Annons:
Etikettväntar-barn
Läst 7076 ggr
mollyt
2020-02-12 21:06

Vi som väntar barn år 2020 #3

Nu är den förra tråden snart full så ni får fortsätta här!

Annons:
mollyt
2020-02-12 21:09
#1

Var så goda!

Sava
2020-02-13 08:31
#2

Jaha… Tips på vad som kan tänkas sätta igång förlossningen?😂Har ju hört om sex, röra vid brösten och äta ananas… Något mer?😂

Snorhyveln
2020-02-13 09:35
#3

#239 Det har inte kommit nån bebis än efter hinnsvepningen, men nånting håller på ingresser därinne då det känns som om jag sipprar vatten hela tiden och har molande till o från.. Så nog startades nånting förberedande 👍🏻 Men om de inte sätta igång snart så ska jag till förlossningen i nästa vecka och kika hur de ser ut och troligtvis sättas igång på ett eller annat sätt 😃 Hur går det för dig?

Sava
2020-02-13 12:18
#4

Höggravid och sugen på donken. Köper mig ett 6-pack nuggets och åker hem för att avnjuta i soffan. Ser på kvittot att jag bara har betalat för 6 stycken men fått 9😀Helt okej misstag när det drabbar mig just nu, kan jag känna😂

Diana The Celt
2020-02-13 21:04
#5

Han föddes igår 18:47 :D på dagen vecka 37+0 är 48 cm och väger 2680 gram :) Hade svår förlossningsrädsla under min graviditet men ingenting var ens i närheten så hemskt som jag trodde det skulle vara :) Förstår nu i efterhand vad alla har pratat om som sagt att kroppen vet vad den ska göra när allt kommer igång :)

Mara-Bell
2020-02-13 22:14
#6

#5 Stort grattis! Och hoppas att ni mår bra allihopa 😊

Annons:
Svart ängel
2020-02-14 00:44
#7

#5 Åh grattis! 😍🌺

Jennifer H
2020-02-14 10:32
#8

#3 Okej. Håller tummarna att det startar ordentligt snart så ni får träffa den lille!😍 Här hemma blir våran pojk en hel månad på söndag, galet vad tiden går fort! Dock har vi haft en tuff start… bland annat att jag fick en grad 3 bristning som fortfarande gör väldigt ont, men främst att vi endast hann vara hemma en natt efter BB innan sambon fick ringa ambulans och jag blev körd till akuten och inlagd. Så det har varit en tumult start med mycket oro och rädsla, men nu börjar vi äntligen slappna av och kan njuta av den nyblivna lilla familj vi blivit.🤗

Snorhyveln
2020-02-14 22:52
#9

#8 nemen oj va roligt 👏🏻💪🏻😃 Ja aj aj, de är typ bara då man får svårt att ”leva efteråt” för att blir så jobbigt när man rör sig 😖 Nej, usch. Fick du nån infektion eller blev du dålig av annat än just förlossningen? krya krya

Majsan82
2020-02-15 09:39
#10

Hej. Är gravid i vecka 5. Jag har två barn sen innan, de är 15 och 17 år. Borde räknas som förstföderska nu 😅. Lite små ångest för att berätta för tonåringarna, särskilt dottern som är äldst. Hon hatade nämligen sin pappa när han skulle ha barn för 3 år sen. Hon älskar sin lillasyster nu som tur är. Någon annan i samma sits?

Fia81
2020-02-15 16:32
#11

Vi berättade för barnen förra helgen då var jag i vecka 9. Dom är 12 år och 9 år. Dom blev väldigt förvånande men glada och förväntansfulla ❤ Om jag minns rätt så är det 10 år. Sen klassas man som förstföderska igen 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Fluxan
2020-02-15 17:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Kikar också in här, är också i v.5 (4+1) spontan graviditet, tar ett toabesök i taget då jag haft alldeles för många tidiga mf, åratal av utredningar, ivfer m.m. Men med så här skarpt test bim-1 törs jag hoppas att vår sista pusselbit är redo att komma ;-) Har fyra barn i åldrarna 13.5 år, snart 11 år, 5 år, 2,5 år.

cEDS
2020-02-15 17:46
#13

Blev såå sur på sambon idag. På onsdag har vi sista mötet med BM innan bebis kommer. Har påmint honom om det och det har han glömt! Han har sagt till en kollega att han kan ta för henne, hon är också gravid och ska på ultraljud då. För fan! Vår unge är väl viktigare för oss?! 😡😡 Fixar han inte bort det kommer hans jobbiga mamma och mormor ALDRIG få träffa barnet.🙃

Annons:
Jennifer H
2020-02-15 20:16
#14

#9 Nej, var ingen infektion utan eftersom jag behövde åka ner på operation och sy ihop min bristning direkt efter förlossningen så blev jag sängliggande i princip tre dagar. Detta resulterade i att det samlades en stor blodkoagel som åkte ur mig samma natt vi kom hem från BB. Drygt en timma senare började jag känna mig svimfärdig och fick extrem hjärtklappning, och detta avtog inte så vi fick ringa ambulans och då visade det sig att jag hade en puls på 200. EKG visade misstankar om en pågående hjärtinfarkt (tills dess att motsatsen var bevisad), därav blev det väldigt akut. Jag har ett mindre hjärtfel sedan tidigare men nu upptäckte de ett nytt hjärtfel som troligtvis uppstod på grund av förlossningen och den påfrestning hjärtat fick med smärta o allt därtill. Idag mår vi alla bra, men det blev en jobbig start och jag blev sjukskriven istället för föräldraledig. Är dock livrädd att föda barn igen på grund av att allt hände så tätt inpå förlossningen och kommer troligtvis överväga att ta ett snitt om det blir en nästa gång.😟 Men, jag fick en frisk och fantastisk bebis vilket är det viktigaste!♡

Snorhyveln
2020-02-16 09:41
#15

#14 Men fy vad läskigt. Vad bra att allt gick bra trots allt och att ni fick en frisk o fin bebbe ♥️ Förstår att det var smått traumatiskt, men de brukar vara väldigt tillmötesgående när de gäller önskan om igångsättningen eller snott om man varit med om ngt man tycker är läskigt.

Snorhyveln
2020-02-16 09:44
#16

Någon som haft sipprande fostervatten nära BF? Har känt de senaste dagarna att de rinner till i brallan när jag rör mig, speciellt morgon och natt när man vänder sig i sängen.. Så pass att trosan blivit dyngsur trots trosskydd (tunna).. Med första gick vattnet med ett plask, som en smälld vattenballong, med andra inte förens han var ute typ… Nån som känner igen sig?

Förväntansfull
2020-02-16 10:35
#17

#16 för mig sipprade fostervattnet. Åkte in till förlossningen för kontroll ca 2 v innan bf för vi misstänkte vatten men var ”väldigt vattniga flytningar då” men barnmorskan tyckte också de såg ut som vatten. Ca 1 v senare kom det ännu mer som rann längst med benen typ varje gång jag ställde mig upp från att sitta eller ligga. Ringde förlossningen igen o berättade läget. Då visade det sig att de var fostervatten! Fick åka in på kontroll varje dag och blev igångsatt 3 dagar senare då förlossningen inte kom igång själv trots mycket värkar.

Snorhyveln
2020-02-16 19:14
#18

#17 Mmm, därför jag väntat med att ringa förlossningen.. för antagligen så är de f”för lite” för dem att tycka de ska kunna vara vatten… Så jag avvaktar nog till imorn om de fortsätter om de nu inte ”smäller” snart 😅 Orkar inte åka dit o göra ctg o vänta på läkare som ska kolla vad han/hon tycker.

MarHai
2020-02-17 15:03
#19

Besök hos barnmorskan idag, hsr inte varit där sen i november. Har varit tvungen att avboka två besök då de har krockat med annat samt att även de har fått boka om pga sjukdom. Men besöket gick bra, fick ta nya blodprover för att se om bebis och jag har olika blodgrupper. Sen skickar hon en remiss om TUL som jag hoppas de accepterar. Fick två med dottern så jag hoppas jag får det denna gång med.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sava
2020-02-17 18:25
#20

Tips på sovställningar? Har så ont i höfterna av att ligga på sidorna men vet att det ska vara det bästa så det är ju så jag ligger. Känns som att jag har blåmärken på båda höfterna😓

Annons:
Svart ängel
2020-02-17 20:38
#21

#20 En kudde under magen som stöd tycker jag är skönt. Det finns även speciella gravidkuddar att ligga på.

Sava
2020-02-17 22:21
#22

Jag har en kudde mellan knäna/benen, en kudde att vila armen på, en kudde under huvudet naturligtvis och så brukar jag bulla upp med täcket utmed ryggen/rumpan för stöd. Har ändå ont och ligger ju alltid på precis samma punkter, börjar bli riktigt öm😓

Sava
2020-02-19 08:13
#23

Värkar i tre timmar igår, 2-3 minuters intervall och höll i sig i snitt dryga 40 sekunder. Sen lugnade det sig. Suck! Men kanske närmar sig då i alla fall😀

Svart ängel
2020-02-19 08:53
#24

#23 Åh vad spännande 😊👍🏼

Sava
2020-02-19 11:31
#25

Och idag… ingenting😭😓🥱

Svart ängel
2020-02-19 11:50
#26

#25 Gå i trappor, ät ananas, ligg… så kanske något händer 😬🤭 När är bf?

Arrowhead
2020-02-19 13:05
#27

Måste få klaga lite!  Är i v.35 nu och har haft grav.diabetes sen ett par veckor tillbaka. Fick som vanligt börja med ändrad kost och sticka mig regelbundet, det hjälpte tydligen inte så fick börja med piller som jag skulle långsamt trappa upp.
Är nu på 2 på morgonen och 2 på kvällen, till det ska jag även ta järntabletter då järnvärdet låg alltför lågt.
Nu i typ en vecka har jag haft problem med att helt plötsligt får jag sån grotesk kramp i magen och måste springa på toa där jag allt som oftast "exploderar"… 
Inte det mysigaste heller då det är superlöst och kolsvart i princip.. 
Frågade bm som sa att det förmodligen är magen som inte vant sig vid tabletterna och att jag ska försöka härda ut men svårt när det gör såå ont i magen och jag inte kan ta mig nånstans för rädslan att behöva uppsöka toalett fort😕
Tillsammans med alla andra problem jag har är jag verkligen trött på det här nu o vill ha ut den här skitungen🥵

Annons:
Sava
2020-02-19 13:11
#28

#26 Är i vecka 38+1 idag, ska få igångsättning 2/3. Hoppas verkligen att det sätter igång igen, ska utnyttja min man ikväll när barnen somnat😂Ska även inhandla och trycka i mig ananas ikväll och genast ge mig ut på promenad😂 #27 Vad jobbigt! Jag hoppas att magen vänjer sig snart. Kan det på något sätt vara en kombination av tabletterna och kosten? När bm sa att jag måste ta järntabletter varje dag så blev jag lite orolig för magen var redan instabil av att ta dem varannan dag. Hon rekommenderade chiafrö och annat som jag inte minns för att liksom balansera upp tabletterna!

Förväntansfull
2020-02-19 21:07
#29

#17 skriv gärna hur det går för dig! Har inte hunnit läsa sedan jag skrev till dig Sist!

Arrowhead
2020-02-19 21:17
#30

#28 Ingen aning, kanske kan ha nåt samband men tycker inte jag gjort nåt speciellt med kosten under den här tiden.. Jag får nog se ifall magen vänjer sig eller om jag måste kolla upp det🥵

Sava
2020-02-21 08:15
#31

Nu börjar slemproppen släppa och hittills idag har jag haft mer sammandragningar än vanligt och en molande värk… Tänk om det kunde komma igång😀

Fia81
2020-02-21 08:35
#32

#31 Vad spännande 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Svart ängel
2020-02-21 08:36
#33

#31 Måste ju betyda att det närmar sig iaf 😊 Håller tummarna för dig 👍🏼

Sava
2020-02-21 08:41
#34

Önskar SÅ att det kommer igång av sig självt och att vi inte behöver bli igångsatta😊

Annons:
cEDS
2020-02-21 18:01
#35

5 ynka dagar kvar till bebis kommer! 😍 Inskrivning på måndag på sjukhuset, helgen får gärna gå snabbt.😂

MarHai
2020-02-21 18:21
#36

Fick kallelse till TUL idag i början på mars :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Mara-Bell
2020-02-23 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

#34 Hur har det gått Sava? Hänt något mer nu under helgen? Går in i vecka 23 på tisdag, och idag beställdes första grejen till lilla bebisen😊 tycker den verkade smidig att ha både hemma, på resande fot, och i vår husvagn under de första 4-6 månaderna.

Majsan82
2020-02-23 12:45
#38

Gravid i vecka 6 och har inte fått tid för inskrivning på mvc förrän i vecka 9. Är det inte lite ”sent” ? När görs KUB tester och allt vad det heter?

Svart ängel
2020-02-23 13:40
#39

#38 Nja, tror det är ganska normalt. Tror jag blev inskriven v 8 med första barnet. Inskrivningen är ju bara ett samtal, undersökningarna brukar börja sen. Nu, med denna graviditet, ringde jag inte barnmorskan förrän typ i vecka 10 och fick då tid för inskrivningssamtal v 11 och sen tid för kub v 13/14. Jag kände ingen stress eftersom jag hade haft ett missfall innan och den gången varit väldigt snabb med att ringa bm. Kändes så jobbigt och hemskt att behöva ringa och meddela att jag måste avboka inskrivningen pga missfall den gången och ville inte behöva göra det igen. Enligt 1177 tas blodprovet för KUB efter v 9 och ultraljudet görs i v 11-14.

Sava
2020-02-23 21:57
#40

#37 Tyvärr lugnt som bara den😂Slemproppen har ju börjat lossna så närmar sig gör det ju men igångsättningen är ju om en vecka bara så förhoppningen att det ska komma igång av sig självt innan blir ju mindre för var dag😛Ikväll kände jag något när jag stod i duschen, någonting som rörde sig där nere. Inte bebisen alltså, kan det ha varit slemproppen jag kände lossna helt eller kan det ha varit hinnan som sprack… Svårt att avgöra eftersom jag stod i duschen så jag vet inte om det kom något vatten. Inget blött i trosorna därefter i alla fall. Har dock fått ett litet tryck över hjärtat…

Katstad
2020-02-23 23:39
#41

Jag vet inte riktigt vad som händer i den här knoppen men börjar nästan få kalla fötter i att vi ska ha barn? Har varit sååå fixig och längtat efter att få allting färdigt till bebis, vilket vi nu är. Är sjukt taggad på förlossningen och att få ut bebis och se vem han är (20 dagar kvar till bf nu 🙏) Men så känner jag samtidigt… vad fasen har vi gjort? 😳 Vad har vi gett oss in på? Vad hände? Träffade en nära väns nyfödda bebis för en vecka sedan och kände mig sjukt stel hela mötet. Tror det väckte funderingar jag kanske tryckt bort på vägen. Tittade på honom och tänkte herregud, en sån ska vi med snart ha. Vad har vi ställt till med? Kommer jag kunna älska en sån här? Hundarna då? Livets förändring? Skulle vi ha väntat? När vi kämpat arslet av oss för den här lille parveln och nu är han snart här 😭

Annons:
Katstad
2020-02-24 06:53
#42

HUR IRONISKT att skriva det jag skrev igårkväll och vattnet gick idag 04:45 😂 Nu inväntar vi kontroll kl 9 på förlossningen då jag inte har andra känningar mer än ilande mensvärk lite då och då 🥰

Sava
2020-02-24 10:13
#43

Jag håller tummarna för att allt går bra😀 Och oroa dig inte, det är helt normalt att tänka så. Det är bara bra för då bearbetar du förändringen som komma skall. När ni har er bebis, ER bebis, kommer det att falla på plats. Ni kommer göra allt i världen för ett barn och älska honom/henne mest av allt! Det kommer kännas så självklart att det var just han/hon som ni väntat på❤️Det går aldrig att jämföra med känslan för någon annan barn, det här är ert barn, som ni har väntat på och för alltid att vara föräldrar till❤️

[Devya]
2020-02-24 11:27
#44

#27 Jag har helt samma då jag tar järntabletter. Det har alltid varit så för mig, oberoende om jag är gravid eller ej. Järntabletter kommentar intr bra överens med min mage. Det borde dock finnas andra järntabletter som är snällare mot magen men nu minns jag inte längre vad de hette. De fungerade bättre för mig minns jag. Prata med apoteket är mitt råd. Om du är som mig så lär din mage aldrig vänja sig med de där järntabletterna.

Sava
2020-02-24 21:00
#45

Suck, värkar var tionde minut och mer av slemproppen släppt. Och nu, ingenting. Skit också😂Varför kan det inte fortsätta när det väl börjat?

cEDS
2020-02-24 21:15
#46

Inskrivning avklarad idag inför kejsarfödsel på onsdag. 😎 Känner mig mindre nervös, 06:45 Ska vi infinna oss.😴😂

Sava
2020-02-24 21:16
#47

Hur kommer det sig att ni blir inskrivna två dagar innan? Blir du inlagd?

cEDS
2020-02-25 03:37
#48

#47 Nej, blir inte inlagda. Vi ska vara där redan 06:45 på onsdag och när vi kommer dit kommer det gå rätt snabbt till vi befinner oss i op salen. Det ska tas blodprov som ska analyseras så det tar ju lite tid innan lab har svaren.😊

Annons:
Mara-Bell
2020-02-25 05:58
#49

#42 Hur har det gått för dig Katstad? #45 Inga mer känningar under natten Sava? Följer er båda med spänning 😊 Själv har man 18 veckor kvar 😆 men tiden går verkligen fort när man redan har ett barn sedan tidigare.

Sandrus
2020-02-25 08:10
#50

Hej! Äntligen får jag hoppa in här även om det blir sent under 2020 :) Jag plussade ordentligt igår "gravid 1-2" men enligt sista mensen ska jag vara i vecka 5. När ska jag ringa bm? Verkar vara olika bud på det från många. Just nu går jag bara och väntar på mensen haha det har typ inte kopplat ännu och har ju som mensvärk oxå så hjärnan vill inte fatta riktigt!

Sava
2020-02-25 08:27
#51

#48 oj, vad tidigt! Vi har fått tid 08.00 på måndag för igångsättning, det blir perfekt för vår del eftersom vi kan lämna barnen vid 07.30 på förskolan😀Hihi! #49 nej, tyvärr inte😂Avtog och har varit lugnt hela natten. Har haft lite mer sammandragningar än vanligt nu på morgonen men många tecken lurar mig hela tiden så förhoppningarna är ganska låga om att bebisen kommer ut innan igångsättningen😛 #50 grattis😀När är det beräknat då? Så roligt! Du kan ju ringa i princip när du vill, du blir erbjuden ett hälsosamtal kring vecka 8 (tror jag det var) och sedan är nog inskrivningen någon eller några veckor därefter, sen är det ju KUB om du blir erbjuden det i din region och det brukar vara kring vecka 13😀

Sandrus
2020-02-25 08:32
#52

#51 tack! Det är beräknat 1a november :) Ska ringa redan nu kanske :)

Majsan82
2020-02-25 10:35
#53

Gravid i vecka 6 och rosa på pappret vid varje toalettbesök i dag… vet att det kan vara normalt men blir såå orolig 😥

Sandrus
2020-02-25 11:18
#54

Är som sagt runt v5 (4+2ca) är det ens möjligt att må illa såhär tidigt? När jag inte ätit på ett par timmar har jag senaste 3 dagarna känt mig konstig i magen, ett vagt, ibland liiite tydligare illamående men ändå mer som att magen är i jätteolag även halsbränna när det här sätter igång, vet inte om det är gravidillamåeende eller kanske bara magkatarr.

Sava
2020-02-25 11:37
#55

Var hos bm idag. Bebisen är inte fixerad än, bm tyckte till och med att huvudet var rörligt och inte ens ruckbart. Om vattnet går ska man inte vara upprätt utan lägga sig ner, ringa förlossningen och ligga ner så gott det går i bilen. Sedan får personalen hämta en på en brits. Risken finns att navelsträngen hamnar före huvudet. Blev plötsligt ganska orolig…

Annons:
Fia81
2020-02-25 12:11
#56

#53 Så länge du inte har ont är det säkert ingen fara ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

LaSadie
2020-02-25 15:57
#57

#55 Hade likadant med min dotter. Väldigt spännande att ligga i baksätet på bilen 🙂 Det gick bra här, men varje gång jag rörde mig upprätt som att gå på toa så fick jag kalla på dom för att kontrollera hjärtljuden. Var lite mycket springande för personalen då vattnet gick 12 h innan värkarna kom igång 😛

Majsan82
2020-02-25 17:19
#58

#54 mådde illa innan jag ens plussat vid min förra grav. Så inte omöjligt. Hoppas det inte blir värre för dig. Inte roligt #nä inte mer än den vanliga ”mensvärken” Men nu har det slutat…

Sandrus
2020-02-25 18:45
#59

#58 hoppas inte heller det blir värre. Hoppas det håller sig från att blöda mer för dig nu!

Fia81
2020-02-25 19:32
#60

#58 Då är det säkert helt normalt 😊 Jag har snart gått 11 hela veckor. Oron har funnits med hela tiden 🙄 Förhoppningsvis ser allt bra ut på ultraljudet nu på måndag så man kan få börja slappna av lite.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Katstad
2020-02-25 20:00
#61

Igår klockan 22:11 kom våran lille gosse i vecka 37+1❤ 3440g och 51cm lång. Vattenavgång 04:45 och åkte in på kontroll kl 9 och hade regelbundna värkar men för svaga och korta. Så vi åkte hem igen för att vila och vänta in allt med en tid för igångsättning 08:00 idag ifall det inte satt igång innan. Åkte in igen vid 16 för smärtan började bli outhärdlig. Fick alvedon och tens. 17:30 var jag utplånad och öppen 2-3cm, fick morfin och oxascand (hjälpte typ 1 värk) 😅 2h senare tappade jag det helt i värkarbetet och visade sig då att jag var öppen 6-7cm och fick lustgas. Kändes helt fantastiskt i typ 1,5 timme sen var jag öppen 10cm och behövde krysta 😳 Bm hejjade fram mig utan epidural. Orkade egentligen inte alls krysta på eget bevåg då jag varit vaken i ett dygn men ut kom han 😍 Sprack ingenting som plåster på såret. Kan knappt förstå att jag gjort den här människan 🙏

Mara-Bell
2020-02-25 20:15
#62

#61 Stort grattis Katstad! Låter som att det var en rätt att ok förlossning ändå, och det viktigaste är ju att ni allihop mår bra 😊

Annons:
Svart ängel
2020-02-25 20:17
#63

#61 Stort grattis till gossen! 😃🌺

Sava
2020-02-25 20:20
#64

Åh, grattis till lilla bebisen😀Och att allt ändå gick bra, så skönt😀 Jag är fortfarande orolig för att det är vatten som sipprar och eftersom bm sa innan att huvudet inte är fixerat eller ens ruckbart finns risken då att navelsträngen hamnar före huvudet och därmed i kläm och blir farligt för bebisen. Har haft oregelbundna värkar under dagen…

cEDS
2020-02-25 20:31
#65

#51 Måstevupp kl 4, hunden ska ut och jag ska duscha igen.🙈 Lär ju ändå inte direkt sova.😂

Sandrus
2020-02-25 20:35
#66

Grattis Katstad!! cEDS lycka till imorgon!

cEDS
2020-02-26 21:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

8:41 i morse kom vår lilla kille med planerat kejsarsnitt. Fantastisk personal och grym upplevelse!😍 2715 gram och 44 cm lång är det en liten kille. Lite öm men varit uppe flertalet gånger och gått.

Fia81
2020-02-26 21:10
#68

Stort Grattis, så fin ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Sava
2020-02-27 00:42
#69

Grattis! En jättefin liten kille😀

Annons:
Svart ängel
2020-02-27 03:29
#70

#67 Grattis 😊🌺

cEDS
2020-03-01 13:53
#71

#68, 69, 70 Tack!❤

Arrowhead
2020-03-02 11:38
#72

Nästan sitter och letar massa tecken nu, 25 dagar kvar men första kom ju lite tidigare.😊
Igår till exempel så hade jag massa sammandragningar, "mensvärk", ont i ryggslutet och kramp som stråla ner i benen.. Då trodde jag verkligen att nåt var på gng men samtidigt har jag lite ångest över ifall något skulle sätta igång nu då min första fyller två den femte nu.. Jag förstörde hennes första födelsedagskalas då jag blev magsjuk/matförgiftad så ingen ville ju komma och fira henne.. Jag vill inte förstöra hennes andra oxå 😕

Fia81
2020-03-02 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Vi fick Låg sannolikhet på KUB testet och flyttades fram 3 dagar till 11+6 ❤❤ Vi fick en liten film med oss hem ❤❤❤ Magiskt 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-03-02 19:33
#74

Ååå vad härligt Fia81 💕Är ju ett stort orosmoment här me… många veckor kvar till KUB

Fia81
2020-03-02 22:05
#75

Ja det är så skönt att kunna släppa den oron nu ❤ Snart är ni också där Majsan82 😊 Även om det känns som att veckorna tar sig fram i snigelfart i början 🐌

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Arrowhead
2020-03-04 13:31
#76

Ännu en dag med magknip, lös mage och förjävlig värk i hela bäckenområdet 😴

Annons:
MarHai
2020-03-04 14:00
#77

Var på TUL igår. Precis som sin storasyster så är denna bebis liten. -18 på skalan, nytt TUL om 2 veckor igen. Annars såg allt bra ut, envis bebis som sparkade till ultraljudmonitorn flera gånger 😄

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Sava
2020-03-04 18:41
#78

2/3-2020 föddes vår lilla kille och efterlängtade lillebror❤️Familjen känns plötsligt komplett och alla mår jättebra😀Storasyster och storebror är så stolta, hjälpsamma och snälla❤️

Fia81
2020-03-04 19:05
#79

Stort Grattis Sava ❤🎈

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Svart ängel
2020-03-04 19:08
#80

#78 Åh grattis! 😍 Vilken lycka ❤️

Sava
2020-03-05 10:49
#81

Tack😀Han är heeelt ljuvlig och förlossningen gick så himla bra, lätt den bästa och lättaste av alla tre! Har tyvärr åkt på mjölkstockning så jag har ägnat det senaste dygnet till att pumpa och försöka amma men utan resultat. Snart sprängs jag!

Sandrus
2020-03-05 15:49
#82

Grattis Sava! Påtala om bröst, jag är i v6 nu och idag när jag vilade så började det ena bröstet göra så frultsnsvärt ont, har hela tiden haft lagom ont i båda men det här bara började vrålvärka så jag knappt visste vart jag skulle ta vägen så efter 1h tog jag en panodil fast jag inte alls villr men det va outhärdligt, är det normalt? Jag förstår ju att dom kan göra ont men SÅ ont?! Och bara det ena??

Fia81
2020-03-05 15:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

I dag 12+2 hittade jag vårt lilla hjärtas hjärtslag på dopplern här hemma ❤ Som ett litet tuffade "tåg". Så mysigt 🥰 Det blev en 50 sek inspelning att fortsätta njuta av och spela upp för syskonen. Jag kan varmt rekommendera en egen doppler 🤗 Men mitt tips är att man först tittar och lyssnar på andras doppler-inspelningar på Youtube runt samma vecka man själv är i, det underlättar verkligen. Det tog mig 1 min att hitta vårat lilla ❤ efter det.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Elsevin
2020-03-05 17:09
#84

Hej på er :) Jag är i vecka 6 (5+5) och har bokat ett tidigt ultraljud på torsdag nästa vecka, alltså om exakt en vecka. Sköterskan tyckte egentligen att det var lite för tidigt men jag var redan ledig från jobbet den dagen och känner inte att jag kan vara borta mer. Tror ni jag behöver oroa mig för att det är för tidigt för att hjärtat ska ha börjat slå? Ni som gjort tidiga ul, när har ni gjort dem?

Fia81
2020-03-05 17:36
#85

# 84 Jag gjorde ett VUL 7+6 och då såg man något som påminde om en liten "sköldpadda". Vi såg tydligt hur hjärtat slog i mitten ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Elsevin
2020-03-05 17:47
#86

#85 Tack för svar! ❤ Då var du över en vecka senare än mig då, hoppas verkligen jag inte är för tidigt ute.

Fia81
2020-03-05 17:53
#87

#86 Förhoppningsvis ser du ett litet hjärta slå i den veckan ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Mara-Bell
2020-03-09 12:37
#88

Jahopp, då har man blivit smittad av dottern som haft feber hela helgen. Idag är hon pigg, men själv har jag 39,5 mellan alvedonkurerna 🤒 tur bara att alvedonen gör lite nytta, annars hade jag varit helt döende 😔

cEDS
2020-03-09 19:50
#89

Jippi, mjölkstockning ske i lördags, mår piss. Hoppas det snart är över, sambon börjar jobba på onsdag igen.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Fia81
2020-03-10 06:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Härligt 😁❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
mollyt
2020-03-15 19:49
#94

#93 den här tråden är för de som väntar barn år 2020 och ditt inlägg är en fråga om ett graviditetstest så den hänvisar jag till avsedd tråd: https://gravid.ifokus.se/discussions/5e6e76dace12c40ed300188a-graviditetstest-tolkningstraden-27

mollyt
2020-03-15 19:51
#95

#92 Det där är något du borde kontakta mig som sajtvärd  för - inte okej att publicera (reklam?) såhär i smyg. Du får maila mig i så fall. Jag tar bort ditt inlägg.

Thermonkey
2020-03-16 09:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Hej hoppar in i tråden :) plussade förra veckan, är i v 5+1. bf 14 november. Mår än så länge bra, förutom trötthet och Ömma bröst.

Svart ängel
2020-03-16 12:12
#97

#96 Hej, välkommen hit och grattis! 😊🌺 Var graviditeten planerad?

Annons:
Thermonkey
2020-03-16 12:58
#98

#97 Tack så mycket :) Nej inte planerat men endå inte oplanerat heller eftersom vi hade slarvat lite med skydd 😂

Bamselini
2020-03-23 14:32
#99

Hej fina ni! Är gravid vecka 27 nu och livet leker! Bebisen sparkar och mår bra, min make är alldeles extra kär i mig och min tjockismage och pussar både mig och magen vid varje tillfälle som finns! Jag behöver bara lite tips och råd från er som varit gravida förut! Jag började läcka små mängder mjölk i vecka 22 och nu läcker det hela tiden. Det är inga galna mängder men är min make nära mina bröst så läcker jag, sover jag och lutar jag mig bara lite över ena bröstet medan jag sover så vaknar jag mitt i natten i en pöl av mjölk. Vad ska jag göra? Är det för tidigt för mig att börja använda pump? Bara för att pumpa ur mjölk. Finns det något man kan göra av bröstmjölken, alltså ge det till någon som behöver ha bröstmjölk till sin bebis eller så?

Svart ängel
2020-03-23 15:07
#100

Har inte själv det problemet men googlar och läser att det är vanligt. Många använder amningskupor då det läcker såpass mycket så det är väl det tipset man kan ge. Att klämma och pumpa kommer att göra att mängden bara ökar. Det som kommer först är väl råmjölk som har mycket protein men mindre kolhydrater och fett som finns i den ”riktiga” bröstmjölken som kommer sen.

Fia81
2020-03-24 17:42
#101

Är i vecka 16 nu ❤ och har börjat titta på barnvagn 👏 Mysigt och Magiskt 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-03-25 10:39
#102

Ååå ❤️ längtar tills man kan börja planera ☺️ vet ännu inte om det är något därinne… v 10 nu. Inte fått tid för kub ännu. Ska lämna blodprover på måndag. Hur har du mått # Fia81

Fia81
2020-03-25 11:00
#103

Vecka 10 vad roligt Majsan82 😊 Ja men då är det ju snart KUB. Ja visst är det overkligt, innan mitt KUB sa jag till maken ena dagen, att nej det är nog kört och andra dagen planerande jag för bebis 😅 Men du vet alla hormoner kan göra en galen.. Jag har ändå mått helt ok tycker jag. Det som är kvar nu är kissandet på natten. Jag behöver upp 1-2 gånger. Så jag är fortsatt trött på kvällarna. Vi ser nu fram emot RUL 24 april ❤ Hur mår du?

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-03-26 17:34
#104

Jo snart dags för KUB om det blir av i dessa tider…inte sett bebis ännu så det är typ samma här fram och tillbaka. Vill bara kunna njuta. Bakis 24/7 börjar tröttna på det nu 😅 och trött så in i norden!!! Man känner lixom inte igen sig själv. Prövade lite kaffe i dag, första på 10 veckor. Inte gott och jag är annars vääärsta kaffetunnan!! Åå spännande med RUL 💕 det är ju verkligen en milstolpe i grav, ska ni kolla kön?

Annons:
Fia81
2020-03-26 19:31
#105

Majsan82 ! Ja det är tråkigt att gå själv, sist fick maken sitta kvar i bilen. Jag filmade dock ul-skärmen med mobilen så det blev en fin film 😊 Ett mysigt tips i dessa corona tider. Om jag jämför med mina tidigare graviditeter så är det just tröttheten som utmärker sig denna gång. Jag äter gravid vitaminer och extra C-vitamin. Alla blodvärden ser jätte bra ut. Helt ärligt tror jag inte att det kommer släppa helt. Men det har i alla fall blivit lite bättre nu 😉 Jo vi kollar nog kön, det spelar ju så klart ingen roll vad det blir, men Jag upplever att jag har lättare att knyta band till den lilla i magen då. Hur ska ni göra? Snart är ni förbi vecka 12 det är en härlig milstolpe ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-03-30 15:03
#106

Vi kommer inte kolla kön, mig spelar ingen roll, jag har redan en av varje. Men min sambo vill inte, det är hans första och troligen enda barn så han får bestämma. 💕 Jo jag vet fler som filmar till papporna utanför, väldigt fiffigt😊 va och lämna blod till KUB i morse så nu ska jag bara vänta på att få tid i brevlådan med snigelposten 😅

Thermonkey
2020-03-30 20:18
#107

Var till mvc idag, gör hälsosamtal och blodprov för köldskörteln, bokade även en tid för inskrivning då vi ska ta mer prover. Samt så fick jag en tid för KUB, den 11 maj 😍 kommer då vara i v 13 Är i v 7+2 nu, mår bra förutom trötthet och att jag mår illa så fort jag blir minsta lilla hungrig så måste typ äta varannan timma 😏 sen blir jag väldigt mätt snabbt så äter inte stora portioner vid middag tex. Hur mår ni andra som är kring samma vecka som mig?

Fia81
2020-03-31 10:47
#108

Går in i vecka 17 idag och har nu gått 40% av graviditeten ❤ Det är full fart där inne och jag kan känna hur det sprattlar till ibland. Vårt lilla hjärta kan nu höra och suga på tummen. Lycka till på KUB testet Majsan82.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2020-04-12 20:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Hoppar in här! fick veta igår att det kommer ett litet gryn till oss 23 december 😍

Fia81
2020-04-12 20:39
#110

Å vad roligt Karlsson369 😊 Grattis ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2020-04-13 07:31
#111

110 tack så mycket 😍

Annons:
MarHai
2020-04-13 07:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Stora dagen idag, får se när lilla vildingen behagar att titta ut 😄

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Svart ängel
2020-04-13 16:07
#113

#112 Spännande! Har du några känningar? Jag går in i v 38 idag så för min del får den lille gärna komma snart 😊

Hae90
2020-04-13 20:44
#114

Hoppar gärna in här :D BF 17 december om jag räknat rätt och om allt går som det ska :)

Hae90
2020-04-13 20:44
#115

Hoppar gärna in här :D BF 17 december om jag räknat rätt och om allt går som det ska :)

Mara-Bell
2020-04-14 07:25
#116

Tiden går fort nu, går in i vecka 30 idag 😊 Jag har en väldigt livlig krabat i magen, känns som om den rör sig och sparkar mer än den sover 😬 Jag tycker däremot att jag har gått upp väldigt lite i vikt, har bara ökat 5 kg hittills 🤔 men ska till barnmorskan idag, och det är kanske en helt normal viktuppgång, vi får se 🤷🏻‍♀️

MarHai
2020-04-14 16:41
#117

#113 Nej tyvärr ingenting :( gick över 4 dagar med dottern, hade inga känningar där heller förrän vattnet gick.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Majsan82
2020-04-15 09:53
#118

#karlsson369 stort grattis! Hoppas ni får en fin liten julklapp

Annons:
Karlsson369
2020-04-15 13:36
#119

#118 tack så mycket! Det hoppas vi med men har inga problem och han/hon vill stanna kvar till 1 heller 😅 men bara han/hon är frisk så skiter jag egentligen i vad 😍

Fia81
2020-04-21 09:47
#120

Går in i vecka 20 idag ❤ Och mår toppen. Lite trött i kroppen på kvällarna men mycket piggare äntligen 😊 Jag kan känna den lilla "buffa" där inne 🥰

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-04-21 14:26
#121

Guuud så mysigt 🥰 Fia81 Har känt fladder, tror jag… kan va gaser 😅 Har du gjort RUL ännu?

Sandrus
2020-04-21 15:29
#122

Mysigt att känna buffar och så 😍 Själv är det KUB på torsdag och jag är jättenojig då jag hade en rejäl blödning förra tisdagen som precis slutat men i tisdsgsnatt fanns där ett slående hjärta!

Fia81
2020-04-21 17:28
#123

RUL är nu på fredag 😊 Jag längtar sååå. Hur går det för dig Majsan82? Förstår att du är extra orolig nu Sandrus. Men eftersom hjärtat slog är det säkert ingen fara ❤ Lycka till på KUB testet.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Sandrus
2020-04-21 18:32
#124

Lycka till med RUL du med Fia81 ❤️

Majsan82
2020-04-22 10:35
#125

Ååå vad spännande Fia81 man är ju så nyfiken på vad er är för krabat där inne. Jag hade mitt KUB för ca 2 veckor sedan va så nojig innan om det ens fanns något där. Eller ifall det skulle vara två 🙈 Det va en fin liten krabat som va såå gullig 💕 allt blev lite mer verkligt efter det ul ☺️ Lycka till på din KUB Sandrus ❤️

Annons:
Sandrus
2020-04-22 12:16
#126

Hoppas det blir mer verkligt och framförallt mindre nojjigt efter KUB, tack Majsan82 ❤️

Jannab
2020-04-23 14:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Går in i vecka 21 på söndag - kommer ihåg när jag hände i graviditetstest-tråden 😋 hoppas alla mår bra!

Svart ängel
2020-04-23 15:28
#128

#127 Visst går tiden fort?? Vilken fin mage 😊 Jag är nu i vecka 38+2. Har gått på mammaledighet sedan två veckor tillbaka. Så skönt att få vila men försöker hålla igång också och leva på som vanligt så långt jag orkar. Imorse började jag må lite illa helt plötsligt varpå jag fick rusa till toaletten och kräkas en gång (en jätteliten kräks!), sen blev det inget mer av det. 😳 Hade fortfarande aptit efteråt och har inte mått illa efter det så jag vet inte vad det där var. Någon som varit med om samma? Jag har inte mått illa eller kräkts alls denna graviditet annars 🤷🏻‍♀️

Pawz
2020-04-23 15:42
#129

Jag är i vecka 26, känns fortfarande så overkligt med allt men försöker njuta varje dag (trots problem med illamående och en del annat). Det är full fart på den lilla i magen i varje fall vilket är så sjukt mysigt! 😊💕

Guldko
2020-04-23 19:03
#130

#128 Jag åt frukost imorse och helt plötsligt var jag tvungen att springa på toa, allt kom upp. 🤢 Är i vecka 30+1 och har inte mått illa sen i början av graviditeten, spydde dock aldrig då. Hade ingen aptit efteråt men mådde inte illa. Skitskumt. 😅

cEDS
2020-04-23 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

8 veckor igår blev min lilla kille. Från 44 cm till 51 cm. Från 2715 gram till 3840 gram. 8 veckor gammal är han som en normalstor nyfödd pojke.😂

Svart ängel
2020-04-23 21:28
#132

#130 Så märkligt. Det händer så mycket konstigt med kroppen hela tiden 😅 För min del tror jag bebis har det så trångt nu så han kom åt någon känslig punkt, lite som när man ligger på rygg och blir yr för att bebis trycker på den där stora venen.

Annons:
Mara-Bell
2020-04-23 22:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Sandrus, hur gick det på ditt KUB idag? Hoppas allt såg bra ut. Själv börjar jag känna av att magen tynger en hel del, och såja har ordentligt delade magmuskler (de gick aldrig ihop efter förra graviditeten) känns det som om jag inte kan bära upp min egen kropp när jag gått och grejat med något en stund, eller stått upp för länge. Magen sitter även lägre den här graviditeten, så den är i vägen mer 🙈 Är i v 31 nu 😊

Sandrus
2020-04-24 08:30
#134

KUB testet gick bra den lille leverr och hon hittade prsaken till blödningarna, moderkakan sitter väldigt lågt! Men den va lite liten så hon kunde inte datera ordentligt så vi får komma tillbaka på onsdag igen och göra om 😀 Mara-Bell du har jättefin mage! Men kan förstå att det är jobbigt efter att ha stått och så mycket :(

Guldko
2020-04-24 09:38
#135

#132 Men eller hur! 😅 Jag har tack och lov inte haft några problem alls att ligga på rygg, vare sig den här eller förra graviditeten, hoppas det fortsätter så. 🙏

Karlsson369
2020-04-24 10:32
#136

Doktorn tror på missfall för mitt hcg är för lågt… så fast medicin som ska hjälpa mot missfall hjälper troligen inte och jag ger upp nu… 3 missfall på mindre än ett år och fast jag får hjälp så gick det inte… känns som om det är ett tecken att vi inte ska ha mer barn 😔

Fia81
2020-04-24 14:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

Allt såg jätte bra ut på RUL idag ❤ Vi ska få en liten pojke 🥰.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Majsan82
2020-04-24 14:52
#138

Ååå vilken gullig bild Fia81 grattis 💕

Fia81
2020-04-24 15:12
#139

Tack Majsan82 ❤ 🤗

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Fia81
2020-04-24 17:28
#140

Vad roligt att allt såg bra ut Sandrus 😊 Men vilket tufft besked Karlsson369 😔 Jag håller tummarna ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2020-04-28 10:58
#141

Asså jag kan inte bli lyckligare!!! Den andra doktorn hade fel och det blir inte missfall 😭 allt såg bra ut och hcg har stigit samt man kunde se en liten säck nu samt att slemhinnorna har blivit tjockare 😭❤

Fia81
2020-04-28 11:00
#142

Underbart Karlsson369 😊❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

[Devya]
2020-04-28 12:38
#143

#141 Ja man kan inte lita på hcg nivåer. Så länge de åtminstone ökar så borde det inte vara några problem. De trodde att jag skulle få missfall då mina hcg värden inte ökade så mycket som de förväntade sig men fick ändå en frisk liten dotter som nu är 17 månader gammal. :)

Linsaa
2020-04-29 11:27
#144

Hej på er! Jag fick ett fantastiskt litet plus i förra veckan och tänkte kolla med er vad ni tror. Jag slutade med p-pliler 13/3 och den 17/3 hade jag ett par dagars liten blödning sen inget mer tills jag plusade I torsdags. Enligt barnmorskan får man då räkna den lilla blödningen som "sista mensen" och är då i v6+1 nu men enligt digital testet fick jag bara 1-2v = gravid i v 3-4. Alltså v typ 4 fem nu då det va en vecka sen 🙈 Vad tror ni? Vilket stämmer och hur långt gången är jag? 😅

Fia81
2020-04-29 11:56
#145

Linsaa: Man kan inte lita helt på dom digitala veckotesten. Jag tog ett som visade 2-3. Veckan efter tog jag ett nytt som visade samma och jag blev orolig för att det inte ökat… Jag googlade och fick fram massor av inlägg av andra där just dessa tester skapat förvirring. Många har blivit oroliga helt i onödan. I dag är jag i vecka 21 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Linsaa
2020-04-29 12:15
#146

Tack för svar fia81 Ska till mvc den 13de så får kanske veta lite mer då. Och sen vid ul så klart. Mest bara nu man vill veta att den mår bra och växer och gärna när dom "Kritiska" veckorna är över. Mitt första barn så vet inte så mycket om det här 😅

Annons:
Fia81
2020-04-29 13:06
#147

Ja dom första 12 veckorna är nog alla oroliga ❤ Detta är vårt tredje barn och jag var lika nojig nu som med dom andra 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Linsaa
2020-04-29 13:18
#148

Tänker att så länge jag mår bra så försöker jag njuta och tänka posetivt och lever så bra jag kan för att det ska gå bra. 🙏men har rätt lite symptom mellan varven då blir man nojig med och bara vill det ska komma tillbaka 😅🙈 så får tiden visa helt enkelt om det blir ett mitt i julen barn eller senare. 😅

Majsan82
2020-05-04 10:02
#149

Fantastiskt Karlsson369 ❤️ Hua, de första veckorna är galet nervösa Linsaa!! Alla gravida får inte symtom, vet att mina drog igång ordentligt i V6 för att sen hålla på till v15 sen vara helt borta. Alla graviditeter är så olika 💕

Sandrus
2020-05-04 12:52
#150

Haha mitt illamående kom först i v 13 och första spyan idag i v 13+4, jag är nog lite efter eller nått 😂

Linsaa
2020-05-04 16:06
#151

Jag kliver in i v 8 i morgon, och ska på inskrivning om en och en halv. Funderat lite på att göra ett tidigt ul privat eller om jag ska ha is i magen och låta tiden ha sin gång. Hur har ni andra gjort?

Svart ängel
2020-05-04 16:22
#152

#151 Vi gjorde privat ul i v 10 därför att vi hade en missed abortion ett år tidigare och nu när vi äntligen lyckats bli gravida igen ville vi veta att det verkligen var nåt därinne. Hade inga symptom heller (knappt haft några alls till nu i v 40, varken illamående, trötthet eller foglossning, mått så oförskämt bra). Om du känner att du skulle känna dig lugnare av ett tidigt ul tycker jag du ska göra ett, det är långt till RUL!

Svart ängel
2020-05-04 16:31
#153

Så var dagen kommen för lillens beräknade födsel! Tiden har gått så otroligt fort, känns som jag inte riktigt hunnit med. Längtar verkligen efter lillen men känner mig samtidigt helt oförberedd psykiskt. 😬 Mycket beror på oro pga Corona, det känns väldigt otryggt att maken inte får stanna med mig på bb och gud nåde om han blir förkyld, då får jag minsann föda ensam också. 😐 Har inga speciella känningar så jag tror inte bebben kommer än. Har inte haft några förvärkar, bara lite lätta sammandragningar ibland. Känner mig klar med att vara gravid nu, längtar efter att få tillbaka min kropp, att träna upp flåset igen och slippa känna mig så stor och klumpig. Längtar till barnvagnspromenaderna, glad att få barn nu inför sommaren! 😊

Annons:
Mara-Bell
2020-05-04 21:50
#154

#153 Spännande att det är dags när som helst, hoppas inte du behöver gå över allt för många dagar 😊 Corona oroar mig med, mest för all osäkerhet tror jag, finns ju inte så mycket information om gravida och Corona, eller nyfödda och Corona 😕 Angående att föda ensam? Får du inte ha med någon annan? En nära vän eller din mamma? Om maken mot förmodan skulle bli sjuk? Här där vi bor får man ha med valfri person vid förlossningen, så länge som man håller sig till en. Vi ska få vårt barn om ca 8 veckor, och jag har både en bästa vän och min mamma som backup ifall min man inte skulle kunna vara med. Även om det såklart inte skulle vara samma sak, så hellre att någon av dem är med, än att jag måste vara ensam 😕

Fia81
2020-05-06 20:33
#155

Jag går in i vecka 22 idag 🥰 Jag känner tydliga buffar och tryck, framförallt på kvällen ❤.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Karlsson369
2020-05-07 00:06
#156

Fia81 ååå vad jag längtar med till den tiden när man känner sparkar! Går in i v8 idag så längtan blir bara större 😍

Fia81
2020-05-07 20:50
#157

Karlsson369 Ja visst är det mysigt ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Guldko
2020-05-08 15:16
#158

#155 & #156 Själv börjar jag ledsna på sparkarna, krabaten sparkar som mest när jag försöker sova. 😂 Vecka 32+2 idag 🥰

Fia81
2020-05-08 20:40
#159

WOW 😄 nu fick den lille till några ordentliga sparkar så både maken & dottern fick känna för första gången 🥰 (vecka 22).

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Mara-Bell
2020-05-09 13:25
#160

#158 Känner igen det där, sparkar hela tiden när man ska sova 😅 har missat att vi är så nära varandra, jag är i v 32+4 idag 😊

Annons:
Guldko
2020-05-09 21:05
#161

#160 Jag har inte varit speciellt aktiv och skrivit här utan mest läst och följt alla andra i tystnad, men ja, då är vi verkligen nära! 😄

Mara-Bell
2020-05-11 12:18
#162

Var på läkarbesök idag, men blev tyvärr lite besviken 😕 Saker som min barnmorska ville att läkaren skulle kolla och diskutera var: mina delade magmuskler, åderbråck i underlivet, att jag sover väldigt dåligt, och ett ev tillväxtultraljud för att jag ska känna mig lugnare, då vår fyraåring var rätt stor när hon föddes. I stället för den kvinnliga läkare jag träffat tidigare, så var det en manlig gynekolog, då hon jag skulle träffat var hemma och vabbade. Han undrade bara vad jag hade för frågor, han varken tittade eller kände på magen, och tittade inte eller på hur åderbråcken i underlivet såg ut. Så jag vet fortfarande inte om det är normalt eller inte 😕 Enda svaret jag fick på dessa frågor var att innan det gått ett par månader efter förlossningen så är det ingen idé att kolla på det, det är bara att gilla läget😔 Även om det säkert stämmer att det inte finns något att göra, så tycker jag att han kunde visat lite mer intresse, och åtminstone tittat på mina problem. Tröttheten och sömnsvårigheterna trodde jag inte att det skulle finnas något att göra åt, så där fick jag det svar jag förväntade mig. Det är bara att stå ut. Det positiva är väl att vi får ett tillväxtultraljud, för att jag ska bli lugnare. Hörde på honom att han tyckte det var onödigt egentligen, då han anser att det ska räcka med att mäta magen eftersom jag inte är så kraftig. Så nu är det bara att kämpa vidare ca 7 veckor till, med en kropp som känns helt slut av att musklerna knappt orkar bära överkroppen, och med ett svullet och tungt underliv.

Thermonkey
2020-05-11 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#163

Var på KUB ultraljud idag, allt såg fint ut, låg risk för kromosomavikelser ❤️ vart backad 3 dagar så nya bf är 16/11.

Mara-Bell
2020-05-11 15:17
#164

#163 Skönt att allt såg bra ut 😊

Fia81
2020-05-20 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#165

Jag går in i vecka 24 idag ❤ 🥰 Det är full fart på vår lilla kille i magen.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Guldko
2020-05-20 20:17
#166

Vecka 35 idag och magen har sjunkit vilket känns skönt då jag kan andas ordentligt, men mindre skönt då det spänner något fruktansvärt längst ner i magen. 😫 Men man kan ju inte få allt. 🤷‍♀️😅

Mara-Bell
2020-05-20 23:02
#167

#166 min mage har varit låg hela den här graviditeten, så andningen har inte varit något problem. Däremot är magen ivägen när jag böjer benen för att ta på tex strumpor och skor, det är precis att jag kan göra det på egen hand 😅 Det har däremot börjat göra riktigt ont ner runt blygdbenet från och till senaste veckan, misstänker att bebisen börjat lägga sig i rätt läge.

Annons:
Guldko
2020-05-21 08:05
#168

#167 😂😂 Det är ingen större skillnad för mig med smärtan då jag ändå har foglossning från H-vetet. 😣 Jag var hos bm igår för blodtryckskontroll så då bad jag henne känna hur bebis ligger. Väldigt långt ner med huvudet var svaret så risken att hen lyckas vända sig om nu är väldigt liten i alla fall. 😀👍

Mara-Bell
2020-05-21 09:39
#169

#168 Skönt att veta, då har du en sak mindre att bekymra dig över 😉 jag ska på ultraljud och till barnmorskan onsdag nästa vecka, hoppas på att få ett liknande besked 😊 är väl mest det som bekymrar mig just nu, dottern fixerade sig aldrig, även om hon låg åt rätt håll sista veckorna. Nu är jag rädd för att det ska finnas ännu mer utrymme så den här bebisen är ännu rörligare. Och då även detta barnet känns rätt stort och jag verkligen vill föda naturligt igen, så vill jag inte råka ut för någon sätesbjudning 😔 men jag oroar mig säkert i onödan.

Guldko
2020-05-21 12:45
#170

#169 Ja, det där med att oroa sig i onödan känner jag igen. 🙄 Sonen fixerade sig aldrig heller vad jag kan minnas, vet bara att han var ruckbar i slutet. En av mina rädslor är att det ska sluta i akut kejsarsnitt av någon anledning här, jag vill också så himla gärna föda naturligt igen och hoppas på en ännu bättre upplevelse den här gången. Men jag försöker tänka att det blir vad det blir och att ut ska bebisen på ett eller annat sätt, huvudsaken är att det slutar bra liksom. 😬 Hur stor var din dotter när hon föddes?

Svart ängel
2020-05-21 19:57
#171

Min son föddes i fredags, på bf+11. 😍 Hade haft lite smått onda värkar av och till under dagen. Sedan gick vattnet strax före midnatt och då tilltog värkarna så vi åkte in till förlossningen på en gång. Det tog 5 timmar från att vattnet gick till att han var ute. Vi åkte hem samma eftermiddag och har befunnit oss i den berömda bebisbubblan sedan dess. Han är helt perfekt och jag känner mig helt nykär 🥰🥰🥰

Fia81
2020-05-21 20:25
#172

Stort Grattis Svart ängel 💐

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Svart ängel
2020-05-21 21:12
#173

#172 Tack Fia81! 😍

Guldko
2020-05-22 08:40
#174

#171 Grattis!! 😍

Annons:
Mara-Bell
2020-05-22 10:11
#175

#170 Hon var 55cm lång och vägde 4390g, så rent medicinskt räknas hon inte som stor egentligen, för den gränsen går vid 4500g 😆 #171 Stort grattis 😊 hoppas ni mår bra allihop.

Guldko
2020-05-22 10:58
#176

#175 Medicinskt och medicinskt, jag tycker det är rätt stort ändå. 😬 Sonen var en riktig snittbebis på sina 51 cm och 3582 g. Hoppas på liknande med nästa men det kan ju skilja massor även mellan syskon så vi får se vad det är för en som tittar ut. 😄

Majsan82
2020-05-27 12:32
#177

RUL i morgon… så pirrig!! Vi vill inte veta kön men är det något man kan ”råka” se??

Fia81
2020-05-27 13:32
#178

Lycka till Majsan82 😊❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

LaSadie
2020-05-27 17:25
#179

Om man vet vad man ska kolla efter så kan man se 🙂 jag sa till att vi inte ville veta könet så fick bilder som inte avslöjade något och hon kollade väldigt snabbt då vi ville ha det nedskrivet i ett kuvert 😁

Elsevin
2020-05-27 17:46
#180

En i min mammagrupp ville inte veta kön men bebisen hade tydligen vänt upp sig och visat alltihopa så det inte gick att undvika att se 😅

Pawz
2020-05-27 18:30
#181

För mig är det svårt att förstå hur man kan se könet på RUL, vi bad om att få veta och BM kollade noga två gånger för vi ville vara säkra på att hon såg rätt. För mig var det helt omöjligt att ens se vilken del av kroppen vi tittade på så har aldrig kunnat gissa. 😊 (Flicka enligt BM)

Annons:
Majsan82
2020-05-27 19:46
#182

Jag ska säga till innan att jag inte vill veta. Sen hoppas jag att jag kan hålla mig från att titta när hon är vid den delen 🙈

Mara-Bell
2020-05-28 06:16
#183

Var på tillväxtultraljud igår, och allt såg bra ut 😊 jag har en något ökad mängd fostervatten, men innanför det normala. Bebisen är tydligen en riktig standardbebis den här gången, med en födelsevikt på ca 3,5 kg, eller åtminstone under 4 kg som de sa, så det känns ju bra. Fick även reda på att den ligger med huvudet neråt och rätt så långt ner i bäckenet. Den kan fortfarande vända sig, men risken att den gör det nu är tydligen liten. Nu håller jag tummarna för att de sista veckorna går bra, och att jag slipper gå över tiden den här gången. Jobbar en vecka till, sen är det planerat 3 veckor semester hemma innan bebisen är beräknad, men hoppas på att det bara blir två veckor semester innan den lille tittar ut 😉

Guldko
2020-05-28 10:31
#184

#177 Med sonen som föddes maj 2019 gick det inte att missa att han var just en han på RUL. Han visade upp hela paketet det första han gjorde. Som tur var ville vi ändå veta då. 😂 Den här gången ville vi inte veta och bebis visade inte upp sig så att vi såg heller. Barnmorskan frågade dock om vi ville veta så hon såg säkert tydligt. 😊

Guldko
2020-06-03 10:04
#185

Vecka 36+0 idag vilket betyder exakt 4 veckor kvar till bf, men hoppas innerligt att bebis tittar ut tidigare. 🤩 Kanske börjar bli dags att packa bb-väskan? 😅

Mara-Bell
2020-06-03 19:06
#186

#185 Jag har inte heller packat BB väskan än, och inte dotterns väska heller 😅 men jag planerar att packa det i början av nästa vecka, då jag har semester 😊 Bara 2 dagar kvar att jobba nu!🥳

mollyt
2020-06-03 19:40
#187

#186 När jag födde sonen (han är 1,5 år nu) så packade jag BB-väskan samma dag när det liksom var dags 🤪Det gick bra det med, haha! Det var förvisso mitt andra barn så jag hade väl en känsla för vad jag ville ha med mig - och resonerade att OM vi skulle bli kvar på BB så kunde min man eller annan anhörig hämta det som saknades vid ett senare tillfälle så jag tog det inte på så stort allvar. Men ja, jag saknade inget så det gick hur bra som helst!

Guldko
2020-06-03 23:27
#188

#186 Samma här, sonens väska är inte heller packad. 😅 Skönt med bara två dagar kvar! #187 Jag vet vad jag ska ha med men är rädd att glömma något (vilket jag säkert kommer att göra oavsett om jag packar nu eller när det är dags). 🤪 Sambon kan såklart åka hem och hämta om det behövs, men undviker helst det då vi ändå har ca 45 min enkel resväg beroende på trafik. Inte jättelångt men skönt för honom att slippa åka fram och tillbaka. ☺️

Annons:
Mara-Bell
2020-06-10 17:28
#189

#182 Hur gick ditt RUL Majsan82? #185 ca 3 veckor kvar för oss båda nu då 😊 får se vems lilla plutt som tittar ut först 😁 Tisdag nästa vecka ska jag på hinnsvepning, jag försöker ställa mig in på att det kommer bli en misslyckad hinnsvepning och att den inte kommer göra någon nytta. Men hur man än tänker så finns ju alltid hoppet där, att något ska sätta igång efteråt. För säkerhets skull ska jag se till att ha båda väskorna packade innan tisdag. 😊

Majsan82
2020-06-11 10:06
#190

Det gick bra, bebis såg så fin ut och jag ”råkade” inte se kön 😅

Mara-Bell
2020-06-17 09:10
#191

Fick en ”lyckad” hinnsvepning igår förmiddags. Jag var öppen drygt två cm, och tappen var mjuk men något uppåtriktad. Var ca 1,5-2 cm kvar av tappen, och jag hade buktande hinna. Hon kunde även peta barnet på huvudet. Barnmorskan var nöjd med resultatet då det kom lite blod på hennes fingrar i samband med svepningen. Men efteråt har jag inte känt någonting 😔 Under dagen igår kände jag absolut inget alls, när jag gick och la mig fick jag sammandragningar som vanligt, kanske något kraftigare än tidigare. Men de gick över efter någon timme och har sedan dess inte känt ett dugg. Har inte heller haft någon blödning eller slemmig flytning. Ska ta en promenad med dottern idag, men som det känns nu så hade inte hinnsvepningen någon effekt 😔

Mara-Bell
2020-06-17 09:10
#192

Fick en ”lyckad” hinnsvepning igår förmiddags. Jag var öppen drygt två cm, och tappen var mjuk men något uppåtriktad. Var ca 1,5-2 cm kvar av tappen, och jag hade buktande hinna. Hon kunde även peta barnet på huvudet. Barnmorskan var nöjd med resultatet då det kom lite blod på hennes fingrar i samband med svepningen. Men efteråt har jag inte känt någonting 😔 Under dagen igår kände jag absolut inget alls, när jag gick och la mig fick jag sammandragningar som vanligt, kanske något kraftigare än tidigare. Men de gick över efter någon timme och har sedan dess inte känt ett dugg. Har inte heller haft någon blödning eller slemmig flytning. Ska ta en promenad med dottern idag, men som det känns nu så hade inte hinnsvepningen någon effekt 😔

Mara-Bell
2020-06-17 09:11
#193

Oops, kom visst åt publicera flera gånger 🙈

Guldko
2020-06-17 21:05
#194

#191 Åh, jag håller tummar och tår att det sätter igång snart. 🙏 Gör hinnsvepning ont?

[Devya]
2020-06-17 21:26
#195

Nu är det mindre än 5 veckor kvar för min del och jag känner mig helt färdig måste jag säga. Min mage är så tung att då jag ska vända på mig i sängen så får jag absolut ingen luft den sekund jag är på rygg! Ganska skrämmande känsla måste jag erkänna.

Jag har just beställt ett par toppar och en skjorta då alla mina mammakläder har lyckats bli för små! Det är kanske lite dumt att skaffa mammakläder nu då bebisen kommer strax men jag får se till att använda dem efteråt också.

Mina ben har svullnat upp så mycket att det gör ont att ha på mig mina mammabyxor. Det känns lite surt.

Jag hoppas att den här lillplutten kommer en vecka tidigare precis som min dotter.  Jag är så tacksam för att det här är min sista graviditet! Min kropp är nog inte gjord för allt det här måste jag erkänna.

Annons:
Mara-Bell
2020-06-17 22:59
#196

#194 Under eftermiddagen och kvällen har jag haft gula slemmiga flytningar (ursäkta detaljerna) 😆, jag har däremot inte haft fler eller kraftigare sammandragningar än tidigare, så försöker att inte hoppas på för mycket 😕 Enligt mig så är hinnsvepningen mer obehaglig än smärtsam, kan sticka till och göra lite ont, men det går över fort.

Guldko
2020-06-17 23:46
#197

#195 14 dagar kvar för mig idag och jag är också såå färdig. Hoppas bebis vill ut typ nu, helst igår. Har sån bäckensmärta och måste liksom hjälpa till med händerna och lyfta mig själv när jag ska vända mig om i sängen. Jag är också svullen. Igår sprack min ena sko när jag försökte sätta på mig den.. 😂 #196 Spännande! 🤞🤩 Kanske får ta och prata med min bm om sveping när jag ska dit imorgon.

Mara-Bell
2020-06-20 09:52
#198

Än har inget hänt här, har inte den minsta känning 😔 försöker nu ställa in mig på att inget kommer ha hänt till på onsdag, då jag har tid för nästa hinnsvepning.

[Devya]
2020-06-20 15:57
#199

#197 28 dagar kvar men gissar det blir mer 22 dagar om han kommer tidigare som min dotter gjorde. Jag hoppas på det åtminstone men han får nu komma då han är redo förstås. :) Mina skor är också helt förstörda och borde skaffa nya men då man är så här svullen så vet jag inte om det är en bra idé…🤔 Jag har även nu upptäckt mina första bristningar och de har dykt upp på samma ställe som de gjorde i min första graviditet så det är intr så farligt. De syns knappt. Är dock orolig att det lär komma fler på andra ställen då jag är större nu än va jag var med min dotter. Nåja, händer det så händer det. Jag är ju mamma nu så det spelar ingen roll hur min kropp set ut sen.🤣 Det där med bäckensmärta låter bekant. Jag kan knappt gå och att lyftaupp min dotter gör att jag får så ont i bäckenet. Vet inte hur jag kan undvika det. Hoppas det blir bättre för dig snart eller att bebisen poppar ut så småningom så du slipper ha ont!♡ Det närmar ju sig för dig!:)

Vinternos
2020-06-20 19:00
#200

Lite mindre än en vecka kvar nu tills vi får träffa vår son, han kommer till världen med planerat snitt. Spännande att läsa om er andra som ligger nära oss i tid. Lider verkligen med er som har ont. Hoppas ni kan få avlastning och möjlighet att vila❤️

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

cEDS
2020-06-21 06:25
#201

#200 Åh, hade planerat snitt i februari. Så fantastiskt det var! 🤩

Guldko
2020-06-21 13:16
#202

I torsdags var jag hos min bm för vanlig kontroll. Hon misstänkte då att bebisen låg med huvudet uppåt så imorgon bitti ska jag till bedömningsmottagningen för att göra ett ultraljud. Jag är då i vecka 38+5. Mitt sf-mått har börjat skena iväg lite också (dock fortfarande normalt) så jag ska be dem göra en viktuppskattning. 😐

Annons:
Guldko
2020-06-22 10:01
#203

Jag fick ingen viktuppskattning men bebisen ligger med huvudet ner! 😄

Mara-Bell
2020-06-22 21:07
#204

#203 Skönt att bebis ligger på rätt håll 😊 Jag har inte känt mig svullen någon gång under hela graviditeten, men idag, när det bara är en vecka kvar till BF, då sitter mina skor plötsligt jätte tajt 😅

[Devya]
2020-06-22 21:38
#205

Hade en utomhus fotografering igår, en professionell sådan helt gratis men inte kände jag mig så fin då det är över ett år sedan jag klippte håret och hela jag är svullen som bara den. Imorgon får jag bilderna och jag hoppas att det åtminstone finns en fin bild!🙈

Mara-Bell
2020-06-24 14:58
#206

Då var andra hinnsvepningen gjord, och den gjorde betydligt ondare än förra. Kan bero på att jag bad barnmorskan att vara lite elak så det kanske kan hända något den här gången 😆 Gjorde hinnsvepningen vid 13, men än har jag inga känningar alls, inte ens några sammandragningar. Annars så hade tappen åkt ner och blivit mer centrerad sedan förra veckan, den hade även blivit mycket mjukare och var töjbar. Händer inget innan måndag så ska jag in till förlossningen för bedömning klockan 10, och då får vi se vad de beslutar 😊

Fia81
2020-06-25 07:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#207

Våran lilla kille i vecka 29 nu ❤ oj vad tiden går fort 🙈

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Mara-Bell
2020-06-27 14:44
#208

2 dagar till BF nu, svårt att förstå hur nära det är tills vi har vår lilla bebis här, oavsett om vi går över tiden eller inte 🙈 Än har jag inte haft några känningar, det enda som hänt är att det kommit mer segt slem de sista två dagarna, men det gjorde det ju under några dagar förra veckan med, och då hände ju inget ändå. Hur går det för dig Guldko?

Guldko
2020-06-27 15:28
#209

#208 Fyra dagar kvar till bf och inga känningar här heller. Var in till bedömningsmottagningen igår pga extrem klåda som uppkommit men alla värden såg bra ut. Tappen är mjuk men fortfarande bakåtriktad. Har fått tid för blodtryckskontroll på förlossningen imorgon och hoppas sååå att de sätter igång mig då, samtidigt vill jag ju att den ska sätta igång av sig själv. 😅

Annons:
Guldko
2020-06-28 10:55
#210

Jag ligger nu på förlossningen med ballong, snart är bebis här! 😍

Mara-Bell
2020-06-28 12:59
#211

#210 Spännande! Då blir du troligen först av oss två, för här händer då ingenting 🙈 Lycka till, och hoppas att allt går lagom fort och smidigt 😊 Nu håller jag tummarna för att de väljer att göra något liknande på mig imorgon 😉

Guldko
2020-06-29 09:19
#212

22.05 igår föddes en liten kille. Allt gick bra, jag är trött men sååå lycklig! 😍 #211 Håller tummarna för dig! 🤩

Mara-Bell
2020-06-29 10:53
#213

#212 Stort grattis till pojken! Och skönt att det gick bra 😊 Själv sitter jag och väntar på läkaren efter att ha gjort ett CTG som såg bra ut. Men det hade dykt upp något akut, så får se hur länge jag får vänta 😆

Karlsson369
2020-06-29 11:14
#214

Mara-bell oja det som inte kändes så längesedan du vissa att du är gravid och nu är du redan i slutet! Oj va tiden har gått!

Mara-Bell
2020-06-29 12:39
#215

Ingen igångsättning för mig, blev en tredje hinnsvepning, och tid för en fjärde hinnsvepning på fredag om inget händer innan dess 😔

Guldko
2020-06-29 19:22
#216

#213 Tack! 🥰 Åh, typiskt! Jag fortsätter hålla tummar och tår för dig!

Annons:
Mara-Bell
2020-07-02 16:11
#217

2/7 kl 00:58 föddes vår lilla plutt, det blev en liten tjej 😊 allt gick bra, men väldigt fort. Vattenavgång 22:40, värkarna startade 23:30, och hon kom ut 00:58 efter 7 min krystande 🙈 tur de ville ha in oss på kontroll efter vattenavgången, för värkarna startade på infarten till sjukhuset. Nu är vi påväg hem tillsammans med en stolt storasyster 🥰

Mara-Bell
2020-07-02 16:11
#218

Hon vägde förresten 4260g och var 54cm lång 😊

Guldko
2020-07-02 18:09
#219

#217 Ååh, grattis!! 😍

Susique
2020-07-02 22:12
#220

Grattis 😍😍😍

[Devya]
2020-07-08 20:48
#221

Jag var idag på min "sista check up" som jag hade inbokat nu i vecka 38+4 och det blev tal om att sätta igång förlossningen om han inte kommer på beräknad tid som är då den 18 juli. Här där jag bor låter de en gå över tiden högst ett par dagar. Så om han inte kommer i tid så måste jag ringa den 18 juli och boka in tid för den 19-20 juli för att komma in så att de kan se hur har mår och den 21 juli måste jag sättas igång. Jag har blivit så otroligt nervös nu för det här hände aldrig med min dotter. Med min dotter hann jag aldrig ens gå på min sista check up som var ungefär i vecka 39+4 Och hon kom då vecka 39+1. Så nu kan jag inte sluta oroa mig för jag vill att han ska komma på egen hand utan deras hjälp… :(

Mara-Bell
2020-08-21 11:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#222

Hur går det för er andra här i tråden? Varit väldigt tyst ett tag nu 😊 För oss rullar det på, Maja blev 6 veckor igår, och Alicia, vår fyraåring är snäll mot henne. Hon säger oftast att hon älskar sin lillasyster, men när hon skriker för mycket tycker hon att vi kan lämna tillbaka henne 🙈 Maja är annars en rätt snäll bebis, gnäller mest när hon är hungrig eller trött, men skriker inte särskilt mycket😊

Fia81
2020-08-21 11:30
#223

Vi har fått datum för ett planerat kejsarsnitt. Så om ca 2 veckor är det dax för oss ❤😄.

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Annons:
Majsan82
2020-08-22 06:32
#224

Kämpar på, v 33 nu ❤️ men foglossning sömnlösa nätter och grav diabetes gör det inte så lätt. Längtar tills bebis är här… Så spännande #Fia81😁 nära nu 💕 Är det bara jag som bara kan läsa de två översta raderna i varje inlägg 🤷🏻‍♀️ någon inställning jag missat?

Fia81
2020-08-22 18:06
#225

Låter tufft Majsan82 💕 Jag kämpar också med graviditetsdiabetes. Jag tar 5 insulinsprutor om dagen nu den sista tiden. Vi har satt oss i karantän hela familjen from idag. Barnen har fått skoluppgifter med sig hem. Så nu väntar vi… 😊

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Guldko
2020-09-02 09:16
#226

#222 Det rullar på här med. Lillebror är 2 månader nu och är en väldigt snäll bebis. Inatt fick jag sova från ca 00 till 06! 🤩

Fia81
2020-09-04 19:04
#227

Den 3 september föddes vår fina Elmer 💙 3 200 gram och 48 cm lång. Allt har gått bra och vi myser nu på BB ❤

"Små stjärnor lyser också i mörkret"

Upp till toppen
Annons: