Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 1242 ggr
Mabrotnosh
0

kan förlossning börja med...

Kan förlossning börja med enbart ryggvärk. Jag har fått sammandragningar som trycker neråt något grymt hela dagen men har inte ont i magen alls. Men varje gång jag får en sammandragning så känns det som om hela jag går av på mitten. Har dock inte sett skymten av någon vatten avgång eller liknande. Men borde jag klocka eller ska jag strunta i det?

Tina-A
0

Klocka, du behöver inte alls ha ont i magen utan man kan ha i ryggen istället.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

smurfan-13
0

Klocka du, sen kan det ju vara en bra ide att ringa förlossningen och prata m dem hur du upplever det hela. De är experter på det och kan ge dig bättre svar antagligen.

ChristineL
0

Klocka och ring förlossningen :)

Mabrotnosh
0

Äh nu gav det sig. Gick på en promenad istället.

JossanH
0

En vän till mig kände att det "drog lite i ryggen" när hon var öppen 10 cm. Hon har vääääldigt lätta förlossningar. En annan vän fick ont på utsidan av höften/låren och när hon väl fick komma in var hon öppen flera cm så det kan vara väldigt olika vart det gör ont :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Mabrotnosh
0

Haft så här från och till i några dagar nu, men idag höll det i sig längre än vanligt, men nu har det lugnat sig igen. Men frågan är när man ska åka in? Har liksom fem mil till sjukhus, ska man ringa och rådfråga kanske?

ChristineL
0

#6 - Man ska alltid ringa först! Dels vill dom veta hur du upplever det, och dels vill dom veta att man ev är på väg.