Svullna inre blygdläppar
Detta tycker jag är jobbigast av allt, jag struntar i att jag börjar bli vig som ett kassa skåp och jag struntat i att magen börjar vara i vägen eller att det är varmt som satan även fast det är 15 grader ute. Men dessa svullna blygdläppar är jobbigt som attan. Befinner mig i vecka 32 och när jag går och kissar så känns det som om jag har ett sprinkler system där nere och att det liksom stannar kvar urin mellan de inre blygdläpparna vilket gör att jag måste sära på benen för kung och fosterland för att ens kunna torka ordentligt. Lyckas jag inte sära på läpparna för att torka ordentligt känner jag hur det hamnar i trosorna när jag ställer mig upp och jag får gå och byta och duscha.
Är det bara jag som har detta problem och vad kan jag göra åt det, för lägga is bitar emot är ju ingen hit med tanke på uvi risk.
Vissa hävdar ju att man "inte" ska titta sig där nere under graviditeten pga att man svullnar och kan ändra lite färg pga det.
Vet inte om jag upplevde det som du men visst svullnade jag där nere. Hade trosskydd för säkerhetsskull + att jag hade rikliga flytningar på slutet.
Efter förlossningen däremot så upplevde jag det som du. var visserligen öm men kunde knappt torka mig alls, kändes jätte obehagligt pga svullnaden. Så jag blötte pappersservetter i kallt vatten och dutt torka mig med eller spola mig ren med en dusch och dutta med pappersservett så jag blev torr igen. :P
Är du svullen på fler ställen? Tänker på om du börjar samla på dig vatten. Tanke på att du är i slutet av graviditeten och att det är varmt ute.
Om så är fallet kan det hjälpa att förebygga att du samlar på dig mer vatten än nödvändigt. Ett sett är att dricka rikligt med vatten för då känner inte kroppen att den ska spara på det som finns för att det regelbundet fylls på ordentligt.
Är inte svullen någon annanstans. Lite i fingrarna men inte så det stör eller något men dricker ganska mycket vatten under dagen. Men svullnaden kanske kommer på andra ställen snart.