Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 1624 ggr
Wisby9211
0

sen mens men inget +

Hej

Jag går inte och tänker på barn eller min mens utan idag frågade min mamma om jag hade fått den och då kom jag på att nej det har jag inte så kollade på mobilen och enligt den ska den vara ca 21 dagar sen och om jag är gravid ska jag vara i vecka 8+4. Men har gjort grav.test för 2 veckor sen typ då jag mådde illa men fick aldrig nått +.

Nu kan jag inte bära en säck potatis på 10 kg innan jag får ont i magen och mår illa annars känner inte gravid om man säger så.
Vad kan det vara?

MVH

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

OolssonxD
0

kräv ett vul som kan berätta om du är gravid eller inte för det låter så

SaraC
0

Ta ett nytt test är väl steg ett. Tvivlar på att de genomför ett vul innan man tagit ett sådant. Det var ju 2 veckor sedan du tog förra så det kan mycket väl ge ett annat resultat nu. Jag fick negativt på ett test innan jag plussade lite senare.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Laaisaa
0

Och får du fortfarande negativt men ingen mens så kan du ju gå till en läkare så dom kan undersöka vad det är för fel.. Finns ju 100 andra orsaker som kan påverka mensen.

Wisby9211
0

Jo jag får göra det. får köpa ett test den 25 då jag får pengar och kolla och visas inget då får jag ta kontakt med läkare, eller om jag går till ungdomsmottagningen får ju fortfarande gå dit gratis :)

Laaisaa
1

Då är det bara att boka tid där :) Plus att ungdomsmottagningen kan hjälpa dig med varför mensen inte dykt upp! Dom är bra att dra nytta av!

Wisby9211
0

Ungdomsmottagningen vet inte varför min mens inte kommer har redan pratat med dom om det =/

OolssonxD
0

kontakta dom  så får du ändå ett test gratis =) så kan du uppsöka läkare efter de

Wisby9211
1

jo det ska jag, ringer dit i morgon! :)