Gravid iFokus

Gravid

Etikett: off-topic
Läst 2082 ggr
ChristineL
0

Vad gör ni i jul och nyår?

Jag vill börja med att önska er alla en god jul och gott nytt år!

Sen så är jag nyfiken på vad ni har för planer under dessa dagar? Vet iaf någon här som har BF runt då ;)

Här blir det som så att jag kommer jobba hela helgen innan julafton, på söndag kommer sambons familj hit för att fira med oss så det blir fullt hus, dom åker inte igen förrän annandagen. Julafton kommer jag vara ledig men jobbar juldagen och annandagen.

Mellandagarna är jag ledig och vi ska leta bröllopskläder till sambon tänkte vi, bästa vännen vill också ha hjälp med det så det är lite som ska hinnas med i letandet. Ett biobesök hoppas vi på också, Berättelsen om Pi är vi sugna på, Ang Lee är ju inte dålig ;)

Nyårsafton och nyårsdagen jobbar jag så vi ska bara vara hemma och äta gott och dimpa i säng efter tolvslagen. Jag kommer ju ändå inte dricka så nån måste ju vara redig på jobbet dagen efter ;)

SaraC
0

Jag hoppas att bäbisen vill stanna kvar tills i helgen i alla fall. I veckorna jobbar mannen en timme hemifrån och det skulle kännas skönare att ha honom hemma när det sätter igång. Men nu jobbar han bara denna vecka och är sedan ledig resten av december och januari. Vi ska givetvis bäbismysa massor Glad Men vi håller också på att bygga hus och det är andra anledningen till att karln är långledig.

Lite jul- och nyårsfirande ska vi väl också hinna med. Firar i lugn och ro med familj, släkt och vänner. Återstår att se om det blir med bäbis på in- eller utsidan!

Önskar också alla en god jul och ett gott nytt år!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

noir
0

jag ska umgås med nära och kära under juldagarna. Nyår är än så länge oklart. Lutar åt att det blir hemma mys med preggovänlig ostbricka :D

SyntHare
0

Jag ska fira med sambons familj på julafton, vi åker till dem den 23:e och sover över där till juldagen. Senare på juldagen firar vi med min familj Glad

Det brukar bli väldigt lugnt på båda ställena, men jag saknar verkligen småbarn i släkten! Ska bli så kul att fira med en Liten nästa år ♥

Ända sedan jag och sambon träffades har vi gjort så att vi firat varannan julafton hos min familj och varannan hos hans. Funderar lite på hur vi ska göra när Liten kommer… Visst kan man bjuda allihop hit men jag gillar inte när det blir för mycket folk. Samtidigt känns det så tråkigt om barnet bara ska få träffa ena sidan av familjen på julafton… Det tål att funderas på! Hur gör ni?

Nyår är fortfarande lite oklart men förmodligen blir det filmmys eller något liknande med brorsan och hans tjej Glad

ChristineL
0

#3 - Vi har också lite det problemet, men kommer nog få dela upp det så man träffar ena sidan på julafton och andra sidan på juldagen, iaf nästa år. Vi bor 25 mil från där min familj och hans mamma bor, så det är ju vi som har flyttat bort, resten av hans familj är väldigt utspridd över hela landet så det är alltid pyssel och knåp med att få ihop det. Men det får bli vad det blir, vi är hemma i år och åker iväg nästa år.

SaraC
0

#3 Vi bor alla på samma ställe så vi kommer nog bara att åka emellan min respektive hans familj på julafton.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Marre89
0

jag och sambon kommer fira jul tillsammans med min mamma och bror, ev mormor oxå. Pappa ska åka till sin syrra i spanien å ha de skönt :P De blir säkert lugnt. Vi har även tänkt att dom ska få en extra julklapp om allt ser bra ut på UL imorrn. De ska få ett kuvert med en bild på bebis isf ;) får se hur dom reagerar. Hoppas där bara finns en bebis att visa upp, är såå nervös!!

I mellandagarna lär det bli lite shopping, å besök hos sambons föräldrar. Nyår blir nog lugnt, vi har två skotträdda hundar hemma.

Tina-A
0

På julafton kommer sambons pappa och syskon hit, som vanligt, och även min syster och hennes kille. Vi firar här hemma i vår lägenhet, en 2a bara :-) sen träffar vi mina föräldrar och mina syskon först på annandagen! Det här är min dotters andra julafton och det känns skönt att bara träffa ena halvan på julafton och andra halvan en annan dag, det blir så himla mycket annars! Nyår blir nog hemmamys skulle jag tro :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

evelina1991
0

Vi ska fira jul 2 gånger iår :D Överlycklig ;) hehe, ska vara hos min sabos familj på uppesittar kvällen sen hem till min mamma på julafton :) Jag fyller år dagen innan nyårsafton så bli även lite kalasfirande annars så bli de att umgås med kompisar o ha parmiddag hade vi tänkt på nyår :D Sen 2 dagar efter de är de dags för ultraljud så ha massa skojj framför oss !!! :D:D

Zvintos
0

För våran del blir det nog inte mycket gjort. Maken jobbar julafton och planen var att jag skulle ta med hundarna och fira jul med min familj då, men nu har jag en liten hamstertös som kan vara dräktig (inte planerat!) och som är för ung. Så innan jag ser om hon är dräktig vill jag inte boka upp mig, för då vill jag vara hemma och övervaka henne lite lätt. Nyår har vi inte planerat ifall vi åker upp till svärföräldrarna eller inte. Överlag blir det väldigt lugnt. Glad

Greeen
0

För mig blir det en lugn jul. Julafton spenderar jag med min familj och sambon firar med sin. Sista året vi kan göra så, nästa år har vi bebis och då får vi se hur det blir. Nyår ska vi fira med bästa vännerna, ett par som bor väldigt nära oss. Det blir middag och lugnt mys :) Längtar så efter att vara ledig och få soooova ;) hehe.

[AmandaO]
0

Själva julafton firar jag och sambon själva, hans önskan. Dagen efter åker vi neråt till min familj och firar där. Hans familj vet jag inte riktigt vilken dag, men de kläms nog in där någonstans också. :)

Nyår blir som förra året, lungt och skönt med min man. Lagar tre-rätters och bara myser. :)