Gravid iFokus

Gravid

Etikettmammor
Läst 2008 ggr
Mabrotnosh
0

Ta reda på kön, stämde det?

Vi har tagit reda på att vi väntar en flicka. Har hört att det är mer säkert att det stämmer om det blir en pojke. Men är nu nyfiken på om det finns fler som tagit reda på kön och om det stämde eller väntar ni barn och har tagit reda på kön? Våran barnmorska som vi fick under ultraljudet lät väldigt säker på en flicka.

ChristineL
0

Vi ville inte ta reda på kön så det blir en överraskning för oss om fyra veckor :) Men jag har också hört att det är lättare att se om det är en pojke och att det stämmer, dom har ju liksom nånting att vifta med där nere ;)

[Zorita]
0

Vi fick veta att vi väntar en pojke och det stämde. Jag har inte fött än, men fostervattensprovet visar att det är så.  Men jag kände mig aldrig helt 100% säker tills jag såg de där kromosomerna på bild, trots att flera läkare bekräftade att det var en pojke. Allra säkrast är ju att vänta. Eller att göra fostervattensprov då, men det gör man väl inte bara för att ta reda på könet.

Gnuttan
0

Vi fick veta att det var en pojke och det stämde :)

Zvintos
0

Vi fick på RUL veta att vi väntar en pojke. Huruvida det stämmer återstår att se i höst.

[RMSLiners]
0

Vi fick veta att det var en flicka på UL och även den kenesiska kalendern sa att vi skulle få en flicka och båda stämde. En tös föddes in i vår familj. ;)

Rutan_
0

En bekant fick veta att de skulle få en flicka och ut kom en pojke. Så det stämde ju inte ;)

noir
0

RUL fick vi "inte" veta då hon inte kunde se alls. Men så sa hon "får jag vara med att slåvad så säger jag en flicka. Men köp inte kläningar nu för det ör bara en gissning". När andra i mammagruppen fått samma svar på samma fråga fast med olika kön så blrja jag misstänka att hon visst såg nen inte ville berätta. Kinesiska kalendern sa pojke och min starka magkänsla sa redan vid pluss att det var en tjej och visst var det en underbar liten tjej

[Tess86]
0

Vi har sett på ultraljud både i v. 22 och v. 26 att det är en pojke. Det var två olika barnmorskor som sa pojke och vi kunde tydligt själva se att det var det också, så om det skulle komma ut en flicka skulle jag bli väldigt förvånad. Men det återstår att se i augusti, men vi är helt inställda på pojke.