Unna sig som gravid?
Hallå hallå.
Väntar mitt andra barn nu och är i vecka 25. Min sambo och jag hade sparat ihop pengar till en diskmaskin men det blir inte av så sitter på lite pengar jag skulle vilja använda till att unna mig och sambon någonting.
Vad skulle ni unna er? Alltså jag menar inte att hitta på någonting med min sambo och min egentligen enda tjejkompis har diskbråck så det är svårt liksom att fara iväg och hitta på någonting så.
Vad skulle ni hitta på åt er själv innan ni fick barn, som gravid och otymplig? Jag kan ju inte liksom dricka alkohol och har svårt att vara uppe länge så hur som helst blir det inget festande eller så såklart. Jag ids inte köpa nå graviditetskläder för de används så kort tid och har hur som helst ändå väldigt stora pösiga kläder så det ordnar sig.
Vad skulle ni använda upp till ca 1000 spänn på, som en engångsgrej innan bebben kommer? 
Det mesta är köpt och resten finns pengar undanlagt till och lite till så det är lugnt så. Fyller år 19 mars och hade inte tänkt unna mig någonting men kanske borde göra det i alla fall nu.
Kram
Ha en bra dag! // Pernilla
Själv ska jag unna mig en konsert (kommer då vara i 20+1)!! :D
Annars tänker jag på filmer, musik, skor, en klippning, god mat, flera pass vattengympa eller något annat liknande.
Hade jag inte kommit på något kul till mig själv, hade jag lätt köpt något kul till mina djur eller en helt onödig bebisgrej som man ändå vill ha ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tack för tipsen. Vad kul med en konsert. Vad är det för konsert?
Önskar att jag hade några djur men icke. Sonen har astma och fiskarna har jag precis sålt för jag var less på mina ogenomtänkta inköp av småfisk. Less på guppy och platy och tappade liksom intresset och orken för det. Så tjänade iaf in 1300 spänn på att sälja den högen. :P
Ja jag vet inte vad jag ska unna mig riktigt. Är det något jag behöver är det underkläder. Har haft en och samma BH hela livet förrutom 2 st sporttoppar som fick slängas för några år sedan då de var för slitna. Finns bara 2 av 6 hyskor kvar på min bh. Hahaha.
Men det är ju som svårt att prova ut något sånt just nu. Har min amnings-bh nu. ^^
Men ååh, kanske en sån där mysko BH dom säljer på tvins eller tv-shop. Den där som passar alla storlekar. Hmm…kanske vore en idé. =)
Men vilken är bäst, Genie bra på Tv-shop eller Aire bra på Tvins? =/

Jag skulle unnat mig massage, någon spa-behandling kanske. Det behöver man ju verkligen när man är gravid och det är ju något man gör för bara sin egen skull.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
#3 har du större än c så funkar den ej.. kompisen har E o testa den o hon kan ej ha den för det blev slappare än sport bh..
Okej. Nej jag har ganska små bröst egentligen. Vet inte riktigt storlek eftersom jag inte köpt mer än en bh i hela mitt liv så. :P Men typ A85 eller nåt. Vilken av dom där bh-arna provade hon?
http://www.tvins.com/products/snl-aire-bra/snl-aire-bra.php denna… har du a-b så är den super bra
Tack. =)
Har svårt att ta mig från tänket att spara spara och spara. Känner lite vemod inför att göra av med de här pengarna på mig själv. =/
#2 mitt favoritband kommer till sthlm. Kaizers orchestra heter dom :D lite ledsen för att jag inte kan stå längst fram bara nu ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Ja man får vara lite försiktig. =)
Jag är själv inte gravid me nsaker jag skulle kunna unna mig under gravitideten är:
- Shoppa söta och kanske onädiga babykläder/ saker
- Något klädesplagg jag kan ha som mammakläder och endå känna mig snygg i.
- En spabehandling.
- Masage.
- Älskar att pyssla så pysselmaterial att jobba med under de sega dagarna.
- En hotellresa med mig själv och kanske min syster eller sabo bara skämma bort sig själv med god mat.
- Äta litedyrare mat någon dag, kan tippsa om att många värdshus har allkarte man kan beställa hem.
- Kanske en fotosesjon, alltså att någon fotar en profisjonelt fina bäbismagebilder.
- Gillar du att fota eller filma ka ndu ju göra det, kanske investera i en bättre kamera tills när den lilla kommer.
- vanligt är ju att få nestingbehov och det kan ju var skönt att få ge utlpoo för det med lite nya saker till hemmet.
Tack för alla idéer. =)
Har inte riktigt bestämt mig än.
Funderar på att spara till en sån där lustig robotdammsugare som far omkring och håller golvet rent. =D
Har alltid velat ha en sån och den har ju en praktisk funktion också.
Blir det inte en sån blir det nog typ att jag färgar ögonbryn och ögonfransar till våren och kanske köper någon bra hårinpackning. =)
konserten jag unnade mig resulterade i att envisna jag fick ge upp att stå bland publiken efter 5-6 låtar och lyckades flörta till mig en barstol (man får nästan vad man vill när man har en kula där fram :)) på ett avspärrat område vid baren så jag kunde sitta ned och kolla på resten av konserten. Det tog mycket på kroppen att stå upp så länge i värmen.. Jag som inte kräks förrän det verkligen är nödvändigt var tvungen att kräkas efter konserten för att jag var helt slut, hungrig och hade druckit mängder med vatten pga värmen.
MEN! När jag äntligen var tillbaka hemma i sängen (efter ett par timmars bilresa) så kände jag första sparken! Kommer aldrig glömma det nu pga att mitt favoritband fick igång karatesparkarna i magen på mig <3
Sajtvärd på Iller.ifokus
Sambon och jag passade på att gå på bio och gå och äta någonstans den sista tiden för att ta tillvara på varandra lite extra :)
Men vad roligt #14. =) Kul att du fick ett livstecken där. ^^
Mindre kul dock att du mådde så dåligt.
Jag har bestämt mig för 3 grejer jag ska unna mig innan förlossningen: Blondera håret, färga ögonbryn och ögonfransar och köpa mig en bra hårinpackning. =) Så det är nog slutgiltiga budet för mig. Sen får vi se hur det blir med den där robotdammsugaren. Kanske blir av den också så småningom. =)
Blonderingen blir imorgon. Ska bli spännande. Kanske får lägga upp något foto här så ni får se resultatet sen. ^^
Jag vill också göra en tokblondering men jag är för fjantig med blekmedlet/hårfärgningen nu när jag är gravid.. :S
Sajtvärd på Iller.ifokus