Gravid eller inte?? Snälla svara!!
Jag slutade med mina P-piller den 5:e nov å fick mensen den 6:e! Nu är mensen sen med 8 dagar å har mått illa till och från i 1,5 veckas tid.. Sen är jag trött, bubblar i magen, molande värk i nedre delen av magen.. Så fort jag ätit blir jag hungrig igen å kissar oftare än vad jag brukar! Jag var hos bm i måndags å tog ett test, visade jättesvagt positivt fast det försvann efter några minuter å till och med bm tyckte det var konstigt! Vad kan det bero på? Är chansen stor att jag är gravid?
ta ett till test om några dagar och läs instruktionerna noga!
/Christine
Precis som #1 säger, ta ett test till! Om du vill vara helt säker så kör på ett cb digital, där står det "gravid" "ej gravid" och om du är gravid så står det även hur långt gången du är sen befruktningen..
Är det inte konstigt att det visade positivt å försvann sen? Vad kan det bero på? Jag ska till bm på fredag å testa igen :)
När visade det positivt? Var det på en gång eller efter den tiden då det ska vara klart? Ett test är inte tillförlitligt förrän de X antal minuterna har gått, och heller inte om kan tittar försent, just för att det kan ändras.
/Christine
Det visade jättesvagt i några minuter iaf :) jag å bm gick från hennes rum, hon letade efter sina glasögon å sen började hon fixa med inskrivning.. Då såg jag att det bara var ett streck :O
Som #4 skriver kan det visa felaktigt om man läser av det för tidigt eller för sent, därför ska man läsa av det efter den tid det står i instruktionerna och gå efter det.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja men det var barnmorskan som läste av det å visade mig :P
Men du skriver ju i #5 att du såg att det bara var ett streck? Då antar jag att du läste av testet du också. Om barnmorskan läste av det efter den tid som man ska enligt instruktionerna så är det väl det resultatet man ska gå på. Sen låter det väl ändå som en bra idé att göra ett till test.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Ja alltså hon tyckte hon såg två streck varav ett var jäääättesvagt å frågade mig, jag såg också två varav ett jättesvagt, sen när hon började fixa med inskrivning försvann det :) så menade jag :)
Men kan skengravid visas på gravtest?
#10: Nej, det kan det inte. Skengraviditet är ju att man tror man är gravid fastän man inte är det. Och är man inte gravid så ska det egentligen inte bli ett streck. Även om en del test kan visa väldigt väldigt svaga falska positiva, sk spökstreck. Men det är alltså inte pga skengraviditet, utan då i sådana fall fel på testen eller liknande.
Jag gjorde ett test på måndagen visade negativt, testade igen på onsdagen då var det positiv. Testa igen om några dagar.
Men som jag skrev Ninni :) så kom det två streck fast det ena var jättesvagt å försvann efter en stund :/
Hmm, känns ju konstigt att det skulle försvinna om du var gravid..? Eller ja, det låter konstigt om barnmorskan tyckte att hon såg ett jättesvagt streck och till och med behövde fråga dig vad du tyckte att det såg ut som och sen tar det som om du är gravid istället för att säga att ni avvaktar tills ett nytt test är gjort för säkerhetsskull.. En liten miss i mina ögon iallafall :)
Ta ett till i helgen, för var det svagt nu, så ska det vara starkare efter några dagar.
Bara för att man känner symptom så säger det tyvärr ingenting om man är gravid eller ej.
Jag har med alla gravidsymptomen man kan tänka sig, fick ett riktigt svagt positivt för några dagar sedan och i morse var det negativt. Och jag har verkligen alla symptom man kan tänka sig och det känns som det gjorde med sonen, men tydligen inte på riktigt denna gången ;)
Så det kan vara missvisande ibland och därför är det bra att testa igen så att man ser att det verkligen är ett positivt.
Men dom säger ju att ett positivt alltid är ett positivt.
Lycka till på fredag! :)
Mvh,
-C
Tack C :) Jag hoppas verkligen :)
Har du varit och tagit nytt test idag? Hur gick det?:-)
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind