Gravid iFokus

Gravid

Etikett: mammor
Läst 3300 ggr
[Aquelegia]
0

Anhörig till gravid tips och råd

Har i flera bloggar och av gravida lärt mig att vissa saker är i princip tabu att fråga efter. Ja, såsom "Oj vad stor du är det måste vara dags snart" fast det är 3-4 månader kvarFlört

Då jag numera är en anhörig till en gravid undrar jag vad vill gravida ha för stöd av sina nära och kära?

Nu är det ju väldigt indivuduellt men lite tips kan nog komma väl till passGlad

PogoPedagog
0

Det enda jag kpom komma på är väl att man får gärna bjuda oss på aktiviteter som inte innefattar någon alkohol. Och om man festar gärna dricka lite lugnt själv så det inte blir så himla stor skillnad i sinnesstämmning mellan den gravida och alla andra.

[Aquelegia]
0

#1 Det var ett MYCKET bra tips faktiskt!

Vi har sällan fester numera och tror hon fick nog sist vi festade hehe nu vet jag ju varför hon körde all in sist, efter det började dom planera barnetFlört

Vårat umgänge är mycket bra då vi sällan dricker och det aldrig behöver påpekas om det är nyktra aktiviteter, utan alla förstår att, är det middag får man ta med sig egen dricka eller om det bjuds men det får inte spåra ur då alla skall känna sig bekväma. Så hon kommer känna sig bekväm även nuGlad

Sussi89
1

Säg inte såhär; Oj va stor du är, är du säker på att det inte är tvillingar?

hehe den kommentaren hatade jag iallafall, för JA(!!) man är säker på att det inte är tvillingar. Och ingen vet det bättre än en själv om det är tvillingar eller inte ;)

Sen är det alltid roligt att få frågor om vilken vecka man är i, och hur utvecklat barnet är i den veckan, för troligtvis läser hon alla sidor som finns varje vecka på internet och vet nästan precis hur barnet ser ut nu ;)

Bara att intressera sig för deras graviditet tror jag dom kommer uppskatta. :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[FruStein]
0

Det bästa är väl att fråga? Jag tror att alla tycker och känner lite olika förutom vissa uppenbara saker som man ändå inte säger till en annan människa "Oj, vad stor du är!", t.ex.

Sussi89
0

#3 om du tänkte på min kommentar om hur man inte skulle säga, så menar jag mer biten "Är du säker på att…."

Självklart kan man fråga om det är tvillingar, det är ju ingen fara. Men sen gå steget längre och tro att man minsann vet bättre och måste fråga den gravida om den är säker på att det inte är tvillingar. Tungan ute

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

[FruStein]
0

#5 Det är du som skrivit inlägg #3. ;)

JossanH
0

Haha, jag håller med! Alla säger att jag är sååå stor och frågar om jag säker på att det inte är tvillingar.. "för min dotter så ut så när hon väntade 2!!".. ja, tack, jag vet. När det närmar sig ska man nog helst inte skicka mess och fråga om något är på gång varje dag. Jag hör själv av mig när den är ute. Var förstående när det kommer till den gravidas begränsningar men föreslå gärna lugna aktiviteter när magen blivit stor. Det är tråkigt att bara vänta men svårt att hitta på något när man inte har orken och förmågan som innan. Gå på bio, ut på picknick, hälsa på någon :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sussi89
0

#6 Ojdå där blev det fel, får skylla på att det var lite sent Flört det va #4 jag menade Oskyldig

S*Winterwind

[FruStein]
0

#8 Jag tänkte nästan att det var så, men det var mer allmänt att med gravida verkar folk tro att allmänt vett inte längre gäller.