men det fixar du"

Velinga1984
0

I vecka 24+5 med sonen hade jag gått upp 8 kilo. i vecka 29+6 med sonen hade jag gått upp 11 kilo. Sen togs inga mer vikter tyvärr så jag vet inte totalsumman. Har vägning på fredag i vecka 26, får återkomma med den vikten :)

JeFo
0

Jag har fött två barn och gått upp över 20kg med båda. Har inte varit någon som sagt något om det! Väntar tredje nu och kommer säkert gå upp runt samma igen! Har alltid gått ner till normalvikt igen så det är inget jag är orolig för!

[Catteklina]
0

I v.27 med sonen hade jag gått upp 6-7kg. Gick totalt upp 13kg. Denna gången i v.25 har jag än så länge gått upp 0kg och det känns ju sådär roligt. Tycker ju verkligen inte att 7kg låter mycket. En graviditet väger ju och i v.23 eller 24 är det normalt att man gått upp 4-5kg om jag ej minns helt fel. Vissa mer än så.

Wisby9211
0

Var vid MVC idag och har gått upp 7 kg från att jag skrev in mig :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!