Kom era barn ungefär samma vecka?
Ni som har flera barn. Kom era barn i ungefär samma vecka? Eller var det stor skillnad. Är nu i v 36+3, Med sonen gick vattnet i v 36+5.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Japp båda mina döttrar föddes 2 veckor efter utsatt tid!
/Désirée
Jag har ett planerat snitt om 2 veckor i v 38. Undrar om man får gå ända dit.. Skulle vara skönt men inget kan bestämma över själv.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Nej det är inget man bestämmer själv. Så jag håller tummarna att du får gå så länge!
/Désirée
Mina två äldsta kom 3 dagar innan bf, och den yngsta 11 dagar efter. Så nu undrar jag förstås hur det blir med fyran
Bf den 4 oktober.
#4 Oops! De små liven gör helt klart som de själva vill!
Nej men skämt åsido, så undrar jag om födelsevikten kan spela in? Obs nu menar jag bara hos fullgångna foster!
/Désirée
#5 Hur menar du då?
Min trea var en jättebebis på 4600 g, 50 cm. De andra var "normala" men då hade ju trean legat i magen 11 extra dagar och blivit tjock, den lilla älsklingen <3
Min svägerska gick 14 dagar över tiden men hennes bebis vägde bara 3200 g i alla fall, så jag undrar om vikten kan spela så stor roll för när förlossningen startar….om det nu var så du menade? :)
#6 Du fångade mina tankar helt rätt!
Jag vet alltså inte om vikten spelar någon roll för när förlossningen sätter igång spontant. Men kanske kan vikten hos fostret spela roll?
(Min första förlossning gick igång när jag hade gått ganska precis 14 dagar över tiden, men min andra förlossning sattes igång när jag gått 14 dagar över tiden)
/Désirée
Mmm, tror inte vikten på bebisen spelar roll. Om den gjorde det borde ju alla bebisar väga lika mycket vid födelsen oavsett om fl sker innan, precis på eller efter beräknat datum.
Jag läste ngn stans att man tror att bebisen börjar avge ett hormon som signalerar till mammans kropp att det är dags att föda, men minns tyvärr inte var.
Min första föddes v 38+4 och andra v 38+5, de var lika lång och första vägde bara 100 gram mer. ;) Vet inte om det hade någon betydelse ens men roligt var det iaf.
Japp, mina två tjejer är födda samma vecka, samma dag och med endast 2 minuter emellan.
De är tvillingar 

Nja, någorlunda. Har gått över med alla fem. Mellan 2 och 17 dagar. Tjejen som låg 2,5 veckor extra var ju såklart störst, 4800 ca, tjejen som bara var två dagar sen vägde 3800 ca och de andra därimellan!
Man säger väl att bebisen styr när förlossningen sätter i gång, varför vet man väl inte riktigt !:)
På mvc frågar de ju ofta om ärftlighet, dvs hur det var för din mamma, men som jag förstår det så kan ju bebisen ärvt pappans släkts graviditetslängd. I min mans släkt har bebisarna varit stora och legat länge, min mamma däremot har fött lite lättare barn, ett par veckor för tidigt!
Roligt att höra hur olika & även lika det är för alla. Än är bebisen kvar i magen. Snart dax för snittet. Vi hoppas den vill vara kvar. Skulle vara lugnast så
…………………………………..
#11 Men va? Får man gå över 17 dagar?? :O Trodde det var max 14 dagar..?

#13 Vi gjorde ultraljud kanske en vecka innan och gick på koll varann dag tror jag. Eftersom allt var bra så avvaktade de, men hade faktiskt tid för igångsättning dagen efter! :)