Konstig känsla i magen
Hej. Jag har sedan mitt på dagen igår varit öm på en punkt i magen. Det känns precis som när jag har ägglossning, dvs ont, lite krampliknande på ena sidan om livmodern. Annars känner jag ofta av att livmodern växer men det känns mer som den klasssiska mensvärkskänslan. Det gör även ont om man trycker där. Men jag kan ju inte gärna ha ägglossning nu:P
Någon som ha en aning om vad detta kan vara, jag är lite paranoid nu eftersom jag har andra problem med graviditeten.
Jag frågade min barnmorska om det eftersom jag hade känningar i äggstockarna snarare än i livmodern. Hon förklarade det som att eftersom livmodern växer så kommer den åt äggstockarna alt. nerver runt omkring som gör att de hamnar lite i kläm… Det kändes som en ganska bra förklaring.
Men nu i 2 nätter och hela dagen igår har jag haft riktiga kramper i livmodern och det strålar upp i magen. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen när detta händer och ringde mvc imorde för att kontrollera allting. Jag är superrädd för att det är något fel med bebisen eftersom jag drömmer mardrömmar om missfall varje natt och vaknar från drömmarna med magsmärtor. Vet inte om det är riktigt samma ont som du har men jag börjar bli lite orolig…

Jag hade också en öm punkt där i början. Frågade min bm och hon hade inget svar men sa att det nog inte var någon fara. Har faktiskt ont där fortfarande om jag trycker där och nu är jag i vecka 31.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#1 vad skönt att höra att hon hade en bra förklaring till detta. Hoppas det inte är något fel nu för dig bara. Men du är ganska tidigt gravid va? Då fick jag rätt rejäl växtvärk i livmodern.
#3 Jag är i v.15+1 idag. Pratade med bm och ska till mvc idag för att göra uvitest eftersom det tydligen kan orsaka lite magont osv. Hoppas på det bästa:)