V.6 när måste man sluta göra vad?
Hallå! Har lite frågor.
Det är så att min syster testade plus idag :D Vi räknade ut att hon ska vara i V.6 ungefär. Men vi började prata om t.ex. att lyfta tungt och sånt. Eftersom hon jobbar som personlig assistent och gör mycket tunga lyft så började vi fundera på hur sjutton de ska gå och jobba när magen börjar bli lite större? Vad borde man undvika att göra för att minimera riskerna för missfall? Det är nämligen första gången på 1 år och 11 mån som hon visat plus. :/
Råd och tips tack!! :D
kram på er alla!
<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3
Jag skulle nog vara försiktig redan nu med tunga lyft och sånt. Risken för missfall är ju som störst före v 12. Men jag vet ju inte, bara som jag tänker.
Jag tycker din syster ska fråga en barnmorska på MVC :)
Säger samma som #1. Inga tunga lyft.
men för mig som med har plussat att bära sitt barn då? har en på 9 månader o så är jag gravid i v 4-5 hur ska jag göra?! kan jag bära honom ?
#3: Man får alltid bära sina barn! :) Även efter kejsarsnitt när man blir tillsagt att absolut, absolut inte bära tungt så får man ändå bära sitt barns vikt, alltid :) Det kan ingen någonsin be dig att inte göra!
Tunga lyft brukar förresten räknas som 20kg eller mer, i alla fall enligt försäkringskassan, så ett litet barn är inga problem i alla fall :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är i samma sits.. Jobbar som personlig assistent och haft många missfal.. Nu har jag äntligen efter 2 år plussat och är i v6.. Jag har börjar vara väldigt försigt. Min sambo stoppar mig rätt ofta.. Vi har ett par hästar med som gör att det är rätt knepigt att avstå lyft på typ 20 kg.. men jag måste!!!
Går varje dag och är rädd för att mista den lilla