Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 2462 ggr
Whitesnow
0

UL vid inskrivning hos BM?

Jag kommer vara i ca v 10 (om man räknar från senaste mensen) vid min inskrivning hos BM men jag har väldigt oregelbunden mens så det där med hur långt gången man är kommer ju inte vara säkert.. kan man då be om att få göra ett UL för att möjligtvis kunna se det?

Tina-A
0

Det är tveksamt om du får ett gratis, kanske, det beror nog lite på hur oregelbunden den är. Om du hamnar en vecka fram eller bak är det nog tveksamt som sagt men om du tex inte haft mens på någraa månader och kan vara långt gången får du säkert ett ultraljud. Annars kan du alltid boka in ett privat, du får du se hur långt gången du är. Det kostar ungefär 300. Jag gjorde ett i vecka 11, jättemysigt :-)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

StrongHearts
0

om man har oregelbunden mens och visar + så brukar man oftast göra tt ul för att fastställa hur långt man är gången

annars gör ett privat ul :)

Whitesnow
0

går hos en privat mottagning, kan BM göra ul?

Trollhassel
0

Här skulle man ju inte få det bara för att man vill veta. För min del var det också väldigt osäkert. Att man har RUL i vecka 18 beror ju delvis på att man ska datera graviditeten eftersom äglossningen kan vara oregelbunden hos alla. Bara du får reda på ditt datum innan det är för sent att datera med hjälp av ultraljud så är det ju enligt dem ingen brådis. Man kan datera ett foster fram till vecka 23 tror jag, sen är det för sent.

Du får nog nöja dig med att gå på din uträkning och sedan kanske bli flyttad åt ena eller andra hållet efter RUL…men fråga kan du ju alltid göra Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Isak
0

Vi skulle göra ett KUB och då fick vi göra ett UL runt v8-10 för att se hur långt gången graviditeten var gången.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

StrongHearts
0

hmmm bra fråga

jag hade en läkare som gjorde mitt ul, men prata med bm och se vad de kan göra

OolssonxD
0

jag fick boka in på en egen motagning för att ta reda på min vecka..