Annons:
Etikettplanerar-barn
Läst 13097 ggr
mollyt
7/1/19, 8:19 PM

Vi som planerar barn 2020 #3

Här kan ni fortsätta alla ni som planerar barn år 2020 (eftersom den tidigare tråden började bli så full).

Den gamla tråden hittar ni här.

Annons:
Karlsson369
7/3/19, 12:14 AM
#1

Jag har haft väldiga kramper i äggstockarna så som man börjar kallsvettas och må illa i flera dagar nu. Det känns som om en väldigt väldigt stark ägglossning eller mens värk. Jag fick missfall för inte så längesedan så kan det vara anledningen? Borde jag söka för detta eller är det normalt?

Susmus
7/3/19, 2:25 PM
#2

#1, jag hade ringt 1177 och rådfrågat om jag varit orolig att det är något som känns onormalt. Har ingen erfarenhet så kan inte hjälpa mer än så :/ Hoppas att det bara är stark ÄL. Hur går det för er andra? Jag själv har sagt att jag inte ska känna efter så mycket mellan äl-BIM denna cykel. Har så gjort, och känner mig som vanligt! Är på äl+8 och nu börjar jag sakna att ha symtom…haha 🤪 Blir ju lite depp att det inte känns någonting alls 😆

Karlsson369
7/3/19, 2:34 PM
#3

#2 Mvc sa att om det blir värre så ska jag ringa igen och då hjälper dom mig med tid till gyn. Känner inte av det alls lika mycket idag och hade så som jag skrev i 4 dagar men igår va det värst så tror på en ägglossning eller hoppas mer på det. Hade inga test hemma och har inte kommit iväg för att köpa heller så vet ju inte till 100.

Hoppaspåbebis
7/3/19, 8:38 PM
#4

#3, klokt att inte känns efter så mycket, skriver jag som kände efter så mycket att jag sköt på mensen en vecka🙈 den kom iaf på måndagen och inför den här månaden ska jag försöka att inte tänka på bebisverkstad alls. Även om jag redan bittert konstaterat att vi bara har chans en dag under den fertila perioden pga att vi kommer vara från varandra🙄. Men ja, jag ska bara göra sånt som gör mig glad, träna, vara med vänner, sambon och sonen. Slappa och äta gott. Så får vi se om när jag se när jag är redo att börja tänka mer fokuserat på det här igen.

Susmus
7/3/19, 9:44 PM
#5

#3 Hoppas det kommer kännas ännu bättre imorgon, så du slipper oroa dig. Håller tummarna 🙂 #4 Förstår! Man låter ju ibland det här fylla alla ens tankar, och annat som är kul/ger glädje hamnar på sidan om lite/blir överskuggad av ens tankar (och besvikelser) över missad ÄL, mens etc etc.. 😊 Man får nog försöka skingra tankarna på sånt som gör en lycklig emellanåt även om det är roligt att gotta in sig i bebisverkstan. 🙂

Karlsson369
7/4/19, 12:33 AM
#6

Känner inte något nu så är inte orolig längre och tittar efter om mensen kommer om 10-14 dagar nu då 😊

Annons:
Katstad
7/4/19, 9:25 AM
#7

En sak som slog mig! Vad är det som avgör hur starkt ett streck på en sticka blir? Tänker när blir strecken lika starka som kontrollstrecket, vad krävs för det? 🤔

Susmus
7/4/19, 11:24 AM
#8

#7 Tror det beror på hur mycket av ett visst hormon man producerar? Vid graviditet HCG och vid ÄL LH. Man producerar ju mer Hcg ju längre in i graviditeten man kommer, sen tror jag hormonökningen pikar efter x antal månader har jag för mig. Tror det är ca 3 mån. Därför man kan må illa av den stora hormonomställningen. Och just vid 3 mån stabiliseras den och det brukar avta med illamåendet :)

Katstad
7/4/19, 12:50 PM
#9

#8 Jo det förstår jag ☺️ Men tänkte att jag sett folk som lagt upp bilder som fått sjukt starka pluss hyfsst tidigt medan andra inte alls har lika starka trots att de är ungefär lika långt? Finns det någon gräns för när ett test blir sjukt starkt eller det blir kanske aldrig det för vissa? 🤷‍♀️

NinniH
7/4/19, 2:52 PM
#10

#9: Även om man är ex på samma dag efter ÄL så kan det ändå variera av flera orsaker. Dels fäster inte ägget på exakt samma dag för alla. Så även om det är två kvinnor som båda är på, låt oss säga, ÄL+14 så kan ägget fäst på ÄL+8 för ena och ÄL+10 för den andra. Där har alltså hcg haft 2 dagars "försprång" för den ena kvinnan. Men sen är det också väldigt individuellt hur pass fort hcg ökar och det är därför som referensvärdet för hcg kan variera väldigt mycket, speciellt i början.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
7/4/19, 2:59 PM
#11

#9 Aha… det vet jag inte 🙂 Skulle vara kul att få veta. Vet att jag sett en "tabell" över hcg halten de olika veckorna, och det kunde skilja mycket mellan person och person samma vecka. Tänker att ett test borde ge starkt utslag för alla så småningom…. men vet inte? 🤔

[Devya]
7/4/19, 5:54 PM
#12

Här blev det inget av pga semester och det fanns ingen tid att öva.;) Min svägerska väntar tydligen tvillingar! Hon är nu i 9:nde veckan. Det kommer att bli otroligt svårt för henne. Hon hade ett missfall i vecka 17 på våren och senare även en större operation samt att alla hennes graviditeter har varit högrisksgraviditeter, så nu med tvillingar blir det ännu mer riskfullt. Jag kan inte låta bli att oroa mig för henne. =( Hon är givetvis överlycklig för nu får hon 4 barn och de hade tänkt sluta vid 3 barn eftersom hennes man ville absolut inte ha mer än så. 🤐

Dobido95
7/4/19, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Övre bilden är på mina andra test denna cykeln, 25/26/30 juni. De sista där den 30 juni är ju starkare än de andra. Måste ju innebära att jag va nära ÄL väl? (Så himla rädd att jag inte ens har äl) Missat tagit de senaste dagarna. Undre bilden är för 30min sedan ca. Varit spänd/molande värk i nedre delen av magen sen söndes kväll. Och idag kändes de som knivhugg/stark mensvärk under ca 1min.

Annons:
Djurälskaren87
7/4/19, 9:38 PM
#14

Ja nära äl:)

Susmus
7/5/19, 12:40 PM
#15

Ni tempkunniga: Vad händer med min temp!? Så sjukt ostadig denna cykel.. Imorse på Äl+10 så dippade den 1,5 grader! 🤪 Brukar ha 14-16 dagars lutealfas. Tänkte först att mensen kommer tidigt. Men kan det vara en implantationsdipp? Kan man ha en sån rejäl implantationsdipp under coverline till och med? Är också inne på felmätning alternativt ingen ÄL denna månad. Känner noll symtom förutom lite molvärk då och då. Har inte så stort hopp för denna månad 🙁

Susmus
7/5/19, 12:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16
Svart ängel
7/5/19, 2:00 PM
#17

Har du mätt vid samma tidpunkt alla dagar? Vet att fertility friend brukar vara noga med det, annars blir tempkurvan väldigt ojämnt. Kan säkert va en tempdip också, men då jag hade en sån gick den bara ner till coverline. Jag har för mig att en utebliven ÄL visar sig genom att tempen inte stiger speciellt mycket över coverline, din temp har ju stigit som vanligt så jag tror nog du haft ÄL.

Susmus
7/5/19, 2:25 PM
#18

Tack för ditt svar! Jo jag mäter nästan alltid samma tid innan jag stiger upp ur sängen. Skiljer 15 min mellan tiderna. Men kan ju ha sovit dåligt eller nått som påverkat. Kollade kurvor på fertility friend och ser att vissa har fått en implantationsdipp under coverline, men de flesta har dippen över coverline. Hoppas tempen har stigit igen imorgon…✊

em92
7/5/19, 3:13 PM
#19

Åh hoppas det var en implantationsdipp Susmus! 😊

Susmus
7/5/19, 3:54 PM
#20

Tack em92! Det skulle vara lycka! ❤️🤗

Annons:
Karlsson369
7/5/19, 6:33 PM
#21

Ni som kör med temp vad använder ni för app och termometer? Och om ni vill förklara hur man gör för vill gärna prova och se om det funkar 😊

Svart ängel
7/5/19, 10:00 PM
#22

#21 jag har använt Natural cycles i snart 2 år, termometern följde med i priset. Tempar så fort jag vaknat och försöker tempa samma tid, + -2 timmar. Har man sovit dåligt, för lite eller för mycket ska man hoppa över den dagen annars kan tempkurvan bli missvisande. Man kan antingen använda metoden som preventivmedel, planera graviditet eller följa en graviditet. Din man kan ladda ner samma app och ha stenkoll på din cykel vilket gör att även han är delaktig.

Susmus
7/5/19, 10:41 PM
#23

#21 Kör med appen fertlity fiend som är gratis, och har en termometer som man mäter med att rikta en ljusstråle i pannan. Mäter alltid morgon, direkt ögonen öppnas i sängen, i princip samma tid varje morgon. Man lär känna sin kropp ytterligare ett steg. Däremot är det lite svårt att förutse ägglossning med hjälp av tempen, då ägglossning redan skett när temphöjningen kommer. Oftast föregår höjningen av en tempdipp dock, men inte alltid. Man får ta hjälp av annat också för att ringa in ÄL, typ äl-test, titta sekret m.m 🙂☺️

NinniH
7/6/19, 8:10 AM
#24

Nu har jag tagit en paus vad gäller tempning. Men har under alla åren jag tempat (ca 3 år totalt) använt en vanlig termometer med 2 decimaler, finns ex hos billiga-tester. Använde mig mycket av Fertility Friend, men senaste månaderna föredrog jag faktiskt Kindara. Skillnaden mellan dessa är att FF räknar ut när ÄL skett genom olika algoritmer och sätter ut ägglossning åt en. Med Kindara får man tolka sin kurva själv och sätta ut ÄL själv. Eftersom jag tempat såpass länge kände jag att jag hade den kollen och ville kunna märka ut själv. Så tempning är ett bra verktyg för att bekräfta ÄL, men inte förutspå, precis som #23 skriver.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Susmus
7/6/19, 9:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tempen steg till att ligga ovanför coverline igen imorse. Känner ett litet hopp. Kanske felmätning, kanske implantationsdipp 😊

Svart ängel
7/6/19, 3:48 PM
#26

#25 Håller tummarna! 🌺

Dobido95
7/6/19, 5:39 PM
#27

Känner en pirrande/vibrerande känsla längst ner i magen/ibland ut i muttis. Inte ihållande men iaf ofta de senaste 2 dagarna. Någon som känt nåt liknande?

Annons:
Karlsson369
7/6/19, 9:19 PM
#28

Är Graviditetstesten på apotek365 bra? Någon som har provat?

Anonym
Anonym
7/7/19, 10:46 AM
#29

BIM -2 idag och har alla mina vanliga innan mensen-symtom (sjukt ömma bröst, konstant törstig + kissar hela tiden osv) men det som är annorlunda denna gång är att min smak har förändrats, tycker allt jag äter smakar salt och känner konstiga lukter hela tiden. Dock brukar detta kunna vara tecken på förkylning för mig så får se helt enkelt vad som händer. 😛

Karlsson369
7/7/19, 12:57 PM
#30

Tror jag ska få mens snart för har världens sig på choklad och lite mensvärk. Så nu får vi se när jag har ägglossning nästa cykel och bara köra igen.

Susmus
7/7/19, 1:30 PM
#31

#27 Känner inte igen symptomen 😊 #28 Tyvärr har jag ej provat dessa #29 Låter spännande! Håller tummarna! #30 Håller tummarna den håller sig borta ✊

Karlsson369
7/7/19, 1:36 PM
#32

#31 Ja det gör jag med men tror inte vi kommer ha en sån tur denna månaden eftersom det blev ett tidigt missfall förra… men hoppas kan ju man alltid göra!

Karlsson369
7/7/19, 1:38 PM
#33

#31 vissar inte något på testen än i alla fall så det är bara att vänta som känns som en evighet 😂

Susmus
7/8/19, 3:47 PM
#34

Mens idag så ser redan framemot nya försök med massa mys till nästa ÄL! 😄 Lycka till för er andra där BIM närmar sig 👍

Annons:
Mara-Bell
7/8/19, 4:34 PM
#35

#34 Synd att mensen kom, men det blir fler chanser 😊 Själv är jag inne på första hela cykeln där jag väljer att testa tempning, ska bli intressant att se hur det fungerar 😊 är på cykeldag 14 idag, och enligt appen bör ägglossning ske på dag 25-27 någon gång. Har även bestämt mig för att testa rosenrot under nästa cykel om även denna blir på ca 40 dagar.

Anonym
Anonym
7/8/19, 6:19 PM
#36

BIM imorgon och helt blankt test i morse så ställer in mig på att försök 14 också misslyckats. Men det var förstås väntat så är lugnt. 🙂

Svart ängel
7/8/19, 7:46 PM
#37

Är det någon av era män som testat Zink och Folsyra för att förbättra spermierna? Min man ska börja ta det denna månad, men hur mycket bör han ta? Har läst nånstans att man ska ta betydligt mer än rekommenderad dos.

Karlsson369
7/8/19, 8:17 PM
#38

Min man prova det min vi märkte ingen skillnad och vi gjorde även spermie test på han 😕

Svart ängel
7/8/19, 9:37 PM
#39

#38 Testade ni antalet spermier?

Karlsson369
7/8/19, 10:48 PM
#40

Vi beställde hem ett kit så vi vet inte nr hur mycket han hade

Mara-Bell
7/9/19, 6:57 AM
#41

Min kropp gör mig förvirrad🤪 har haft ont i ryggslut och nederdelen av magen sen i söndags, ungefär som vid ägglossning. Men än har inga ägglossningsflytningar dykt upp, och tempen ligger stabilt på 36,3-36,4. Jag håller förstås tummarna för att det är ägglossning på G, för isåfall blir det en normallång cykel. Men vi får se, det kan ju vara något annat som spökar med 🙂 Hur långt innan ägglossning brukar ni få ont? Och hur många dagar senare kommer de klassiska flytningarna?

Annons:
NinniH
7/9/19, 8:41 AM
#42

#9: För mig kommer äggviteflytningarna oftast före "värken". 🙂 En normal cykel börjar jag få de flytningarna runt dag 9-10, värken kommer någon dag eller två efter det och sen ägglossar jag runt dag 16. Det är ju det som är så spännande tycker jag, att alla är så olika i hur kroppen beter sig. 🙂 Verkar som ägglossning sker just nu för mig. Har valt att lägga undan termometern under sommaren och även strunta i ägglossningstest, så nu går jag bara på kroppens signaler. Efter snart 2,5 år känner jag att jag behövde försöka koppla bort allt lite och börjar känna mig mer avslappnad. Att det skulle göra skillnad rent fertilitetsmässigt tvivlar jag på, men för välbefinnandet behövs det.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Svart ängel
7/9/19, 9:55 AM
#43

#41 Jag brukar ha flytningarna 1-2 dagar innan ägglossning, värken har jag inte koll på då jag tycker den kan dyka upp lite närsom.

Mara-Bell
7/9/19, 10:34 AM
#44

Vi får se helt enkelt, som vanligt 😉 men jag undrar ju vad det är om det inte är ägglossning, för det är inget som jag måste känna efter för att känna. Det känns rätt rejält hela tiden, ungefär som vid mensvärk 😕

Karlsson369
7/9/19, 7:40 PM
#45

Nu får vi se om mensen kommer imorgon eller på fredag 😁 känner av fortfarande lite mensvärk men inte lika mycket som förut 😁

Svart ängel
7/10/19, 12:40 PM
#46

BIM på fredag men gissar att mensen kommer då. Deppig och ledsen idag och igår (pms?) och de svullna ömma brösten känns som vanligt idag. Försök 15 åt skogen 😝 *less* Bråkat med min man också och börjar ångra min inplanerade helgresa då allt bara känns jobbigt. Pms!!! 😝

Karlsson369
7/10/19, 1:42 PM
#47

Mensen ska komma idag eller på fredag och än känner jag inget så får se dom kommande dagarna 😊

Karlsson369
7/10/19, 4:02 PM
#48

Tog ett test idag och det visa inget… får se när mensen vill komma 😢

Annons:
Dobido95
7/10/19, 10:50 PM
#49

Jag tror jag fått svamp.. Mens beräknad om 11/6/5 dagar enligt 3 olika appar. Prickat in hela veckan runt ÄL. Vågar jag använda något nu innan jag vet ifall de tagit sig?

Svart ängel
7/11/19, 2:11 PM
#50

#49 Kolla FASS, där står det säkert om det kan användas :)

Anonym
Anonym
7/11/19, 3:23 PM
#51

För mig kom mensen på BIM som vanligt så inget denna gång heller, laddar för försök 15 och blir det inget då så är vi inplanerade för att få hjälp i augusti. ❤️

Svart ängel
7/11/19, 4:15 PM
#52

#51 Så tråkigt! Hoppas ni får hjälp. Vi ska söka hjälp när kliniken öppnar igen i Augusti. Försökt i 15 månader och vi är 38 resp 39 år gamla, så klockan tickar. Fattar inte varför det inte tar sig. Vi fick vårt plus efter 4 månaders försök, men fick MA i september, försökt bli gravid igen sen dess och man blir bara mer och mer ledsen för varje gång mensen kommer. Vi har ändrat kost (maken tappat 10 kg!), jag är normalviktig, vi dricker typ 1 gång per år, tobaksfria, inga sjukdomar, jag har regelbunden 25-dagars cykel, äter vitaminer, sover gott om nätterna, ej stressad. Varför går det inte?? Jag har ett barn från ett tidigare förhållande och blev då gravid på första försöket. Men det var ju snart 12 år sen så vem vet vad som försiggår i min kropp nu vid närmare 40 års ålder ☹️

Anonym
Anonym
7/11/19, 5:24 PM
#53

#52 Åh vad tråkigt att höra att ni får kämpa så. Tyvärr har ålder väldigt stor betydelse så i ditt fall kan det ju vara det som spökar men bra att ni ska söka hjälp. Hoppas det löser sig för er, ibland är det bara svårt utan anledning och så plötsligt en dag händer det. 🙂
Själv har jag PCO så för mig är det nästintill omöjligt att bli gravid på egen hand så därför ska vi få hjälp i augusti så hoppas jag det äntligen blir något! Vi är 30 och 31 år och har inga barn sedan innan, har varit oskyddade i två år och försökt aktivt med ÄL-tester osv i ca 1,5 år, har ju inte vetat att jag har PCO förrän nu i våras när vi sökte hjälp så har varit en lång och jobbig väntan….

Mara-Bell
7/13/19, 8:09 AM
#54

Jahop, enligt tempningen verkar jag ha haft ägglossning i onsdags, trots att jag inte haft några ägglossningsflytningar. Om det nu stämmer så är ju det positiva att cykeln blir kortare. Det negativa är att det varit vår sista arbetsvecka, och den har varit väldigt stressig. Vi har bara fått till det 4 dagar före ägglossning och dagen efter, så chansen att det ska ta sig den här månaden är tyvärr inte stor 😔 Nu har jag plötsligt 10 dagar kvar till mensen istället för 20, blir lite knasigt i hjärnan när det varierar så 🤪

Mara-Bell
7/13/19, 8:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55
Annons:
Susmus
7/13/19, 12:04 PM
#56

#54, vad roligt att cykeln blir kortare! Det ser ju ut som att ni fick till det 3 dgr innan ÄL? Så det är ju ingen heldålig chans 🙂 Har läst att man kan ha ägglossningsflytningar långt inne i livmodern utan att man upptäcker dom. Provade du något särskilt denna cykel för att försöka korta ner den? 🙂 Jag är på CD 6 och ska börja tempa igen nästa vecka + köra med ältest. Och hoppas på att gubben orkar köra varannan dag kring ÄL. Det är min förhoppning iaf 😁

Susmus
7/13/19, 12:15 PM
#57

#52, 53, hoppas ni får lyckosam hjälp, om det inte hinner ta sig innan dess! Augusti är snart här ❤️ #46 Uuuj, lät jobbigt 🙉 Var det PMS och mens som du befarade? #47, BIM igår? Hoppas mensen inte kom! 👍😊

Mara-Bell
7/13/19, 6:35 PM
#58

#56 Har ätit Inositol, men har inte hittat någon info om att det ska kunna korta ner cykeln. Det ska däremot kunna göra så äggen får bättre kvalitet. Men fortsätter med det om det blir en nästa månad, för säkerhets skull 😉

Karlsson369
7/13/19, 8:25 PM
#59

Mensen en dag sen och vissar inget på stickan 😕 får se hur denna cykel blir nu då.

Karlsson369
7/14/19, 8:33 PM
#60

2 dagar sen men ändå inget på stickan

Susmus
7/15/19, 11:07 AM
#61

#58 Okej! Ska kolla upp om det är något man kan amma på. Visst är det någon vitamin? 🤔 Vet att jag läst om det förr, när du tipsade om det tidigare, men glömt 🙉 #60 Vad segt. Men ändå lovande att mensen är sen? Man kan ju plussa sent. Jag håller tummarna! 😃

Mara-Bell
7/15/19, 1:05 PM
#62

#61 Om jag förstått det rätt, så är det ett sorts B-vitamin, så bör inte vara något farligt. Men är ju alltid bäst att kolla upp 😊

Annons:
Karlsson369
7/15/19, 6:05 PM
#63

61 jag håller tummarna med för det är tredje dagen sen mens och tyckte jag såg något svagt idag men vet inte om det är bara dessa testen som är dåliga eller inte 😕

Karlsson369
7/16/19, 10:36 AM
#64

4 dagar sen och känner inte av mensen alls förutom har massa flyttningar

Susmus
7/16/19, 12:48 PM
#65

#64, oj vad spännande! Har du funderat på att ta ett digitalt? Tycker det är så svårt att tyda svaga graviditettest 🙈 Själv är jag på CD 9 och peppar kroppen med träning, massa nötter, vitamintillskott och bidrottninggele. Hoppas på en kommande stark ÄL! 😇

Karlsson369
7/16/19, 2:32 PM
#66

65 tog ett digitalt när jag tyckte jag såg något men det stod inte gravid på den 😕 så väntar mer på mensen just nu 😣

Karlsson369
7/16/19, 2:32 PM
#67
Mara-Bell
7/16/19, 5:42 PM
#68

#66 Trots att chansen är liten, så håller jag ändå tummarna för dig 👍 Som alltid när man känner nya symtom så börjar hoppet spira. Jag har haft en konstig stickande/brännande känsla i brösten sista tre dagarna, som kommer lite då och då. Vet att det kan vara ett tecken på mens, men då jag inte brukar ha det så, så kan jag ju inte låta bli att hoppas 😊 BIM -7 idag

Karlsson369
7/16/19, 7:30 PM
#69

Håller tummarna för dig med!

Annons:
Mara-Bell
7/20/19, 1:36 PM
#70

Hur går det för er andra? Själv är jag idag på BIM -3, och följer tempen med spänning. Om jag följer förra månaden så har jag en dag till med förhöjd temp, sedan börjar den gå nedåt. Jag känner inga direkta symptom, varken när det gäller mens eller graviditet. Jag har rätt rikligt med vita flytningar, men kommer inte ihåg om jag brukar ha det före mensen eller inte 🤔 Stickningarna i brösten har avtagit, och kommer bara då och då. Tog ett gravtest idag (sticka), men tror det var negativt. Jag såg två streck, men tyckte det andra såg mest ut som ett spökstreck, precis som de jag fått tidigare på de testen. Ska tillbaka ut till vår husvagn ikväll, och där blir inte en massa testande, men tar nog med det digitala som ligger och väntar här hemma. Ifall tempen håller sig hög över BIM 😉

NinniH
7/20/19, 2:13 PM
#71

Här har min sedvanliga PMS kört igång - ömma bröst, akne och rosa-aktiga flytningar. Så mensen kommer inom de närmsta dagarna.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Svart ängel
7/20/19, 9:56 PM
#72

#70 Jag väntar på ÄL, vilket borde inträffa om 4-6 dagar, så idag har vi inlett ”varannan dags-liggandet”. Vi testade makens spermier igår med ett självtest för att se om han har tillräckligt många (fler än 20 milj). Det gav ett positivt resultat vilket känns bra. Däremot har vi ju ingen aning om hur spermierna ser ut eller rör sig, men ändå skönt att veta att han har tillräckligt många.

Mara-Bell
7/22/19, 9:01 AM
#73

Ser tyvärr inte så lovande ut den här månaden heller 😔 tempen började gå ner idag, precis som före förra mensen 😕

Svart ängel
7/22/19, 6:24 PM
#74

#73 ☹️ Så trist!

Anonym
Anonym
7/23/19, 7:33 AM
#75

6 dagar kvar till BIM. Så spännande! /M

Susmus
7/23/19, 8:58 AM
#76

Jag är på CD 16 och inväntar ÄL vilken dag som helst.. Det har börjat hugga i äggstockarna. Kör också med varannan dag mys nu. Tempar och kör för första gången med äl-stickor. Hoppas cykeln bara är stabil och inte krånglar, då borde ÄL komma innan helgen. #72 Vad skönt att veta 🙂 #73 Vad tråkigt…. Hoppas det inte betyder mens 🙁

Annons:
eklundisch
7/23/19, 9:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Efter mitt missfall i juni så plussade jag igår 🙈 Då väntade jag en vecka efter beräknad mens innan jag tog ett test.. Plusset är starkt och nog finns symptomen lika starkt 😅 Nu håller jag tummarna att detta pyre vill stanna ❤️

Mara-Bell
7/23/19, 9:33 AM
#78

#77 Grattis!😊 Här har mensen börjat smyga sig på med lite småblödning 😔

Svart ängel
7/23/19, 10:54 AM
#79

#77 Stort grattis! Vilket tydligt och fint plus du fick.

Susmus
7/23/19, 11:33 AM
#80

Jättestort grattis!! Vad kul att plussa så snart igen efter missfallet 😀

Obalem
7/23/19, 11:51 AM
#81

#77 grattis!! Jag var också med om missfall nyligen (1,5 vecka sedan närmare bestämt) och har redan ägglossning. De var ett tidigt missfall i vecka 5 eller 6. Hoppas de tar sig fort för mig också, vill så gärna ha en liten ❤️

Obalem
7/23/19, 11:51 AM
#82

#77 grattis!! Jag var också med om missfall nyligen (1,5 vecka sedan närmare bestämt) och har redan ägglossning. De var ett tidigt missfall i vecka 5 eller 6. Hoppas de tar sig fort för mig också, vill så gärna ha en liten ❤️

Obalem
7/23/19, 11:51 AM
#83

#77 grattis!! Jag var också med om missfall nyligen (1,5 vecka sedan närmare bestämt) och har redan ägglossning. De var ett tidigt missfall i vecka 5 eller 6. Hoppas de tar sig fort för mig också, vill så gärna ha en liten ❤️

Annons:
eklundisch
7/23/19, 4:07 PM
#84

Tack allihopa 🤗❤️ Hållit mig undan härifrån under tiden, varit för tufft..

Dobido95
7/24/19, 6:51 AM
#85

Ingenting denna månaden heller.. 😔💔

Susmus
7/24/19, 7:39 AM
#86

#81 Usch vad tråkigt :/ Hoppas du får plussa väldigt snart igen! Är det första barnet? #85 Vad synd… Hoppas nästa månad blir er lycka! ☺️

Svart ängel
7/28/19, 10:00 PM
#87

Hur går det för er? Här är ligga-varannan-dag-perioden över för denna ÄL. Det började bli lite jobbigt såhär i värmeböljan måste jag säga 😅 Bara 1 månad kvar till vi kan söka hjälp på fertilitetskliniken, längtar så mycket! Läser överallt att det står att om kvinnan är över 35 år bör hon söka hjälp redan efter 6 månader eftersom tiden börjar rinna ut. Jag är 38 men när vi sökte hjälp i maj så blev vi nekade pga att det bara gått 8 månader sedan vårt missfall. Blev jättebesviken då jag trodde min ålder skulle göra att vi skulle få hjälp. Vi sökte hjälp eftersom det i maj gått 1 år sedan vi började försöka bli gravida, men hade alltså oturen att få missfall. Är det bara privata kliniker som bryr sig om kvinnans åldern? Landstinget verkar iaf skita i att klockan tickar iväg för oss lite äldre 😐

Susmus
7/29/19, 9:25 AM
#88

#87, Usch vad tråkigt! Har ingen annan om svar på frågan, men det lät logiskt att man ska få snabbare hjälp efter 35 års ålder. Ja, ligga vartannan dag var svettigt i värmeböljan 😛 Vi var också inne i den perioden förra veckan. Jag tror jag hade ÄL igår. I så fall fick vi bara till mys 2 dgr innan. Känns inte optimalt, men okej. Är bortresta, så kunde inte mysa igår 🙄 Vet inte om jag hoppas mest på att ÄL faktiskt var igår (med mys 2 dgr innan), eller om jag hoppas att den inte varit ännu (med bättre mysmöjligheter). Är på CD 22, så vill ju inte ha en monsterlång cykel om ÄL inte varit 🙈 Dessutom reser vi bort på torsdag, så vore skönt att inte ha ÄL då. Jag tempar och fick temphöjning idag vilket tyder på ÄL igår, men tempen ska ju vara förhöjd 3 dagar för att bekräfta ÄL, så vi får se… ☺️

[Devya]
7/29/19, 11:32 AM
#89

Här tar vi det som det kommer. Jag tror dock inte att jag lär bli gravid det här året. Min kropp tycks inte vara redo då det inte tar sig. :)

Jag känner mig dock bra mycket mindre stressad den här gången. Händer det så händer det! Om inte så var det väl meningen att vi skulle bara få ett barn. Efter nästa år så tänker vi inte försöka längre så vi har ett bäst före datum här. Min man vill inte ha så många år emellan vårt första och andra barn och jag tänker inte börja bli gravid igen efter jag har fyllt 35 då jag vill fokusera på min karriär samt att min  kropp börjar faktiskt bli i dåligt skick vid det här laget.

Just nu planerar jag faktiskt många roliga grejer så jag har haft fullt upp med sådana tankar vilket känns faktiskt ljuvligt! Jag njuter så av livet just nu. Vilken stor skillnad mot förra året då jag höll på med ägglossningstest och dylikt utan att det gav något resultat!

Svart ängel
7/29/19, 11:58 AM
#90

#89 Skönt att ni kommit fram till att sätta ett slutdatum, ni verkar ha en sund syn på det hela. För min del känns det sorgligt vid tanken på att det inte ska ta sig för oss. Jag har ett barn sen ett tidigare förhållande, men jag vill skapa en ”riktig” familj tillsammans med min man också, något som verkligen binder oss samman. Och han vill ju hemskt gärna ha ett biologiskt barn. Plus att det skulle va bra för mitt barn att få ett syskon. Jag längtar så oändligt efter att få vara gravid igen, att bära ett barn är fantastiskt! Sparkarna och rörelserna i magen 😍 Den fina magen 😍 Doften och känslan av ett nyfött barns huvud och mjuka hår 😍

Annons:
Susmus
7/30/19, 8:41 PM
#91

#90 Ja längtan kan bli stor av att få uppleva det härliga med graviditet och babytiden igen. Så speciell tid! ❤️ Förstår att ni vill binda ihop er familj med ett gemensamt barn. Hela resan tillsammans, från start till mål, att skapa ett liv. Är egentligen en bonus om vi blir gravida igen då vi har vår fantastiska dotter. Men vill så gärna att hon ska få växa upp med ett syskon, då det är något jag och sambon har gjort och uppskattat. Är på äl+2 nu. Vi myste 5 dagar innan och 2 dagar innan ÄL. Känns inte så hoppfullt, men vet att det kan gå.

Svart ängel
7/31/19, 8:55 AM
#92

#91 Håller tummarna för er! Ni fick ju ändå till det i bra tid före ÄL så visst finns det chans! ❤️ Har själv växt upp med 5 syskon, man har verkligen ett fantastisk stöd och utbyte av dom både som barn och vuxen.

Svart ängel
8/2/19, 7:52 AM
#93

Fick en beige flytning (väldigt liten) igår på ÄL+6 och en lite mörkare nu på morgonen. Är mensen redan på ingång?? Det var längesen jag hade bruna flytningar öht innan mens, säkert ett år sen sist och då började dom alltid 2 dagar innan beräknad mens, inte en vecka innan. Tror knappast det var en nidblödning heller, eller kan dom vara beige-bruna? Nån som vet?

Svart ängel
8/2/19, 8:08 AM
#94

Nu kom det ljusrött på pappret när jag torkade mig 😱 Hoppas inte det är mens för isf är den 7 dagar för tidig.

Susmus
8/2/19, 10:02 AM
#95

Låter alldeles för tidigt för mens? Kanske chans att det är en nidblödning? 😀 Eller mellanblödning som en del har mellan ÄL och mens?

Svart ängel
8/2/19, 10:09 AM
#96

#95 Ja, kan ju vara vilket som helst av det egentligen. Har ingen mensvärk iaf och hoppas det inte kommer någon heller. Jag brukar ha en regelbunden cykel och vill inte att den ska börja krångla nu. 😩

Susmus
8/4/19, 10:41 PM
#97

Hur går det för er alla? Själv går hoppet upp och ned. Tempen/kroppen krånglar, har blivit osäker på om ÄL skedde denna månad då tempen beter sig konstigt. Men har fått lite känningar i magen och en spotting på vad jag tror är ÄL+7. Men tror egentligen inte på nån överraskning denna månad 😌

Annons:
Svart ängel
8/4/19, 11:22 PM
#98

#97 Jag är på ÄL+9. Tempen har hållit sig ovanligt låg, men ändå över strecket. Haft lite bruna flytningar och nån rosa-röd blödning äl+6 till idag, tror tyvärr att mensen kommer tidigt denna månad. 😞 Dagarna släpar sig verkligen fram, så jobbigt att ständigt ha detta i tankarna. Har du haft någon temp-dip i samband med spotting?

Susmus
8/5/19, 7:55 PM
#99

Ja dipp under coverline på ÄL 6-7-8. Känns lite underligt? Misstänker därför ingen ÄL denna månad då tempen inte håller sig hög. Har känningar, som molvärk i tjejmagen, så tror mensen kommer tidigare också. Inte fått nån mera spotting. Ja det är jobbigt att vänta, och att inte tänka för mycket på det :)

Svart ängel
8/6/19, 7:37 AM
#100

Nu kom mensen, flera dagar för tidig. Om några dagar öppnar barnlöshetsmottagningen igen efter att dom haft sommarstängt, då ska vi äntligen söka hjälp. 😐😑

Lovisa90
8/6/19, 9:03 PM
#101

Hej alla fina! Hänger också med i denna tråden då jag känner att jag gärna vill ha några andra att prata med. Jag och min sambo är 29 respektive 28 år. Vi har äntligen bestämt oss för oss försöka få vårt första barn. Vi har försökt sen april utan resultat.. Har dock inte myst så jättemycket kring ÄL utan två gånger kring ÄL dagarna typ. Nu har jag köpt ett clearbluetest för att kolla när jag har ägglossningen, då jag endast följt appen FLO tidigare. Vill så gärna ha ett litet barn snart. Har gjort två aborter tidigare och hoppas inte det påverkar fertiliteten.. Jag vet att det inte alls är lång tid vi försökt, men jag trodde aldrig att frustrationen skulle vara så hög. Lycka till till er alla =)

Susmus
8/7/19, 12:37 PM
#102

#101 Lycka till du/ni med! ☺️ Spännande med 1:a barnet för er. Hoppas ni snart får ert plus. Det är lätt att bli otålig när man vill att det ska ske direkt…Känner precis samma 😌

Karlsson369
8/7/19, 4:31 PM
#103

Jag tror jag och min sambo träffa in ganska bra denna månaden. Känner mig ganska hoppfull när jag såg lite rosa på pappret idag 7 dagar efter ÄL och är 6-7 dagar kvar till mens så håller tummarna nu 😊

Ankan2018
8/7/19, 6:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

7 dagars sen mens :( Tog test på BIM som va solklart negativt, idag BIM +7har jag tagit två som är otydliga. Förstår inte vad som är fel. Hade ett missfall i April. Innan den här månaden har jag alltid haft cykler på 28 eller 29 dagar.

Annons:
Dobido95
8/7/19, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

La in bilden på ägglossningstråden med men den känns inte aktiv. Någon som vill hjälpa mig? Pos? Jag har alltså ÄL denna månanden? När släpper de?

Anonym
Anonym
8/7/19, 8:05 PM
#106

#105 Dagens ser positivt ut, ägget släpper vanligtvis inom 48 timmar. Dock är det inte 100 % säkert att man har ÄL trots positiva test, jag har själv ÄL väldigt sällan eller inte alls och får ändå positiva test varje cykel. Men har du normallånga cykler så har du troligtvis ägglossning som du ska. 🙂 Bara att mysa på!

Dobido95
8/7/19, 8:25 PM
#107

#106 De är de jag inte har och har aldrig haft 😪

Lovisa90
8/7/19, 8:41 PM
#108

#102 Tack så mycket. 😄 Ja man vill ju bara att det ska ske.. trodde aldrig att jag skulle känna så innan vi började försöka.

Karlsson369
8/8/19, 12:08 PM
#109

Asså den sista väntan innan mensen kommer är så långsam… Jag vill veta nu liksom 😂 har noll tålamod för detta 😂

ML88
8/8/19, 12:40 PM
#110

Hej! Jag hoppar gärna in här. Jag och min sambo har nyligen bestämt oss för att försöka, jag har varit redo länge men det har tagit lite längre tid för honom men nu äntligen! :) Det här är vårt första försök, fick positivt på ÄL-test den 31/7 och vi prickade nog in det rätt bra. Så nu återstår bara väntan, kunde aldrig tro att den skulle kännas sååå här lång 😅🙈

Susmus
8/8/19, 12:56 PM
#111

#104 Kanske ta ett digitalt? Ser ett svagt streck - oklart om det är färgat eller grått? #109 Håller tummarna för dig! Spännande med eventuell nidis? 😀 #110 Vad roligt och spännande för er! Tänk om det skulle bli på 1:a försöket? Man vet ju aldrig när plusset kommer ☺️Väntan efter ÄL är däremot lite jobbig, man vill ju bara veta nuuuu 😄

Annons:
Anonym
Anonym
8/8/19, 3:49 PM
#112

#107 Fast har du positivt på ÄL-test på CD 16 så blir ju denna cykel normallång så jag tippar på att du har ÄL! 🙂

#109 Håller med! Har BIM på söndag och det går sååå segt! Även fast jag vet att det är i princip omöjligt för mig att bli gravid och att jag inte lyckats på närmare två år så finns det ändå alltid lite hopp. 🙂

Dobido95
8/8/19, 4:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Help… varit öm i tuttisarna sen i förrigår, fick även svag-medel mensvärk idag. Och nu när jag kände efter när jag duschade så känns min tapp öppen 😮 Aldrig känt de förut. Lutar väl mest på att ägget släppt/kommer släppa? Tycker detta är så svååårt. (Pos ältest igår vid 19, tog igen vid 00.30 och då var de ännu starkare 😍)

Anonym
Anonym
8/8/19, 4:28 PM
#114

#113 Har du fått ett positivt behöver du inte testa mer, ha mys 2-3 dagar och sedan är det bara den långa väntan kvar. 🙂

Karlsson369
8/8/19, 7:19 PM
#115

111 jag hoppas verkligen det 😁

Karlsson369
8/9/19, 5:39 AM
#116

Vakna upp med världens mensvärk så känner mig inte lika hoppfull längre 😕

Susmus
8/9/19, 1:18 PM
#117

Mens idag på BIM-dagen 👎 Var förväntat, men ändå kände jag mig som översvämmad av deppighet. Hade ändå ett litet hopp 🙄 Nu ska jag rycka upp mig deppigheten, njuta av semestern med familjen och ta en paus från internet. Återkommer om några veckor då man förhoppningsvis är hoppfylld igen i väntan efter ett plus 😄 Lycka till ni andra!

Svart ängel
8/9/19, 5:17 PM
#118

#117 Åh nej så trist! 😩 Kram! Jag blev också översvämmad av deppighet denna mens, kände verkligen att det kunde ha tagit sig denna gång. Kanske för att det igår är precis 1 år sedan jag plussade (som slutade i MA) och jag ständigt påminns om det just nu. Tänk om jag vetat då att jag ett år senare fortfarande skulle hålla på med dessa försök 😩

Annons:
Karlsson369
8/9/19, 5:34 PM
#119

Nu när jag känner efter så känns det som om jag har massa luft i livmodern eller hur man ska förklara 🤔

ML88
8/9/19, 5:50 PM
#120

#119 Jag har också lite svag mensvärkskänsla/molvärk både i nedre delen av magen och ryggen och är gasig. Jag hoppas det är positiva tecken men typ 6 dagar kvar till BIM så bara att vänta och se antar jag.. Hur långt har du kvar till du ska testa? Eller du kanske tänker testa innan BIM?

Karlsson369
8/9/19, 6:15 PM
#121

#120 4 eller 5 dagar kvar till BIM. så är några dagar kvar men har haft liknande som idag i 2 dagar. typ sen jag fick lite rosa på pappret när jag va på toa så hoppas på att detta är ett bra tecken 🙈

ML88
8/9/19, 6:29 PM
#122

#121 Vad spännande! Jag håller tummarna, du uppdaterar väl här sen hur det gått? :)

Karlsson369
8/9/19, 7:47 PM
#123

#122 Hoppas du gör detsamma 😁

Susmus
8/9/19, 11:05 PM
#124

#118 Tack för stöd! Kram tillbaka! Usch förstår det måste vara tufft att tänka på. Tur man inte vet allt om framtiden. Då kanske man inte skulle orka. Trodde/planerade lite smått jag skulle bli gravid sep-okt-nov 2018, men wow vad fel jag hade. Snart 1 år senare än vad jag önskade…. Jag hoppas innerligt att vi alla får en (eller flera) små till år 2020. Lycka till med hjälpen ni ska söka! Hoppas det går bra! Kram

NinniH
8/10/19, 10:27 AM
#125

Har tagit en liten paus i våra försök, fram till oktober ungefär. Jag har redan avbrutit studier för ett par år sedan på grund av graviditet och jag har bara ett läsår kvar innan jag är klar med mina nuvarande studier. Har det redan tagit över 2½ år utan att lyckas känner jag att en paus på knappt 2 månader inte är särskilt lång tid. Det är inte så att vi helt undviker, men vi försöker inte heller direkt aktivt. Har ändå en känsla av att det är något som hindrar oss från att lyckas och förhoppningsvis har jag möjlighet att bekosta lite blodprover senare i år.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
Karlsson369
8/10/19, 10:42 AM
#126

#122 har fått hugg i äggstockarna nu av någon anledning och känns som ägglossning men mer smärtsam 😰

ML88
8/11/19, 8:02 AM
#127

Igår undrade sambon vad som hänt med mina bröst, han tyckte inte han kände igen dom (speciellt bröstvårtorna) 😱😅 Jag hoppas detta är ett gott tecken. BIM-4 idag..

Anonym
Anonym
8/11/19, 9:12 AM
#128

BIM idag, får se när mensen trillar in. 😛

Anonym
Anonym
8/11/19, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Okej kunde inte hålla mig så tog ett test, strecket är utan tvekan rosa i verkligheten. Vet att allt kan hända men detta är första gången någonsin jag får ett så tydligt streck efter två års försök. 😭

Karlsson369
8/11/19, 12:11 PM
#130

#129 Grattis 😁😁

Karlsson369
8/11/19, 12:14 PM
#131

Hur stor risk är det om att d3t kan vissa något 3 dagar innan beräknad mens 🙈 kan snart inte hålla mig 🙈

Karlsson369
8/11/19, 7:34 PM
#132

Än så länge är det neg men hoppas det ändrar sig fram till BIM för har verkligen inte känt mig som mig själv dessa senaste dagar 😊

Annons:
ML88
8/11/19, 7:59 PM
#133

#129 Åh grattis, vad härligt!!

Mara-Bell
8/12/19, 8:47 PM
#134

Trots att vi bara försökt bli gravida sedan april, så börjar jag bli trött och frustrerad på mina menscykler😩 vet ju aldrig när jag ska ha ägglossning, är på cykeldag 21 nu, och tycker mig ha haft ägglossnings flytningar sedan i fredags, så vi har fått till det nu under helgen, men temphöjningen lyser med sin frånvaro 😔 Om det inte tar sig den här månaden, har ni andra här inne några tips på vad som kan rätta till oregelbundna cykler? Sen jag slutade med pillren i April har cyklerna sett ut såhär: 36 dagar, 40 dagar, 28 dagar, och nu minst 35 dagar.

Karlsson369
8/12/19, 9:38 PM
#135

Tror inte det är något denna för nu har jag inga syntomer längre och ska ha mens imorgon eller på onsdag 😯

Karlsson369
8/12/19, 9:45 PM
#136

#134 har ni kollat varför det är så ojämnt för dig 😯

Mara-Bell
8/12/19, 10:25 PM
#137

#136 Nej, har inte kollar upp det. Tar för givet att det inte görs något åt det, utan att man bara får höra att det kan ta tid efter att man ätit p-piller 😕

ML88
8/13/19, 8:23 AM
#138

Hur går det för er alla? För egen del känns det som att mensen ska komma vilken sekund som helst, bim-2 idag.

Anonym
Anonym
8/13/19, 8:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Är på BIM +2 idag och fått positiva tester med stickor sedan BIM-dagen. Tog ett digitalt idag som visade gravid men strax därefter kom mensen och nu blöder jag floder. Den lyckan var verkligen kortvarig. Har tagit mig två år att få ett plus, förstår inte hur jag ska orka med detta…

Annons:
Mara-Bell
8/13/19, 10:38 AM
#140

#139 Stackars dig 😢 Chansen att det ska vara en ofarlig blödning är väl minimal när det kommer på det viset 😔

[Zetterlund00]
8/13/19, 10:44 AM
#141

Hej! Jag hoppar gärna med här :) jag & min sambo har försökt sen december 2018, vi fick ett tidigt missfall i januari och ett i vecka 14 i juli (ofostrig graviditet) nu hoppas vi på att det ska ta sig direkt innan mensen kommer igång igen, men det är sjukt svårt att veta när ägglossningen kommer 🧐 stort lycka till till alla som försöker! :)

[Zetterlund00]
8/13/19, 10:44 AM
#142

Hej! Jag hoppar gärna med här :) jag & min sambo har försökt sen december 2018, vi fick ett tidigt missfall i januari och ett i vecka 14 i juli (ofostrig graviditet) nu hoppas vi på att det ska ta sig direkt innan mensen kommer igång igen, men det är sjukt svårt att veta när ägglossningen kommer 🧐 stort lycka till till alla som försöker! :)

Karlsson369
8/13/19, 10:48 AM
#143

#138 känner samma och den är beräknad idag eller imorgon… trodde verkligen vi hade träffat väldigt bra men tydligen inte. #139 beklagar verkligen…. sånt gör verkligen ont…

Svart ängel
8/13/19, 4:54 PM
#144

#139 Men nej, fy så ledsamt 😩 Lider verkligen med dig! ❤️

Svart ängel
8/13/19, 5:01 PM
#145

Jag går in i den fertila perioden nu, ÄL till helgen. Igår anmälde vi oss till barnlöshetsmottagningen för utredning, så nu väntar vi på att bli kallade. Idag har jag lämnat sköldkörtelprover (TSH, t3, t4) på vårdcentralen efter eget önskemål då syrran fått diagnosen hypotyreos (det kan vara ärftligt). Har hört att sköldkörtelproblem kan försvåra för en att bli gravid, TSH ska exempelvis inte ligga för högt. Jag vill utesluta (eller bekräfta) att det är här problemet ligger innan vi påbörjar en riktig utredning.

Lovisa90
8/13/19, 9:16 PM
#146

Hoppas på tur för oss alla och beklagar verkligen till er som fått missfall ♥️ Jag har ägglossning nu enligt testerna.. Vi har lyckats få till det i förrgår och dagen innan det. Vi får se vad humöret får oss till ikväll. Tycker det är så jobbigt att behöva tvinga fram det pga ägglossning med, någon annan som känner likadant som kanske har något tips? Idag har det kännts ordentligt i ena sidan och jag antar att det är den äggstocken jag har ägglossningen från denna månaden, har aldrig kännt det så tidigare 😫 men kanske för att man känner efter en extra gång??

Annons:
Karlsson369
8/14/19, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#147

Säger bara detta att det är sista gången jag tar dessa test… Tog denna som vissar pos men tog en samma och ett annat test efter av samma kiss för hade det i ett glas. Dom vissar starkt neg så man blev skit ledsen…

ML88
8/14/19, 11:20 AM
#148

Men nej vad tråkigt #147! Det verkar ju jättemärkligt att det kan visa så pass starkt på ett test och negativt på ett annat. Vad är det för test?

Karlsson369
8/14/19, 11:32 AM
#149

#148 rfsu ja det är verkligen tråkigt… men tyckte det va konstigt att det va så starkt när det jag tog igår inte vissa något. Så detta va jätte tråkigt 😢

Mara-Bell
8/15/19, 5:38 AM
#150

Nu har FF bekräftat det jag hoppades, hade ägglossning i måndags, och vi fick till det i söndags. Så nu inleder vi den långa väntan till BIM, men har bestämt mig för att inte tempa mer denna cykeln, ville bara få ägglossningen bekräftad 🙂

ML88
8/15/19, 6:29 AM
#151

#149 Superkonstigt! Testa igen med ett annat test om mensen inte dyker upp kanske? #150 Spännande! Lycka till! Jag vaknade upp med lite brunaktiga spottings på pappret när jag torkade mig. Blev så besviken trots att det bara är vårt första försök, trodde ändå nånstans att det kanske hade tagit sig 😔

Mara-Bell
8/15/19, 1:12 PM
#152

Karlsson369, har du tagit något nytt test idag? Följer dig med spänning just nu och håller tummarna för dig 😊

Karlsson369
8/15/19, 4:38 PM
#153

Mara-bell tog ett nytt nyss och det vissa inget så ska hålla mig borta från rfsu testen från och med nu 😕 väldigt besviken 😢

Annons:
Mara-Bell
8/15/19, 6:56 PM
#154

#153 Kan verkligen förstå det, men hoppet finns ju så länge inte mensen dykt upp.

Karlsson369
8/18/19, 5:33 PM
#155

Mensen är 2 dagar sen och vissar inget på testen. Vet ju att mensen ska komma så tycker bara att den kan komma så man kan göra ett nytt försök.

Karlsson369
8/18/19, 5:33 PM
#156

Mensen är 2 dagar sen och vissar inget på testen. Vet ju att mensen ska komma så tycker bara att den kan komma så man kan göra ett nytt försök.

FruPhilia
8/19/19, 10:35 AM
#157

Jag sitter på nålar med BIM - 1. Kunde inte hålla mig så jag tog ett test igår som visade toknegativt. Så det är väl inte så stor chans. Mensväntan är lååååååång…

Mara-Bell
8/19/19, 10:43 AM
#158

Jag har BIM på söndag, och har beställt hem rfsu testa tidigt. Ska ha kräftskiva på lördag, så tänkte testa innan helgen för att veta om man ska hålla sig nykter eller inte 🙈 än finns inga känningar, så räknar väl inte med något, även om hoppet alltid finns där 😊

[Devya]
8/19/19, 12:51 PM
#159

Har ännu inte blivit något av alla våra försök men det är ingen fara. Vi njuter så av att ha vår lilla plutt här hemma så vi ser det positiva fast vi längtar efter en till. :)

Vi är ganska så inställda på att det inte lär ta sig det här året men visst hoppas man väl lite på att det ändå går. :)

Karlsson369
8/20/19, 6:55 AM
#160

Mensen skulle kommit det 16 men har inte visat något på att komma än. Efter missfallet så har mensen blivit jätte konstig 😕

Annons:
Mara-Bell
8/21/19, 2:29 PM
#161

#160 Är du säker på när du hade ägglossning? Tänker mest om det kan vara så att den var senare än vanligt? Jag har ju haft oregelbunden mens sen jag slutade med pillren i April, men något som varit exakt är tiden mellan ägglossning och mens. 13 dagar efter ägglossning har mensen kommit, varje gång, oavsett om cykeln varit på 28 eller 40 dagar. Själv har jag varit helkass i magen idag, är på BIM -4. Och självklart hoppas man på att ett så vardagligt problem ska vara ett tecken på graviditet, även om det lika gärna kan bero på något man stoppat i sig 😆

Dobido95
8/21/19, 5:40 PM
#162

Fick pos på ÄL test CD 17 (7/8), ÄL enligt appen den 9/8, hade sex 4,5,8,9,11/8. BIM skulle varit nu på torsdag/fre enligt appen. Tog gravtest igår, neg. Och idag fick jag mens, tror jag de är. Min mens kommer aldrig tidigare utan den är alltid sen i vanliga fall. (Är oregelbunden) Detta var försök nr 4 och jag har sån ångest över att detta inte kommer gå vägen. Jag trodde detta skulle bli enkelt när man läser om de flesta som blir gravida på 1-2 försöket. Min dröm känns så långt borta nu..

Mara-Bell
8/21/19, 6:47 PM
#163

#162 Då följs vi åt med försöken, fjärde försöket för oss med. Men här kommer domen på söndag eller måndag 😬

Karlsson369
8/21/19, 7:10 PM
#164

Jag gick ett pos test 13 dagar innan bm men börjar undra om det testet va dåligt med kanske 🤔 får se när mensen kommer för det kan vara stressen nu med det nya jobbet jag är på som får den sen 🤔

Karlsson369
8/21/19, 7:10 PM
#165

Jag gick ett pos test 13 dagar innan bm men börjar undra om det testet va dåligt med kanske 🤔 får se när mensen kommer för det kan vara stressen nu med det nya jobbet jag är på som får den sen 🤔

40plus
8/22/19, 7:25 PM
#166

Precis slutat med minipe, cirka två veckor sedan, önskar bli gravid med med den nya mannen som jag träffat, då han inte har barn sedan innan. Själv har jag tre barn. Det jag undrar över är hur lång tid det kan ta att få ut "pillerhormonena" ur kroppen. Jag har sjukt ömma bröst, svullen, gasig, massor av molvärk som vid mensvärk eller som man kan ha i början av en graviditet, tål inte lukt av vissa saker såsom hund, lite smått illamående, trött med mera. Alla symptom tyder på graviditet, men det är ju inte så troligt ännu. Tagit gravtest då mensen kan vara förväntad from idag o två dagar framåt- vilket var negativt. Hade regelbunden sparsam mens hela tiden jag åt minipiller, 28-30 dagar emellan. Hur länge kände ni andra av dessa symptom, ni som ätit minipe?

Mara-Bell
8/23/19, 5:44 AM
#167

BIM -2 idag, och negativt på testa tidigt test. Blir nog inget den här gången heller 😔

Annons:
Susmus
8/23/19, 8:53 AM
#168

Hej alla! Tillbaka efter ett litet uppehåll. Ägglossningen närmar sig. Men det blir nog inget denna månad heller då mannen åker bort fre-mån. Och med min otur så inträffar ÄL under helgen, då jag börjat få äl-flytningar nu. Börjar känna mig uppgiven att inget försök hittils har varit bra! Alla har blivit halvhjärtade pga bortresta hos svärföräldrar, mannen hade andra planer, utebliven ÄL, ingen orgasm, för trött för sex, sjuk….ja you name it 😔 Haha, önskar ibland man kunde fixa det hela själv, men man är ju två i det hela 🙈

EliiAa
8/23/19, 10:30 AM
#169

Hej! Jag har en konstig fråga till er som ni kanske kan svara på Det är så att jag börja känna riktiga konstiga smärtor i magen som jag aldrig någonsin känt förut. Har fått det två gånger dom 2 senaste månaderna. Känslan jag får känna är som stickningar i nedre delen av magen till underlivet. Jag hade så ont så att jag inte ens kunde vrida o röra mig och nu dom två senaste veckorna har jag börjat må skit dåligt. Som typ när jag var i affären så var jag känslig för några lukter Och skulle spy nästan inne i affären… vad kan de bero på? Har gjort tidiga grav tester med märket RFSU men står bara negativt och min mens är beräknad om 2 dagar

Svart ängel
8/24/19, 6:18 AM
#170

#169 Omöjligt att svara på. Kroppen förändras med åren och man kan börja få smärtor och värk man aldrig haft förut. Jag kan få molvärk eller kraftigare hugg och stickningar i ”tjejmagen” (tack Familjeliv för det ordet 😋) både innan och under mens och före/ under/ efter ägglossning. I princip närsomhelst med andra ord. Upplever att jag fått mer värk av olika slag efter 30-35 och framförallt efter jag fick mitt barn. Kroppen är liksom mer oberäknelig på nåt vis. Du får vänta och se om du får mens helt enkelt och jag håller tummarna för att du får ditt plus på stickan om det ör vad du önskar.

Mara-Bell
8/24/19, 7:20 AM
#171

Trots att jag räknar med att mensen kommer idag eller imorgon, så är det lite spännande. Igår hade jag pyttelite blod i flytningarna på kvällen, så misstänker att mensen kommer idag, en dag för tidigt. Men när jag tempade nu på morgonen hade jag fortfarande hög temp, i de tidigare cyklerna är det just idag tempen har börjat sjunka. Så vänta och se helt enkelt, som vanligt 🙈

Susmus
8/24/19, 8:01 AM
#172

#171 Vad spännande att tempen är hög 🙂 Jag håller en tumme den förblir så.

Mara-Bell
8/25/19, 8:27 AM
#173

Blev inte särskilt spännande, mensen kom igång i går eftermiddag, och idag hade tempen sänkts 😔

Susmus
8/25/19, 1:00 PM
#174

#173, nej vad tråkigt. Ta dig tid att ladda om ❤️

Annons:
EliiAa
8/25/19, 2:42 PM
#175

#170 Vi kämpar för barn & tack så hemskt mycket. Skulle fått mens idag men har inte kommit än… får hoppas på de bästa❤️

Mara-Bell
8/25/19, 7:14 PM
#176

Blev spontanbesök till Ullared idag, och där blev det både ägglossningstest och graviditetstest inhandlat. Har aldrig använt mig av ägglossningstest tidigare, men tänkte ge det ett försök 🙂 kan vara bra att veta hur bra ägglossningssymtomen och tempningen stämmer överräns med verkligheten 😊

Svart ängel
8/26/19, 12:10 PM
#177

Är på äl+8 och imorse fick jag en tempdipp på 0,4 grader som nådde ner till medellinjen. Hoppas såklart att det beror på att ägget fäste då jag hade så förra grav, men jag vet ju samtidigt att man kan få en tempdipp utan att vara gravid. Om nån vecka ska jag lämna de första proverna för infertilitetsutredning, sen är vi äntligen igång. Hoppas på att få svar på varför det inte tar sig och, om möjligt, hjälp. Så less på att stå och trampa på samma ställe utan att kunna gå vidare! Ser fram emot vad denna höst har att erbjuda.

Susmus
8/26/19, 12:55 PM
#178

#177 Ja förstår, det känns skönt att få svar och hjälp så man känner man kommer nån vart framåt. Hoppas proverna och allt skall gå bra! Och att det är en implantationsdipp. Själv så har jag eventuellt ägglossning idag! 🙂 Enligt appen idag. Och har idag en tempdipp som jag brukar få på äl-dagen. Missade att äl-testa i helgen men tog ett par test igår eftermiddag + kväll och det blev svagare på kvällen, så missade nog stegringen.. Det underliga är att jag har inga äl-flytningar? Hade tidigare i veckan. Ska försöka få med mannen på mys ikväll, men känns lite sent. Tänker att chansen nog är förbi om vi myser sent ikväll. Men men, litet hopp finns ju ☺️

Susmus
8/26/19, 12:55 PM
#179
Susmus
8/27/19, 3:18 PM
#180

Blev glatt överraskad att tempen fortsatte nedåt idag! Med största sannolikhet ägglossning idag. Fick idag grymt mycket äggviteflytningar och lite molvärk. Så då prickade vi in rätt bra med mys sent igår kväll. Hoppas bara tempen stiger imorgon, för att bekräfta äl… :)

Svart ängel
8/27/19, 4:36 PM
#181

#180 Heja! 👏🏻

Annons:
ML88
8/27/19, 9:23 PM
#182

Har troligtvis ÄL nu i dagarna och försöker mysa på så gott det går. Sedan vi bestämde oss för att börja försöka har dock min sambo flera gånger inte fått utlösning, något som aldrig varit ett problem tidigare. Har någon annan varit med om det? Vad gör man åt det? Försöker att inte pressa honom eller prata om sex som att det är något vi har bara för att bli gravida liksom men han känns stressad över det 😔

Lovisa90
8/28/19, 6:32 PM
#183

Är det någon av er som testat bisolvon eller bidrottningsgele? Står i en massa forum om tjejer som lyckats bli gravida när dom tagit detta.. Funderar på att testa men vill gärna se ifall någon mer har erfarenhet utav detta 😊

Susmus
8/29/19, 6:56 AM
#184

#183. Jag har testat/testar bidrottninggele. Både Apiforce och Royal Gelé. Har inte blivit gravid utav det. Ätit kanske 3-4 cykler totalt, inte på raken. Men! Är övertygad om att det startade igång mitt system efter förlossningen. Väntande 17 månader på ägglossning, blev väldigt otålig, så började äta Apiforce. 1 vecka senare hade jag ägglossning! Och mensen kom igång. Jag ska ge det några försök till.. Om inte annat är det ju bra för kroppen, hud, hår osv :)

Ninni93
8/29/19, 7:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#185

Är det bara jag som ser ett svagt streck?

NinniH
8/31/19, 12:49 PM
#186

Lycka till alla er som försöker! Vi har nu efter 2,5 års försök valt att ta en paus. Dels börjar de här åren av försök ta på min energi och dels har livet förändrats en del sen vi började försöka, så vi skulle vilja pausa något år. Det känns lite kluvet och en del av mig vill inte ta en paus, men även om jag delvis inte vill så är det vad jag behöver.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Karlsson369
8/31/19, 5:44 PM
#187

Va nog stressen för det nya jobbet för när allt lugna sig så kom den. Nu är det mycket med flytt, jobb, bröllop och bygga på det nya huset så jag och min sambo tar en paus från allt med att försöka. Men kommer sitta och hålla tummarna för er ändå 😊

Susmus
8/31/19, 10:40 PM
#188

#186, #187 Önskar er all lycka med allt! Ibland behöver man en paus för att återgå till annat i livet som inte bara handlar om bebisverkstad. Det är nog nyttigt 🤗

Annons:
Lillajag2.0
9/1/19, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#189

Hej är ny här, har klickat runt och försökt att titta på så många ägglossningstest som möjligt för jag blir inte klok på mina.. har hela tiden visat två träck men med olika nyanser. Min kille och jag är för tillfället särbo så de gör ju saken svårare att pricka rätt. Så för att öka våra chanser så tänkte vi prova stickor.. i dag känns som inte nyansen kam bli bättre och de verkligen är ägglossning.. eller är de bara jag som vill att de skall vara det ? Tacksam för hjälp ❤

ML88
9/1/19, 4:56 PM
#190

Det där är positivt om jag tolkar instruktionerna rätt, mys på! 😃

Lillajag2.0
9/1/19, 6:15 PM
#191

Ja vi får hålla tummarna, benen har varit i högläge så får vi hoppas de vill överleva om inte äggen släpps förän imorgon 🥰❤🙈 träffas inte förän om två veckor så de blir lagom till att se om fröken röd kommer på besök 😊

ML88
9/1/19, 6:43 PM
#192

Håller tummarna för dig/er! Låter ändå som att ni timeat bra 😇 Själv har jag inte så stora förväntningar denna gång, lyckades bara få till det typ 5 dagar innan ÄL och sen inte förrän dagen efter ÄL 🙄

Lillajag2.0
9/1/19, 9:15 PM
#193

Vi hade mys fre,lör,sön 🙈 eftersom de var tydliga sträck redan i torsdags.. så vi körde en helg fullt med sex 🙏❤

Susmus
9/2/19, 10:21 AM
#194

#185 Hur har det gått? Jag såg nog inget streck, men är ingen expert på att tyda tidiga gravtest 😇

Jannab
9/3/19, 11:25 AM
#195

Hoppar med här, BIM -4 och inget plus än. Har haft ömma äggstockar som jag aldrig känt av förut. Antar att det bara är ett önsketänkande.

Annons:
Bebislängtan
9/3/19, 8:32 PM
#196

Hej, hoppar in här på ett hörn med. Är på -4 BIM. Har fått positivt i fredags, är fortfarande synligt men fått negativt imorse på cb digital, i eftermiddags fick jag svagt plus på en billigare teststicka. Jag har massor av symtom som bara blir starkare för var dag. Vill så innerligt va gravid men väntan är så jobbig usch

Jannab
9/3/19, 9:33 PM
#197

Jag ska testa mig imorgonbitti. Har känt mig öm i äggstockarna och haft molande värk. Inte alls som mensvärk. Spännande för oss båda #196

Bebislängtan
9/4/19, 10:59 AM
#198

#197 Ja jag testat mig igår och idag men tycker det är lika svagt, men blir ju helt förstörd av att inte veta ju. Hoppas att vi snart får plus

Lillajag2.0
9/4/19, 1:00 PM
#199

Hur gick de i morse Jannab? #198 förstår din otålighet.. går och väntar på nästa helg när jag skall testa och se om de tog sig.. vågar inte testa i förväg utan väntar tills den dagen mensen skall komma 🙈

Bebislängtan
9/4/19, 3:42 PM
#200

#199 dum som jag e kan jag ju inte vänta, är så himla nyfiken av mig vill veta med det samma haha. Vad roligt, håller tummarna för dig :)

Susmus
9/4/19, 4:24 PM
#201

Lycka till alla! Själv är man på äl+6 och har köpt ett test…ska testa tidigast söndag på äl+10. Har i tre dagar känner mig knockad av trötthet och huvudvärk. Vill tolka det som symtom, men tror mer på förkylning då det är lite tidigt för symtom 🙄😝

Lillajag2.0
9/4/19, 6:08 PM
#202

#201 med mina två andra barn har jag aldrig haft någon symtom men likt förbenat så går jag och känner efter om jag har några 😅 #199 Ja jag vet! Men vill göra de tillsammans med killen och eftersom vi är särbos och inte ses förän nästa helg så får jag vackert vänta fast jag vill veta NU NU NU 😅🥰😂

Annons:
Mara-Bell
9/4/19, 9:28 PM
#203

Cykeldag 12 idag, och har idag använt första ägglossningstestet i mitt liv😉 började känna av lätt obehag i nedre delen av magen idag, så kan vara ägglossning på G, jag hoppas det, för då får jag en normallång cykel den här gången med. Testet idag var inte positivt, men inte heller jättesvagt, om nu nyansen har någon betydelse alls ifall strecken inte är lika starka. Har 13 test kvar här hemma, så hoppas inte ägglossningen dröjer mer än max 13 dagar 😆

Jannab
9/4/19, 9:35 PM
#204

#198 BLANKT imorse. Man blir ju så frustrerad. BIM-3. Nu ska jag invänta och se om mensen kommer eller inte.

Bebislängtan
9/5/19, 6:36 AM
#205

#204 då finns det ju fortfarande chans, ett par dagar till. Jag tog ett test nu på morgonen och det var tydligare än de andra och strecket brett, så jag hoppas verkligen. Kanske har låga hormon denna gången vem vet :)

Lillajag2.0
9/5/19, 6:59 AM
#206

Håller tummarna för er båda #205 #204! Räknar ner till den 14e dåååå är de min tur ❤

Susmus
9/5/19, 7:03 AM
#207

Vad spännande Bebislängtan! Hoppet det bara blir starkare 😃 Inte kört än Jannab! Hopp finns ännu 👍 Lillajag2.0 Min sambo vill också vara med och testa, så får också vääääänta, då han inte är så mycket för att testa tidigt 🙄☺️ Mara-Bell, jag körde också äl-test för första gången denna cykel. Hoppas du hittar stegringen! Jag missade den helt 😬 Men var kul att försöka hålla bättre koll på ÄL. Ska fortsätta med stickorna om det blir en till cykel.

ML88
9/5/19, 7:16 AM
#208

Håller också tummarna för oss alla! Så kul att följas åt 😃 Den 13/2 har jag BIM så det är många långa dagar kvar för min del 🙈

ML88
9/5/19, 7:19 AM
#209

13/9 menade jag såklart 🙈😅

Annons:
Jannab
9/5/19, 8:20 AM
#210

Inga känningar av varken graviditet eller mens! Ja, det finns en smula hopp kvar.

Bebislängtan
9/5/19, 9:59 AM
#211

#206 Tack 😁 jag tyckte väntan på att testa var jätte dryg usch. Håller oxå tummarna för oss alla, väntar med spänning 😍

Lillajag2.0
9/5/19, 12:18 PM
#212

Susmus: jag vet ju att de går att testa innan, men eftersom jag är särbo så känns de bäst om vi är båda med ❤ lättare att ta sig genom dagen med ett negativt om han är med 💕 ML88 : då får du testa dagen innan mig spännande 🥰😋 Jannab : håller tummar och tår för dig ❤

Björnbär-a
9/6/19, 12:42 AM
#213

Hoppar in här.. Försökt i 15 månader.. BIM -5 idag och testade negativt. Tror jag ger upp hoppet😔

Lillajag2.0
9/6/19, 5:39 AM
#214

#213 usch lider med dig 💕 men ge inte upp hoppet! Min första så fick vi försöka nästan 3 år.. så ge inte upp det kommer! Vet att de inte känns så nu men de finns så mycket bra hjälp nu att få ❤ håller tummarna för er 🍁🍂

Susmus
9/6/19, 6:54 AM
#215

#213 Ge inte upp hoppet - håller tummarna för er! Håller en tumme för er alla här 👍 Vaknade frisk idag igen, fast jag varje dag tror mig ska bli sjuk. Kan inte hjälpa det, men känner igen känslan från när jag plussade första gången 🙈 Tanken slog mig och nu kan jag inte slå bort den. Sjukdomskänsla som symtom. Äl+8 idag.

Bebislängtan
9/6/19, 7:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#216

Asså nu känner jag nerverna, i verkligheten ser jag ett fint brett tydligt rosa streck, även sambon, jag ser det även på bilderna men ingen annan. Hjälp mig snälla ser ni något? Är på bim-1

Annons:
Bebislängtan
9/6/19, 7:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#217
Mara-Bell
9/6/19, 7:22 AM
#218

#217 Jag tycker mig se något på båda bilderna, men då det ser ut som om testet torkat är jag inte säker på om det går att lita på det man ser. Ta ett nytt imorgon och se om det blivit starkare 😊

Björnbär-a
9/6/19, 7:59 AM
#219

#214 #215 Tack snälla för era svar.. får vänta o se..

ML88
9/6/19, 8:20 AM
#220

#215 Vad spännande ändå, det låter ju lovande 🙈 Så svårt det där med att slå bort tankarna. Imorse blev jag illamående efter frukost och kräktes till och med lite grann 😬 Bara ÄL+7 så jag antar att jag bara inbillar mig. #217 Oj vad spännande, håller tummarna!

Jannab
9/6/19, 8:28 AM
#221

BIM -1 och jag anar en kommande mensvärk 😫

Susmus
9/6/19, 8:38 AM
#222

#216 Kan med lätthet se ett rosa sträck!! Vad spännande! Hoppas det är ännu starkare imorgon 😇 #220 Dina symtom låter ju också lovande! Är ju så tidigt för oss än, men vet att vissa får symtom tidigt…. #221 Äsch då, hoppas den håller sig undan!

Svart ängel
9/6/19, 8:42 AM
#223

#215 Jag fick influensasymptom på ÄL + 5, kände mig sjuk och hängig från ingenstans, såpass att jag var tvunget att lägga mig och sova. Vaknade igen efter 1,5 timme och kände mig som vanligt igen. Plussade en vecka senare! 🥰 Håller tummarna för dig!

Annons:
Bebislängtan
9/6/19, 9:15 AM
#224

Ooh vad roligt att få det bekräftat av andra, ska köpa digitalt idag och testa med morgon urinen imorgon på BIM 😁 tack alla för era svar

Lillajag2.0
9/6/19, 12:20 PM
#225

En vecka kvar så skall ja testa ! Har aldrig varit med om att dagarna går så fruktansvärt segt ! Förstår inte varför man går och känner efter och letar efter gravidsynptom när jag inte har haft de med de två andra… Men vill så gärna detta ! Vi har "försökt" 2 år i november utan skydd men de inte har tagit sig och första gången på sticka nu.. så de känns ju som man gjort allt rätt så borde man ju ha en större chans 😔🙄🙏 suck kan de inte bli den 14e snart ❤

Mara-Bell
9/6/19, 2:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#226

Dagens ägglossningstest, det här måste väl räknas som positivt?

Lillajag2.0
9/6/19, 2:36 PM
#227

Marabell, tycker att de undre sträcket är starkare än de övre.. fick så innan de vände så jag tolkar de som positivt 💕

Bebislängtan
9/6/19, 3:14 PM
#228

#225 Hoppas det äntligen lyckas för er denna gången, håller tummarna :)

Susmus
9/6/19, 3:23 PM
#229

#223 Åååh tack för svar. Nu blev det ännu mer spännande när andra haft liknande symtom. Haft symtomen i flera dagar så kanske kan testa om några dagar ☺️ #226: skullle säga att det är positivt! 👍 #225 Hoppas det är er tur nu! Håller med om att dagarna går segt ibland 😇

Jannab
9/6/19, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#230

Vad tror ni?

Annons:
Jannab
9/6/19, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#231

En ljusare bild

Bebislängtan
9/6/19, 10:13 PM
#232

#231 Jag ser något mycket svagt på sista bilden

Jannab
9/6/19, 10:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#233

BIM imorgon, ÄL+13 Tycker se nåt, frågan är om det är spökstreck?

Sesh980808@student.jenseneducation.se
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#234

Inbildar jag mig att jag ser något väldigt svag, någon som ser den också???

Bebislängtan
9/9/19, 8:58 AM
#235

#234 Jag ser möjligtvis en svag skugga, vänta några dagar o ta ett nytt 😊

Bebislängtan
9/9/19, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#236

Äntligen 😁 plussade i lördags på bim

ML88
9/9/19, 9:20 AM
#237

Åh, stort grattis #236! 😃 Får man fråga hur länge ni försökt?

Annons:
Bebislängtan
9/9/19, 9:34 AM
#238

#237 Tack, andra försöket satte det sig :)

ML88
9/9/19, 9:37 AM
#239

#238 Wow, vad kul! Jättegrattis!! Andra försöket för oss nu också, BIM på fredag. Hoppas på samma fina plus som du 😇 Är det första barnet för er?

Bebislängtan
9/9/19, 11:58 AM
#240

#239 vad roligt, håller tummarna för er 🤞 det blir mitt 3:dje barn och min sambos första 😊

Lillajag2.0
9/9/19, 12:22 PM
#241

Åh grattis bebislängtan 😍🥰❤ vilken dag blev de att du plussade på ? -07Bim så jag längtar som kulan till helgen nu 🥰 men tycker jag känner av signalerna som jag brukar få innan mensen så mina hopp är inte speciellt höga 🙁😔

Bebislängtan
9/9/19, 2:32 PM
#242

#241 Jag plussar normalt tidigt men plussade svagt -3bim o sen lite starkare men fortfarande svagt -1 BIM tog sedan digitalt på BIM 4+0 och fick gravid 😊 Jag har inte haft mkt symptom heller Men nu har jag mkt dragningar nere i magen så antar att kroppen förbereder för lilla bebben. Hoppas du plussar snart 😉

Mara-Bell
9/9/19, 2:36 PM
#243

Positivt ägglossningstest i fredags, och även tempningen bekräftar ägglossning i fredags. Vi fick till det torsdag och lördag, så håller tummarna nu 😊 Följer jag tidigare cykler så är jag idag på BIM - 11.

Björnbär-a
9/9/19, 3:39 PM
#244

#236 stort grattis! 😍

Annons:
Björnbär-a
9/10/19, 2:18 PM
#245

BIM idag, har rejäla mensvärk. Brukar aldrig få mensvärk förrän mensen kommit. Gick på toa konstant för att jag var stensäker på ”den här gången har mensen kommit” vid varje besök. Men nej, ingen mens i sikte. Testade negativt imorse. Har någon känt så?

[Devya]
9/10/19, 4:25 PM
#246

Hmm, för första gången på flera flera månader är min mens sen med två dagar. Nu hoppas jag faktiskt att den bara är sen för jag skulle egentligen inte få bli gravid just nu då jag nästa år i maj ska åka till London på en Jimmy Carr show… Oo Försöker känna av om menssmärtor är på väg eller ej. Visst skulle det ju bli kul om man nu har råkat bli gravid men det skulle varit bättre om ett par månader. 😮 Vi har då inte alls prickat in ägglossningen de senaste två månaderna. Vi har kört på ett par dagar innan mens så man skulle ju tro att det inte har tagit sig nu om man tänker lite logiskt kring saken. =P

Susmus
9/10/19, 8:56 PM
#247

BIM idag och tydlig mensvärk så ingen syskonlycka denna månad, I guess. Får säkert mens inatt :/ Laddar om, men börjar kännas hopplöst.

Susmus
9/10/19, 8:56 PM
#248

BIM idag och tydlig mensvärk så ingen syskonlycka denna månad, I guess. Får säkert mens inatt :/ Laddar om, men börjar kännas hopplöst.

Susmus
9/10/19, 8:58 PM
#249

#246, hmm knepigt! Ska jag hålla en tumme den bara är sen då? 🙄😄

Susmus
9/10/19, 9:00 PM
#250

#245 Exakt så! Känner också av sån tydlig mensvärk, gjort hela dagen, men den lyser med sin frånvaro. Jag tror dock den kommer med buller och bång!

Dobido95
9/10/19, 11:19 PM
#251

Så då är vi på 6e försöket. Positivt ältest i fredes. Även lätt värk i "tjejmagen" sen onsdes förra veckan. Myste onsdag, fredag, lördag och söndag. ÄL enligt: App 1- 11/9 App 2- 9/9 App 3- 5/9 Idag fick jag mjölkaktiga flytningar. Ska bli "skönt" att bli sambos nästa månad så man har en större chans.

Annons:
Mara-Bell
9/11/19, 9:32 PM
#252

Nu börjar det där hoppet komma smygande igen, det som man bara vill skjuta undan ett par veckor till 🙈 är idag på BIM -8, 6 dagar efter ägglossning. I går vaknade jag med kliande utslag på halsen/övre delen av bröstkorgen, på samma område för jag i vanliga fall får soleksem. Känns precis som soleksem, och jag har inte ens varit ute i solen 🤔 tänker ju såklart att det kanske är ett skumt extremt tidigt graviditets symtom 🙈 sen idag har jag känt små hugg i nedre delen av magen, har även haft kliande bröst, och något ömma bröstvårtor. Men, men, det är bara att vänta och se😆

[Devya]
9/12/19, 5:42 AM
#253

#249 Jadu, det vete tusan! Jag är nu inne på dag 32 i min cykel och den brukar bara vara 28 dagar, högst 29 dagar. Jag hade dock mensvärk känningar igår morse och lite nu igen på morgonen så det kan vara mensen på kommande iallafall!  Ska vänta ett par dagar och se om den dyker upp och om inte så blir det att ta ett test. Här tas inga test om jag känner av mensvärk då det brukar betyda att mensen är definitivt på väg, bara lite sen av någon orsak. :)

Även om jag skulle bli glad av ett positivt test så skulle jag även bli ganska glad och lättad av ett negativt test just nu. Lite lustigt att det är så just nu.

Dock säger ju allt förnuft att det är omöjligt att jag har råkat blivit gravid med tanke på när vi hade sex i min cykel. Vi hade nämligen sex på lördagen så det låter absolut inte sannolikt att det skulle ha tagit sig då eftersom min mens borde då ha kommit på måndagen. Så du förstår varför jag starkt tvivlar på att det har tagit sig. Orolig blir man ju dock då den ännu inte har dykt upp. =P Men jag har på känn att den ännu hinner dyka upp idag. :)

Lillajag2.0
9/12/19, 9:59 AM
#254

Är så nervös! Skall testa imorgon. Köpte cb tidiga beräknad mens söndag/måndag så de borde ju ge utslag om de är något… hade tänkt att vänta hade köpt ett digitalt cb med veckor som jag skulle ta på söndag men vi skall spendera helgen hos svärföräldrarna! Men nu har jag läst att de är många som tycker cb tidiga är skit 😔 Vill och önskar ett pluss men en liten del har ställt in mig att de kommer vara ett minus 🙄😔

Liljerot
9/12/19, 5:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#255

Hej! Här på bilden var jag på Ruvardag 5 med en 5-dagars blasto ur frysen. Tog testet innan en halv ovitrelle injektion på kvällen och är just nu i skrivande stund på ruvardag 9, men kan förståss inte testa nu eftersom ovitrellen kan ge falskt positivt.. Min fråga är, ser ni också detta som ett plus? Medveten om att testa Rd5 är mycket tidigt, men jag kunde inte hålla mig. 😊 Tacksam för svar! 💙

Bebislängtan
9/12/19, 6:36 PM
#256

# 255 för mig är det ett plus 😁

Susmus
9/12/19, 10:16 PM
#257

Update: Äl+ 14 idag, BIM +2. Ingen mens än! Har haft 15 dagars lutealfas 1 gång förut, så intalar mig att mensen kommer imorgon eller på lördag. Har noll känningar förutom lätt mensvärk. Testade negativt på äl+13. Test tidigast söndag. En gnutta hopp, men är förberedd på mens 🙄

ML88
9/13/19, 6:42 AM
#258

#257 Känner ungefär likadant fast jag har BIM idag, inga känningar utom mensvärk. Testade negativt BIM-2 med ett testa-tidigt, känns som att det borde visat något då om jag skulle vara gravid, så känns rätt hopplöst. Samtidigt, hoppet är ju det sista som överger en 🙈😅

Annons:
Lillajag2.0
9/13/19, 7:28 AM
#259

Testa negativt idag på cb tidigt. -02bim så nu är huvudet så där tomt och livet känns lite mer grått igen. Som de ser ut nu så kommer inte ägglossningen stämma in på helgerna när vi träffas så vi får se när vi får till de igen 😔

Susmus
9/13/19, 8:04 AM
#260

#258 Hoppet är verkligen det sista som överger en! Har ju ställt in mig på mens, men har googlat överdrivet mycket på "Gravid trots negativt test/mensvärk/ plussa sent" haha 😅 #259 Ånej vad tråkigt. Tänk att chans finns att ÄL kan bli lite sen någongång så då kanske den stämmer in? Och att spermier kan överleva flera dygn efter sex? 💪Styrkekram

ML88
9/13/19, 8:16 AM
#261

#260 Haha samma här! Man googlar väl aldrig så mycket som dagarna mellan ÄL och mens 🙈😅 Håller tummarna för att vi båda är sådana som plussar sent trots mensvärk 😇

mollyt
9/13/19, 8:42 AM
#262

Nu blir det fullt, ni kan fortsätta här: https://gravid.ifokus.se/discussions/5d7b3a458e0e747a1f008472-vi-som-planerar-barn-2020-4

Tänk på att tolkning av graviditetstest är tänkta att vara i tolknings-tråden och inte här!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: