Ta reda på kön, hjälp!
Hur säkra är dom på RUL när det gäller att se kön? Stämde det för er? Hur vanligt är det att det inte stämmer? Finns det några siffror med hur ofta det stämt/inte stämt? Vi ligger såhär, kvällen (natten) innan RUL och kan verkligen inte bestämma oss för om vi vill veta, eller vänta o få en överraskning.. Det hänger mycket på hur säkra dom kan vara.. Och jag blir inte klok på det.. Jag hittar inte direkt nått gällande det.. "/
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Jag sa till bm under undersökningen "kan du se heeelt säkert vad det är för något?". Det kunde hon inte. Då sa jag att då vill vi absolut inte veta. Funkade bra för oss :-) vi ville inte ha någon halvdan gissning så vi väntade tills hon föddes :-) det var jättespännande!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag såg själv att det var en kille då hon mätte lårbenet på RUL, hon bekräftade det sen när vi frågade.
Det är olika hur säkra svar de kan ge. Jag vet två som fått veta fel. Men tror man törs säga att de i regel har rätt.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Vi valde att inte ta reda på det av den enkla anledningen att det inte har någon betydelse för oss om det blir en pojke eller flicka. Säger dom att det är en pojke så är det tydligen rätt i fler fall än om de säger flicka.
/Christine

I skövde där jag födde berättar dom av princip aldrig könet. Jag ville iofs inte veta heller men vi frågade innan bara för att vara säker på att de inte skulle säga något och förstöra överraskningen:)
Om ni är osäkra på hur ni vill göra så låt det förbli en hemlighet. Då vet ni ju till 100% att ni inte får fel information :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vet också några som fått veta fel, men jag tror ändå att de flesta får det som barnsmorskan har sagt. Om man pratar med folk och läser på internet verkar det i alla fall vara så.
För oss visste dom helt hundra vad det var, gick inte att se fel. Och vet ingen annan i närheten heller som dom sett fel på, varken på flickor eller pojkar. Hört att det var mkt vanligt att man såg fel på flickor innan, men att tekniken har blivit bättre och därmed enklare att urskilja redan från v. 14-15…
Nu har vi sovit på saken, och tror bestämt att vi låter bli! :) Tack för era erfarenheter och synpunkter :)
Tänkte bara tillägga.. när vi ville veta vad de var för kön.. så fick vi en UL bild på snoppen (och nej vi bad inte om att få en bild på den)… så på så vis kan vi ju vara rätt säkra ;) haha
Mvh. Sanne & Djuren
Uppdatering då. Vi sa så sent som på bussen dit att vi skulle skippa o ta reda på det. Men så när jag väl låg där, så frågade jag hur säkert dom kunde se.. Och då svepte hon bara snabbt förbi för att kolla själv (och då sa sambon direkt, "jag tror jag såg".. Själv såg jag inget, för jag va så inställd på en flicka) och hon sa då snabbt "Ojojoj, ja jag ser direkt och tydligt vad det är".. Så vi funderade på det under resten av undersökningen, och så sa vi att hon visar och vi frågar, så har hon endå inget sagt liksom. Så hon visade och då va det ju inge snack om saken, vi fick se allt själva, inga ben eller armar ivägen.. Och efter att jag lyckats klämma fram "Det är ju en pojke.." Så brast det helt för mig, och från ingenstans blev allt verkligen "på rikitigt" på ett helt nytt sätt.. :)
Vi tog reda på kön och väntar tydligen en flicka. Men har ändå gått in med att barnmorskan har fel. Barnmorskan lät helt 100 på att det var en flicka. Men det blir iallafall intressant att se om hon hade rätt. Svaret kommer nog om så där 4 veckor.
Ja, jag har ju läst o hört att säger dom en pojke så är det allt som oftast det.. Men med flickor kan det va lite mer tveksamt :) Spännande, då får vi se om din magkänsla ha rätt #12 :)
Känner en som fick veta att hon skulle få en pojk, hon gjorde flera ul och de sa samma varje gång, men det var en tjej. Ett ovanligt fall då kanske :) Grattis till pojken :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#11 vad kul att ni fick lista ut det lite själv vad de var för något :) Jag menar då har ni sett med egna ögon samt hon som tog UL :) då är det tre stycken som ser exakt samma sak.. då är ju chansen väldigt stor att det stämmer :)
De som är skönt för mig är att jag behöver bara ta fram UL bilden för att påminnas att det VERKLIGEN är en pojke ;) haha
Mvh. Sanne & Djuren
Vår kille flashade sig också rätt snyggt på UL. Den bilden ska sparas och visas upp på hans 18årsfest 😛 Moahahaha!
#16 Haha våran bild ska jag sätta in i hans scrapbooking album ;) Hehe!
Mvh. Sanne & Djuren
Varför inte student plakat?
#18 Nja.. känns lite för privat för att visas upp så pass anser jag iaf :) han får visa bilden till de han känner för :)
Mvh. Sanne & Djuren
Haha, ja.. Det va ingen tvekan om saken och ett bra sätt att få reda på det, hon har inget sagt mer än att bekräfta det vi såg liksom :) Ska ju tillbaka på tisdag för en extra koll av hjärtat.. Ska se om vi kan få fler bilder då :) Va kul för er andra som också sett det med egna ögon :) När ska du ha #15? :)
#20 Jag ska ha 9 oktober :) och de är det längsta jag kommer gå. Blir igång satt om den inte vill ut då :)
Så troligen kommer han i slutet av septb. :)
Mvh. Sanne & Djuren
#21 - Varför blir du igångsatt om han inte kommer då? Är det självvalt eller särskilda skäl?
/Christine
#22 På första UL som jag gick på blev jag tillbaka satt -14 dagar. På andra UL så var det en läkare som gjorde UL på mig eftersom sköterskorna var upptagna den dagen. Han var mycket osäker och kände att istället för att ev. flytta +7 dagar framåt som det möjligtvis kan vara (om det inte är en lite större bebis..) så sa han att vi gör så att om inte bebisen kommer 9 oktober (då fortfarande flyttat -14 dagar) så kommer de ta och kolla upp det på engång istället för att vänta 14 dagar efter beräknat datum. För chansen finns att han kan gå förlänge då.
Hoppas det är förståeligt de jag skrev, är lite smått förvirrad idag av min trötthet.
Mvh. Sanne & Djuren