Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 803 ggr
Velinga1984
0

När kunde andra känna er bebis?

Jag är i vecka 24, och det är full aktivitet i magen med jämna mellanrum. Liiite syns det utifrån att det puffas inifrån magen. Men så fort den blivande storebrodern eller sambon ska känna så blir det helt stilla.

Jag läser om flera runt min vecka där dom ser bebis tydligt utifrån, vilket får mig att undra om jag återigen har för mycket plats i magen för att bebis ska kunna ses ordentligt.

JossanH
0

Första sparken kände jag samma dag som jag gick in i v20. Andra sparken kände jag 2 dagar efter och 3e sparken kom precis efter och den kände min sambo :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Catteklina]
0

Är i v. 24 nu och sambon kände bebis för första gången för 3 veckor sen. Bara små puffar. Nu är dom mer rejäla och syns lite beroende på var bebis sparkar. Har moderkakan i framvägg så är bara på vissa ställen på magen som andra har chans att känna. Har en väldigt livlig krabat som nästan aldrig är stilla! Så denna gången är det lättare att känna. Förra grav var det svårare för han tog det mest lugnt i magen :)

Velinga1984
0

Åh vad mysigt för er 😃

Får se om jag kan få tillväxt-ul av min bm så man får veta varför. Jag känner ju iaf bebis ❤️

ChristineL
0

Huvudsaken är ju att du själv känner ;)

Här började jag känna små rörelser vecka 17, och mannen fick känna vid 22, men när man kunde SE vet jag inte, det var nog senare.

Velinga1984
0

Ja absolut men det är ju även sambons barn, så jag hoppas han får känna snart 😃

Rutan_
0

Både sambon och jag kunde känna bebisen utanpå i vecka 17 och sen dess har man kunnat se rörelser tydligt. Jag har moderkakan i framvägg men det hindrar inte denna bebis från att synas ;)

Sophie&Segra
1

Jag kände första puffen i v.15. Kände utanpå runt v.18. Sambon kände första gången v.20. Och vid v.21 började det synas utanpå. Nu i v.25 är det full rulle där inne och magen "flyger" åt alla håll och kanter, och kickboxarn där inne har till och med lyckats knuffa av min telefon som låg på magen :) Även jag har moderkakan i framvägg.

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Tina-A
0

Tror det var runt vecka 22-24 man kunde känna utanpå!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]