Gravid iFokus

Gravid

Etikettlilla-barnet
Läst 22657 ggr
[RMSLiners]
0

Somna och sova i babysitter

Vår underbara dotter älskar att ligga i sin babysitter och ibland somnar hon i den om dagarna. Då jag läst att barn kan dö i spädbarnsdöd av att somna i en babysitter har jag av rädsla burit henne till vagnen när hon somnat men då vaknar hon direkt och vill inte ligga i vagnen utan vill tillbaka till sin sitter. Vad anser ni om detta med att sova i sittern? Sittern vi har är denna; http://www.jollyroom.se/varumarken/n-z/tiny-love/tiny-love-babysitter.html

SyntHare
0

Vår dotter somnar också i babysittern ibland och jag har låtit henne sitta kvar där då. Hört folk som säger att de inte får sitta upp i mer än 20 minuter i sträck då det belastar ryggen. Men alltså… de sittligger ju mer i sittern och jag tror nog att hon protesterar om det blir obekvämt!

Tina-A
0

Hon kan säkert sova i den, men den såg ganska sittande ut. Går det att fälla bak så det blir mer liggande? Annars ska hon nog inte sitta i den för långa stunder!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[RMSLiners]
2

#2 Jodå det går men inte så den blir helt liggande utan den blir då mer halvsittande.

joly
2

"Då jag läst att barn kan dö i spädbarnsdöd av att somna i en babysitter…"

Vad exakt är det som gör att det skulle vara extra farligt att låta ett barn somna i en babysitter?? Kan nån förklara det för mig för jag förstår verkligen inte varför? Då borde det väl vara lika livsfarligt för barnet att somna i babyskyddet under en bilfärd (något som dom flesta barn faktiskt gör)?

I'm your destination, I'm the reason why

joly

[RMSLiners]
0

#4 Så tänker jag också. Men det jag läst är folk som hävdar att när barn.sover i en babysitter så ligger hakan mot bröstet vilket kan orsaka kvävning men för mig låter det lite…

[Tess86]
1

Jag skulle vara mer orolig för belastning på ryggen än kvävningsrisken. Det är inte säkert att bebisen får omedelbar smärta eller obehag utav sittställningen och säger kanske därför inte ifrån, utan det kan säkert vara något som påverkar kroppen med tiden.

[Thiah]
0

Syrrans unge spenderade säkert 80% av sin spädbarnstid i babysitter då hennes karl körde budbild och hon + barn följde med honom överallt. Han mår bra idag, både rygg och psyke

Babysitter + bilbarnsstol blir det då.

[RMSLiners]
0

#7 Tänker inte du på babyskydd nu iom att det barnet åkte bil?

[Tess86]
4

Fast ett exempel på ett barn som klarat det bra är ju inte en medicinsk studie i sig. Det kan ju vara så att ett annat barn som utsätts för samma sak faktiskt får ryggproblem. Eller att man inte kan se ryggproblemen förrän i mycket högre ålder, och då kan man inte längre koppla dem till vad de beror på.