Allmänt om graviditet

Vi som planerar barn 2019 #1

2018-04-15 11:45 #0 av: RoxannaS

Börjar bli dags för en tråd för 2019. Börjar bli tajt att hinna bli gravid nu och få BF 2018. Så välkomna hit om ni planerar inför 2019. Glad

Anmäl
2018-04-15 12:40 #1 av: Thiah

Sätter en tass :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2018-04-15 13:43 #2 av: NinniH

Jag kan väl lika gärna hoppa in här. Syns knappt något på morgonens test och mina spottings har anlänt, så nu kommer nog mensen när som helst.. Beställde en ny monitor, som jag funderat på länge nu. Från och med den här gången så kommer jag bara använda mig utav testerna som är till monitorn, så blir det inget testande för tidigt utan då bestämmer monitorn när det är dags.

Kram Ninni, medarbetare på Bullhundar.ifokus
♥•*¨*•.¸¸♥ Chanipet Design & Foto ♥ ¸¸.•*¨*•♥

Anmäl
2018-04-15 18:07 #3 av: jackiejohn

Vi har tänkt oss en trea under 2019 :) så sätter en tass här!

Anmäl
2018-04-15 18:43 #4 av: oh-la

Vi tar ut spiralen om 11 dagar och hoppas på ett litet 2019-syskon till dottern så här blir det en tass i tråden :)

Anmäl
2018-04-15 22:01 #5 av: Tassen94

Positivt ägglossningstest den 12 och 13 april. Negativt den 14, så förutsätter att äl skett den 13. Känner mig inte hoppfull och har mycket ångest kring hela grejen just nu. Har blivit tvungen att ta avstånd från många av mina vänner som är gravida och har barn, dem har inte tagit det så bra men jag orkar bara inte just nu. Tar det sig inte nu måste jag nog ta en paus för detta tar hårt på psyket!

Anmäl
2018-04-16 14:02 #6 av: Nelliki

Jag har väntat i flera år på att sambon ska bli redo och tillslut verkar det bli vår tur om att går som det ska. Vi försöker nu få barn och jag kan inte vänta till nästa ägglossning. Jag kan typ ingenting om detta känns det som, men jag hoppas så innerligt att det tar på en gång! 

Anmäl
2018-04-16 14:10 #7 av: keewee90

Hej alla, jag inväntar ett plus och kommer nog inte få ett fören om tidigast imorgon. Då blir jag beräknad (enligt min app) 23 Dec xD Ville ju inte ha en julbebis!
Nåväl, jag ska invänta pluset. Annars blir det en bebbe i 2019.

Anmäl
2018-04-16 21:41 #8 av: Baaazinga

Som det ser ut just nu. Verkligen chock!

Anmäl
2018-04-17 10:45 #9 av: MatSked

Hoppar in här med.. beräknad ÄL 29/4.. vill ju så gärna.. försökt ett år snart 😞

Anmäl
2018-04-17 11:20 #10 av: keewee90

Hej igen, inget utslag för mig. Negativt nu. Det var en mensblödning....
Nya tag och nu ska jag använda mig av Ägglossningstest för att maxa detta. Ska försöka få till så mkt sex som det går!!!

#8 Grattis! :) Hoppas det blir kvar för dej så inget händer! :) 

Anmäl
2018-04-17 11:35 #11 av: NinniH

#8: Grattis!

Mensen kom idag, vilket tyvärr var väntat. Ska nog se om jag kan boka en tid till den privata kliniken nästa månad (ont om tider tills dess) och se vad de kan göra för att hjälpa oss.

Anmäl
2018-04-17 12:49 #12 av: Baaazinga

Tack tror jag. Vi har redan två barn och ingen trea var planerad🙃 allt känns upp och ner.

Anmäl
2018-04-17 23:17 #13 av: teezan

Det har gått 5 månader sedan vi blev sugna på att försöka få syskon, men vi har bara haft 2 chanser sedan dess. Jag har inte ringt gynekologen eftersom jag egentligen inte vill ha hjälp. Det låter säkert löjligt, men jag vill helst inte behöva proppa i mig piller eller gå på massa kontroller för att lyckas få et barn till, jag vill ju helst att det ska funka av sig själv. Kan i många stunder känna att det kanske räcker med en, kanske är det meningen att vi bara ska ha en? Vi fortsätter ju (halvhjärtat med tanke på ovisshet med äl) och självklart är det välkommet om det blir så, men just nu känns det lite strunt samma. Men sånt går väl upp och ner. Är på dag 27 och appen säger 39 dagar till bim. Äl om lite mindre än en månad alltså (kanske).

Anmäl
2018-04-18 09:04 #14 av: MatSked

#2 Vad är en monitor? låter intressant.

Anmäl
2018-04-18 10:16 #15 av: oh-la

Räknade ut att det inte kommer bli någon liten på första försöket i alla fall, kommer ta ut spiralen strax efter äl. Vi står mitt i en flytt också, och jag har blivit erbjuden en ny tjänst med mycket högre lön och bättre pendlingsmöjligheter... Vet inte riktigt vart jag står just nu. Jag vill ju gärna ha ett syskon, och helst inte för långt ifrån dottern som ju ändå är 1 år och 7 månader. Samtidigt kommer det här året redan bli galet, med nytt hus som ska totalrenoveras och nytt jobb där jag ändå vill komma in och lära mig. På ett sätt känns det verkligen inte som det är läge... men när är det läge?? 9 dagar kvar tills spiralen ryker hur som helst...

Anmäl
2018-04-18 12:17 #16 av: Nelliki

Så intressant att få ta del av era andras liv och öden. Så skönt att höra att det är fler som går och undrar och väntar, funderar och våndas. Jag har så himla svårt att stå ut och vänta. Trodde det skulle släppa när jag väl fick ett ja av min sambo, men oron och längtan och väntan kvarstår. Har börjat oroa mig för massa saker och kan inte riktigt bestämma mig för om jag är mest glad eller orolig. glad över att vi försöker och över min dröm att bli mamma, men orolig över att det inte ska ta sig, att jag inte kan bli gravid, att jag ska behöva leva i ovisshet i flera månader, att jag ska bli gravid, men att jag ska få missfall, eller andra komplikationer, att förlossningen ska skada antingen mig eller barnet och en massa andra. Nån som känner igen sig eller har erfarenheter och kan säga att det ordnar sig ;) Blir galen av längtan och förväntan, men rädd att jag ska stå där en dag och va ledsen över att längtade efter nått som gick åt skogen... Vill inget hellre egentligen än att ha barn så varför denna oro.

Anmäl
2018-04-18 12:27 #17 av: NinniH

#14: Det är en fertilitetsmonitor jag syftar på när jag skrev monitor. Glad

Anmäl
2018-04-18 12:55 #18 av: keewee90

Jag har en Natural Cycle. Ni vet appen som tänker ut när en är fertil. Gillar den, inget prick ännu dock men vi har bara hållit på sen September :) Har en känsla av att det kommer hända snart. Köpte sånna avancerade Clear Blue ÄL test. Så nu jävlar ska de nuppas :p

Nån mer som har en NC? :D 

Anmäl
2018-04-18 13:18 #19 av: NinniH

#18: Jag har provat NC, men föredrar personligen Fertility Friend (finns som app också). Till skillnad från NC så tar FF fler saker i beaktning. NC har sällan satt ut rätt dag för ägglossning för mig, men FF är så gott som alltid rätt. Glad Provar fler appar också där man kan fylla i tempen. De jag gillar bäst då är Ovia Fertility, Glow och Ovy. Men jag vet andra som är nöjda med NC, så det är nog olika vad man tycker.

Anmäl
2018-04-18 17:36 #20 av: Aftonstjärna

Jag har börjat gissa lite vad jag har för problem med mina missfall (om det inte är för gamla ägg). Jag kan vara superfertil! Komiskt med tanke att jag fått diagnosen PCO, Jag har blivit gravid vid varje ÄL jag prickat in (3 ggr sen dec). Det innebär att ägget blir befruktat oavsett om det är befruktningsdugligt eller inte, dvs varje gång. Därav missfallen.

Börjar om igen, på tisdag ska jag börja med ÄL tester. Har ju 2 tuber med progesteoronkräm, synd att slänga dem. Så måste ha koll på ÄL eftersom jag ska börja med krämen några dagar efter.

Min andra hypotes är att min slemhinna är för tunn. Tyckte att jag blödde rätt lite nu den senaste gången. Bara fem dagar, och sista dagen var det väldigt lite.

Anmäl
2018-04-18 20:56 #21 av: Lena90

Nu kan jag gå in här med. Mensen kom ikväll så det är kört :( blev rätt besviken även om jag testade negativt igår på dag 31. Hoppades kanske att hormon nivån var för låg eftersom jag inte var helt säker på vilken dag ägglossningen var.

Anmäl
2018-04-19 08:30 #22 av: Sarah

#20 en nära vän är överfertil. Hon blir också gravid varje försök och har flera missfall I bagaget. Är ju inte mycket att göra åt, är det inte livsdugligt så är det inte, men hon tog ändå blodförtunnande (typ treo el liknande) och progesteronkräm. Nu är dottern snart ett år. Till slut går det, om man orkar.

Anmäl
2018-04-19 11:13 #23 av: Aftonstjärna

#22 Tack för att du delar med dig.

Jag tänker så här. Är ett av tio ägg befruktningsdugligt måste jag gå igenom tio missfall före guldägget kommer. :) Har fått tre tidiga missfall. Svaga plus vid ÄL +10, gravid på digitalt ÄL +13, känner mig gravid en vecka varje gång. Lite jobbigt, får hungerskänslor, blir andfådd. Sen försvinner alla symptom direkt v 4+3...

Körde albyl minor och progesteoronkräm förra månaden men det hjälpte inte..,

#21 Åh nej, vad tråkigt! Håller tummarna inför nästa gång!

Anmäl
2018-04-19 11:38 #24 av: Sarah

#23 Nej det hjälper ju inte om det inte är livsdugligt :( Håller tummarna att du orkar. Min kompis fick dock sina missfall lite senare vad jag vet. Ofta i samband med att hjärtat skulle komma igång att slå, så det kanske är ngt annat för dig. Hon fick göra en skrapning bland annat. 

Men, är det överfertil som är problemet så behöver det ju inte vara var tionde ägg som är ok :P Kan ju lika gärna vara ägg 4 och sen ett gäng mindre bra. 

Anmäl
2018-04-19 19:25 #25 av: Aftonstjärna

#24 Jag hoppas starkt på ägg 4 denna månad. :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.