vatten som gått eller urin?
Känner mig så ledsen så vill bara skriva av mig.
Varning för lite känslig info ;)
Imorse när jag vaknade, gick jag upp som vanligt och skulle byta trosor. Rätt vardetva så var det "fostervatten" över hela golvet, min hand och benen. Jag får panik då pojkvännen var och jobba. Ringde förlossningen, de sa att jag skulle åka in då bebis inte rörde sig.
Väl där inne verkar allt vara lugnt, sammandragningar cirkus var 10 min.
Och sen säger hon att jag kissat på mig och att det inte var fostervatten :( tog odlingsprov också men sa inget om jag har öppnat mig heller.
men vätskan luktade inte kiss, den va genomskinlig (inte gul!) och lite klibbig och lukta lite mysko.Kom ganska mycket också.
Blev hemskickad och nu har sammandragningarna slutat :(
vad tror ni? Var det fostervatten eller kiss? hon tog inte ens ett prov och kollade…
Det vi kan göra nu är ju att vänta, men jag vill ju veta… :(

Vilken vecka är du i? Har du lätt för att "kissa på dig" eller vad man nu ska kalla det, alltså när du nyser, skrattar osv?
Om det är kostaterat att du inte öppnat dig och att det inte var fostervatten så kan du nog vara lugn. Bra att de odlar ett prov också!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
hon är beräknad idag haha :)
Nä, har inte haft såna problem alls :/. Hon tog odling men nämnde inte att jag hade öppnat mig så antar att jag inte gjort de…
Men herregud! Man blir så upprörd
Varför är de så nonchalanta? Om jag var du skulle jag ringa dit och kräva att de kollade allt! Fosterljud och hela kittet.
Förlåt, jag kanske bara oroar dig. Du kan säkert vara lugn men om du känner oro så ring tills du får komma in och de kollar upp att allt är bra.
Hoppas allt ordnar sig.
Kram
Men vadå, någon typ av koll gjorde hon väl? Eller?
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
vill bara förklara min irritation (#3) Precis sådär var det för mig när vattnet hade gått. De sa att det bara var kiss. Men vaddå, som om man inte känner skillnad på om man kissar och annan vätska som rinner ut. Känns ju helt annorlunda, luktar annorlunda osv. Det visade sig att jag hade rätt.
Nu vet inte jag om det är ditt första barn. Om det är det så talar de om för dig hur allt är som om du inte kände din egen kropp (det är iaf min erfarenhet, även om de är gulliga också). Men våga stå på dig och lyssna efter kroppens signaler och lita på att de leder dig rätt.

vad gulliga ni är som svarar!<3
Inga tester tog hon, hon tittade på handduken som jag hade torkat med och sa direkt att det va urin. Hon lukta inte ens, inga prover heller.. Försökte säga flera gånger att det var visst vatten och inte urin.. men hon ville inte lyssna. :(
dom kollade hjärtat men sen var det inge mer. vad händer om vattnet gått och jag inte fått några sammandragningar än? ska jag vänta?
Är mitt första barn :)
läste också att OM vattnet hade gått, att jag hade fått välja om jag ville vänta tills kroppen startar själv eller om jag ville starta förlossning direkt.. får man välja de? :o
Om det nu är vattnet som gått ska du inte gå hemma mer än 48-72 timmar (tror det är olika på olika ställen) på grund av infektionsrisken, då ska du bli igångsatt!! Ring och be om en undersökning! Bums!
Jag är så orolig, vill inte åka in och se få åka hem igen :(
Ska jag ringa och åka in i natt eller vänta tills morgon? eller ska jag ringa och fråga?
kan jag begära att det tar något prov och ser OM det var vatten?
förlåt för massa prover men är så orolig :(
Jag skulle åka in om jag var så orolig, stress hjälper dig knappast.. Det måste vara bättre att åka in en gång för mycket och få svar på dina frågor än att du ska ligga hemma och oroa dig hela natten! Ring 1177 annars och prata med någon där, dom kanske kan ge dig några svar eller säga till dig om dom tycker du borde åka in eller inte?
// Vanessa
#9: Du kan absolut vänta till imorgon bitti om det känns som du klarar det. Imorgon bitti har det gått 24 timmar (visst?), så det är inte så farligt, men då ska du se till att komma in bums. Måste du så ljug och säg att du har ont och är orolig och att du verkligen, verkligen vill komma in. Säg att "jag tror verkligen att mitt vatten gått, jag känner mig helt säker, SNÄLLA kan ni kolla så jag kan lugna ner mig? Jag kommer aldrig kunna lugna mig om ni inte undersöker mig."
Säger dom att du var där igår (idag) så säg att du inte fick den undersökningen du ville ha och är skitorolig och vill verkligen ha en undersökning IDAG. Du vill inte gå hemma om ditt vatten gått.
Så ikväll tycker jag du ska försöka sova gott och förbereda dig på att dina värkar kanske startar spontant inatt, eller att du kanske får bli igångsatt inom de närmasta dagarna :) Laga någon matlåda, bädda i ordning åt bebisen, fixa BB väskan och försöka vila upp dig.
okej, tack för alla råd. ska försöka lugna ner mig och avvakta tills morgon. Åkte in vid ett tiden idag så det blir väl ca 24 h.
tack för stödet! 
Det kan vara så att inte allt vatten har gått, alltså att inte alla fosterhinnor har spruckit och därför har inga verkar startat. Så var det för mig och när de tog hål på den sista hinnan kom värkarna igång efter en halvtimme tror jag.
Men jag tycker att du kan berätta om det nonchalanta mottagandet du fick (om du kännre att du orkar bråka) och säga att du inte tänker ta ett sånt mottagande en gång till.
Men du behöver inte oroa dig tror jag. Det kommer snart en bebis! :)
Kram och lycka till!
Jag såg i din andra tråd att du nu fått bebis. Så var det vattnet som gått?
Själv fick jag bara pyspunka och hade faktiskt inte alls mycket vatten. Jag hörde/kände när det knäppte till och när jag reste på mig blev det blött i trosorna, dock ingen flod. Självklart när jag ringde förlossningen trodde dem inte alls att det var på gång (dock blev värkarna allt tätare och vi åkte in tillslut). Mitt vatten tömdes allt eftersom när värkarna kom, men allt som allt tyckte jag inte det var så mycket vatten (vilken min barnmorska faktiskt gissat på^^).
Ja och nej. det var den yttre hinnan som hade gått, men de ville inte spräcka den andra. men sen kom värkarna igång efter en dag :)