Twix (godis) Är det okej att äta?
HellU! Min flickvän är gravid och hon har blivit helt galen i twix godiset… (Långa stavar med kex och någon sörja i) Jag tänkte bara kolla om det är farligt att äta dom eller om det är okej?
Tack för svar!

Twix är absolut inte farligt att äta när man är gravid men det är ju såklart inte nyttigt att sätta i sig för mycket sötsaker, men det gäller ju både gravida och icke gravida. Hon kan lugnt äta sina Twix, det finns värre "beroenden" man kan ha under graviditeten! Vikten får ju alla försöka hålla koll på oavsett vad man äter, men huvudsaken är ju att man mår bra i kropp och själ.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Haha okej! Får hålla lite koll då så hon inte äter allt för många xD! Tack för svaret!
#2 Det kan hon nog göra själv om hon inte är helt förståndshandikappad… Jag hade kännt mig rätt stött om jag haft en pojkvän som sagt till mig hur mycket godis jag får äta…
Man kan också se det som ett tecken på att han bryr sig om sin flickväns fysiska OCH psykiska välmående. Det är kärlek tycker jag iaf :)
Eh nej, det skulle vara läskigt om någon räknade hur mycket godis jag åt… så länge jag kan hålla reda på det själv.
Se på det hur du vill. Vi har väl olika perspektiv bara antar jag.
#3 Har du inget konstruktivt att säga så är det bättre att hålla tyst.
Jag tycker det är jätte bra att du frågar !
#7 Konstruktivt? Vad snackar du om? Svaret på frågan har han ju redan fått.