Vi som satsar på bebis 2013 #3
Föregående tråd blev så lång, så det är väl dags för en del 3. 
Bra gjort :) Jag sitter och tittar på Riskförlossningar på sjuan, lite läskigt är det!
Jag lämnar ett avtryck här för att fortsätta följa er :) Och så har jag ju lovat en bild på onsdag nästa vecka ;)
/Christine
Vet varken ut elr in om de är mens, elr nidblödning jag har, efter som detta inte e normalt mens ''dag''…
igå hade ja världens mensvärk/molvärk, de dröjde innan de kom blod, och ja ahr inte blött som ja brukar…. de e rosa/rött - rött med nån klump. Normalt brukar de vara jääterött, å massa å klumpar typ…
asch, ja får se om de kommer igång idag riktigt, då blir de nya tag.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
BIM idag och ingen mens än så länge. Kände mig väldigt "mensig" imorse, men det har gått över. Få se om den kommer ändå eller inte. Varit lite lätt illamående idag och fryst som en tok, men det tror jag beror på att jag är på väg att bli förkyld. Känner igen känslan.
#4 Håller tummarna för att den håller sig borta :)
Gör ett avtryck så jag kan följa den här tråden också :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
I helgen är mensen beräknad att komma. Hoppas den håller sig borta. Men vi får se hur det går, känner inget speciellt ännu förutom att magen känns lite uppblåst å spänd. *håller tummarna*
Mens idag :(
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Min så kallade mens e helt väck, samt att de vart väldigt lite, och att ja vart illamåande i 2 dagar samband med s.k mensvärk…. aldrig haft de så…
Blir ett test nästa vecka ev på söndag, för å se, ska egentligen ha min mens den 25e runt om där å inte så här tidigt, men min brukar hoppa lite ibland, men inte alls kännt mig ''mensig''…
Annars blir de nya tag.
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Tvärblankt test BIM+1 alt BIM-2. Bara sikta mot läkartiden den 16:e då..
Idag är det två år sedan jag tog ur p-staven, kan inte fatta det. Vid det här laget skulle ju jag ha en underbar liten son eller dotter. Så det kan bli…
/Christine
Det var längesedan jag ställer mig frågande till vad kroppen håller på med och känner mig aningens lost… Dag 35 och mensen torde kommit absolut senast idag. Tempen var väldigt knasig denna cykel och det verkade som om kroppen försökte få till ÄL mer än en gång, precis som förra gången. Den här gången kände jag dock av det 3 gånger, men den 3:e gången var tempen redan hög.. Fertilityfriend satte ut ÄL på dag 15 och då skulle mensen kommit i måndags. Negativt test i tisdags. Countdowntopregnancy satte ut ÄL på dag 20, vilket ger ÄL+15 idag, så skulle mensen kommit nu och det verkade som om den var på gång då tempen sjönk. Ingen mens under natten och idag var tempen uppe på sitt högsta igen.. Say what?! Jag fattar verkligen ingenting.. Tog ett till test för någon dag sedan som var negativt. Så vad sjuttsiken min kropp håller på med vet jag inte. Brösten har börjat svullna också såg jag nu när jag klev upp.. Aja, det är ju inte mer att göra åt saken än att avvakta och se. Men det är så drygt när det äntligen känns som om kroppen beter sig förutsägbart och så gör den såhär..
Tror minsann den har kommit in i lite Halloween-anda och spökar lite för mig. 

Gör ett avtryck här då jag och min sambo jobbar på i bebisverkstan, vi började försöka i juni så vi har inte hållt på så länge och har haft många motgångar dvs två tragiska dödsfall på min sida och en hjärtsjuk svärfar som åk in och ut på sjukhuset men NU äntligen verkar det som att allt ordnar upp sig runt oss och vi kan lägga 110% fokus på bebisverkstan :)
#15 Välkommen hit! :-)
Och där verkar mensen vara på gång. Dock känns det bara skönt, eftersom jag uppenbarligen inte är gravid så finns ingen mening för kroppen att inte se till att mensen i sådana fall kommer i tid.
Försök nr 15 och första läkarbesöket i utredningen om 17 dagar.
#17 Håller med dig, om den ska komma så kan den lika gärna passa tiden!

Har en liten fråga, fick mensen 18e oktober och ska ha ägglossning 10e november enligt en app jag har på mobilen men jag är lite osäker på att den visar rätt då vi har prickat in ägglossnings dagen nästan varje månad sen vi börjat men ej lyckats.. Så nu har jag beställt ägglossningstest som förhoppningsvis kommer imorgon :) Men vilken/vilka dagar ska jag testa i månaden? :)
#19; oj, då måste du ha en väldigt lång cykel som har ägglossning på dag 24? "standarden" är ju på dag 14, även om det självklart är väldigt olika från person till person. Hur långa cykler brukar du ha?

20# Jo det är klart att det är mycket mer som ska klaffa jag har nyligen (två veckor sen) fått diagnosen glutenintolerant.. Har väldigt regelbunden mens så vi hoppas på pluset snart bara jag lär mig hur/när jag ska ägglossningstesten i månaden :)
Mensen va beräknad att komma i fredags.. men inget har dykt upp än. Gjorde ett test i morse men det visade negativt. Tänkte testa igen till helgen om mensen inte dykt upp. Hoppas de blir något nu! Första försöket efter vårt MF.

21# Normalt (iaf de senaste 9åren) så har jag haft en cykel på 28dagar men sen tre månader tillbaka har den "krånglat" lite då jag tappat en hel del i vikt då jag nyligen fick veta att jag är glutenintolerant.. Så den här appen jag haft till hjälp har kastat runt allt nu, min cykel de senaste tre månaderna är 37,37 och 38 enligt appen dess innan är alla månader 28 "/
På begäran kommer här en bild på den lilla filuren jag har i magen, åtta fulla veckor, 16 mm, och ett snabbt tickande hjärta :) Alltihop blev plötsligt så verkligt, men känns samtidigt sjukt overkligt.
/Christine
Åh, vad härligt! 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
De vart mensen som knasa sig sist och nu är de nya tag, Nu försöker vi pricka in min ÄL som enligt kalandern jag ska ha (jag vet att de inte e säker, men kör under en periods tid här)
Mina systrar ska tydligen också starta sin bebis verkstad, så ska bli himla kul å se vem som blir först. Och har vi tur, så kanske de blir dubbel doppning i kyrkan :)
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Åh, grattis #25! Vad roligt att se pyret i magen!
Grattis igen till dig #25 kul att få se bild på den lilla filuren :-)
#30: Tror snarare på ett tidigt svagt plus än ett spökstreck. Du lär märka inom ett par dagar ifall det ökar eller ej. Håller tummarna. 
Hjälp, nu blev det pirr i magen! Ska köpa ett nytt test imorrn om mensen inte kommer… Den är beräknad till imorrn. Vågar inte hoppas för mkt!
#30: Ser ut som pluss! Grattis!
#33 Vänta med grattisarna tills det är ett starkt plus ;-) Vågar inte tro det ännu!
Hej på er!
Nu var det ett tag sen jag skrev här.
Är ännu inte gravid, vad jag vet.
Inväntar BIM mellan den 3-9/11.
Tecknen jag har är illamående morgon och kväll (värre på kvällen), lite ömma bröst och känner av lite molande i magen-mest när jag rör på mig.
När jag sover brukar jag ligga på sidan eller på mage, igår gick det inte alls och var inte så lätt att hitta en bra sovställning. Började även svettas vilket jag sällan gör.
Idag har tempen varit fortsatt högre. Min normala temp ligger på 36,8. Idag när jag tog tempen då jag blev väldigt varm plötsligt så låg den på 37,3.
Ska testa till helgen tänkte jag om mensen inte kommit då.
www.smaraldus.eu
Plussade i fredags :) såå glad. Va första försöket efter vårat missfall i somras. Nu hoppas jag bara att denna gång går bättre :)
#36 Grattis! Hoppas att allt går bra denna gång :) är det erat första barn?
Ja de hoppas vi med. Japp det kommer att bli det första. Jätte spännande! :D
#36: Grattis!
#39: Nu säger även jag grattis! För det där är definitivt ett plus! 
#40 Jag tror att jag vågar mig på ett tack :-) Ska testa imorgon igen och se om det blir starkare. Både jag och sambon behöver ett starkt plus!
#41: Om du vill ha det svart på vitt så kan du ju köpa ett digitalt annars. 
#42 Ja, det är sant! Det kanske jag ska göra :) Är dem dyrare tro?
#43: Lite dyrare är dem, men samtidigt slipper man tolka styrkan på streck.
Kostar väl strax över 100-lappen. Går säkert att få tag på via någon utländsk shop om man orkar leta och vänta. 
#44 Ja det är det ju värt! :-)
#39 Tack!! Å grattis själv ;)
#46 Tack!! Känns så overkligt!
Dag 15 här och inga tecken på äl
Dag 7 och tja, inte mycket att rapportera. Väntar fortfarande på att de envisa bruna flytningarna ska ge med sig. Den här månaden var det mer långdraget med svarta/bruna flytningar än senaste.
#39 så där såg mitt Clerblue också ut, tyckte inte alls om de testen för man blev osäker då man läst om spöktest och jag var gravid så det är ju du med (testa negativt varje dag tills BIM+1). Men jag använde mig messt av stickor från tradera 10st för 30 kr :D
Men du är garanterat gravid, Grattis

Vi siktar också på att försöka få till en tillökning i familjen under 2013. Milla som snart är 4 år har börjat tjata om ett syskon och det känns som det är rätt i tiden.
Jag lämnar er nu och önskar alla så mycket lycka till! Hoppas ni får era plus snart också :-) Jag är helt säker efter tre vanliga test och ett digitalt hehe ;-)

Hade ÄL i fredags och vi pricka in den även dagarna före och dagarna efter så nu hoppas vi på plusset! :) Idag har jag mått "konstigt" hela dagen, noll matlust-lite ont nere i tjejmagen-samt att det känns som om jag skulle ha kräkts då allt jag stoppat i mig har stått mig upp i halsen "/ Så undrar va detta kan vara..aldrig känt så förut. Vet inte exakt när min mens tänkt komma heller då den krånglat de tre senaste månaderna (=kommit sen då jag i 9år haft en cykel på 28dagar) Hur länge dröjer det innan ett eventuellt ägg fäster?
skaffa en gravid app (jag har babygruppens gravid app och baby center gravid app) man får information vecka för vecka från ägglossning. Bara att ställa om appen till nytt datum om det inte tar sig.
Prickade ÄL denna gången och någon dag innan och efter! Nu håller vi tummarna här hemma.
ÄL på intågande och enligt min makes "spådom" är det en rejäl en.. Han brukar i normala fall inte märka av när jag har ÄL, mer än att mitt sug är i topp. Hans eget sug brukar inte påverkas. Men idag skoja han och sa att jag måste skicka ut en massa extra feromoner, för de senaste 2 dagarna har jag tydligen varit oemåtståndlig. Och det är då garanterat inte pga klädseln, för här sitter jag med en tjock mörkgrön fleecetröja som inte direkt är den vackraste världen skådat.
Så jag hoppas han har rätt. 

Skulle behöva lite råd, vi prickade in ÄL denna månad och sen ca. 5 dagar tillbaka har jag varit lätt illamående (inte kräkts men ulkat över toaletten ibland) och varit fruktansvärt trög i magen även haft lite ont då och då i tjejmagen.. Idag är det 10 dagar sen jag testade starkt positivt på ÄL stickan och idag tog jag ett gravtest men det var negativt.. Tror verkligen inte jag inbillar mig att jag är gravid utan det var min arbetskollega som fråga hur det var fatt och senare samma dag så min man att jag uppförde mig annorlunda (tänker då på illamåendet) Min fråga när ska man ta ett gravtest eller kan det vara så att det faktiskt är något där inne men att kroppen ej har "hunnit" producerat tillräckligt med hormoner för att det ska ge utslag på stickan? Tacksam för svar! :)
#60: Det tar 5-10 dagar för ägget att fästa men när det väl fäst borde du kunna testa positivt efter någon dag.
Om du testade starkt positivt för 10 dagar sen kan vi räkna med att du hade ägglossning för ca 8 dagar sen, vilket betyder att om ägget inte fäst än borde det göra det inom de närmsta 2 dagarna. Så testa om 2-3 dagar igen!
#60 Jag fick en känsla av att det tog sig och min sambo bara skratta åt mig och sa att det bara berodde på att jag ville det så gärna och att jag inte skulle ta det förgivet för att jag kunde bli så ledsen. Testa med stickor från ca 1 vecka efter ÄL till BIM och stickorna ska mäta redan vid 10 och inte 25 som vanliga test gör. Men det var bara negativit.
Sen av någon anledning så tog jag ett till test BIM+1 och la åt sidan, Snegla till på det och där stod det lila på vitt! Två sträck!
Ge inte upp och försöka om du kan hålla ut till BIM ;)

61&62# tack för era svar! Ska försöka hÅlla ut lite till :))
Då är det 4 dagar kvar till BIM och "mensvärk" han anlänt sedan 2 dagar tillbaka och brösten har värkt lite smått igår men borta idag.
Vågar igentligen inte men hoppas endå på att det blivit en liten denna gången <3
Nog stämde makens "känningar". ÄL troligen inom 2 dagar, som det känns i kroppen och om den följer "cykelsnittet". För övrigt 2 dagar kvar till läkarbesöket nu..
Nu är första läkarbesöket avklarat och jag är faktiskt väldigt nöjd med det. Dels var det en toppenläkare och dels pga resultaten. Alla mina prover såg kanonbra ut. Makens däremot var det lite blandat med. Hans små simmare hade bara 20% som var rörliga (gränsvärde ligger på 32%), men i gengäld hade han ett totalantal på över 143 miljoner!!!
Fick även min ägglossning så gott som bekräftad, för jag fick snudd på positivt utslag imorse och då tyckte läkaren att vi skulle kika med VUL för att se. Nog fanns där en stor fin äggblåsa. Har skrivit en halv novell på bloggen om besöket, så om någon är intresserad av att läsa så..
#66: Vad kul att läsa! Och vad härligt att trots att spermierna var lite slöa så var det ju väääldigt många, då borde det finnas gott och väl om pigga ändå! Håller tummarna för er :)
#67: Jomen precis! Det som saknades i styrka/snabbhet togs gott och väl igen genom antalet.
Så nu får vi se då, hur allting går.

#68 Skönt att allt såg bra ut men har dom någon idé om varför det har varit så trögt för er att bli gravida om alla proverna ser bra ut? Spännande att det finns så otroligt många spermier överlag. Naturen är märklig, haha.
#69: Nä, de hade ingen direkt teori. Utan är det så att makens nästa spermaprov ser bra ut och jag inte har något blockage i någon äggledare, så får vi "oförklarlig orsak till barnlöshet" i princip. Dvs det är ju något fel, men det felet är så litet och ospecifikt att de inte kan säga exakt vad.
Haha ja, nog är den märklig alltid. Det ska bli lite kul att se hur nästa prov ser ut, med tanke på att han blev sjuk dagen efter provet lämnades in.
Hejhej tjejer! :D Alltid lika kul o hoppa in o små prata i olika trådar! :D Är i vecka 11 precis! & jag kände inte ens något konstigt och känner fortfarande ingenting förutom att jag måste kissa hela tiden och lite molande värk i tjejmagen ibland, men eftersom jag och min sambo försökte så testade jag bara för att se och då redan va jag i 4-5 veckor :D
Detta bli vårt första barn o e super spända! :D Hoppas det går bra för er andra tjejer där ute.
+ att jag märkte inte ens att jag hade någon nidblödning, och ändå var det just det jag höll ett extra öga åt nej nejdå :P
-Vad har ni några grav symtom ni som e grav? :O

Här kom mensen i fredags, va beräknad på torsdagen så nu inväntar vi nästa ÄL så får vi se då :)
#71 - Du är välkommen att skriva i den här tråden istället :)
/Christine
ÄL+10 och tja, jag har ju vissa småsaker jag känner av, men i det stora hela egentligen inte mycket. Jovisst, trött är jag, men det tycker jag att jag varit sedan vi började nya kursen och går längre om dagarna. Det enda påtagliga är en skum känsla i brösten, i kombination med att de ömmar om man kommer åt och passar på att växa lite. Inte svullnar, utan bokstavligen talat växer. Igår hade jag en sån där dag där jag kände att jag kunde tända till på 2 röda och skälla ut någon efter noter och det är inte riktigt likt mig. Men det kan ju bero på vad som helst.
I övrigt börjar jag känna mig sådär riktigt pysslig och har ett sug efter att plocka fram symaskinen och sy massa bebiskläder..
Tog ett test idag BIM-1 som visade neg. Men kom på sen i efterhand att jag doppade det på tok för kort tid.. Har haft ÄL-test av i princip samma märke som ska doppas 3 sek och då gjorde jag det även på detta, men det skulle doppas i 15 sekunder. Klantigt! Får ta ett nytt när jag kommer hem. Annars har nog min kropp fått någon form av break down..
#75, Håller tummarna här! 
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Nehepp, tvärblankt det här med. Men än finns det hopp i alla fall…
Happ, då var de rosa flytningarna och än så länge milda mensvärken här… Känner hur det kommer rinna till när som helst.
Bara "se fram emot" undersökningen av äggledarna+livmodern härnäst då..
Kanske försök nr 16 går bättre.
Efter missfallet i våras har vi nu bestämt oss att ännu en gång sluta på pillerna. Väntar fortfarande på mensen ska komma igång (om de nu vill göra det), sen hade vi tänkt börja göra bebis till början på nästa år :)

Fått en blödning igen…två veckor efter mensen, konstigt ingen mensverk och blodet är väldigt ljust och trådaktigt. Så här väntar vi på att det ska ta slut så vi kan börja jobba i bebisverkstan igen :)
Ligger med 40 graders feber och sambon är magsjuk, ägglossning inom de närmaste dagarna.. Typiskt!

Är är mensen/mrllanblödningen slut sen två dagar tillbaka så vi inväntar ÄL här, har fått oss en tankeställare också då jag har sökt en fast tjänst så jag är lite kluven i om vi ska frysa bebisverkstan eller inte… Min sambo tycker inte att vi behöver frysa den men jag är orolig ut i fall att jag skulle få jobbet "/

#82 Varför skulle en fast tjänst vara ett problem, det brukar ju tvärt om vara det de flesta önskar sig innan de börjar skaffa barn? Du har ju all rätt att vara hemma om du blir dålig om du har fast tjänst och du får mycket bättre vilkor överlag.
Fått tid för nästa undersökning nu, lyckades få tag på dem i onsdags. Nästa torsdag ska jag dit, med reservation för att tiden kunde komma att avbokas med anledningen att "vi kan behöva den tiden för något annat". Så vi får se om den blir av eller ej, annars får jag hoppas det blir månaden efter istället.

83# Jo det är drömmen det jag är orolig över är att dom kanske skulle sparka mig om jag bli gravid nu "/ Men målet och drömmen är absolut ett fast jobb det var inte så jag menade..

#85 Jag förstår. Ni kanske kan göra ett uppehåll bara tills du vet om du fått tjänsten? Så fort papprena är påskrivna kan ni ju köra på det igen, det är ju mycket svårare för dom att sparka någon med fast tjänst. Det krävs väldigt mycket för att få göra det. Ärd u med i något fack? Det är nog väldigt bra i ett sådant läge.

86# Precis så jag tänkt men sambon tycket inte så ;) Jag är med i kommunal, tjänsten tillträds i januari så det är ju inte sp lång "väntetid" :)
Man får inte sparka någon pga graviditet och man får inte välja bort en gravid pga graviditet när man ska tillsätta tjänster. Du behöver inte upplysa någon om att du är eller ska skaffa barn innom en snar framtid.
Väntar fortfarande på att mensen ska komma tillbaka efter pillerstoppet, men har inte fått någon blödning alls än så länge. Dom andra gångerna har jag fått en blödning inom 3 dagar efter stoppet eller om jag har glömt en pilla så har den kommit direkt dagen efter.
Så kanske tur att vi slutade i god tid denna gången :)
Fick en ljusrosa flytning tidigare i veckan i 2 dagar men det var allt.
Vill ju bara att allt ska komma igång så att vi kan se att mensen är regelbunden osv. innan vi börjar försöka pricka in :)

88# Okej, tack för upplysningen då kan vi pusta ut och fortsätta med bebisverkstan :) Vill så gärna ha jobbet och har väl kanal nojat mig i onödan…
Skulle de neka dig/eller någon som läser som söker jobb. Det är bara att stämma dom, kontakta fack osv eftersom det är emot lagen :D

91# Tack för din hjälp, känner mig helt lugn nu och vi kan koncentrera oss på bebis :)
Jahapp, undersökningen imorgon då. Få se om den gör mig något klokare. Antagligen inte. 
Jag börjar fundera på om ÄL-testerna ger positivt för sent.. Jag har inte tempat samtidigt men det borde jag förstås gjort, men jag fick ägglossningsflytningar 6 dagar innan testen sa att jag skulle ha ägglossning, men samtidigt som jag skulle haft ägglossning enligt testen så hade jag ofruktsamma flytningar.. What?
Tänker alltså att de kanske ger positivt efter att ägglossningen redan skett.. Någon som hört talas om det?
#94 Vad konstigt, har själv aldrig använt mig av ÄL-test, så vet inte hur.
Men testa att gå efter flytningarna istället hur dom är? Det har vi alltid gjort här hemma.
Jag läste någonstans att dom ÄL-testen inte var så tillförlitliga i någon tidning, men vet ju inte hur mycket det stämmer :)
Mvh,
-C
Då var undersökningen avklarad. Gick på 10 minuter ungefär och det kändes inte ett smack när sköterskan sprutade in vätskan. Allting såg jättebra ut och fick se ett ägg på höger sida som var lite större. Så ÄL-värken lär väl komma på höger sida precis som förra gången.
Jahapp, jag fyller väl på med ytterligare ett inlägg från min sida..
ÄL+8 idag och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Har noll och ingen molvärk, inga känningar i brösten (trots att de växer en hel del nu) och inga känningar i övrigt heller. Mer än att tempen är väldigt hög och jag som annars är en fryslort av högsta kaliber fryser inte ens.
Fick ett svagt positivt idag?
Men jag har ju inte fått tillbaka min mens eller någonting ännu! Har inte ens fått en pillerblödning sedan stoppet 25/11. Fattar inte detta. Har ej märkt att jag haft någon ÄL heller…
Men vi får se, tar det med en nypa salt än så länge och får se om en vecka, hur det är då. Sist jag fick såna här svaga positiva var det inget som växte där inne, utan kom ut sen :(
Har ju haft känningar; illamående, ömma bröstvårtor, yr, huvudvärk, trött, hungerkänsla men ej sugen på något osv. Men allt detta är ju även biverkningar när man slutar på Cerazette tills hormonerna kommit i balans igen…
God jul till alla er andra! Hoppas ni får en riktigt skön jul :)
Mvh,
-C
#100: Håller tummarna att det är ett litet frö denna gången. 
#101 Tack!
Vi får se till helgen vad testet visar då. Men helt otroligt om det blivit så med en gång igen. Vi som ska hinna flytta innan!
Hoppas att du med får ett svar du vill ha snart! När har du BIM?
#102: BIM är den 30:e, så tanken är att testa på nyårsafton om mensen håller sig borta. 
Känner mig fortfarande som en kamin inombords..
Här har iaf mensen kommit, vilket inte var så konstigt eftersom vi båda var jättesjuka när jag hade ÄL.. Men jättetråkigt.. Tiden bara går och går och vi som så gärna ville ger vår dotter ett syskon i nära ålder. Vi känner oss båda som världens sämsta som inte ens kan ge vår dotter någon som vi verkligen, verkligen vill ge henne. Piss på allt!
Efter 17 månader verkar det äntligen vara vår tur!
Vilken nyårspresent för våra familjer och inte minst för oss själva! Det är inte jättestarkt, men jag är ju bara på ÄL+11!

Här kom mensen på julafton, tre dagar för tidigt världens sämsta julklapp… Ny tag när mensen är över!
#106: Grattis!! Verkligen eran tur nu! :)
#108: Tack! Ja, det var verkligen på tiden! 
#106 Åh ett stort grattis! :) Verkligen er tur nu :)) Så ser mina test också ut nu, väldigt svagt under tiden, men lite tydligare efteråt. Hoppas själv på att det blir starkare resultat till helgen! Hur lång tid tar det ungefär innan dom bör ha blivit starkare?
#110: Tackar! 
hCG ökar väl ungefär varannan till var tredje dag, så det borde gå att se en stregring till helgen. 
Idag blev testet helt blankt… Har ej kollat på testet sen i morse, men det är ju ändå för gammalt nu och varken jag eller sambon såg något på det innan.
Förstår inte hur två stycken kunde bli svaga positiva innan i veckan.
Nåväl, var ungefär det jag misstänkte då jag ej fått några blödningar alls sedan jag slutade pillerna. Så kroppen har helt enkelt inte kommit igång ännu :)
Inte gravid än.. Får se om fyra dagar. Däremot ringde min syster (yngsta) i natt å berätta att hon är gravid. Himla roligt att höra! Mina bröst som alltid brukar vara svullna å mer hårda är bara pytte lite svullen. Vi får se. Ninnih jätte grattis! Hur går det?
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
#113: Tackar.
Det går bara bra faktiskt. Inga direkta jobbiga känningar och tid för hälsosamtal är bokat till på fredag.
Åh vad spännande!
Gi in på min profil
För att se mina kullar.
Puff, hur går det för er tjejer?
/Christine
Inget har hänt här i alla fall. Har fortfarande inte fått någon blödning sedan pillerstoppet :( Tråkigt att behöva gå och vänta på den. Hur går det för er andra?
Här har det just börjats med bebisverkstad. Slutade med pillrerna för cirka 5 veckor sedan och mensen har redan kommit igång som den ska så nu är det bara att ha det lite mysigt mellan lakanen och se vad som händer 

Börjar bli ledsen på detta nu… Har försökt i snart ett år utan framgång och nu börjar det tryta med väntan då vi gifter oss i maj, och jag har köpt klänning nu. Om det inte tog sig nu så fryser vi verkstad ett tag pga bröllopet och klänningen.. Tog det sig nu så kommer jag vara i vecka 20typ då bröllopet är och det är korsettsnörning på klänningen så vi får se hur det går med den då :) Önskar alla lycka till med sitt :) Och tack för att jag fick gnälla av mig lite..
#119 - Jag rekomenderar er ändå att söka hjälp redan nu, det kan ta tid innan ni får komma på besök, och själva utredningen tar också tid. Vänta inte med att söka hjälp, önskar jag inte hade väntat… ;)
/Christine
Hej allihopa!
Har hängt här på gravid.ifokus sen ett år tillbaka, men bara smygläst utan att skriva något själv. Nu tycker jag att det är dags att kliva ur skuggan och presentera mig!
Jag är 22 år, bor tillsammans med min sambo och 5 råttor.
Vi har precis avverkat försök nr 10 och tyvärr blev det inget denna gång heller.
Jättetråkigt självklart, men det är bara att ladda om till försök 11. 
/Madde
#121 Hej! Härligt å höra att ni är på g med bebisverkstan å lycka till med försök nr 11 :) Har själv haft råttor nyligen, men lämna de till uppfödaren nu när det e dags för bebis ;) Blir råttor igen framöver!
#121: Visst är det tråkigt att det tar tid, men det är bra att du verkar ha en positiv inställning. Det hjälpte i alla fall mig väldigt mycket när det tog tid. 
#122 Tack!
Mycket trevliga djur och dessutom bra sällskap.
#123 Har haft problem med att hålla humöret uppe en del försök, men har insett att det inte ger något utan bara tar energi. Därför bestämde jag mig för att byta inställning och fokusera frammåt! Har hittills fungerat fint och gjort mig mer peppad, vilket känns kunna vara passande.
#124: Vet precis hur det är. Till en början blev jag besviken varje gång mensen kom, men tack vare maken som alltid höll sig positiv så blev även jag positiv och insåg att "det kommer när det kommer".
Tror det är viktigt att försöka ha kul, inte bara mellan lakanen utan även tiden imellan försök och uppvakta varandra. :)
#126 det tror jag också är viktigt.
Nu är det 7 veckor sedan pillerstoppet och ännu inga blödningar. Så här lång tid har det aldrig tagit innan… Tycker i alla fall att mensen kan komma tillbaka nu så att man hinner se att allting funkar som det ska och kan börja planera! Brösten ömmar något så fruktansvärt och blodådrorna är helt synliga på dom, det molar till och från i magen, så kanske kanske är mensen på gång äntligen :) Har nog aldrig saknat mensen så som jag gör nu ;) Hoppas att det går bra för er andra i tråden!
#128 jag vet känslan… 

Mensen är tre dagar sen nu, inga känningar på att den skulle vara på G heller! Har inte tagit ett test än tänkte vänta tills nästa vecka om mensen fortfarande inte kommit då. Men nog hoppas vi alltid! :)
#129 Jobbigt att behöva vänta på det tråkiga!
#130 Håller tummarna att mensen håller sig borta och att det blir ett plus! Själv hade jag aldrig orkat vänta
Är rent för otålig för det.
Någon annan här som använt Cerazette och fått en massa biverkningar när ni slutat på dom?
Hur lång tid tog det innan dom försvann?
Är så trött på att må illa hela dagarna nu :(
#131: Jag fick nog allsköns "graviditetssymptom" i många månader efter jag slutade med Cerazette.. Tog nog minst 6 månader innan det lugnade ner sig på symptomfronten.
#132 Usch vad trist :( Men då vet jag vad som kan tänkas vänta mig dom närmsta månaderna :P
En sak är säkert och det är att jag aldrig mer ska börja med dom pillerna igen.
Kämpigt att börja på dom och tidvis när man äter dom och jobbigt att sluta på dom också…
#131 ja det är ju det…
Första mensen efter pillrena (yasmin) tog 5 veckor så jag hoppas det fortsätter i samma bra stil tills det blir ett + på stickan.

131# Nog kliar det i fingrarna för att ta ett test men vågar inte vill inte bli så besviken igen.. Har jobbat på bebis sen i somras. Men nu hoppas vi som tusan! :)

5 dagar över tiden och tog ett negativt test idag… Vet inte vad jag ska tro, såhär sen har mensen aldrig varit den att diffat Max 1-2 dagar förtidig/sen :(
#137: Jag säger i alla fall grattis! Det är starkare än vad mitt positiva på ÄL+11 var. 
#137 Jag säger också grattis! :)
#138 & #139 tack! Fortsätter testa helgen ut så kanske det kan gå in i skallen :)
10 veckor sedan pillerstopp och fortfarande inte en endaste lite fjuttig blödning! Börjar få smått panik - så här lång tid har det aldrig tagit innan för mensen att komma tillbaka eller har i alla fall fått en liten pillerblödning på några dagar direkt efter stopp eller missad pilla, men icke denna gång
Sen blev det ju inte bättre av att syster kommer och visade sina UL-bilder hon fått idag
Så då blir man i alla fall återigen en moster till sommaren
Är det 6 månader man ska vänta innan man hör av sig till MVC om blödningarna ej kommit igång? Eller är det längre?
#141: Tror det är 6 månader de flesta satt som gräns. Tidigare skulle jag gissa på att man kan höra av sig om man väljer att gå privat.
#143: Grattis! 
#143 Stort grattis igen!! :)
#144 & #145 tack igen! Ni hade rätt med det första testet och nu är även jag övertygad!
Hej alla härliga. Det är väl dax för mig att komma in här också :) Detta är första försöket för vår del. Beräknad ÄL var i torsdags enligt appen Womanlog, vi hade mys varje dag innan ÄL. Så har vi en ohygglig tur lyckas det :) Jag vet att det är tidigt än, men jag känner mig svullen i bebismagen och låga byxor är jobbiga plus att jag mått riktigt illa varje kväll sen ÄL. Hoppas hoppas :) det blir vårt andra barn isf :) har en son på 4,5 år som längtar efter syskon :)
putt
#141 jag har hört om folk som inte fått mensen på ett år och sedan har den varit oregelbunden i ett år till.
Hoppas din kommer igång snart
Sätter ett avtryck då vi också försöker här hemma ;)
.::Behandla dina djur med kärlek och respekt::.
🐱Crazycatlady KeepCalm&loveBunnies😎

#150, lite sent att få en 2013 bebis om ni börjar försöka nu :P