Kan man lita på stickorna? :)
Ja som rubriken lyder. Graviditets test! Beställde hem 5st billiga stickor. Vet ej märke eller så. Innan har jag använt clear blue. Som funkat bra. Men det är ju bara ett eller två test.. Men nu tänkte jag prova lite billigare alternativ. Och fler! :) Vad har ni för erfarenheter? Väntar spänt på brevbäraren :D då blir det test på en gång !
De är absolut pålitliga och väldigt säkra, bara man följer instruktionerna :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag köpte hem från billigatester.se -och de visade positivt i typ v 2 eller så…är nu i vecka 34 :)
Grymt ! Tog ett igår - negativt. Tog ett med morgonurin, tog en dusch, kollade testet, positivt. Men jag har fått för mig att jag väntade för länge innan jag tittade. Duschade kanske 15-20 min. Så jag vet inte.. Vågar inte tro någonting! :s
Tester kan inte visa att du är gravid om du inte är de.
#3: Det står på förpackningen att man inte ska avläsa resultat efter mer än 30 minuter eftersom då kan du få ett felaktigt resultat, då kan det ha kommit upp exenutella "spökstreck" som visar att du är gravid (fast du inte är det) och så kan testet mörkna så ditt plus kan försvinna in i bakgrunden.
Dock måste man faktiskt med stickorna vänta en stund, 5-10 minuter, innan man ser vad resultatet är på riktigt. Så om det bara tog 15-20 minuter tror jag absolut att det var ett plus :) Testa igen imorgon!
Testar imorgon bitti igen. Två rosa tydliga streck efter duschen. Innan (ca1min) när jag doppat den var det bara ett tydligt. Så jag är inte helt övertygad. Det står att man ska läsa av det efter 5min. Får vara mer noggran med tiden imorgon :)
#6: Får du svar inom avläsningstiden är du gravid :) Då är hormonet starkart. Min vän som var i vecka 9 när hon plussade hann inte ens kissa färdigt innan hon fick plus på testet… :) Grattis!
#6 när jag tog mitt test så vissade det + med en gång ;) , hade tagit ett av rfsu:s test helgen innan å det vissa inget alls så då bestälde jag ett gäng från billiga test, det är ju samma som läkarna använder, så på dom är väldigt pålitliga =) Grattis )(
Plussade (två streck) idag igen :D Wow vilken känsla! Glädje och lite rädsla på en gång! Sambon blev jätte glad. Jag fattar ingenting. Efter nyår började vi ha oskyddat.. Det är alltså väldigt väldigt tidigt! Vad gör man nu? Det kommer ta tid innan jag är övertygad och fattar! :p
Gud vilken härlig känsla det måste vara!!
Det du ska göra nu är att försöka landa i allting :) Sen om någon vecka eller två kan du kontakta en Barnmorskemottagning för inskrivning i typ v.9.
Lycka till och GRATTIS!!
Jag&Lillen
jag köpte 10 st genom blimamma eftersom man fick rabatt. jag gjorde två tester för att vara helt säker
Sen har jag gett bort två till en kompis och än så länge har de stämt
jag gav ca 10 kr st för mina (fick fri frakt+10% rabatt+ett tidigt gravtest).
Grattis till TS! :)
Minns för ca 7 månader sen när vi gjorde vårat test, jag och sambon, jag kissade på stickan och la ifrån mig den utan att titta, sedan väntade vi den angivna tiden och gick in och tittade tillsammans. Vilken känsla det var! Vi började skratta något nervöst för vi vågade inte riktigt lita på det ändå - postitivt på första försöket! Nu är det bara 7 veckor kvar innan lillan tittar ut ;)
12# låter underbart
Själv ringde jag till min bästa vän och tårarna rann. Hon blev direkt orolig och frpgade vad som hänt. Jag sa JAG ÄR GRAVID och sen bröt jag ihop Xd
nu har det gått 11 veckor sen jag plussade (är vecka 15+2 nu) och jag längtar otroligt mycket. Jag tvekade första timmarna efter jag fått veta
Visste ju att pappan inte skulle vilja ha barn, hur blir det med mina privata planeringar och drömmar?
Pappan vill idag vara delaktig men vi är inget par. Drömmarna kan jag fortsätta med, de får kanske vänta ett år till bara :) Flytten är fortfarnade på g, men vet inte om jag gör det innan eller efter :)
till ts!
ta en dag i taget, allt kommer gå bra
#5 30 minuter?
Jag har beställt stavar ifrån billiga-tester.se som måste avläsas inom 5 minuter, sedan är dom ogiltliga… "Avläs inte resultatet efter
5 minuter."
http://www.billiga-tester.se/bruksanvisning/SEFI_4spalt_HCG_stav_030310.pdf
Så det beror nog lite på vad man köpt för några.
TS - Grattis till +! :)
#14: Det är säkert olika! :) På de jag köpt från RFSU som är precis likadana stickor står det i beskrivningen att man ska läsa av resultatet efter ca 5 minuter men inte senare än 30 minuter :)
#15 Tycker det är bättre!
Hatar dom jag fick tag i för dom ska avläsas efter 3 minuter och ej efter 5 minuter. Lite stressigt med klockan! Dessutom blir det alltid ett plus efter typ 7-8 minuter. Jätte konstiga…
Ursäkta mitt lilla ot :)
Mvh,
Catarina