Ont i magen när jag kissar?
Vanligtvis har jag haft så att jag fått ont i nedre magen när jag kissar innan och under jag har mens.. va till gyn angående det förut och han kikade med ultraljud men hittade ingenting..
Men nu har det dykt upp när jag är gravid (8+0)
Det är oftast när jag har vart kissnödig under en längre tid..
Någon som känt likadant och att det kan ha och göra med graviditeten?
Eller kan det vara UVI?
Skulle nog kolla upp uvi. Väldigt vanligt när man är gravid.
Så fick jag också i början, det försvann när livmodern "kom upp ur bäckenet" och blåsan fick mer plats igen. Tror att det blir lite trångt och att det spänner och drar i tjejmagen om man väntar för länge med att kissa då. Ibland kunde det göra riktigt ont.
Medarbetare på Fjäderfä iFokus :)
har ringt vc och fått tid för att kolla det imorn.. men hon bad mig ta med urinprov själv så dom får morgonkisset :S whaat? min första tanke va jahaaa och vad ska jag ha det i?

Jag brukar få vanliga sammandragningar när jag kissar och det är väldigt obehagligt. På viket vis gör det ont på dig?
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Oj svårt att förklara hur det känns.. men som att nån hugger en i nedre delen av magen.. ibland kan det göra sjukt ont!
Va till vc idag och proverna va jätte bra så det va ingen uvi.. den enda förklaringen hon hade var att det kunde vara så att livmodern tryckte på urinblåsan :)

Ja, något sådant är det säkert. Det är så mycker som händer där inne när man är gravid så det vore konstigt om man helt slapp krämpor och skumma symtom.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler