19år & gravid med tvillingar
Idag fick jag veta att jag är gravid med tvillingar. Jag har, trots min unga ålder, två barn sen tidigare. En tjej på 3 år snart och en liten kille på 3½ månad. Tvillingarna är beräknade till den 10e juni, men kommer troligtvis att komma tidigare än så.. Vilket betyder att min lille kille inte alls kommer att vara gammal när han blir storebror till inte bara en, utan två..
Graviditeten var helt oplanerad, vi hade tänkt vänta med fler tills pojken är drygt 3-4 år iallafall. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra.. Abort är egentligen helt uteslutet, men jag tänker på min dotter och min son. Jag vill ju ha dessa två små liv som växer i mig, men det kanske är för tätt?
Min pojkvän och jag är förlovade och ska gifta oss. Jag har gått ut gymnasiet och ska plugga till förskollärare sen är det tänkt. Han har fast jobb och tjänar ganska bra, så pengar är inget problem..
Ok.

Det är bara du själv som kan avgöra om det är för tätt eller inte. Det beror på hur du känner i själen. Din lille pojke kommer ju vara omkring året när tvillingarna kommer, och visst, det är en krävande ålder men det finns många mammor och pappor som fixar det. Att du är ung tror jag inte har någon betydelse i sammanhanget.
Vad tycker din blivande man att du ska göra? Är han ett bra stöd? Har du folk omkring dig som du kan be om hjälp? Jag tror absolut att du skulle fixa det förutsett att du får hjälp från din kille och familj eller vänner och att du mår bra fysiskt och psykiskt.
Moralisera inte så mycket i frågan för eller emot abort. Känn efter hur ni vill göra, och gör det!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
jag väntar troligtvis med barn men vet ej hur många jag känner mig gravid som bara den men jag har inte plussat ännu. jag har 1 sen tidigare som är m månader, en tvillingar hade jag velat ha, men jag tror du klarar dig jätte bra med alla 4 isf :)
Han är katolik och är emot abort. Och så har han alltid velat ha en stor familj, så han tycker att vi ska behålla dom. Min mamma fick tvillingar när jag var runt året också, och vi har ju klarat oss bra alla tre. Jag vill ju behålla dom men jag är rädd. Jag va inte alls lika rädd när jag var 16 år och gravid med min dotter, och alla var emot mig. Jag har två systrar som sagt som redan nu hjälper mig mycket med barnen, och min mamma också.. Mannens föräldrar bor långt bort, men när vi väl träffar dom så hjälper dom till osv. Dom funderar t.o.m på att flytta hit för att bo närmare barnen. Även fast min dotter inte är deras sons barn så har dom tagit henne till sig som sitt barnbarn och gör ingen skillnad på barnen alls..
Det kommer nog gå bra..
Ska jag vara ärlig så tror jag det är en fördel att vara ung och få barn tätt, man har "mer" energi än om du varit 10 år äldre :)
Jo det tänker jag också :) Jag orkar ju myyycket mer :D

#5 Tror också det.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler
Go for it! :)
Håller alla tummar och tår för er!
Lycka till, Kram!