Vad göra? Vart vända sig?
Förstår inte hur jag ska få det här att fungera.. Jag pluggar heltid på distans (hemifrån alltså), har fått ta fullt studielån då jag inte orkar jobba samtidigt , och har sen jag blev gravid hamnat nått så fruktansvärt efter och kommer förmodligen inte klara dom fyra kurserna jag håller på med. Vad sätter stopp? Illamående, trötthet och en huvudvärk som är där dygnet runt bortsett ifrån några timmar här o där. Att då sitta vid en dator i snitt 2-3 timmar varje dag finns inte på kartan, då ligger jag i migrän resten av dagen. Pluggar jag inte får vi inte pengarna ifrån mitt lån, och får därmed inte pengar nog så vi klarar oss. Ska ringa min BM imorn o höra hur vi ska göra, för det här kommer inte hålla.. Vad för hjälp kan man få? Känns ju verkligen inte som jag är "kvalificierad" för en sjukskrivning.. Får man hjälp av SOC? Eller vart kan man få ekonomiskt stöd ifrån? Min sambo är arbetslös o söker jobb som en besatt.. Och visst kan jag väl söka jobb, men för det första känns det helt omöjligt så som jag mår nu och för det andra lär jag ju inte få nått då jag ska ha barn i december?! Försäkringskassan? Arbetsförmedlingen? SOC? Vart vänder man sig när det inte alls blir som det va tänkt? (Tanken var att fortsätta plugga heltid tills bebisen kommer, men det har ju skitit sig helt i o med att jag mått pyton hela tiden vi fick reda på att jag va gravid)
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Prata med bm i första hand om att du vill sjukskriva dig, kanske inte heltid men till en viss del iaf, för du måste tänka på dig själv och ditt mående. Får ni bostadsbidrag? Det kan man söka hos soc annars. Jag vet inte riktigt hur det funkar när man pluggar men jag kan tänka mig att det blir fk. Den här checklistan dom har kanske kan hjälpa dig: http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/checklistan
/Christine