Vill ha barn men känner skräck
Hej!
Jag och min sambo har länge pratat och funderat om att skaffa barn.
Jag vill jättegärna ha barn och min sambo vill verkligen ha barn.
Det är ju bara det att jag ser skräck i hela graviditets processen
Just det att man kan få olika livslånga sjukdommar om man råkar vara lite för överviktig (vilket jag är, runt 15 kilo) eller andra konstiga saker.
Jag är livrädd för läkare och sjukhus, svimmar varje gång jag tar blodprov.
Sedan är jag rädd för att när jag väl ligger där och krystar, att jag ska få något hjärtproblem/blodproblem och tvärdö.
Jag vill ändå ha barn… Men all min rädsla för att allt ska gå fel gnagar mig i huvudet varje gång jag tänker på graviditeten..
Vad ska jag göra? :C
Förstår din oro! Jag och min sambo visste redan innan att en graviditet skulle bli min död om den inte var planerad och jag fick fragminsputor under hela grav. Men längtan övertog rädslorna och vi valde att försöka, nu har vi en underbar ettåring
fick ta en spruta om dagen fram till vecka 11 då jag likförbannat bildade nya proppar, blev inlagd en natt och nya dosen blev två sprutor om dagen. En morgon och en kväll, som jag tog själv! Blåmärken över hela benen, det var inte vackert och det värsta jag gjort i hela mitt liv men så värt det och skulle gladeligen göra om det för att skaffa ett litet syskon till min going! Rädlsan finns alltid där, för mig är det farligt, men jag har ju sett "slutprodukten" och det är värt det! Men hur du ska få bukt på din rädsla vet jag inte riktigt tyvärr 
Verkar jobbigt för dig, det där med rädslan. Men jag undrar vilka livslånga sjukdomar du menar??
Själv har jag haft ca 10 kg övervikt varje gång jag blivit gravid, väntar fjärde barnet nu men det har aldrig ställt till problem. Dessutom finns ju special-mödravård om det föreligger speciella omständigheter.
Jag skulle tro att det finns alla förutsättningar för dig att kunna vara gravid utan att du behöver oroa dig :)