Reagerar era på musik?
Fick lära mig idag, något jag redan misstänkte, att bebisen i magen kan reagera olika beroende på vilken musik som spelas. Något jag personligen redan uppmärksammat.
Jag har väldigt svårt att spela allt annat än hårdrock här hemma. Är det inte hårdrock så sparkar ungen med all kraft den har men byter jag till hårdrock direkt så är det rena vaggvisan för den och det blir lugnt i magen direkt.
Hur är det för era och musik?
Åh, ja! Måste bara berätta! Förra fredagen visades en dokumentär om Johnny Cash på tv, oj vilket liv det blev i magen! Till bara första tonerna av Ring of fire börjades det och sen var det jämna sparker hela timmen :D
Vi spelar väldigt varierad musik hemma men mest åt rock-hållet, men jag har aldrig känt bebisen på samma sätt som jag gjorde då.
/Christine
#1 Vad kul! Har du provat att spela Cash igen efter det då? För att se om det händer likadant :-)
#2 - Nej, jag har varit lite lat med det
Veckan var så rörig, men mycket mera ska det bli, var riktigt häftigt så jag hoppas hen kommer känna igen när jag spelar nästa gång.
/Christine
#3 Spännande! :-)
Vet inte riktigt om det kan räknas men jag var på konsert med mitt absoluta favoritband och när vi äntligen kom hem efter en hektisk dag, hade lagt sig i sängen och skulle sova kände jag allra första sparken! Det var sjukt stort :) Dottern har förresten ett mellannamn som är från en karaktär i deras låtar ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#5 Nyfiken, vilket band? :D
#6 ett norskt band- kaizers orchestra! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#7 ok. Enbart hört låten Evig Pint med de och det var nog för att jag inte skulle gilla det. ;) Min krabat är extra förtjust i Sonata Arctica och mitt favoritband BlutEngel men även gubbens musik går hem allt från Graveworm till Iron Maiden. :/
#8 hehe, smaken är som baken :P har 2 illrar döpta efter kaizers karaktärer och dottern har fått ett mellannamn.. Det var efter 12e konserten med dom som jag kände sparkar.. Blir som en tonåring igen när det kommer till dom haha!
Sajtvärd på Iller.ifokus
http://www.dailymotion.com/video/xmc4e0_curiosity-s01e15-life-before-birth_tech#.URBW8q4RD-Y
Bläddra fram till 19.48, de gör ett test med hur bebisar reagerar på musik, med hjärtrytm och 3d ultraljud :)
Min bebis blev nog rädd när jag stängde bakluckan på pappas bil när vi flyttade i helgen. Kände nått som sparka/flög runt i magen. :D
Min lill* reagerar än så länge mest på småprat. I klassrummet och nu idag under föräldraträffen sparkades det som bara den!