Gravid iFokus

Gravid

Etikettbarnlängtan
Läst 2287 ggr
Linneja4
0

Gravid symptom eller inte??

Hej! Jag slöt med neovletta i början på Februari för att starta vår bebisverkstad, det dröjde nästan exakt 2 mån till April innan första mensen kom efter stoppet, därefter var det uppehåll till slutet på Maj då den verka komma igång igen å jag fick mens ca 22 Juni och sedan 20 Juli. Men denna månad har den ännu inte kommit, utan det enda är en liten rosa färgad flytning efter samlag ca den 18/8 och även i helgen den 24/8, testade dock negativt på gravtest 23/8.. Men idag märker jag att det har kommit en orange/ brun färgad flytning i trosan, har även haft lite molvärk i magen samt ont i svanken ikväll ( kan dock bero på att jag varit på massage idag ;-) ) Är detta graviditetstecken att det kan vara så att det var för tidigt att testa i fredags 23/8 eller kan det vara så att mensen ännu är oregelbunden sedan p piller stoppet?? Vad tror ni som är experter på ämnet? :-) Jätte glad om någon har lust att ta sig tid å svara :-)

Niini
0

Skulle nog tippa på oregelbunden mens. Tyvärr.

ChristineL
0

Det är svårt att räkna på det när du har haft oregelbunden mens sedan pillerstoppet, vilket ju är jättevanligt att man har. Och vi är heller inga experter ;)

Linneja4
0

Okej men borde jag ta kontakt med Gyn eller ngn som kan ge en något för den oregelbundna mensen eller är det bara att vänta tills den rättar till sig själv? Är ju konstigt att jag får orange flytningar men att Mensen aldrig hoppar igång…

ChristineL
0

#3 - Det kan ju ta upp till ett år innan mensen hoppar igång "som vanligt", det är inget konstigt med det, bara att vänta.