Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 918 ggr
Ketang
0

Gravid på resande fot, tips?

Jag har precis gått in i vecka 36 och har börjat få extremt mycket sammandragningar och ett par förvärkar. Jag är beräknad runt den 17april, men har hela tiden känt som att jag inte kommer gå tiden ut denna gången av någon anledning.

Nu i helgen är tanken att vi ska åka till ett par vänner som bor 18mil här ifrån och jag har funderat lite på hur vi löser ev situationer. Dottern kom väldigt fort så jag misstänker att det kommer gå ganska fort även denna gången. Vännerna har en bit till sjukhus så vad gör vi om jag får värkar i helgen. Eller ännu värre, i bilen på vägen dit eller hem?

Hur hade ni gjort? Hade ni åkt överhuvudtaget?

ChristineL
0

Knepigt det där :/ Jag har precis kommit från en info-träff på förlossningen när hon nämnde att gick det fort första gången går det ofta ännu snabbare andra gången. Men det betyder ju inte att det blir så. Vännerna kan inte komma till er istället? Det är ju ett alternativ iaf.

Ketang
0

#1 Vännerna har precis fått bebis själva. Första dessutom så dom är lite osäkra på det här med att åka långt eller överhuvudtaget göra något med bebis med. Sen är jag så trött och rörelse begränsad att jag inte riktigt orkar med att ta hem folk en hel helg. Det känns smidigare att åka dit och få maten serverad ;-) Ja jag har hört att det kan gå väldigt fort andra gången och jag misstänker att det denna gång kommer gå med en rasande fart :-\

ChristineL
0

#2 - Ah, ja det är klart då om dom inte känner för att åka så långt än. Klart det är bekvämare att åka dit ;) Svårt val, jag har ingen aning om hur jag skulle göra… :/

noir
0

Jag skulle nog fråga om jag får bestämma mig i sista stund och gå på dagsformen samt planera för hur vi skulle göra om det satte igång och känns det inte bra skulle jag planera om helgen :)

ChristineL
0

#4 - Ja, det är ju en idé :)

Ketang
0

#4 Det är så vi sagt. Känns det inte bra så åker vi inte. Men det kan ju kännas bra när vi åker ;-) och det kan ju ändra sig väldigt fort… Samtidigt så känns det lite trist att sitta hemma och bara vänta. Kan ju ta tre fyra veckor tills det sätter igång med. Planera är ju svårt. Men det går ju alltid att ringa efter ambulans. Men vi har ju med vår fyraåring och jag vill inte att det ska bli traumatiskt för henne…

Tina-A
0

Det skulle säkert gå bra att åka, men jag förstår hur du känner. Själv åkte jag inte längre än 30 minuter bort från vecka 36. Att jag födde i vecka 42 är ju en annan sak ;-) haha! Men jag förstår att oron finns där. Själv skulle jag inte åkt men samtidigt hade jag varit rätt säker på att allt hade funkat om jag nu gjort det, men ibland är man inte så sugen på att chansa.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ketang
0

Vi åkte i alla fall. Åker hem i eftermiddag. Men jag gör inte många knop. Har haft fler förvärkar i dag och ser inte direkt fram emot resan hem. Men det är tur man redan är gravid för nu är jag sååå bebissjuk!