allergisk mot babyolja?
Min 5 månaders bebis är mjölkallergiker och har känslig hud. Varje gång vi badat henne har vi haft mycket babyolja och även smörjt in efteråt. Men hon kliar och får extrema exem efter varje bad och varje gång hon svettas. Vi tror även hon är allergisk mot tvättmedlet. Men om hon inte tål babyolja vad ska jag ta då?

Min son tål inte babyolja. Så jag använder vanlig olivolja till honom. Kan du också hälla i vattnet. Byt även till ett parfymfritt tvättmedel, tex neutral :)
Ska prova de. Jo jag köpte neutral idag ;)
Jag är allergisk mot paraffin/mineralolja/vaselin. Det är vanligt i hudkrämer och barnolja, tyvärr, det är en billig biprodukt från framställning av drivmedel. Libero har en bra barnolja som innehåller rapsolja, den använder vi! För det första vill jag inte utsätta mitt barn för en sådan skitprodukt, för det andra skullle jag få utslag om vi använde det till barmet.
Det är verkligen inte otänkbart att det är paraffin ert barn inte tål, prova er fram med produkter som inte innehåller detta istället:)
Har smörjt henne med rapsolja nu och det har blivit bättre, synd dock att det blir fettfkäckar på kläderna om man råkar ha på för mycket på hennes hud :/ det försvinner väl inte i tvätten?