Gravid iFokus

Gravid

Etikett: hälsa
Läst 54494 ggr
Hannapanna
27

Stick och il i magen?

Ja jag har en liten funderare. Har nån här haft så att de sticker och/eller ilar i nedre delen av magen när du vart gravid?
Alltså jag menar inte vid äggfästning eller så utan låt oss säga när du va i v.5-> ?

PimTheGreat
0

har mkt konstiga känslor i min mage. är nu i v 13, fick reda på graviditeten i v. 5. Det är mkt som händer i din mage och livmodern växer ju, säkert det du känner. Kolla med BM om du är orolig….

Hannapanna
3

Jo jag ska det.. Jag vet inte ens om jag är gravid.. Ska testa igen i morn.. Order från MVC att jag skulle vänta i en vecka till helst två.. men hur ska man bara kunna vänta och vänta?
Men så fick jag en massa ont i nedre magen igår, som små stick.. Ska om jag är gravid vara i vecka 9 typ.. Det hela är en lång historia, men låt mej säga att jag fick en blödning och vill tro att det var ett missfall.. Eller vill och vill, men jag tror.. Så ordern från MVC var att vänta, vänta vänta och sen testa igen..

Hannah021
0

Jag har som hugg eller vad man ska kalla det vid äggstockarna och vid nedre delen av magen och jag ska vara runt v. 5..

PimTheGreat
0

#2 förstår inte. misstänker de också att du fått missfall???? när de misstänkte jag fått missfall (visste ej själv att jag var gravid) fick jag komma in omedelbart och ta gravtest, eftersom det visade positivt då så förstod de att jag varit gravid och då fick jag in direkt för skrapning. Inte bra om man fått missfall och rester ligger kvar…..  så sa de till mig

Hannah021
0

#4 Hur långt gånget vad du då?

Hannah021
0

#4 Hur långt gånget vad du då?

PimTheGreat
0

#5+6 jag minns faktiskt inte det då jag inte ens visste jag var gravid innan, så jag ville veta så lite som möjligt….

Hannapanna
0

Jo jag misstänker missfall, vad dom misstänker vet jag inte, men om jag säger att jag blödde så måste dom väl ha anledning att misstänka.. men dom sa bara att jag skulle avvakta.. hm.. Ja de är ju väldans dumt om rester ligger kvar..

MEn jag tänkt köpa mej ett eget test idag nu, för jag hinner inte till MVC och då är de lättare att gå in och köpa ett bara.. sen får jag ringa dom igen.. Men man blir smått galen.. av att inte veta nått..

lisette
0

tycker det är underligt att de inte ville ha in dig direkt!

men hanna, om du fått missfall så visar väl ändå testet på att du är gravid?

Hannapanna
0

Jo men de försvinner ut kroppen med tiden.. därför dom ju ville att jag skulle avvakta och sen testa efter två veckor igen….

Wikstr_m
0

När jag var gravid så hade jag sveda, stickningar och ilningar. Det kändes precis som urinvägsinfektion då eftersom det sved nå jäkligt när jag kissade.

Elisabeth-J
0

Dessa symptom hade jag starkast under min sista graviditet och läkaren förklarade att det var ligamenten-livmoderns upphängning som orsakade dessa besvär.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

PimTheGreat
0

HannaPanna……Hur har det gått för dig???

_Ty_
0

jag är i vecka 11 och jag har de ibland.
Har även MYCKET mensliknande verk.

Jag blir psykiskt störd av denna smärtan för jag e så rädd att jag ska få missfall. Så jag tänker inte på annat :S

skrollan
0

hannapanna `??

Pernilla
0

#14 Så där oroade jag mig också i början, men min snälla barnmorska förklarade fö mig att det var fullt normalt och jättevanligt. Och när man tänker efter är det ju inte så konstigt… tänk på allt som ska hända där inte, livmodern som töjer ut sig som tusan och alla ligamenten som ska hänga med… egentligen vore det ju konstigare om man inte kände nåt!

Ta det lugnt, _Ty_!

//Pernilla

_Ty_
0

Tack pernilla :)
Jag vet juh igentligen de där, men ändå nojjar jag snart ihjäl mig.
Men i mrog är de ultra ljud så då blir man förhoppningvis lugnare om man ser att allt är bra.

Pernilla
0

#17 Nojig är mitt andranamn, inte minst sedan jag blev gravid… Nu nojar jag BÅDE när det spänner och har sig i magen OCH när det inte känns något… Avslappningsövningar och snälla klappar på ryggen av sambon, det är det som hjälper…Skrattande