Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 3078 ggr
Bellebus
0

möjligt att känna huvudet?!

Låg i sängen och tryckte försiktigt på magen med tre fingrar på höger sida ganska långt ner, kunde känna en distinkt "knöl" lite längre in i magen, och blev ganska paff, jag bad min sambo känna efter och han kände samma sak. Men några minuter senare var den borta, är det möjligt att jag kunde känna bebisens huvud eller liknade? :-) är i v21+3

Tina-A
0

Ja, man kan känna barnets huvud och kropp :) Barnmorskan kommer att känna dig på magen snart och leta upp huvudet för att avgöra hur barnet ligger. Känn försiktig! ;) Akta bebisen!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bellebus
0

Jodå jag är allt försiktig, blev så paff bara, är ju ändå såpass långt gången nu så jag vet ju att bebis är ganska stor nu, men jag är själv så liten att det knappt syns att jag är gravid, inte länge sen jag började känna sparkar. Ganska överväldigande för en förstföderska :-P

Bellebus
0

Jodå jag är allt försiktig, blev så paff bara, är ju ändå såpass långt gången nu så jag vet ju att bebis är ganska stor nu, men jag är själv så liten att det knappt syns att jag är gravid, inte länge sen bah började känna sparkar. Ganska överväldigande för en förstföderska :-P