Gravid iFokus

Gravid

Etikett: allmänt
Läst 6109 ggr
Wisby9211
2

Tabletter för mer regelbunden mens?

Som rubriken lyder, finns det några tabletter som kan göra så att mensen blir mer regelbunden så det blir lättare att hålla koll på ÄL bland annat.

Hormonpiller eller nått?

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

ChristineL
0

Hur länge har ni försökt bli gravida? Jag kontaktade min vanliga barnmorska när det nästan gått ett år, så skickade hon mig vidare till kvinnokliniken där jag fick Pergotime utskrivet, det funkar för många men tyvärr inte för mig :(

lilla-icka
0

Jag fick också prova Pergotime, men vi lyckades med Metformin.

Dock måste du ta kontakt med en Barnmorska eller genekolog eller liknande för att få dessa tabletter utskrivna.

Men har du problem med att få mensen regelbunden rekomenderar jag dig att söka vård, jag har aldrig haft regelbunden mens och för oss tog det två (onödiga) år av misslyckande försök innan vi sökte vård, och då fann de ett fel hos mig som orsakade den oregelbundna mensen.

Hoppas att ni får ert efterlängtade plus Tungan ute det har vi….

Häls. lilla-icka - Medarbetare på Amigurumi

& Bloggare på VirknålensHemlighet

Wisby9211
0

Vi har försökt i snart 8 månader.

Då ska jag maila min gynekolog på Ungdomsmottagningen och fråga om hon kan skriva ut dom tabletterna til mig :)

Ni är underbara!

Wisby9211
0

Pratade nyss med min gynekolog och hon hade aldrig hört talas om dessa tabletter :S

Ljuger hon? ska ringa läkaren i morgon och fråga om han kan göra något

lilla-icka
0

Ungdomsmottagningen brukar inte ha koll på sådana tabletter, utan du får nog vända dig till din stads sjukhus och gyn.avdelningen där. Men som sagt, du får inte dessa tabletter utan en utredning, så först får du ställa dig i kö för en sådan, sedan, kanske du får någon av dessa tabletter utskrivna, beroende på vilket "fel" de hittar på dig…

Wisby9211
0

Jo det förstår jag att det blir utredning först :)

ChristineL
0

#5 - Jag fick dom utskrivna utan utredning. Just eftersom mensen alltid varit oregelbunden så tyckte hon att vi börjar där innan vi gör en utredning. Jag provade både enkel och dubbel dos utan att det hände nåt. Nu ska vi på vårat första utredningsbesök i slutet av mars.

Wisby9211
1

Okej, ja då får vi se vad dom säger i morgon, ska ringa dom och kolla:)

ChristineL
0

Ja, gör det!

Wisby9211
0

Ringde läkaren idag och dom tänker inte hjälpa oss med nått förnst det gått 1 år. har gått 8 månader nu. Hon sa att jag skulle ta ett ÄL-Test varje dag och se om det funkar. så det är bara lägga ut pengar på att köpa 14 st.

ChristineL
0

#10 - Oh my! Det blir ju svindyrt! :O Så kan ni ju inte hålla på.

Jag har även hört att EPA-glandin kan hjälpa, finns på hälsokosten. Man börjar på första mensdagen, äter i 14 dagar och sen väntar i 14 dagar. Sen kan ju rosenrot vara bra om man tycker det börjar bli tråkigt att man "måste" ha sex varannan dag. LCHF-diet kan också hjälpa att få ordning på hormonerna.

Wisby9211
0

rosenrot har jag ätit men har inte hänt nått större tycker jag =/ Och är rädd för att äta dom då man inte ska äta dom om man är gravid. Rädd att jag ska vara gravid och sen äter jag dom och barnet mår dåligt av det :P

Vad är EPA-Glandin?

Tina-A
0

Köp ägglossningstest på Tradera, har tipsat om det förut! Det behöver inte alls vara dyrt! Jag har köpt graviditetstest från tradera och det har varit hur bra som helst.

20 ägglossningstest och 6 graviditetstest för 97kr:
http://www.tradera.com/20-agglossningstest-6-graviditetstest-agglossning-gravid-auktion_341825_147899023

30 ägglossningstest och 7 graviditetstest, fraktfritt för 120kr:
http://www.tradera.com/30-agglossningstest-7-graviditetstest-fraktfritt--auktion_161117_148287387

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Wisby9211
0

Vill hellst inte beställa från tradera då många har haft problem med betalningar och frakt. Men har en annan sida som jag ska köpa ifrån :)

Zvintos
0

#14: Många är väl synd att säga. I sådana fall verkar du bara stött på de som haft problem med säljare på Tradera. Glad Jag "traderar" en del och har både sålt och köpt utan problem alls. Det är ju det omdömen är till för, så att man ska kunna se om det är en vettig säljare.

Wisby9211
0

Jo men det var ju repotage på nyheterna för några månader sen att det varit så mycket strul med tradera ?

lilla-icka
0

Jag har en hel uppsättning med ÄL test som jag gärna säljer. Är halvvägs nu så jag borde inte behöva dem.. peppar peppar..

Tina-A
0

Aldrig träffat något som haft något som helst problem med tradera.. Jag har traderat massor och aldrig haft några problem, aldrig heller träffat någon annan som stött på problem. Aldrig.. :/

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

lilla-icka
0

Kikade nu, har ca 80 st hemma…

Wisby9211
0

Vad vill du ha för 10 stycken? har 4 här hemma :)

lilla-icka
0

20 kr plus frakt (6 kr), men jag tror nog att du kommer att behöva fler än bara 14, men det är ju alltid en början :)

Skicka ett PM till mig om du är intresserad så skickar jag dig testerna när du överfört pengarna till mig bara…. Cool

ChristineL
0

Jag vet inte exakt vad EPA-glandin är, men det är tabletter med ämnen som kan få kroppen att "funka". Och jag skriver KAN eftersom det inte funkade för mig heller… :(

Wisby9211
0

Okej, Min läkare ringer på Måndag så ska prata med honom då och boka tid för att få komma och prata