Större risk att P-stav sviker efter graviditet?
Jag födde en liten flicka förra året i början på maj(2012) och hade innan 2 st isättningar av P-stav, vilket har funkat kanon. Några veckor efter förlossningen satte jag in en ny stav men har nu blivit lite orolig att jag kan vara gravid igen. Efter sista uttagningen blev jag gravid direkt och dom sa då att jag hade super lätt för att bli gravid. Jag vet att det kan bli ennu lättare att bli med barn andra gången och om någon vet att detta kan förminska P-staven effekt?
Jag tog ut min fick ett plus på sticka direkt iallafall garanterat en månad senare. Vet dock inget och stavens effekt
Jag har aldrig hört att det skulle vara lättare att bli gravid andra gången? Och det tar ju ett tag efter förlossningen för kroppen att bli normal också, jag tror att risken är liten att du är gravid eftersom du satte in den så pass fort.
/Christine
Pstav ska vara lika säkert som ppiller som jag förstått det. Och hur många gånger man varit gravid är inte avgörande för hur lätt eller svårt del är att bli gravid nästa gång :-) det finns alltså inget som säger att det är lättare andra gången om.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]