Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 4667 ggr
katta87
0

Bruna blödningar!! Snälla svara!!

Ända sedan i söndags har jag haft bruna blödningar, fast bara varannan dag och typ bara halva dagen!! Ingen mensvärk eller nånting!! Hade mensvärk den 16:e januari å typ feberfrossa, men inget mer förut en prick i trosan :/ Testade mig hos bm förra måndagen men visade neg!! Vad kan det bero på att jag har såhär?? Snälla svara!!!

ChristineL
0

När började sista mensen och hur lång cykel brukar du ha?

Ta ett test igen, kan ha varit för tidigt sist. Fortsätter flytningarna och du är orolig så be om en gynundersökning.

katta87
0

Alltså, jag slutade med mina P-piller neovletta den 5:e november, den 6 kom pillermensen å efter det hade jag mens den 16:e december å det är också min senaste mens som varit "riktig" om man kan kalla det så :) Försöker nämligen bli gravid!

ChristineL
0

Då är det svårt att säga om det kommit igång. Kan ju ta upp til sex månader innan kroppen blir normal efter p-piller. Jag skulle då inte oroa mig, utan kroppen försöker bara ställa om sig igen tror jag.

katta87
0

Men är det inte konstigt att ha varannan dag?

katta87
0

Aldrig haft så förut nämligen… så man börjar ju undra såklart.. just eftersom mensen ska vara varje dag =) men nu är det bara några timmar varannan dag =O

noir
0

Egentligen inte. Brunt blod är gammalt så det är kroppen som stöter ifrån det gammal blodet. Allt kanske inte kom ut första gången. När jag fick en störtblödning under början av min graviditet. Blödde jag i 3 veckor från och till sen hade jag bruna flytningar som kom ich gick. Bm förklara att det var kroppen som stöter ut den gamla blödnigen, precis som med mens. Inget jag behövde oroa mig för.

ChristineL
0

Mycket "konstigt" kan hända med kroppen med och utan hormoner ;) Prata med din barnmorska annars, hon kan svara på allt :)

katta87
0

Noir: Så du påstår att man får så i början av en graviditet? 
Jag trodde det var min mens som började nu…
Den 16:e januari, hade jag mensvärk och en prick blod i trosan och efter det inga känningar på att mensen ska börja.. Inget ont i magen alls..

Skulle vilja veta om det är mens eller nått annat =)

ChristineL
0

Man KAN få så i början av graviditet, brukar i så fall komma i samband med att mensen beräknas komma. Vi kan inte veta vad det är för något, vi kommer bara med hypoteser :)

katta87
0

hehe.. alltså eftersom jag hade mens den 16:e december.. borde jag haft ÄL den 30:e december… och då borde jag haft mens redan i mitten av januari :O 
Och nu har jag sparsamma blödningar varannan dag i några timmar.. Tycker det är konstigt bara för har aldrig haft så förut :/

Men bokat teletid med barnmorskan imorgonbitti :)

ChristineL
0

Som sagt tar ett tag för kroppen att ställa om sig, Antagligen hade du inte ÄL när du "borde". Det är helt normalt att kroppen beter sig annorlunda efter pillerstopp.

katta87
0

Ja okej…Tycker ändå det är konstigt att den bara är varannan dag :O

Sarah
0

Min mens hopar alltid över en dag. Två dagars blödning, en dag utan och sedan några timmars blödning nästa dag.

noir
0

Påstår inte att det händer. Men för mig sprack ett kärl när livmodern växte i början. Fick då förklaringen att orecus som med mens stöter kroppen ut blodet. Brunt = gammalt blod. Jag hade röda blödningar frpn och till i tre veckor och växtvärk. Om din blödning är pga mens rester, oregelbundna blödningar, graviditet eller missfall ( tidigtmissfall) vet inte jag och något du får prata med bm om. Till mig sa dom bara att det var missfall eller en blödning. Tiden fick utvisa och jgbrigde och tjata var och varannan dag i tre veckors tid innan jag fick en läkar tid som kolla med vaginalt ultraljud om det fanns en levande bebis där inne.