Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 7023 ggr
Mabrotnosh
0

Vill bli gravid och orkar inte vänta.

Jag vill verkligen bli med barn nu. Jag tog ut min pstav den 11 oktober, hur lång tid tog det att bli gravid för er som använt pstav. Mensen kom två dagar efter jag tog ut den och min mens kommer lite hipp som happ så vet inte riktigt hur jag ska räkna ut när jag har ägglossning eller inte.

Men något skumt har hänt sen jag tog ut staven, har aldrig någonsin haft vita flytningar innan mens innan eller ömma bröst i den mån som jag har nu. Just nu har jag fortfarande inte fått mens men har haft mensvärk i drygt fyra dagar nu och väldigt ömma bröst. Mensvärken är så hemsk att jag till och med vaknar nu på nätterna av den. Har dock inte fått mensen ännu. Vet fortfarande inte om jag haft mens sen den 13 oktober. Men tog ett grav test i torsdag förra veckan som visade negativt. Så lär väl inte vara med barn denna månad heller.

Jag vet varken ut eller in men längtar verkligen nu, ser gravid magar och barnvagnar överallt. Här om dagen vaknade jag av världens magkramper nertill i magen och gick upp för jag orkade inte ligga kvar och ha kramp. Slog på tv:n och det enda som visas är reklam för barn och reklam för blöjor och reklam för gravtest och det som visas är how i met you mother där de också försöker bli med barn, byter kanal och det som visas där är teenage mothers och liknande. JAG BLI KNÄPP SNART

noir
0

Har också tänkt på reklamer m.m det är överallt. Värst var det då jag trodde jag skulle förlora mitt barn. Det var tortyr att se clerblue reklamer m.m

Lyckokramar till er och hoppas ni får se ett plus snart.

Mabrotnosh
0

Jag tycker att detta är hemskt. Har till och med börjat inbilla mig att jag mår illa och att magen växer. Vill så gärna. Men kanske borde släppa ideen på det och bara låta det vara.

Vilket tur att du inte förlorade ditt barn noir. Det har inte varit roligt. Och tack så mycket

ChristineL
0

Ta det lugnt vännen, det har bara gått två månader, i snitt tar det sju månader (ägglossningar) innan man blir gravid, och det tar ett tag för kroppen att återhämta sig efter alla hormoner.

Ömma bröst och vit-aktiga flytningar kan absolut vara ett tecken på ÄL, så var det iaf för mig. Passa på att sexa till det extra då.

För mig tog det två år från det att jag tog ut p-staven till dess att jag blev gravid med hjälp av IVF. Min mens kom bara var tredje- var fjärde månad. Och det finns dom som har det värre.

runas
0

ju mer du stressar destu svårare kan det bli att bli gravid, försök bara slappna av o inte tänka så mkt på just att bli gravid så ska du se att det sker när du minst anar det.

Lycka till!

// Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.//

evelina1991
0

Jag gick innan på P-piller i ca6 år och slutade innan sommaren, de tog oss 4 månader efter de sen som jag va grav enligt clear blue i 4-5 veckor! Sen är de så olika, vet dock inte hur de e med p-stav, men med P-piller kan man bli "hormonförgiftad" om man gått på dem för länge så de kan ta väldigt lång tid innan man bli grav.

- Håller tummarna för er!

Mabrotnosh
0

Något står inte rätt till. Här haft mensvärk sen i fredags men fortfarande inte fått mens. Jag och sambon skulle ha sex igår och visst det gick men när jag fick orgasm trodde jag att jag skulle dö. För fy sataniska vad ont det gjorde. Fick lägga mig dubbelvikt och bara gny för att det gjorde så ont. Har fortfarande ömma bröst och bröstvårtorna står rätt ut. Brukar inte vara så här. Har fortfarande ont idag som mensvärk som kommer och går. Men vad är fel egentligen? Har fortfarande inte fått mens inte ens en brun liten fläck någonstans.

ChristineL
0

Ta ett test! Mensvärk och ömma bröst hör till de tidiga tecknen, och jag fick också fruktansvärt ont i magen vid orgasm i början, vi snackar dubbelvikt här med!

Mabrotnosh
0

Tar ett test imorgon bitti när jag går upp så får vi se

noir
0

jag fick ett svagt positivt på BIM +1 så det är vanligt att man kanske inte får ett plus när man beräknar sin mens, det kan komma senare

evelina1991
0

Jag hade inte ens ömma bröst eller något, utan bara vanlig mensvärk o mensen kom aldrig. & gjorde test då men visade inget, och när jag väl plussade så hade jag ändå gått i en månad så beror på hur hög halt de e i din kropp med ju.

Bästa e ju att ta ett test o annars vänta! & som de stod ovanstående så kan mensen dra ut tack vare stress med.

Mabrotnosh
8

Jag måste bara berätta att jag gjorde ett test imorse. Jag plussade

ChristineL
0

Grattis! Du ser, inget konstigt alls :)

PogoPedagog
0

Gratulerar, då slapp du vänta ;)

Mabrotnosh
0

Skönt att veta att inget är fel med den smärtan man har bara. Nu vet man ju vad det är och nu går det verkligen att stå ut med den.

Greeen
0

Grattis! Kul att det gick så pass fort :) Jag har haft jättemkt "mensvärk", typ dubbelvikt smärta ibland. Min barnmorska sa att dt antagligen är ligamenten som sträcks ut när livmodern börjar växa.

Mabrotnosh
0

Ska man ta ett till test för att vara på den säkra sidan? Och när ska jag ringa barnmorskan och hur gör jag nu? Vad ska jag tänka på?

Mabrotnosh
0

Jag startar en ny tråd. Stäng den här