Är jag med barn?
Jag är 18 år och varit tillsammans med min kille i snart 2 år.
Jag äter inte p-piller eller annan säkerhet. blir jag med barn så blir jag.
Men nu är det så att min mens är 5 veckor försenad och jag har gjort 2 grav.test och båda visade negativt (samma märke på båda)
Så jag undrar kan jag vara gravid ändå fast grav.testen visar negativt?
Jag har ont i magen ibland, mår illa på mornar och trött. ibland även ont i brösten.
Min gyn.mottagning sa att det finns folk som blir gravida även om inte grav.testet visar positivt. kan det vara så?
Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!
måste säga att jag är 19 den 6 oktober.
och min mamma fick sitt första barn när hon var 18 så jag vet vad jag gör om jag är med barn!
har samma problem just nu, fast jag testat med 2 olika test men båda visar neg och jag har samma symtom så jag tror att jag är gravid ändå :P
Okej :P Kan man kolla det på nått sätt `alltså så man blir 100 % säker. vill inte säga till mamma att jag är gravid och sen nej jag var inte gravid. har hänt en gång och hon blev jätte ledsen när jag sa att jag inte var gravid =( tyckte så synd oom henne :P
jag gjorde mitt grav test på S.Ö.S alla gravtest visade negativt men på gynakuten visade det svagt positivt. d¨å hade jag bara gått 5 veckor som grav. men det kan va så att du är gravid,
göra ett vaginalt ultraljud går ju då får man veta 100%
okej. får kontakta ungdomsmottagningen på måndag och se :)
yes, jag ska testa mig igen om 3v om inte mensen kommer då för då är det 2 och en halv månad det har varit borta då
Okej :) Vad gör du om du är med barn?
Du kan ringa ungdomsmottagningen och be dom att ta ett blodprov på dig. Det visar 100% om du är gravid :) Går snabbt och lätt.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
rädd för sprutor, man måste söva mig för ett litet stick i fingret. var med om en olycka för några år sedan därav är jag rädd
#8 om jag är gravid då kommer jag bli förvånad men lycklig men har en son på snart 5 månader så jag hade ju tänkt vänta till nästa år vid denna tid men blir jag gravid med p-piller i kroppen (slutat för 1 v sen) så är det meningen att jag ska ha en till :)
hehe. okej :P
åhh , mår illa som tusan och det känns konstigt i magen 
Ska göra ett nytt grav.test i morgon bitti med morgon urinen. Visar det negativt så kommer jag vänta tills slutet av månaden. jag och min mamma röknade ut att om jag är gravid så är jag i vecka 8. Borde det inte synas då?
Läste på nån sida att om man har låg hormonsnivå så behövs det inte visas på ett gravtest.
Kommer testa ett helt nytt gravtest i morgon. så jag testar olika sorter. :)
Det är olika när det syns.. På jobbet började dom fråga mig redan i vecka 10 om jag var gravid, men på en del syns det inte förän runt vecka 20. vissa inte för än flera veckor efter vecka 20 senare, även om det inte är jättevanligt kanske.
okej. jag sitter just nu med en magsmärta som jag inte kan sätta fingret på
inte mens värk utan gör ont på höger sida av naveln och lite snett uppåt :S
Usch då, vad jobbigt att vara så spruträdd :( speciellt som gravid! Även om jag bara fick ta blodprov 1 gång och stick i fingret 3 gånger (andra tar vid varje besök, varannan vecka på slutet) så var det ju inte jättekul liksom.. Men måste man så måste man! Några tester kanske du kan vägra, men en del måste man ta! Hoppas verkligen det går bra för dig :) har du funderat något på förlossningen, om du vill ha Eda eller inte? Jag ville inte ha och födde utan bedövning, men det ska vara en äcklig spruta har jag hört.. Däremot fick jag dropp i handen efter en lång förlossning där jag bara kräktes och kräktes och inte kunde äta! Blää! Men det var ju lätt värt det såklart :) jag vill föda många barn!
hehe. har inte tänkt på nån förslossning just nu vill ha svar först om jag är gravid eller inte :P
nu har jag varit och köpt 2 stycken clearblue grav.test och jag har 3 saker att välja mellan
1. göra ett test idag och ett i morgon bitti med morgon urinen
2. Göra ett test idag och ett den 5 då min mens ska komma (då är den 2 månader försenad om den inte kommer)
3. Göra ett test i morgon bitti och ett den 5 .
vad skulle ni välja?
Svårt, du kan ta ett idag/imon och ta ett den 6e. Så vet du i allafall!.
#17: Tänkte ifall du planerat något i förväg :)
Jag skulle vänta att testa till imorgon bitti först och främst, sen den 5e eller 6e!
Är inte med barn =( Visade negativt idag igen =(
gjorde med test idag.. visa neg och ändå inte haft mens på 2 mån och jag har huggningar i magen :(
vi får nog uppsöka läkare båda två, vi kan gå tillsammans :P haha
uppsöka läkare hade varit bra om man har ont o sen inte haft mens på 2 mån.. fan jag som vill ha ett barn nu ju
jag med =( min kille planerar inte att vi ska få barn men om jag blir gravid kommer han inte lämna mig har han sagt :D
okej jag har ju redan en men vill ha en till
det jag känner nu är sparkar och boxningar är i vecka 28 nu :) men jag önskar lycka till till alla som försöker bli gravida och är osäkra på det om de är det eller inte!
Känner igen mig i er, fast har haft mens men inte så som den ska vara typ varit 3-4dagar istället för 7-8dagar som den brukar, har varit så i 3månader och det känns som hugg i magen på höger sida helt sjukt vet inte vad som är fel eller vad man ska känna:/
Min mens är nu slut vilket är konstigt då den bara varit i 3-4 dagar just nu har jag bara efter blä! sånt där brunt äckel 
Men nu till saken i morse när jag vaknade Mådde jag jätte illa, vad kan det vara?
#29 det låter exakt som för mig har mens 3-4dagar och sne har jag bruna flytningar, och har nästan alla jäkla symptomer på graviditet, ska testa mig i slutet även om jag får min mens eller inte.. Fan man kanske skulle ta och fixa så man får ta ett blodprov ändå:/
alla mina grav test har visat neg. så när kan jag testa mig igen med tanke på min mens eller blödning nu vad det är?
#31 ja du borde ju kunna testa dig redan nu eller om du väntar några dagar, det är väldigt jobbigt att inte veta om det är något eller inte:/
har själv samma sak nu haft mens i 3 dagar annars brukar den vara i 7 dagar o mår pyton
blir så irriterad när man inte vet vad det är!
sant, fan jag som ville ha ett barn till men kanske ska avvakta en stund ist för vi måste flytta till en 2a nu bara för att komma ifrån ikke barnvänligt område så kanske ska vänta lite
jätte jobbigt att inte veta.
#35 hur stor lägenhet bor ni i nu då?
fattar inte vad det är. mår illa varje morgon men efter ett tag går det över och gravtesten visar neg .
336 vi bor i en 3a men måste flytta för denna är för dyr
#38 okej, tråkigt att behöva byta ner sig ett rum, bor själva i en 3:a men en hyra på 6290 tycker det är ganska dyrt, då det finns andra lägenheter som är billigare men på mindre barnvänliga ställen
sant vårn e dyr o bor ej på barnvänligt område
#40 okej ja då är det ju inte lika kul, då hade jag hellre flyttat till ett barnvänligt ställe med billigare hyra om det går att hitta=)
ja detta är bättre men mindre