Konstig/dum fråga
När du har ägglossningsflytningar har man oftast ägglossning inom någon/några dagar så det kan du kolla genom att stoppa in fingrarna eller ofta bara genom att titta i trosorna. Då är flytningarna sega och genomskinliga som äggvita. Om du tar flytning mellan fingrarna kan man dra ut det som en lång sträng eller en bro! När du ser sånna flytningar så är det bara att sexa järnet :)
Du kan också kolla om du har ägglossning genom att känna på din livmodertapp. Det är som en liten topp (typ som ett ollon..
) längst upp i slidan som man kan känna och liksom dra fingret runt ett varv, och mitt på toppen finns det ett litet hål som oftast är stängt. När du ska ha mens och när du har ägglossning så öppnar sig hålet för att blod ska kunna komma ut (mens) och spermier kunna komma in (ägglossning). Så om du känner på din tapp regelbundet kommer du lära dig hur den känns i normala fall, och sen när du har ägglossning kommer du kunna känna att den känns lite annorlunda - den är inte riktigt på samma plats, den är lite längre ner i slidan och det känns som ett hål mitt på toppen. Då är det ägglossning på G och då är det också bara att sexa järnet ;)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade en video om "Femcap", ett preventivmedel som man sätter över livmodertappen. Det är ju inte relevant i sig men här visar dom livermodertappen så du kanske får en känsla av hur den ser ut och var den sitter :)
#2: Ja, ägglossningsflytningarna är genomskinliga :)
Tack, nu förstår jag mycket mer vad du menar :)
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
Läste på nån sida att så länge man har vita klumpar på fingrarna så kan man inte bli med barn stämmer det?
#6: Har du vita klumpar på fingrarna så har du inte ägglossning, och spermierna kan inte simma genom de vita flytningarna. Dock är det väl inte helt sant att man inte kan bli med barn eftersom spermierna kan ju överleva i slidan om du nu t.ex skulle ha ägglossning typ dagen efter, och då kan du bli med barn.
Okej, då fattar jag. förlåt är lite trög :P
Har du flytningar med vita klumpar så kan du ha en rejäl infekton eller svam. bara så du är uppmärksam! :)
det är inga flytningar, mer kladd i slidan :P