Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 6697 ggr
SyntHare
1

Vi som ska ha barn 2013! #2

Nu tar jag mig friheten att skapa en ny tråd för oss som ska ha spendera någon dag eller flera på BB nästa år, då den andra blev så lång Glad

Själv är jag i vecka 16+5 i skrivande stund. Börjar bli riktigt segt att ha så bra koll på dagarna, jag längtar bara till ultraljudet som sker om ett par veckor!

runas
0

Ja själv är jag i v 26 o dagarna rullar på, nu är det bara 100 dagar kvar till bf. Helt sanslöst!

Blivit singel oxå men det känns iaf bra, bara hoppas han kommer stå för vad han sagt han ska.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

Greeen
0

Själv plussade jag i söndags så denna vecka ska jag boka tid för inskrivning :)

zoolatri
1

Jag är nu i v 28+4, det känns helt fantastiskt att det inte ens är tre månader kvar! Tyvärr har jag börjat känna av foglossningar nu, så långa promenader med hundarna är ett minne blott… Klänning och leggings är favoritplagg så här långt;) #1 Ojdå, skönt att det känns bra trots allt! #2 Grattis!:)

Ketang
0

TS bra initiativ! Gick i dom tankarna igår att förnya hela diskussionen med en ny tråd! Flört

#1 Fy vad trisst! Jag blev lämnad 3dagar efter att jag plussade med första barnet. Då fick min kille fullständig panik och tog sitt pick och pack och flyttade hem till sin mamma och pappa. Men när det hade lagt sig lite (3-4veckor) så kom han faktiskt tillbaka. Han blev chockad.

Nu är vi gifta och väntar barn nr två. Hade han lämnat mig nu vet jag inte vad jag hade gjort! Så jag tycker det är starkt gjort av dig att se på det med en relativt positiv syn i alla fall. Jag vet hur tufft det kan vara.

Jag är inne i vecka 18 nu och tycker det går lite upp och lite ner. Vissa dagar känner jag mig stor som ett hus och andra dagar känns det mest dom jag bara lagt på mig nått kilo pga fel mat Obestämd Har börjat känna av min onda höft igen (kronisk inflammation) så jag ser tyvärr inte fram emot att bli större och få foglossning på det med Obestämd

noir
0

Jag är i vecka 13+5 och hoppas den lilla mår bra. Har haft en störtblödning för 2 veckor sedan och sen varannan dag till och med i lördags har varit blodblandad flytning. Men ingen direkt värk som hör ihop med MF eller klumpiga flytningar. Så jag hoppas det är som de barmorskor jag pratat med. Ett kärl som brustit när livmodern växer. Tydligen väldigt normalt. Önska att blod och graviditet inte var så laddat. Ville ha mer information innan de hände mig från bekanata och barnmorskor med mera. När det väl har hänt börjar alla lugna och säga att det är normalt och då blir man misstänksam om det är för att lugna mig eller för att det faktiskt är så.

SaraC
0

#1 Usch, vad tråkigt. Skönt att höra att du ändå tar det bra.

#2 Grattis!

Vecka 32+5 här, det börjar närma sig. Igår var det första gången på föräldrakursen, inte något nytt direkt men kändes ändå bra. Kul att träffa andra som ska ha barn ungefär samtidigt.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ChristineL
4

Nio fulla veckor idag och "magknipet" jag hade igår lade sig efter nån timme så det var väl inget. Ser fram emot besöket på mvc på måndag!

per.andersson
1

Här skall vi få syskon i  juni/juli.
Jätte kul.

Får se hur allt kommer gå.

LCHF @ Google+
Riktig Mat - LCHF
https://plus.google.com/u/0/b/107776422766563650882/

[AmandaO]
0

Går in i månad två den 11/11 :)

Laaisaa
2

Var på ultraljud imorse och visst fanns det en liten bebis där inne!! Fick ett nytt bf datum så det blir 13 april istället men huvudsaken var att den lilla mådde bra! :) Vi bestämde att om den lilla ville visa oss om det var en liten flicka eller pojke så ville vi veta, men tro sjutton på att den var envis med att korsa och dra upp benen! Så det får bli en överraskning helt enkelt! :)

Marre89
0

#5 Jag tycker du borde kolla upp det endå.. Jag fick MF i somras, vi hade samlag jag å sambon, fick lite färgade flytningar som är normalt. Killen åkte på lördag morgon och fiska m brorsan, men mina rosa flytningar blev mer blodiga och jag vart orolig. Ringde BM men hon sa att de va inget att oroa sig för, prata m mamma som sa desamma och även läkarjouren. Ringde killen å sa att han får komma hem för jag ville in å kolla.. Satt på gyn akuten i 4 timmar innan vi vart undersökta, visade sig att de inte fanns nån bebis kvar i magen :'( Hade inga smärtor ingenting. Detta hände i vecka 12+6. Hoppas jag inte skrämmer dig nu, men jag vill bara dela med mig så du vet att det kan hända utan att ha smärtor oxå. Tror många säger att de inte e nån fara, men kolla gärna en gång för mycke :) Hoppas de bästa för dig å att de inte är nått MF på g. Kan tillägga att jag iaf blivit gravid igen å är jätte glad! Vi fixa de på första försöket efter vårt MF :) hoppas att det går bättre nu.. Men vågar inte riktigt jubla förens de e ett tag gånget, än så länge är jag i vecka 3+5 idag :)

noir
0

#11 nä du skrämer mig inte, det är det jag går och tänker på varje dag. Men jag får inte komma på någon undersökning. har ringt överallt och alla slussar runt mig och hänvisar till varanda och pratar med mig som om jag vore ett barn som inte förstod någonting. Funderar på privat ultraljud….

Hannashusdjur
1

Hoppar in här med på den nya tråden!

Är i v 14 och var på nupp-ul idag! Allt så bra ut och risken var 1 på 21 000:)

Marre89
0

#12 De låter skumt… Jag åkte till gynmottagningen som ligger på sjukhuset å sa att jag va orolig, då tog dom lite blodpropv å sen ett VUL. Alla har rätt till de. Vart bor du? Om ja får fråga :)

SaraC
0

Är ganska vanligt att de inte gör något bara för att man misstänker missfall, naturen får ha sin gång typ.. Jag fick också avvakta hemma när jag hade misstänkt missfall. Hade inte ont och blödde inte särskilt mycket. Fick själv konstatera att jag hade haft ett.

noir
0

#12 Eskilstuna. Imorgon ger jag det en sista chans. Annars bokar jag privat ultraljud. Är trött på att vara orolig om det är obefogat.

runas
0

#16 Gjorde privat ul på mama mia i sthlm, kostade 500kr men var värt det.

I E-tuna där jag oxå bor, görs det inga ul förutom akut(med smärta och rejäl blödning+ tjat) eller RUL. Dåligt men fakta.

Hoppas det löser sig för dig noir.

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

noir
0

#17 får väll se vad dom säger när de ringer idag. Säger dom som förut blir det privat…  då är det väll kvinno hälsan jag ska vända mig till?

Laaisaa
1

#18 hoppas att allt går bra för dig!!! Här har den lilla blivit riktigt livlig börjat träna sparkar ordentligt! Eller som hans/hennes pappa säger "nej det är inte sparkar, den lilla tränar gas och broms inför rallyskogen!!" Suck :) MEN igår så fick han känna sin första spark!! Helt underbart, och känslig som man är så började jag ju snyfta när jag såg hur hela han sken upp av glädje! :)

noir
0

Det gick inge bra. Kvinnohälsan var väldigt otrevliga i telefonen. Lät som om de bara tog emot speciella människor på sättet hon prata med mig. Gyn hade inga akuttider men telefonisten var jätte förstående och jätte go. Tipsa mig om att ringa klockan sju på måndag så skulle vi försöka ordna något

ChristineL
1

#20 - Men fy vilken otur! Hur kan de göra så? Man ska inte jobba inom vården om man inte kan vara tillmötesgående mot människor. Tur att du fick tag på en bättre sen!

OolssonxD
1

måste medela hur det går för mig, åkte in till näl i trollhättan och gjorde vul för jag hade blött men visa sig att jag hade en fin liten skatt som rörde sig så vi fick se bebisens rörelse och allt. men visst känner ju inget är i v8+4 idag. skulle vara i v9+1 idag men dom backa mig lite!

Illamående är inte så farligt jobbigt men den förbannade yrseln tar död på mig, vet inte vad jag ska göra för det ska ge sig..

219 dagar får jag stå ut =)

SyntHare
0

#20 Hoppas det löser sig för dig på måndag! Tänk att så många människor jobbar på fel plats Rynkar på näsan

#22 Åh grattis! Härligt att få se den lilla.

Jag har också yrsel till och från, särskilt om morgnarna. Jag fick ta en paus från ålderdomshemmet jag vikarierar på ibland då jag höll på att svimma varje gång jag skulle hjälpa någon eller mata någon. Oftast brukar det börja med att jag blir kraftlös - helt plötsligt blir det jobbigt att t.ex. hålla upp armen. Men ibland bara svartnar det för ögonen så jag får lägga mig på golvet och känna mig urdum Tungan ute

Det enda som brukar hjälpa för mig är att lägga mig i någon minut och ta något litet att äta. Det kvittar att jag ätit en rejäl frukost för en timme sen, jag brukar ändå behöva ha något litet om jag ska göra någon "ansträngning".

Hoppas det går över för både dig och mig Glad

tortoise
0

vecka 25 här! med superpigg bebis. sjukskriven pga att jag är lika pigg..går på högvarv..

noir
2

Ni med yrsel, postafen kan hjälpa då det är mot åksjuka. min BM sa åt mig att ta dom när jag mådde illa och min yrsel försvann på köpet. Jag kunde stå och vingla på jobbet eller i affären så visste man inte bättre kanske de trodde jag var full haha!

runas
0

#20 Var oxå i kontakt med kvinnohälsan i början av min graviditet för att få göra ett ul men fick i stort sett samma mottagande, de var väldigt kyliga, otrevliga o korthuggna o sa att de tyvärr inte kunde ta emot mig…alls!

Det var då jag åkte till sthlm.

Går in iv 27 nu, känns bra, en vecka kvar så är det bara 3 månader till dagen D, spännande.

noir
0

#26 Men varför gör det så? Jag kommer aldrig höra av mig dit igen och kommer inte rekomendera någon heller. Så illa! Usch Skönt att det inte bara var mot mig, lättare att kasta av mig det hela men riktigt uselt att det ska behöva vara så… fy!

OolssonxD
0

#25 jasså hjälper dom mot yrsel? kanske värt o testa för jag går med yrsel VARJE dag från morgon till kväll

SyntHare
2

#25 Visste inte jag heller, trodde bara det var för illamående!

#28 Fy vad jobbigt att känna så hela tiden Rynkar på näsan Då kan det ju absolut vara värt att testa, det kan ju inte bli sämre i alla fall!

Idag har jag äntligen varit och köpt mig ett par mamma-jeans. Typ världens bästa uppfinning Tungan ute Galet skönt att inte behöva dra in magen eller oroa sig för att knäppningen ska gå sönder i byxorna!

noir
0

värt att testa i alla fall. Upplever att min yrsel försvinner eftersom det är den som skapar mitt illamående när jag åker bil eller om det är för varmt

OolssonxD
0

okej ska köpa så fort jag kommer ner till apoteket som ligger någon mil i från

ChristineL
2

Har precis kommit hem från inskrivningen på mvc! Både blodtryck, blodprover och urinprov såg bra ut. Vi har blivit erbjudna att om vi vill göra ett vul i vecka 12, men då får vi inte RUL i vecka 18-20. Det blir då ingen riktig fosterdiagnostik. Vi ska läsa på lite om det men jag vill nog ha RUL ändå, känns som att risken för ev missbildningar är så liten ändå och jag vill nog ha korten på bordet så att säga.

Vi trivdes bra med barnmorskan men tyvärr arbetar hon inte där normalt sett utan nästa gång kommer vi få en annan. Nästa möte blir den 3/1, alltså om exakt tre veckor.

Idag är det v.9+5 och jag mår prima! :D

OolssonxD
0

#32 3/12 menar du då =) skönt att du mår bra =) då är du 5 dagar längre än mig, =) byter vecka idag så v10 går jag in i idag

när har du bf #32 ?

ChristineL
0

#33 - Haha, ja 3/12 såklart ;) vad spännande att vi är så nära! Bf 12/6 här. Är jätteglad över att jag mår så bra, har en kollega som hade havandeskapsförgiftning, hon sprang och spydde varje timma, under i stort sett hela graviditeten stackarn.

noir
1

Fick äntligen en akuttid på gyn, så i eftermiddag så ska jag äntligen bli undersökt. Hoppas på att det kan bekräfta att den lilla där inne mår bra och att det inte är något farligt med mina blödningar. Kan knappt känna skillnad på om smärtan som kommer och går är den vanliga värken jag hade innan alla blödningar eller om den är kraftigare eller anorlunda. Känns som om något har raderat delar av mitt minne. Känns jätte olustigt.

#32 Vad spännande. Jag skulle nog göra som du är inne på att välja RUL och om du är orolig eller om något som oroar dig skulle ske. Som i mitt fall har jag blödningar som jag inte är bekväm med. Då kan du få komma på extra koll men dessa besök kostar som vanligt när man går till doktorn.

ChristineL
1

#35 - Åh vad skönt för dig! Lycka till! Håller tummar och tassar här att det går bra :)

Ja, men precis, man vill ju veta att bebisen mår helt bra där inne, och jag betalar gärna en peng för att komma på extra koll om något skulle dyka upp.

OolssonxD
0

#34 jag har bf 16 juni.. o jag längtar sönder mig tills allt det jobbiga är över o jag kan börja må bra! så efter v 17 mådde jag bra med sonen så hoppas på samma nu

ChristineL
1

#37 - Usch för att må så :( Hoppas verkligen det går över fort för dig! Gärna innan vecka 17 såklart :)

noir
8

Åh jag är så lycklig! Fick se en levande bebis och hjärtslag på ett VUL idag. Läkaren blev chockad över min berättelse när hon undra varför jag väntat så länge när jag var så ledsen och orolig.
Trode verkligen det värsta, sömnbrist och mardrömmar har jag haft det senaste veckorna, nu kanske jag äntligen kan börja njuta igen!

zoolatri
0

#39 Åh vad skönt! Kunde hon förklara blödningarna?

noir
0

Nä hon kunde inte se några fel. Hon nämde de som jag själv "hoppats" på att det skulle vara. Att ett blodkräl brustit, vilket kan hända och inte är farligt om det slutar direkt, vilket det gjorde även om det känns som en evighet

Marre89
0

#39 ååh grattis! gud vilken lättnad de måste va! :) Glad för din skull :)

OolssonxD
0

#38 det är jobbigt o må så här, iaf när man har en överaktiv unge här hemma!

#39 vad underbart att bebisen är kvar o mår bra =) nu kan du njuta igen =)

noir
0

Firade med clementiner och myskväll med sambon. Idag är verkligenheten på insprång. Dags att gå till jobbet. Usch vad jag drar mig. Vill bara vara hemma och mysa <3

SyntHare
0

#44 Stort grattis! Så skönt att slippa gå och vara orolig. Clementiner är riktigt gott Glad

ChristineL
0

#39 - Åh, vad skönt! Visst är häftigt att se plutten så pass tidigt? Jag längtar massa till RUL då vi får se hen igen och hoppas att tiden som hittils gått långsamt snabbar på sig lite ;)

noir
0

#45 Ja men de tar ju slut så fort bara ;)

#46 Ja det var jätte häftigt, fokuserade mest på att leta efter hjärtat. Så det är mest det jag kommer ihåg hur det slog. Sen så har ju bebisen (v.14+3) väldigt stort huvud jämförelse med kroppen så väl hemma fick jag en fniss attack och sambon undra vad det var som var så kul och jag förklara att det är en alien. Kom och tänka på alien symbolen som ofta är ett stort grönt huvud med stora svarta ögon och späd kropp. :'D

ChristineL
0

En fråga, är normalt att känna sig väldigt hungrig allaredan? Vecka 9+6 idag och jag känner mig aldrig riktigt mätt, särskillt på morgonen, jag äter frukost men behöver mer ganska snart efteråt.

SaraC
0

Jo, hunger kan man känna tidigt. Jag kunde vara störthungrig ena stunden och nästa kände jag mig proppmätt istället.

ChristineL
0

#49 - Ja, men precis så är det! Jag får inte i mig så mycket åt gången för jag blir mätt men så poff! Så är jag hungrig efter en timme igen :P

noir
0

fick en broskyr från BM där det stod hur man skulle bygga upp sina måltider.

trimester 1 ska man äta frukost, lunch, middag och mellanmål i form av frukt. Gärna efter tallriksmodellen. Men hon sa att är man väldigt hungrig kan man börja med ett litet matigare mellanmål som frukt och kanske yoghurt. Jag löser det genom att regelbundet äta något så blodsockret ligger så jämt som möjligt om det går,

Marre89
0

#50 Precis så är jag oxå! Hungrig hela tiden, men när man väl äter får man inte i sig speciellt mycke. Är i vecka 4+4 nu. Va även så under hela min tidigare graviditet men som tyvärr inte kom längre än till v 12+nånting.

Greeen
0

Jag är också hungrig hela tiden, försöker att inte äta oftare ändå men det är svårt. Kan ju inte äta varje timme! Tack och lov är jag mest sugen på mat, inget annat än så länge.

SyntHare
0

#53 Godissuget kommer nog senare Flört Eller vilken vecka är du i?

Nu i vecka 17 är jag sugen på godis hela tiden, vilket jag inte alls har varit förut, inte ens innan graviditeten Tungan ute Jag försöker hålla mig till clementiner istället men det är ju inte särkilt mättande = suget finns kvar.

Jag är hungrigare nu än någonsin, har tyvärr börjat äta jättestora portioner också. Det finns liksom inget som säger stopp längre! Innan mådde jag illa så fort jag åt en sked för mycket, men nu… haha.

SaraC
2

Tror det är hemskt olika hur mycket man äter och att det går lite i perioder. Kroppen känner av vad den behöver, mer än vad man tror.. Eller okej, sug efter en stor godispåse varje kväll kan man nog i och för sig inte skylla på att kroppen just behöver.. Oskyldig

Runt veckorna 20-25 någonting hade jag en period när jag åt mest hela tiden Tungan ute Det var frukost, lunch, middag och massor av mellanmål. Karln var helt chockad. Men sedan planade det ut och nu senaste delen av graviditeten äter jag mindre än vad jag gjort på hela tiden. Vilket jag tyckt är lite konstigt eftersom bäbben nu lägger på sig som mest med vikt, men det får väl inte plats mer därinne kanske Flört

Greeen
0

#54 Mycket möjligt att det gör :) jag är i v 6. Det skumma är att jag vanligtvis är väldigt godissugen…

Laaisaa
0

Jag älskar godis i normala fall, men i början av min graviditet var det de äckligaste jag kunde tänka mig!! Nu har jag fått suget tillbaka (vecka 20) men har hittills inte gått upp ett gram :) är ungefär på -5kg sen inskrivningen vilket gör mig glad!! :)

Greeen
0

Eller jag tar tillbaka det där! Jag är inte mer godissugen än vanligt Flört Har däremot ett större matbehov! Är ju otroligt jobbigt att känna hunger hela tiden…men som sagt, man kan inte småäta och äta varje timme!

ChristineL
0

Skönt att det bara inte är jag som är hungrig;)

noir
0

Mat har blivit väldigt viktigt för mig dock. Helt plötsligt är det inte bara en pasta med köttfärssås… Det är just den där pastan och just den där köttfärssåsen. Har dock inte blivit ett monster angående min mat om det blir fel på något vis. haha

SyntHare
0

#55 Ja det är nog så, man ska väl egentligen inte jämföra sig med andra men det är så lätt att göra det.

#57 Så var det för mig också i början… var inte alls sugen. Särskilt inte på choklad som jag vanligtvis älskar. Så olika det kan vara… jag har nu gått upp drygt 6 kilo Förvånad

#60 Eller hur! Det är viktigt hur det tillagas :P Just pasta och köttfärssås är något jag blir sugen på ofta nu för tiden.

noir
0

#60 jag har blivit less på det och drar mig för att säga ja till det när sambon frågar. Här hemma står han för köttfärssåsen då han gör så god. Men nu nej… blä vill inte ha…

Laaisaa
2

Mitt hjärta här hemma har fått stå ut med ganska mycket av mina nojjor gällande mat ;) Från att älska lök till att spy så fort jag tänkte tanken på en lök!! Vilket var = med ingen lök i någon mat (då inkluderat hans mat också om vi var ute och åt) Pizza och hamburgare och annan "fet" mat var också vidrigt! Likaså tacos som var en av de rätter som vi åt mycket av här hemma! MEN han har bara varit förstående och har han velat ha något men jag varit sugen på något annat, så har han bara sagt att "okej, vi gör det du vill ha!" Jag blev faktiskt förvånad över hur snäll han faktiskt var, inte en enda suck eller ett stön över "kraven" :) Nu när över halva tiden har gått så har jag börjat kunna komma tillbaka och tycker inte att lök i maten är en så stor grej! Det är ju bara under en liten liten tid, så jag tycker att du ska berätta hur du känner, de vill ju bara hjälpa till! :) Det är ju egentligen inte du som bestämmer vad du tycker om och inte längre ;)

noir
1

jo här säger jag vad jag vill ha om det verkligen inte funkar. Han fick dock gå med mig till varje resturang för att jag inte kunde välja sluta med att jag önska attjag kunde på lasange med pommes och plocksallad….. -_-'

SaraC
2

Vecka 35 idag. Igår började jag tvätta bäbisens kläder och sängkläder. Börjat fundera på vad jag ska packa i bb-väskan också, det kanske är dags att börja packa den snart? Fast packar jag den i god tid går jag säkert över flera veckor Tungan ute

Greeen
0

Imorgon går jag in i v.7 och på torsdag ska vi på inskrivning hos bm. Känns jätteskönt att få komma på första besöket så pass tidigt, få fråga lite frågor och så. I övrigt mår jag hur bra som helst, knappt så jag tror att jag är gravid. Lite hungrigare och kissnödigare typ.

noir
0

#66 det är skönt när man får träffa barnmorskan och kan fråga allt man undrar över. Min var en riktig snackpåse, fast på ett bra sätt. De flesta av mina funderingar prata hon om och förklarade saker och ting väldigt bra. Fastna gjorde det både hos mig och min sambo :D

runas
0

#67 går du på mälarsjukhuset? Ifall att, vilken bm har du?

noir
0

#68 Ja det gör jag! Min BM heter Britt-Marie Eklund.
Går du också där? Är du inte nöjd med din?

evelina1991
2

Hej tjejer ! :D

Helt vilsen här inne (e ny) så skriver typ överallt och ingenstans men nu ha jag iaf kommit rätt xd haha

Är i vecka 11+0 idag :D Vårt första barn och ska bli sååå spännande ^^

Har börjat få en liten kula men har inte fattat det än att det är en liten i magen, sjuker väl in när ultraljudet e gjort :)

noir
0

fick tillslut ett akutbesök och ett ultaljud för en vecka sedan. Vet inte om jag fattade att den där alien likande krabaten med ett fint hjärta som slog var min bebis. Ibland känns det som om det bara kommer komma en bebis i maj… men storken kanske? haha
är själv i v.15+2

Laaisaa
0

Hallå hallå :) välkommen! så du är också 91a?? Va roligt!! Då är vi två :) Är i vecka 21 och var på ultraljud för snart två veckor sen och vi har fortfarande inte fattat att vi ska få en liten knott!! Nu känner jag dock den lilla varje dag vilket gör det hela lite mer realistiskt! Som tur är har man några veckor kvar att smälta det hela på ;)

evelina1991
0

#72 , Jaa de e jag !! :D:D Vad kul , jag vill bara att tiden ska flyga iväg nu för vill inte vänta längre ! :P haha , otålig (A)

Vi ska göra ultraljudet den 2a Januari och typ hela tjocka släkten ska med :D haha , första barnbarnet från båda sidorna så detta e ju mega stort för mormor & farmor o co ;)

runas
0

#69 Ja jag går oxå därGlad min heter Elinor och är jätte jätte nöjd med henne, var bara nyfiken på om vi hade samma.

Idag ska vi åka o hämta vår vinst. Vunnit en halvårs förbrukning av Libero blöjorSkrattande i olika stl som vi ska få hem idag. Kunde inte bli bättre. Blöjor som är såå dyrt!

V 28 nu och växer…

noir
0

#74 Åh vilken tur ni har då! Vill också vinna libero blöjor!

Åh vad tur att du också är nöjd. Finns en bm där som svägerskan hade hon var ju inte så nöjd med henne och bytte. Men jag tror problemet låg i att min svägerska vara gravid med stora bokstäver och som gravid kan man tycka och tänka lite annorlunda och även ta åt sig av fel saker m.m
Men det var inte ellinor ;)

Laaisaa
0

# 73, åh va spännande!! Tiden kommer att flyga iväg! :) Du har hört så att det är okej va? Med så många alltså? ;) hos oss här fick man Max ha med sig en, kanske undantaget två om man pratade med dom innan! :) Det är ju för att rummen inte är allt för stora och barnmorskan vill kunna göra sitt jobb ordentligt :) Man får ju bilder så! Tänker ni ta reda på vad det är för något?? :)

runas
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hemma med vinsten, oslagbart vad guld!! Sparat flera tusen på att vinna juSkrattande!

Även varit till BM idag, allt såg toppen ut. Sf måttet var 26 och lillens hjärta pickade på i 136. Bara 88 dagar kvar nu…

noir
0

Men vad lyxit! Hur vann du alla blöjor egnetligen? :D

OolssonxD
0

undrar jag med hur vann du? blöjor är inte gratis

SaraC
0

#77 Grattis! Vilken toppenvinst!

runas
2

De hade en tävling, man skulle svara på lite frågor om Libero och skriva en motivering till varför man skulle vinna. Trodde ALDRIG att vi skulle göra det men tji fick jag! De ringde i fredags o sa att vi vunnit, fick hämta idag. Kan fortfarande inte fatta. Fått offra en hel garderob som lager men vad gör detTungan ute.

OolssonxD
0

skulle behöva vinna iaf 7or för det är vad sonen drar men en kommer ju en bebis till sommaren med ju

idag går jag in i v 11 =) mår halv illa o lite yr men blir bättre känner jag

Hannashusdjur
0

#73 Jag är oxå en 91:a :) Väntar vårt 2:a barn och är i v 15! Tiden går så långsamt tycker jag!:P

Den 13 december ska vi på ultraljud, längtar <3 dock har vi redan sett vårt hjärta 2 ggr redan! Men på RUL ska vi se om vi kan se könet:D

Känner sparkar ibland men inget mer än så, längtar till dagen kommer så man känner spark varje dag:D

evelina1991
0

#76 , nja vi ha inte frågat (A) hehe , men mamma få stå utanför isf ;) haha , killen e ju ett måste! :) Vi vill gärna veta vad det bli för kön för att underlätt framöver med kläder o allt detta :) Hoppas bara att man kan se det så man få svar på det då :D Mamma är ju helt till sig så vi ska ju kopiera bilder på bilderna vi köper där sen ville mamma ha de som en liknande tavla :P hennes ideer ;) haha

#83 Skön att veta att man inte e ensam "ung" mamma fick ju mig när hon var 20 så jag e 1 år försenad ;) haha , Kände du sparkarna med ditt första barn med eller är det att du känner igen känslan om hur det känns så tidigt? :) Läste att det är svårt att uppfatta att de kan va sparka man känner om de e ens första :) Hoppas tiden flyger undan snart !!! :D:D

Laaisaa
0

Åh så kul att vi är tre stycken!! :) Det här är vårt första, jag ville veta men sambon tyckte att det var roligare med en äverraskning, och bara för att jag lyckades övertyga honom att vi skulle ta reda på vad den lilla är så tro fan att han/hon korsade fötterna och drog upp benen!!!!! Trots att barnmorskan försökte putta och ha sig så gav den lilla inte med sig!! Skitungen :)

Hannashusdjur
0

#84 Med vårt första barn kände jag sparkarna ngn gång i v 16-17. Man vet ju hur det känns så då brukar man om omföderska känna sparkarna tidigare:)

Hoppas verkligen tiden går snabbt:P

evelina1991
0

#85 Haha sååå typiskt när han väl gav med sig med xd haha , vi hoppas ju defenitift inte på något speciellt kön, men kännt hela tiden att det är en tjej och likadant killen min säger hon när vi prata om bebisen ^^ Så få se vad det visar :) Spännande !!!!!

#86 då ha jag bara en månad tills dess om man räkna 16v :O hehe , man inser nog att de en liten krabat där inne då , just nu ser jag ju bara uppblåst ut -.- hmm … jag som e så fixerad vid mitt utseende så ha jag massvis med finnar nu & magen e som en ballong, tur man vet vad som finns där inne ;) hehe

En fråga !

När ni berättade för allmänheten, hur reagerade dem? ( kompisa osv, för jag e inte så omtyckt bland många tjejer här i min stad eftersom jag e pojkflicka och många hatar mig för jag umgåtts med deras ex/pojkvänn xd Tjejer i nötskal -.- Skojjsiga i de hela e att man typ alltid e samtalsämnet ;) Mohahah !! :D )

Eftersom man e så "ung" så kan vissa tycka det är förtidigt och ha en och annan åsikt om just barn, medan andra i ens ålder o till och med yngre gå o gifter sig .. Eller så är det bara Karlskrona som det existera dessa personer xd HAHAH

Kram!

noir
0

Jag berättade för mina närmaste vänner v.6 kunde inte hålla mig. Min närmaste kompis ringde jag samma dag jag fick ett plus. Hon kanske inte kan få barn alls och jag visste inte hur jag skulle berätta så jag tänkte att jag berätta direkt så får hon bestämma själv hur delaktig hon vill vara i min graviditet och får långtid på sig att ta in det. Lika så om det går fel så har man någon att prata med och få stöd.

Men folk utanför min närmaste krets fick veta efter v.12
Några på jobbet vet men det är för att dom frågat hur det är med mig när jag varit trött o.s.v

Du ska berätta för de du vill och när kan du bara veta. Det ska kännas rätt. Jag tyckte det var jobbigt att många visste som inte stod mig så jätte nära i v.12-13 när jag fick mina blödningar. Trodde jag förlorat bebisen och jag ville inte berätta för alla att det inte gått bra. Så tänk även på det. Ifa de som ingen vill ska ske verkligen sker vilka vill du då ska veta och inte veta. :)
Sen handlar det om att tajmingen kanske blir jätte bra i en situation att man vill berätta tidigare eller senare än man tänkt. Lyssna på sig och inte alla oss andra :D

Laaisaa
0

Vi berättade för föräldrar samma dag ungefär.. Likaså våra bästa vänner (ett par) eftersom att de visste att vi försökte :) Det var lika bra de eftersom att jag mådde så illa och spydde så mycket!! Alla i familjen och alla andra vänner blev jätteglada och typ " det har vi gått och väntat på" eftersom att vi varit tillsammans så många år varav 4 år förlovade :) Men så har det väl lite med hur bra ställt man har det också kan jag tänka mig gällande reaktionerna? Vilken tidpunkt i livet man är :) Gick ut med ultraljudsbilden på Facebook så att bekanta slipper undra om man bara ätit för mycket eller så ;)

evelina1991
0

Ja vi plusade i mellan vecka 5-6 och väntade 2 veckor och berättade på lillsyrrans födelsedag :) Dem blev ju överklyckliga ! mamma skrek så jag hoppade till xd hahahhaha .. & berättat för några kompisa + 2 av mina kusiner. Sen e de ena kusinen e jämn gammal med mig och väldigt speciell, hon ska alltid tävla om att hon e bättre , sjukt jobbigt .. men sa då att hon inte skulle säga detta till någon förens det är HELT säkert, tills ca 15v tänkte vi, så ha puckot gått runt o berättat för massor ..

& jag blev ju sur för dels hon sa de vidare då jag sa att hon INTE skulle , sen att jag ville berätta detta själv, att de skulle komma ifrån mig. Men vi hade ju tänkt lägga ut "de gammla vanliga sättet" en ultraljuds bild på fb ;) haha. Jah mår ju alldeles utmärkt, ingenting förutom ömma bröst ibland och yr när jag reser mig snabbt , så haft tur ;) Hata att spy :'( !!

Laaisaa
0

Det sjuka är att man vänjer sig ;) Jobbigt dock att hela tiden behöva tänka att man måste ha en toalett i närheten, speciellt när man skulle äta :/ så sköööönt att slippa behöva bekymra sig längre! :) Vad gör ni annars på dagarna då? :) skola, jobb?

evelina1991
0

Du var en av dem som kämpade med illamående eller? :/ Ush!

Jag e hemma xd e timmanställd inom äldrevården egentligen men har varit lite kämpigt med tider för min del och förhoppningsvis ska jag börja plugga till Januari till USK men vänta på besked .. vill veta NU !! haha , vad ha du för dig om dagarna? :)

noir
9

Jag gjorde en kul grejj på fb när jag hade varit på mitt akut besök och fått sett den lilla med ett VUL. Då la jag ut en bulle i ugnen och skrev att jag och sambon bakade. Man märkte vilka som läste igenom texten :D

Laaisaa
0

#92, oja! Hela dagarna! Åt jag inte så spydde jag av det, oc åt jag något så kom även det upp! Härliga minnen…….. ;) Åh spännande! Jag har 2 delar kvar av min USK utbildning! :) Har läst i lite över ett år nu! Så som det ser ut just nu så blir jag klar 2-4 veckor innan bebis tittar ut! Så jag har full förståelse för dig! När är du beräknad? :)

evelina1991
1

#93 Det var nog de bästa jag sett tro jag ! :D haha , vad fiffiga ni e ! :D:D

#94 Tur att du mår bättre nu då! :P haha , Okeey , men gud så skönt för dig att du hinner innan , själv om jag nu kommer in så plugga jag 3 terminer ju och på distans så bli ju ett litet "sommarlov" så knodden e beräknad med sen på att plugga igen. Ha sådan tur att min sambo plugga den linjen oxå så han få hjälpa mig om det är något :)

Vi är beräknade till 7 Juni, så perfekt sommar barn till skillnad ifrån en själv som fyller dagen innan nyår ;) När är du beräknad??? :D:D:D

Laaisaa
0

Ja jo, det var vår lilla plan, trodde bara inte att det skulle bli någon bebis så fort! Men det är skönt, för då får jag ha kvar min sgi som föräldrapenningen räknas på :) Whoho! 3 april tittar förhoppningsvis den lilla ut! :) Skönt att du kan få hjälp! Tiden har gått så sjukt fort sen jag började studera, skönt att det är på distans dock eftersom att jag mått skit :)

evelina1991
0

Det är det jag tycker e så sjukt drygt för min del just nu att de inte börjar förens i januari och att de e svårt med jobb för min del , så bli lixom ut till hundgården med vår valp och det är vad som händer på hela dagen xd haha ..

Inte så länge mellan dem då! :D Ha ni gjort ultraljudet än? :)

[RMSLiners]
0

Fått tid för ultraljud till 28e december. Ska bli spännande. :)

SaraC
4

#98 Kul Glad

Vi har varit på sista föräldrakursen idag så nu är vi fullärda och redo för bäbisen att komma Tungan ute

Laaisaa
0

Ja :) för två veckor sen!! Skönt som tusan :) Konstigt att du inte får börja tidigare? Jag fick välja precis när jag ville börja :) Har du fått någon UL tid? :)

Hannashusdjur
0

#93 Haha det var det bästa sättet ever!:D Var det många som fattade?! :P

Laaisaa
0

#99 när var ni på första mötet? Vi kom på det idag att det inte alls är många månader kvar nu och att bm skulle kalla oss till en träff.. Är i vecka 22 nu och med så många träffar som det skulle vara + att det blir jul och nyår med röda dagar så känns det som om det borde bli dags nu :)

evelina1991
0

#100 , Ja de e komvux jag börja på så de e vissa dagar i veckan någon enstaka timme som e lektion som man oftast måste gå på , bäst att gå på eftersom jag e lite små trög. Men gått omvårdnads utbildning i gymnasiet men skötte mig inte , men de bli som en repetion för min del :P

Vi ska på UL den 2a Januari , så bra början på 2013 ;) hehe

Ketang
0

I dag är det dags för RUL. Magen växer och dottern pratar med den och klappar på den :-)

Denna gången känner jag mer illamående ju mer magen växer tyvärr. Förra grav blev det bättre ganska fort, men nu känns det som bebis trycker på något så varje gång jag blir hundgrig eller har ätit kommer illamåendet Obestämd Hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart och inte blir värre. Någn som känner likadant? Jag är i v19 nu om jag ska gå på förra ul beräkningar. Får se om datumet ändras igen efter dagens RUL kanske.

[RMSLiners]
0

Många som gör Vul, Ul och RUL. Jag blev tillsagd av BM att man gör bara ett UL i mitten av graviditeten innan förlossning, fråga kring de andra och blev tillsagd att det skulle jag nekas till att göra hos de som utför det. :/

[RMSLiners]
0

Många som gör Vul, Ul och RUL. Jag blev tillsagd av BM att man gör bara ett UL i mitten av graviditeten innan förlossning, fråga kring de andra och blev tillsagd att det skulle jag nekas till att göra hos de som utför det. :/

SaraC
0

#102 I vecka 33 var första gången. Men här bokar man själv in sig när man vill gå, BM säger bara till när det börjar bli dags att göra det, någon gång runt vecka 30.

#104 Vad kul Glad Men trist med illamåendet. Har inte haft det själv men vet andra som fått dras med det långt in i graviditeten, kan inte vara kul.

#105 Det är olika beroende på vart man bor. Jag har bara gjort RUL i vecka 18, här gör man inte mer om allt är normalt.

ChristineL
0

11 veckor precis idag och i helgen köpte vi spjälsäng ;)

Mamma ringer nästan varje dag och stressar mig :/ Hon menar bara väl osv men jag blir faktiskt stressad. Pratar om hur vi ska ha barnrummet, vad vi har tänkt oss för möbler, vad för möbler hon har sett och tänkt sig, och måste vi inte bygga om på framsidan för att kunna komma in med barnvagnen? Ska ni inte titta på barnvagn snart? Dom har ett bra erbjudande här…

Jag får panik! Klart det är mycket att tänka på men vi måste få ta det våran egen takt, jag oroar mig fortfarande för att nånting ska gå snett, samtidigt som jag tänker att så kan man ju inte gå runt och tänka men det finns ändå där nånstans. Jag har sagt att vi tänkt vänta med det mesta till efter årsskiftet, det känns liksom bra att starta det nya året så. Men då tycker hon bara att jag är otacksam, gah!

Ketang
3

Så skönt att ha RUL gjrt nu. Även om det var 4é ul så känns det ändå skönt att se och höra att allt ser bra ut! Lille bebis sprattlade ör fullt och gömde ansiktet och vände ryggen åt oss helatiden. Men en bra bild fick vi! Ser ut som den blåser bubblor där inne <3

SaraC
5

#108 Oj, du får be mamsen lugna ner sig lite Glad

Jag är i v35 nu och har fortfarande inte allting klart, hinner vi inte fixa det innan bäbisen kommer så går det nog utmärkt ändå Glad Som barnmorskan på föräldrautbildningen sa igår när vi pratade om första tiden med bäbisen - En bäbis behöver 5 saker, kärlek, kärlek, kärlek, kärlek och lite mat!

Laaisaa
0

Här har vi haft en vagn i över en månad ståendes till den lilla! Och ändå är jag "bara" i vecka 22 :) och vi har väl samlat ihop en Ikea påse med kläder, filt och vagntäcke, haha! Vi som sa att vi aldrig någonsin skulle köpa en ny vagn, men gissa vad som så fint står i det framtida bebisrummet just nu och väntar?? Hmm tji fick vi :) Ni som börjat fundera på bebisrummet, tänker ni göra klart det mesta innan den lilla kommer eller gör ni om rummet sen?? Vi är lite oense här hemma, just nu är det sambons spelrum (dator, tv, Xbox) och min älskade sambo tror inte att det är någon brådska att göra om rummet, att vi kommer kunna göra det kanske i sommar (liten kommer i början av april) :) DOCK så känner jag att hmm, kommer vi verkligen ha tiden och orken till att åka till Ikea, plocka bort möbler, plocka in nya saker osv..? Vi har ju även två små vovvepojkar som behöver sin tid och uppmärksamhet…… Jag skulle tycka att det vore skönt att ha en liten tillflykt med kanske en fåtölj och så om man ska amma eller bara mysa :)

noir
0

Jag har liknade problem. Min mamma ringer mig varje dag gärna fyra, fem gånger vad hon vill är egnetligen bara att "prata". Jag är inte alls sån att jag vill prata i telefonen. Aldrig varit. Sen för att få samtalet att flyta frågar hon samma eller likande frågor och gärna om bebisen. Känner du sparkar, hur mår du, mår du illa, har du gått upp, tycker du att det syns o.s.v Visst det är om omtanke men det är jobbigt. Det har gått så långt att jag har sagt till henne att jag inte tycker att det är okej. Men då blir hon ledsen och så går det ett par dagar innan det börjar om igen. Jag förstår att hon är glad över ett barnbarn och livrädd att jag ska göra som mina syskon, en bor i fel ände av landet + större delen av barnets barndom forskade i nordafrika/usa, min bror har en sambo som ger all fokus till sina föräldrar och nästan inget till min/minbror.
Jag bor i en annan stad, men det tar 30 min + 20 min med tåg och buss för att träffa mig det är ju bara att komma om hon vill, men har hittils kommit på anledningar till att inte göra det så hon ringer istället. Så nu har det gått så långt att jag har min telefon på ljud och vibbrations fri och när jag kollar har jag oftast 7 missade samtal från min mamma.
Antagligen blir det värre och hon vet att jag gör så här för att hon ringer för ofta men det hjälps inte. Hon ringer även min sambo och frågar vad jag gör när jag inte svarar även om han är på jobbet…. Så mitt tips är att redan när det börjar kännas som ett problem. Säg till. Jag sa till försent och det blir bara värre.

Sen att vara i v.11 och inte ha köpt något alls är egnetligen inte alls konstigt. Jag får ett rus när jag köper saker till våran bebis men sen efter ett tag får jag ångest över vad jag ska göra med allt om det inte går som man har tänkt sig…. Säg till din mamma och ge en förkling till varför det är jobbigt och att det är mycket att ta in för dig redan som det är.
Barnrummet kommer stå ofärdigt tills den dagen bebisen är född…. tror jag… Svägerskan målade om tre gånger, två gånger innan hennes dotter föddes och en gång efter för att hon inte tyckte hennes personlighet passade rummet ;)

SaraC
0

Vi håller på att bygga hus och kommer flytta några veckor-månader efter att bäbisen kommit så vi gör barnrummet efter att barnet är fött. Här vi bor nu blir det inget eget rum till bäbisen. Har tagit hem en extra byrå till barnkläderna och en gungstol från mamma. Vi har köpt ett babynest och bäbisen kommer få sova i det och i vår säng, samt i vagnen ute. Skötbord har vi ännu inte köpt men ska. Det är väl de enda prylarna vi tänkt oss att ha framme nu innan vi flyttar.

SyntHare
0

#109 Åh vad härligt! Söt liten en Glad

Själv var jag på RUL igår! Jag har ju inte sett den lilla innan så jag blev så lättad/överlycklig/gråtfärdig när jag fick se hur den sparkade omkring därinne. Haha det var en riktigt livlig en, den gjorde kullerbyttor, stod på huvudet och viftade med händerna framför ansiktet mest hela tiden så det gick inte att få någon vettig bild Tungan ute

Men hon kunde se att allt var okej med den lilla och så fick jag äntligen ett bf-datum (min "vanliga" barnmorska är så svamlig så jag har bara uppfattat att i slutet av april/början på maj någon gång är det dags). Men tydligen hade jag gått längre, så 11 april tittar den förhoppningsvis ut Glad Dagen efter brorsans födelsedag, haha. På fredag har jag dessutom kommit halvvägs, 20 fulla veckor! Tjoho!!

Angående när man ska köpa saker… hrm. Jag har inte kunnat hålla fingrarna borta och direkt efter RUL igår köpte jag en spjälsäng och ett skötbord. Lite kläder och filtar har jag också hunnit samla på mig! Det tilltänkta bebisrummet har jag själv målat om Tungan ute Egentligen skulle jag nog hellre väntat ett tag till, för visst är man orolig att något ska hända på vägen. Dessutom är mina närmaste tvärtemot vad du skriver Christine, de tycker nog att jag ska köpa allt dagen innan bebisen kommer och kollar inte alls åt bebissakerna. Särskilt inte min mamma.

Å andra sidan är det så mycket man ska köpa på sig innan bebben kommer, så jag känner för min egen del att jag vill vara färdig med "grunden" (spjälsäng, skötbord, barnvagn, bilbarnstol mm.) innan man blir alltför stor.

Oj vad långt det här blev nu, hoppas någon orkar läsa Tungan ute Kände att jag behövde skriva av mig lite.

SaraC
3

Det är väl jättebra att börja i tid med att skaffa saker, då har man ju gott om tid att leta och jämföra för att hitta "bästa" sängen/vagnen/och så vidare, och även tid och möjlighet att göra fynd på loppisar, Tradera och liknande. Men det är dumt att stressa och känna sig tvungen att handla ditten och datten, man ska göra som man själv känner tycker jag och inte som någon annan säger/tycker Glad Upplever något av en hysteri kring det här med bäbisprylar.

SyntHare
0

#115 Bra skrivet :) Håller med till hundra procent även om det är lätt att bli påverkad av andra, särskilt de som står en nära.

noir
2

Den bästa tiden att köpa saker till sin bebis är när man själv känner sig redo och vill köpa! :D
Sen den dagen jag fick mitt plus har jag letat barnvagn och bestämte mig ganska fort och nu är min underbara kronan duo vagn på väg hem till mig! Lyckades få jätte bra pris dessutom, under 7000kr för allt!
Dvs sitt och liggdel, mjuklift, åkpåse, insektsnät och regnskydd till sitt och liggdel, skötväska.

Anledning till att det blev så billigt var för att det byter ut model 2012 till 2013 så vill man göra kap ska man kolla på vagn nu verkar det som.
Kan varmt rekomendera att kolla upp kronan vagnen, alla jag visat den för visste inte att den fanns och önska de hade hittat den när det skulle köpa vagn.

SaraC
4

#116 Nej, det är inte så lätt. Men man får försöka skaka av sig det. Folk har ju åsikter om allt och kommenterar allt när det gäller graviditeten, man blir bra trött ibland. Sen när bäbisen är ute kommer man säkerligen få en massa tips och råd om barnuppfostran istället Tungan ute

Vi köpte också vagn supertidigt.. Ramlade över en jättefin begagnad vagn, en Brio som jag ville ha och med alla tillbehör för 400 kr. Inte mycket att fundera på.

Laaisaa
4

Vi har fyndat i princip allt på tradera i klädväg :) grejerna är antingen nya eller knappt använda! Superbra :)

OolssonxD
0

idag har jag spytt som en gris, :( mått skit hela dagen idag

ANG barnrummet så har jag allt klart.. men det är för allt är sen sonen när han var nyfödd. så jag e redan klar =) o jag är v 11 ( 10+2)

längtar tills allt det jobbiga är över just nu..

evelina1991
0

"119 Vi köper oxå från tradera, super bra + att man tjänar på att !! :)

noir
0

Barnloppis måste jag tipsa om. Kommit över nya barnkläder och fina inte ens urtvättade kläder och andra tillbehör för mellan 5-25kr st beroende på. Ofta om man plockar på sig 3 Body och räknar det till 30 kr har säljarna sagt "men 20kr bli bra". Wiihoo!

runas
0

V28 och har massor kvar att göraFörvånad!

Babyrummet ska spacklas, slipas, målas. Nytt golv ska in (bara spånskivor i dagsläget), alla möbler ska ställas in och spjälsängen ska skruvas ihop. Väntar på att få hem skötbord, bilbarnstol(babyskydd) och barnvagn som jag köpt billigt från en kompis.

Kläder har jag allt jag kommer behöva och likaså blöjor.

Känner mig überstressad men tycks inte komma igångRynkar på näsan, ska ju göra allt själv nu när det är slut mellan oss och jag känner mig inte ännu inspirerad att köra igång. Känns som om jag har gott om tid fast dagarna bara springer iväg.

Laaisaa
0

Oj, det var lite saker du måste göra!! Kan du inte få någon hjälp av någon då? Vi har tur, det är väldigt nytt i barnrummet, golv och väger är bara något år gammalt, så vi har sagt att det får vara så med den vita tapeten nu så gör vi om rummet när den lilla blivit större, kanske 2-3 år :)

ChristineL
0

Ja, att vara ute i god tid och fixa och handla grejer har jag absolut inget emot! Men att min mamma ringer varje dag och tjatar om allt som vi "måste" ha och göra och tänka på gör mig iaf jättestressad :S

noir
0

#125 som jag skrev till dig tidigare. Säg åt henne nu direkt. Jag gjorde inte det och min mamma ringer flera gånger varje dag och spär på min stress. Jag svarar inte ens längre varje gång hon ringer.

ChristineL
1

#126 - Ska göra det. Inte direkt första gången vi inte förstår varandra…

PogoPedagog
0

Ska alla göra barnrum? Vi tänker ha bebisen i en vagga precis bredvid vår säng. Är nyfiken på hur ni tänker? Själv skulle jag bli så nervös av att ha den så långt bort som i ett annat rum+ att om den vaknar och är hungrig hör man det snabbt innan den kommit till illvrål-stadiet och kan amma medans man båda halvsover= snabbare tillbaks till sömn för båda. Menar såklart inte att det ena är bättre än det andra undrar bara varför ni inte vill ha bebisen i samma rum?

Vi tänker väl så småningom, när man inte kan med att ha sex längre i samma rum eller så haha, flytta in barnet till ett eget rum. Men det kommer jag inte lägga pengar på att göra iordning och då är jag ändå målare så jag får bra priser och kan göra jobbet snabbt och lätt.  Jag ser helt enkelt ingen anledning till att lägga pengar på något som barnet inte bryr sig ett dugg om, däremot när de blir större och faktiskt bryr sig kommer jag att kunna måla om flera ggr. Det ligger nu t.ex en sliten plastmatta som golv och den kommer ju få vara kvar tills de blir betydligt äldre, just för att jag jobbar som målare ser jag ju hur snabbt nya saker slits sönder i barnrum, och vill inte lägga pengar på något som håller kanske tre år.

ChristineL
0

#128 - Vi ska ha bebisen i vårat rum i en babykorg första tiden, sen när hen är tillräckligt stor får hen flytta in i barnrummet och sova i spjälsäng. Vi vill ha så mycket som möjligt klart utav rummet innan bebisen kommer för att slippa hålla på med det sen. vi måste bla slå ut hela ytterväggen då det är så dålig isolering där och sätta in nya fönster så det är ett projekt, inte bara att inreda ;)

SaraC
0

#128 Som jag skrev ovan ska vi ha bäbisen i vår säng/i babynest i vår säng. När vi flyttar in i nya huset blir det eget rum till bäbisen, då har vi ändå ett rum över och då kan skötbord och andra barnprylar stå därinne. Men kommer fortsätta ha bäbisen sovande i samma rum som oss.

noir
0

Vi kommer ha ett barnrum men mest som förvaring för bebisens grejjer. som kläder m.m Bebisen ska sova inne hos oss tills den är stor nog att sova i eget rum. Därför är inte jag så jätte stressad med att få till ett fint barnrum utan kommer ske med tiden efter att bebisen är född :)

Ketang
0

Vi håller på att bygga om vårt datarum till sovrum för oss, så bebis så småningom får ett rum jämte storasyster. Men vi gör detta innan bebis kommer för det är ganska stor renovering och vi vill inte hålla på med det sen när vi har två små barn.

Vi hade dottern i vår säng i drygt ett år och bebis kommer få sova inne hos oss så länge det fungerar bra. Sen flyttar vi över till eget sovrum.

Lillalukas
0

Jag vågar inte börja med barnrummet än, känns för tidigt. Är väl rädd att allt inte går vägen (är i vecka 10+5) men har ju tänkt ut hur det skall se ut :) sen mår jag inte så vidare bra just nu så man är ju inte på humör för det heller, men sen efter ul så får det bli att sätta igång :) Det ända jag har handlar till bebisen än är en body som jag gav min sambo när vi fick + för att berätta :)

Laaisaa
0

Klart att den lilla ska få sova inne hos oss första tiden :) men vi ska ju ha det praktiska i hans/hennes rum så som kläder m.m! Jag fick höra som tips att man kan försöka få den lilla att sova där inne på dagen för att det lättare ska gå och vänja dem vid sitt egna rum.. :) Plus att det känns som om att det kan vara bra för våra två små hundar att vänja sig vid att de inte får vara där som nu :) Visst de hårarinte eller så, men tror det är lättast så sen när det börjar bli leksaker och annat som kan vara farligt för dem att svälja :)

SyntHare
1

Svarar som de andra, Liten ska givetvis få sova inne hos oss så länge det behövs, men har inte riktigt plats för övriga bebisprylar som skötbord och byrå/garderob (våran byrå är redan fullsmockad med våra kläder och likaså garderoberna).

Sen när Liten är mogen att flytta till eget rum ligger detta rum precis intill vårt sovrum, så det känns bra.

Dessutom använde vi aldrig det blivande bebisrummet innan, så jag kände att jag lika gärna kunde göra ordning där. Sen måste jag erkänna att jag verkligen har sett fram emot att få inreda ett bebisrum Tungan ute Så det är väl kanske mer för min egen skull än för bebisens. Faktum är att jag trivs så bra därinne att jag tror att jag får flytta in vår säng dit istället Tungan ute

Laaisaa
0

Haha vi har samma här, att litens rum ligger bredvid vårt! Och de rummet är mycket större än vårat rum vilket också gör lite att vi måste ha ett rum till bebis :) Och ja, jag ser också fram emot att fixa och pyssla :)

runas
0

Självklart ska lillen sova brevid mig första tiden! Har tagit fram vaggan som jag låg i när jag var liten, den ska stå vid sidan av min säng men babyrummet ligger precis brevid mitt och kan vara skönt dagtid att låta lillen lära sig sova i spjälsängen så man har tid o så att fixa med annat + mitt datorbord kommer stå kvar i det rummet ett tag till och då har jag möjlighet att jobba lite när h*n sover.

OolssonxD
0

usch vad dagarna går för sakta, längtar tills RUL i jan månad

Laaisaa
0

Jag förstår dig! :) Men sen flyger tiden bara förbi! Det sura är om man mår skit dock :( Är i vecka 22, och har mått mycket bättre med imorse fick den lilla mig plötsligt att spy igen! Usch!! Men han/hon hade ett riktigt gympa pass imorse som jag och älsklingen låg och kände på :) MYS!

noir
0

Härligt att få känns sin bebis! Jag går in i vecka 17 (16+0) idag, bara 3v kvar till ultraljudet

SaraC
0

#135 Jag tycker också det ska bli löjligt roligt att göra i ordning barnrummet! Skrattande

Vecka 36 idag, ska till bm i eftermiddag. Tycker magen har sjunkit lite, få se vad bm säger.

evelina1991
0

Jag ha 6 veckor kvar till ultraljudet, DET är jobbigt xD haha , läängtar så! :) Någon som vet en bra kräm eller salva för att smörja magen med ? Min hud e inte direkt elastisk så ha redan fått bristningar på "kärlekshandtagen" ;) haha

SaraC
0

#142 Vet inte om den hjälper mot bristningar (den sägs göra det, men det är väl omtvistat ifall någon produkt gör det) men jag har använt Bio Oil när jag varit torr och tycker den är jättebra. Huden blir supermjuk och den går fort in i huden och kladdar inte som oljor lätt gör annars.

evelina1991
0

Okeey , ska kolla upp den! :)

Hannashusdjur
0

#142 tyvärr är det genetiskt, så  om din mamma fick mkt bristningar kommer tyvärr du med få det! Men visst kan man smörja för att det inte ska bli torrt o klia:)

evelina1991
0

NEEEEEEEEJ !!!! omg , vet ju då hur jag kommer se ut -.- men de finns inte något som "fukta" till huden så att de kan förhindras eller så ? :O

OolssonxD
0
#139 jag spyr av sonens bajsblöjor så jag mår inte så bra ska jag säga er! mår sjukt illa och yrssel. och så vill ams att jag ska börja jobba om en mån, hur ska det gå till om jag inte blir bättre! får ingen sjukskrivning hur illa jag trycker på att det är!! STÖRANDE
Hannashusdjur
0

#146 bristningar börjar i nedersta lagret av huden, så det är svårt att återfukta det tyvärr.. Du får se det som en liten kärlekspresent från den lilla :)

evelina1991
0

Haha , de lär bli en STOR present ;) haha .. känner dock små panik att de redan börjat komma och jag e bara i vecka 12! :P Få väl helt enkelt bita ihop, bli baddräkt ist för bikini sedan ;) haha

PogoPedagog
0

Skriver här istället för 2012-tråden är rätt död.

Går in i 40:e veckan idag och tycker att den ska komma ut nu!! Har sovit jättebra inatt så just idag vore bra tajming av den. Dessutom önskar jag för barnets skull att den ska komma så snart som möjligt för att få födelsedag så långt från jul som möjligt. November är ju dessutom årets sämsta månad så att ha födelsedg då gör den ju lite bättre iaf.

Börjar bli lite tråkigt nu när jag knappt törs planera något, vill beställa pianostämmning och hyra en minigrävare för att gräva ner rör men törs inte för jag vet ju inte om jag är hemma den dagen jag bokat:P

ChristineL
0

Jobbig natt här, vaknade andra gången strax före fyra för att gå upp och kissa. Kunde sedan inte somna om utan låg och vred och vände på mig länge, blev hungrig, gick upp och tog en knäckemacke och ett glas mjölk, kissade igen och kröp till sängs vid 5, tog ett tag innan jag kunde somna men till slut gick det. Är ni också uppe och äter på natten? Jag var jättemätt när jag gick och lade mig!

SaraC
0

Inte på grund av hunger, men vaknar sjuttioelva gånger för att jag måste kissa, är täppt i näsan, har halsbränna, har ont någonstans Tungan ute

evelina1991
0

#151 Jag gå upp med och kissa väldigt mycket och är nu i vecka 12. Och äter jätte lite o bli super mätt på de men bli hungrig efter ett tag sen igen och likaså på kvällarna så vill jag äta allt vi ha xd haha , dem säger små portioner men ofta :) Vilket jag verka pricka in rätt bra!

noir
0

Evelina1991: Det finns ingen mirakel kur emot bristningar. Men blir du torr och spänd kan det hjälpa att smörja in. Jag har en olja från ACO (tror jag, är inte hemma så kan inte dubbelkolla) men det står gravid på den och är till för att smörja magen. Jag smörjer när jag har värk eller att det spänner för att det ska kännas mer behagligt. Sen kan man be sin sambo att hjälpa till att smörja mage som masage och i tyggen typ ryggslutet! :D

noir
2

v16.+1 Jag har börjat sova jätte dåligt. sover oroligt med konstiga drömmar och har konstigt ont i magen. Som om det är gasfyllda tarmar som trycker och spämnner om jag ligger på sidan/mage och på rygg så känns det konstigt. Läste att man kan känna sig svimfärdig för att bebisen pressar på kroppspulsådern om man ligger på rygg. Kanske därför? Så jag sover få timmar, springar och kissar, tycker synd om mig själv. Tänkte i natt att jag var besviken, var inte så härligt att vara gravid som jag föreställt mig haha! :D

Justja, våga mig på att ställa mig på vågen hos mamma och pappa. Har gått upp 4kg. Känns inte så jätte farligt tanke på hur stor jag känner mig. Dock pendlar det mellan tjockis fet och gravid. Men har börjat acceptera att det är en rund bebis mage nu och inte fett ;)

OolssonxD
0

#155 det syns att du e gravid. min hud efter sonen är ju inte helt tillbaka och jag börjar känna mig stin i magen så tror magen börjar växa. är iof bara i v 12 på måndag. mår fortfarandre dåligt men kan äta så länge jag inte lagar mat

noir
0

Ja magen min är ju rund/toppig när man är tjock är det bara vobbligt och ingen direkt form/platt hur man nu ska förklara. Tog en bild när jag var i vecka 5-6 någonting dvs när jag var "tjock" och då ser man att det är annorlunda nu. Så skönt att slippa känna sig tjock :D

ChristineL
0

Jahopp, hoppas bara det var en engångsgrej, springa och kissa på nätterna har jag gjort länge, men jag vill dessutom inte behöva gå upp och äta något ju…

runas
0

V29 idag, det rullar så sakta på…längtar såå tills det är bf i februari. Blir större o tyngre, börjar bli jobbigt med hästarna, att bära ut 17-20 kg hösäckar känns. För att inte tala om vattendunkarna…

Blir fort andfådd och det krampar i magen men fan! Hästarna måste ju få mat o vatten.

noir
0

#158 minns inte veckan men före v12 på natten/morgonen fick jag gå upp och äta något. Så jag la en banan på nattduksbordet. Det hjälpte och nu äter jag inte alls på natten och har inte gjort det på veckor :)

PogoPedagog
0

#159 Akta ryggen! Går det inte att köra ut vatten o mat i någonform av kärra eller släpa? Man får ju lyfta så himla oergonomiskt när magen börjar bli stor. Ett ok kanske skulle kunna fungera i värsta fall, då kan man iaf få lite bättre kroppshållning än om man lyfter i famnen.

ChristineL
0

Verkar som att min oroliga natt var en engångsgrej *peppar, peppar* har lungt kunnat somna om efter nattliga toabesök sen dess. Hoppas det fortsätter så.

Vecka 11+5 idag och en vecka kvar till nästa mvc-besök :)

SaraC
5

Börjat känna av lite förvärkar nu tror jag. Har "mensvärk" som kommer då och då, och ibland känns det även bak i korsryggen.

Igår kväll såg vi en liten fot peta ut på magen, häftigt Glad

Ketang
0

#162 Var glad så länge du har lätt att somna om när du vaknat Flört

Jag vaknar ofta på nätterna pga dottern, hundarna eller för att gå på toaletten och det är lögn att somna om sen Obestämd Jag är bara i vecka 20 nu och jag kommer ihåg sist jag var gravid… det blev bara svårare och svårare att få till en hel natts sömn ju större jag blev.

Marre89
2

Pratat och bokat tid hos BM idag :) så på tisdag nästa vecka ska jag in å bli inskriven. Kommer även få ett tidigare vul pga mitt tidigare MF i somras. Så det känns bra :) är vecka 6+3 idag.

ChristineL
1

#164 - Oja, det är jag glad för! Brukar inte kunna det i vanliga om jag vaknar till, så det är en lättnad.

evelina1991
0

Börja bli så sjukt nojjig för känner sådan smärta idag , som mensvärk liknande smärta och jag ha haft så förr men inte lika "hård" smärta. Jag e så sjukt rädd att de kan va MF eftersom detta är första gången jag e gravid så jag e rädd vad jag än gör typ :S Överreagera jag vet! Men som sagt de e vårt första och betyder jätte mycket och vill inte mista de :/

Någon som vet vad detta kan va eller är de normalt?

(mamma skrämde upp mig igår då hon berättade att hennes arbetskamrat hade mist 2 barn, en i v14 och en annan i v19) inge man ville höra när man redan e orolig xd

PogoPedagog
0

#167 Det är hemskt när man oroar sig så. Det enda jag förstått av allt jag läst och kännt själv är att man kan ha riktigt ont blödningar m.m utan att det är något fel alls. Själv fick jag ganska ofta mensvärlk och huggande smärta i början när livmodern växte och det var inte något tecken på att något var fel, tvärtom så visar det ju att den växer på bra:)

Sen kan man ju alltid få missfall men det kan likagärna komma med smärta som helt obemärkt:P

evelina1991
0

Okeey , skönt att höra!! Hoppas det inte är någonting farligt då bara.

noir
0

Man kan väll aldrig vara säker och nojjig blir man. Men ajg har haft krafiga smärtor som påminner om mens. Jag fick ju även en kraftig störtblödning så blodet bara rann och lät som om jag kissa i toaletten. Men det var då inga fel på mig.
Så att det göt ont hör till, sa nyss till sambon att vara gravid är inte alls så mysigt man föreställt sig. Man får ont och känner sig svullen och allt vad det är.
Det jag lärt mig är att man ska kolla upp om man blöder och har kraftiga smärtor i mage och i ryggen.
Man kan alltid ringa BM och rådfråga om det är något man undrar över.

OolssonxD
0

fan att det inte kan lugna sig för mig, tänkte jag skulle testa lergigan comp mot mitt illamående och på sonen hjälpte det super bra! denna gång blev jag dålig och sängliggandes!! ja ja imorgon åker jag till min mamma som ska hjälpa mig lite när sambon ska jobba 10 dagar på 14 dagar!

evelina1991
0

#170, gud va skumt att man kan få så stora blödningar och ändå va okey :O Få väl annars prata med mödravårdcentralen om det bli värre och om jag fortsätter tänka i dem banorna :P

noir
0

#172 Ja jag trodde de var kört och var så ledsen. att jag inte fick hjälp under 3 veckor med blödningar gjorde de inte bättre. Men efter VUL sluta jag blöda och det var en frisk bebis med hjärta som läkaren kunde visa oss. Så nu väntar jag på UL om ca 2v. Så jag kan få det bekräftat att allt fortfarande ser bra ut. :D

evelina1991
0

Gud vilken tur att allt var bra, glad för din skull! :) För min del så bli de inte UL förens om 4-5 veckor :D

noir
3

Var till Ullared igår, 6h enkel resa. Puh mitt huvud åker fortfarande.
Men kom hem med en hel del bra saker.
Kläder tyckte jag inte de fanns så mycket som jag hade hoppats på.
Nu är jag redo för vår och bebis! :D

Ketang
0

Oj vad mycket roligt du köpt! Är sugen på att åka dit jag med! Jag har ju inte riktigt så långt som du dit. Tar ca 1 1/2 timme.

evelina1991
0

Gud så roligt!!! :D:D:D Jag tycker inte dem ha mycket kläder alls där uppe som lockar, för min del är det allt annat förutom kläderna ;P

noir
0

Jag kolla upp allt jag tänkt köpa på olika webbshoppar, ikea och andra affärer jag varit i nyligen och skrev inköpslista med det priser/affär som jag hittat det blilligast i hemma. På så vis såg jag vilket som faktiskt var billigt och vad som jag kunde köpa hemma. Blev besviken på spjälsängs tillbehören, var utplockat och bara vagga/vagn storlkekar kvar och jag kan inte måtten på min vagn och vet inte om jag behöver så mycket till vagnen. så jag låter Ikea stå för sängkläder och HM's webbshop :D

noir
0

På bilden, insåg att man inte ser vad allt är så bra:
12 paket våtservetter
2 dregel haklappar
Barnvakt/alarm
Babygym
Nyckelpiga skallra
-II- Speldosa
-II- snuttefilt
Flaskställ
Vällingdoserare
Brio skallra
Fjärils bit leksak
10par strumpor i olika storlekar
Sköldpadda leksak som vibrerar
Bröstpump med flaska
Skötbädd
2 Resetallrik med sked
Babytillbehör förvarings påse till bil
Baby leksaks set
Baby termometer + napp termometer från Philips
Baby nagelset
Fjäril bitleksaker
Välling tratt (så man inte spiller)
Nässug
Hjulskydd till vagn
Flaskborste
6bodys i olika storlekar med giraff, pettson och Findus och alfons
1 pyjamas med djur på
3 Snutte filtar med mumin och tummen
Mumin handduk med luva

SaraC
1

#175 Vad kul Glad Visst är det mysigt med alla bäbissaker?! Vi har tyvärr alldeles för långt till Gekås, men mina föräldrar var dit i somras när de var på semester och då handlade mamma lite kläder till oss och till min systerson som är 2 år. Till systersonen fanns det hur mycket som helst! Så det kanske beror lite på vilken ålder barnen är i hur utbudet på kläder ser ut?

Sista dagen i vecka 36 idag så i morgon räknas jag som fullgången! Men jag tror att det kommer dröja än. Idag ska jag införskaffa en gipsavgjutning till magen och se till att få den gjord i helgen Glad

noir
0

#180 Man vill bara plocka fram allt och fixa och dona men det är ju inte direkt dags än för mig så haha. Packa nera alla bebis prylar i gekås påsen igen, perfekt att fortsätta fylla med de vi har lagt i garderoben när vi ska flytta :D

Nä kläderna var mycket rosa, blått. inte mycket i könsneutralt. Sen fanns det en del som inte såg ut att vara i bra kvalite. Hade velat hitta barba pappa och mumin men det var dåligt med det när vi var där.

SaraC
0

#181 Ja, det kan jag tänka mig. Tycker det är lite så på många ställen/många märken på kläder tyvärr. Antingen är det pluttinuttrosa eller tufft med bilar och traktorer..

ChristineL
0

"175 - Åh, vad roligt! Jag försöker också få med mig nån till Ullared men det verkar inte som att någon är på, och jag bor ändå rätt nära (utanför gbg)

För övrigt kan jag konstatera att det inte finns några fina mammaklänningar, iaf inte ute i de få butiker som över huvud taget har mammakläder. Imorron är det julfest på jobbet och jag är för tjock för något fint som hänger i min garderob :( Jeans känns ju sådär kul…

noir
0

#183 Din sambo? kan inte han följa med? antar att du ändå tänkt kolla på bebissaker? jag kom billigt undan tanke på bensin pengar och hur billigt det var. Dock hade jag förkollat vad de jag skulle köpa skulle kosta mig i affärer o.s.v innan så jag visste att jag köpte det billigaste :D

Jeans och en snygg topp/tunika då? piffa upp med någon fin accessoar?

ChristineL
0

#148 - Han vill inte följa med bara för att det är ullared :P Bebissaker i övrigt tittar han gärna på men han vill inte trängas med tusentals andra människor.

Får se vad det blir i klädväg, hittade en klänning på HM men jag är nog nästan för smal för den, kommer nog passa bättre senare i vinter och till våren när jag är tjockis. Men jag ska försöka hitta på nåt, ska iväg med en kompis ikväll och kika lite också.

zoolatri
0

Ullared är paradiset när man känner sig köpgalen:D Jag och en kompis var där för ca två månader sedan och jag köpte en hel stor kundvagn full med grejer till bäbisen för mindre än 4000. Supernöjd! Fast viss får man sålla, kläderna för spädbarn är rätt trista… Tillbehören kändes desto roligare:) Hittade en amningspump från samma märke som jag köpte nappflaskor från så det bara är att skruva fast nappflaskorna direkt på pumpen. Pumpen kostade 200 kr mindre än hos babyproffsen:D Jag hittade fina sängkläder till spjälsäng när jag var där! Synd att det var utplockat när du var där noir!

Sedan har jag tur, tar inte mer än två timmar dit.

Idag är jag i 31+5, att vara gravid är i mina ögon inte så mysigt… Så fort jag lägger mig ner, speciellt om jag försöker ligga på rygg några sekunder, så känns det som om jag hänger uppochned. Blodflödet till huvudet stoppar direkt och känslan av att huvudet blir blodfyllt och att andningen blir mer ansträngd är rätt läskig. Foglossningarna som utvecklats de senaste veckorna gör att jag har problem med att gå, idag försökte jag storhandla, det såg nog ut som om jag bajsat på mig när jag stapplade ut med myrsteg från affären:D Hihi.

Men jag skulle inte byta bort graviditeten iallafall, känslan när det sparkar är fantastisk! När vi var på bio i helgen och kollade på Bond i 2,5 timme var det sådär att bäbisen skarkade på revbensbågen på min högra sida sedan 12 mitt på dagen, och fortsatte heeeeela kvällen när jag försökte sitta bekvämt i världens minsta biostol;D Det var en mindre fantastisk upplevelse…

Den 18 december gör jag sista dagen på jobbetm sedan tar jag ut havandeskapspenning pga risker i jobbet. Fick veta att jag kunde gå på hp redan efter fjärde månaden, just pga riskerna. Det var inte förrän nu i helgen jag på allvar kände att det faktiskt ka hända saker på jobbet, jag jobbar med missbrukare och älskar mitt jobb! Tyvärr blev en av mina jobbarkompisar misshandlar när en person snedtände i lördags… På kvällar, nätter och helger är man själv på arbetsplatsen på HVB-hemmet.

Det sak bli lite skönt att gå hemma och bara mysa!:)

SaraC
0

#185 Jag gick utan problem i vanliga klänningar/tunikor i sån där lite utställd modell till vecka 25 i alla fall. Kanske du kan hitta någon fin sådan klänning? Finns annars en del fina mammakläder på nätet men det är ju kanske lite tight med tid för det för dig Glad

Tycker det är extremt dåligt utbud i de vanliga affärerna. Här har vi ett jättestort köpcenter och det finns en enda affär där som säljer mammakläder, H&M, och det är ju ingen jätteavdelning de har för det direkt..

Har själv varit på jakt efter ett par byxor idag och lyckades faktiskt hitta både det och en topp. Gillar verkligen H&M:s toppar av den här modellen, dom är supermjuka och sköna.

#186 Nej, och det blir liksom bara värre och värre Tungan ute Men det är väl meningen att man till slut ska vara så trött på den där magen och bara vill ha ut bäbisen.

noir
0

ChristineL: Jag total vägrar Ullared i vanliga fall och lika så min sambo. Men min svägerska och hans bror skulle åka och det skulle inte löna sig för dom att åka själva plus att de ville ha sällskap så jag tänkte väll att vi kunde ställa upp för deras skull. Det var väldigt prisvärt på bebissaker där, fyllde också en vagn för nästan 4000kr. Men allt var inte till bebisen, men kanske 90%

Zoolatri: Tror vi köpte samma pump, MAM? Jag ville dock ha en annan pga deras flaskor är som ett bröst och det blir inte lika stor skillnad för bebisen att suga på den flaskan och sen på mammas bröst som det blir med MAM flaskorna. Tänkte köpa en sån flaska bara och se om det är skillnad och har man tur kanske de passar ihop med pumpen ändå.
Men annars så är ju MAM underbart <3

Men ChristineL låt tiden gå, ni hade ju inte så långt. Kolla priser och vad ni vill ha till bebisen och sen lägger du in stöten med en babylistan med alla priser och tar med han på en hel dag på ullared (finns ju andra affärer utan för själva varuhuset man kan gå i om man vill, gjorde dock inte vi) och så åker ni så ni är där tills de öppnar vid 8 en vardag. Det var nämnligen hel lungt på ullared i onsdags mellan 8-11(man gick inte in i någon och behövde lirka sig fram) och ska ni BARA kolla på bebis grejjer hinner ni lungt in och ut på 1-2h om ni vet vad ni ska ha.

Ketang
1

Nu har jag tagit mig friheten att skapa en ny tråd som vi kan fortsätta att skriva i nu när denna har blivit så lång Skrattande

http://gravid.ifokus.se/discussions/50b7cf8ed4ebea0bc60000d7-vi-som-ska-ha-barn-2013-3

ChristineL
1

Yay! Hittade en kanonbra klänning på MQ! Kommer nog kunna ha den på julafton också, och så framhäver den min klyfta jag plötsligt har fått ;)

Jo, vi har ju fortfarande gott om tid på oss att kolla efter bebisgrejor, så jag hinner nog övertala honom om det =)

zoolatri
0

#188 Ja det var MAM jag köpte:) Men jag förstod inte riktigt hur du menade med olika flaskor och skillnaden?:)

noir
0

#191 Man vet inte ifa andra flaskor passar pumpen än deras egna förens man provat. då jag vill egentligen ha en bättre flaska om jag ska amma och pumpa ut.

SyntHare
1

Åh Ullared! Skrattande Jag har varit där flera gånger sen jag fick veta att jag var gravid och har lika svårt att hålla fingrarna i styr varje gång. Haha! Tänkte vänta lite med att köpa på mig "småsaker" eftersom vi bor rätt nära och kan åka dit över en förmiddag. Men jag håller med om att de inte har mycket könsneutrala kläder!

I fredags gick jag in i vecka 21+0 och i söndags när vi skulle landa i Sverige efter en härlig tripp till London kände jag tydliga sparkar för första gången Glad

Jag har bara känt ett vagt bubblande eller hur jag ska uttrycka det innan, men i söndags sparkades det gång på gång! Den kanske kände av trycket och ville kolla ut på molnen den också Kyss

noir
1

Kan vi känna av tryckförändringar så känner nog bebisen också av det! :D
Men vad härligt, jag har gått halvtid kring jul och hoppas på en fin julklapp från bebisen! :D

vill bara upplysa att vi har en ny tråd att fortsätta fylla till max så ingen missar! :D

http://gravid.ifokus.se/discussions/50b7cf8ed4ebea0bc60000d7-vi-som-ska-ha-barn-2013-3

OolssonxD
0

nu är jag i vecka 13. och mår skit! men börja ta postafren som hjälpte bara så trött i kroppen och mår skit annars. känns som en svår graviditet till. men men längtar till RUL i jan så jag får se min lilla bebis <3 saknar henne/honom <3

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.