Gravid iFokus

Gravid

Etikett: första-trimestern
Läst 7697 ggr
rosablomma
0

Gravid eller inte?! Vad är det som händer?!

Hej! Jag tog ut min mirena hormonspiral 11 januari och fick blödning 15- 19 jan. Blödningen var ljusröd och det kom inte speciellt mycket blod. Sen har jag inte haft någon mer blödning! Har tagit massa gravtest men de visar negativt. Det känns annorlunda i kroppen och känner mig lite svullen nere i magen och allmänt mensig. Men det kommer ingen mens, bara massor av flytningar. Vilket jag fick mycket av när jag var grav med min son 2007/2008. Jag kommer ihåg att när jag tog gravtest när jag misstänkte grav med sonen så visades svaret mycket svagt, minns jag rätt var jag typ i v7-10 när jag plussade med sonen. Andra grav symtom jag har är att kissblåsan spänner mycket, känsliga bröst och att jag mådde grymt illa i typ 2 veckor nu i mitten på februari. Och att min sexlust har minskat radikalt om jag gemför med veckorna efter uttaget. Jag hade noll sexlust under grav med sonen, blev nästan äcklad av de. Kan det vara så att jag är låghormonare eller är det något annat fel där nere!? What to doo???

ChristineL
0

Det kan vara både graviditet och att du tog ut spiralen. P-medel med hormoner ställer ofta till det för kroppen, särskillt när man slutar med det. Jag skulle inte lita på kroppen förrän jag själv känner att det är som det brukar. Är du gravid så är du ju i vecka 7 nu, om jag räknade rätt.

noir
0

Skulle åka och kolla upp mig för att få ro. När jag åt ppiller och råkat slarva fick jag graviditetssymtom och värre blev det när jag sluta. Höll i sig 1-2 månader innan cykeln och kroppen kändes "normal" sedan blev jag planerat gravid och symtomen var väldigt lika!

rosablomma
0

Jo jag vet att det kan ställa till med alla dessa hormoner. Hade p- piller innan sonen blev till. Andra månaden efter avslut blev jag gravid med sonen. Bm fråga efter uttaget av spiralen hur lång tid det tog sist att bli grav, när jag då svara 2mån, så log bm och sa jaja men då ses vi ju snart igen. Så tydligen så ska det vara lättare att bli snabbt grav efter mirena spiralen än efter levernova spiralen. Men visst är det så att man har ägglossning men ingen mens med spiral!? För jag har alltid känt att jag haft mens men ingen blödning med spiralen, alltid på rätt datum som innan när jag inte använde p- medel. Och kort där efter alltid fått svag mensvärk(äl !?) Jag har iaf bestämt redan nu att efter nästa bebis när det nu blir så ska jag inte ha något p-medel utan enbart kondom, just för att slippa väntan och att någorlunda kunna bestämma när man vill bli grav. Måste bara fråga också om de här med viktippgång. Innan jag blev grav med sonen så vägde jag 60kg, och gick upp 14 kg under grav, sen efter insätt av spiralen så gick jag upp massor i vikt och väger nu 95kg. Kan det vara viktuppgången som ställer till allt med mensen nu?!