Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2400 ggr
blondiie
0

Är jag löjlig eller nått?

De är så att jag är gravid, v.23-24, mitt ex, fader till barnet bor 10-20 mil härifrån. Han säger att han vill att jag och barnet ska må bra. men gör inget för att visa de. Igår bråkade vi för jag tyckte att han inte brydde sig. han va med på första ul, andra gjorde vi för att bm hade räknat fel på 2 veckor, så vi skulle bara kolla upp att hon växte riktigt. då frågade han inte ens om han skulle med. pratar aldrig med mig, vill jag något får jag ringa/smsa. men när vi bråkade igår va han tvungen att sluta prata med mig för han skulle vara med sin nya tjej :/

jag smsade honom när jag hade köpt bilstol och då lovade han att han ska köpa barnvagn, men de känns som att jag varken kan prata med honom eller tro på honom..

är sur på honom för att han har en ny.. vet ej varför..

Är jag bara svartsjuk eller låter de helt enkelt som han strunta i allt?

kan ju vara svårt att veta bara genom detta, men om ni ändå kunde försöka förstå mina känslor och beskriva dom på nå sett, om jag bara löjlar mig för att han har ny, eller om de låter som att han helt enkelt struntar i mig/henne/oss?

HonHonDenDära
0

Tänk så här, dina hormoner ger dig spratt och gör dig extra känslig m.m, vilket inet är ovanligt.

Hur längesen gjorde ni slut? har han skaffat ny tjej på väldigt kort tid, tycker ja de är otroligt lågt av honom.

Försök å inte prata med honom om du är arg, uppröd eller ledsen.

Ge han några dagar i fred så han kan ''andas ut'' igen, sen kan du fråga han försiktigt om barnvagn och hur han står inför barnet. Förklara också att de är dina hormoner som förvärrar en hel del.

Lycka till.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

blondiie
0

Jag tror de är lite mer än en månad sedan :/

Tack för tipsen iaf :)

HonHonDenDära
0

2 oj, De är jävligt lågt av honom om han har skaffat sig en ny så fort, beklagar verkligen det. (jag accepterar inte s¨ånt beteende hos killar, om man haft seriöst förhållande).

Så inte konstigt att du är svartsjuk! skulle jag med ha varit, oavsett.

Men ja, prata med honom, och i lung å ro när du har en ''bra'' dag vill säga :)

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

blondiie
0

Bara de att mina dagar är inte bra. Och han ville komma hit på lördag vilket jag funderat fram och tillbaka på… Vad tycker du?

Ja, jag blev väldigt ledsen när jag fick reda på att han hade en ny, även om de va jag som gjorde slut. Klart jag har känslor för han, både "kärleks-känslor" och dom känslor som finns där för att han trotts allt är fader till mitt barn..

HonHonDenDära
0

4 Känner du att du inte ''orkar'' eller mår så värsta bra, så kan nu ju boka in en annan dag, de blir ju inte bättre annars. Du kan ju förvarna honom och ge ett besked på fredag så han vet. han borde respektera de och förstå hur du känner dig.

De förstår jag, men har du pratat med honom om det? du kanske ska säga att du har kvar känslor, hur du känner dig inför hans nya, och fråga varför han har skaffat sig en ny. Nu vet jag inte varför ni inte är tillsammans och det, men ni borde kunna bli bra vänner för barnets skull.

Ni två, kommer alltid å ha en framtid ''tillsammans'' i allafall fram till barnet är 18år, och de bästa är ju att ni är bra vänner å inte e osams m.m

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

blondiie
0

Jag har sagt att han kan komma. Tro jag har en halv-bra period några dagar nu och då blir de bara värre om jag velar fram och tillbaka om han ska komma eller inte. Men nu ska han tydligen komma och vara här hela helgen, nu efter vi bråkat vill han vara med mig längre? Förstår inte riktigt de..

Vi är inte tillsammans för att han är en "ljugpotta" han har alltid ljugit, mer eller mindre. Så jag blev less på det. Dessutom va jag väl lite sur för att han va ute och festa medan jag fick sitta hemma med ont i magen och kräkas.. Prata med honom är svårt både för att jag ha svårt att säga saker och att han är halv dålig på att lyssna.

Och de är klart att vi ska va vänner, mer eller mindre, för barnetsskull! (med mer eller mindre, mena jag att även vänner bråkar)

HonHonDenDära
0

okey! Är de så att du blir sur, irriterad och liknande, försök å ta djupt andetag innan ndu svarar eller lämna han ensam sj en stund.

Jag vet hur de är åp ha en som ljuger om allt å allting, han en i familjen som håller på. Har lärt mig att inte tro och lyssna, tyvärr finns de inte så mkt å göra, om man inte skaffar löngedektotator (hihi ja hur nu de stavas^^) Men förstår att man inte står ut och du har gjort de rätta, tänk så här, de är han som förlorar dig, hans förlust, och inte din.

Prata ut, och försök å få han å fatta att snart blir han pappa, då får han ännu större ansvar, ännu mera att lära ut rätt beteende och så.

Men ja, se va han vill och varför han vill stanna hos dig dem dagar, han kanske har något viktigt eller så som han vill prata me dej om.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

blondiie
0

Ja, men han säger bara att han vill prata om namn och vart dopet ska vara och sånt.. De låter inte som nå viktigt i mina öron, så då har jag svårt att förstå varför han ska hit :/ dessutom så varje gång när man be honom om förlåtelse så säger han bara de är lugnt..

De är ju lite av min förlust, då jag behöver honom mer än jag trodde. Han behöver ju inte mig direkt..

Ja, lögnditektor skulle va bra! haha

HonHonDenDära
0

ah, då hänger jag med!. men ni kanske kan reda ut de? ni ska ju ändå ha barn ihop och ni kanske kan försöka, för ärligt tror ja inte att den nya betyder något för honom..

Men prata å säg hur du känner, att du ångar dig å de.

Gi in på min profil
För att se mina kullar.

blondiie
0

Ja, kan ju alltid försöka.. Jag hoppas att hon inte betyder något för honom, eller inte mycket iaf. Tror inte ens hon visste om att han ska till mig i helgen. Får se vad som händer då :)

Tack så jätte mycket för råden och "trösten" eller vad man ska säga. Va skönt att prata om de med någon som inte känner varken han eller mig :)

HonHonDenDära
0

Kan inte tänka mig att han e kär och ''älskar'' henne. Inte så snabbt liksom. Va väl bara tröst grej från honom kanske.

De är ingen fara! jag e väldigt bra på å lyssna och ge råd och försöka hjälpa, vill du kan du alltid pma mig om du behöver prata av dig lite :)

Gi in på min profil
För att se mina kullar.